Cercador
Llista categories
Joan Colom
495 Relats, 1241 Comentaris271125 Lectures
Valoració de l'autor: 9.68
Últims relats de Joan Colom
Vint nanoocurrències sobre L'HIVERN / LA MITJA TARONJA. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 15-01-2026 - 1849 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 3 minutsVint nanoocurrències sobre L'HIVERN / LA MITJA TARONJA, ordenades alfabèticament. més
Polisèmia de "bon any". [text no creat amb IA]
Joan Colom - 13-01-2026 - 1168 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 2 minutsElla nasqué un u de gener i li posaren Ella, en homenatge a Ella Fitgerald. El seu pare ho celebrà destapant una ampolla de vi d'una bona anyada; a la mare li permeteren beure'n un culet, amb el vistiplau de la llevadora. més
Memento mori. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 11-01-2026 - 610 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 2 minutsEn un món on tot comença, assoleix un zenit i s'acaba, l'ésser humà aspira a l'eternitat: cap enrere, remuntant els ancestres fins al principi dels temps; cap endavant, el més enllà, formalitzat de tantes maneres com religions teistes hi ha hagut i hi ha. més
Tres impacients. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 03-01-2026 - 683 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 2 minutsTres circumstàncies diferents en què tres persones s'afanyen a no fer tard. més
Vint nanoocurrències sobre ADEU, 2025, I/O HOLA, 2026! [text no creat amb IA]
Joan Colom - 03-01-2026 - 5012 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 3 minutsVint nanoocurrències sobre ADEU, 2025, I/O HOLA, 2026!, ordenades alfabèticament. més
Excentricitats. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 26-12-2025 - 1519 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 3 minutsOt Alemany i Fric era un cap quadrat. Tot ho volia racionalitzar, fins i tot les coses més inefables i les reaccions més espontànies. més
La zona de confort. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 22-12-2025 - 1413 Lectures - 4 comentaris
Temps estimat: 3 minutsEncara n'estava més avorrit que els altres, de tanta conya nadalenca: en Trump amb la gorra de Santa Claus, tot de noies rialleres picant l'ullet i, per acabar-ho d'adobar, l'arbre guarnit, l'indiot rostit i les llepolies típiques de la festa en el canal especial de TV. més
Vint nanoocurrències sobre NEOLOGISMES. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 22-12-2025 - 742 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 3 minutsVint nanoocurrències sobre NEOLOGISMES, ordenades alfabèticament. més
Experiència completa de la mort (ECM). [text no creat amb IA]
Joan Colom - 19-12-2025 - 1671 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 9 minutsAquella vegada no passà com a l'anterior, registrada al relat "Experiència propera a la mort (EPM)" (02/02/2025), i pogué continuar pel túnel fins al final. més
Relat per commemorar les 250000 lectures. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 18-12-2025 - 2682 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 4 minutsDels vertebrats no quedava rastre, i el rastre dels humans, les ruïnes que emergien de munts de runa en el que havien estat grans ciutats, era la millor garantia que durant molts eons la pau sobre la Terra estaria assegurada. més
Dos i dues. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 13-12-2025 - 848 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 7 minutsDos relats en un: qui en dóna més? més
Vint nanoocurrències sobre LLATINADES. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 11-12-2025 - 1257 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 3 minutsVint nanoocurrències sobre LLATINADES, ordenades alfabèticament. més
En alemany o en anglès? [text no creat amb IA]
Joan Colom - 06-12-2025 - 1456 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 4 minutsL'estrena de la pel·lícula "Nuremberg" ha estat la gota que ha fet vessar el got. Trobo que ja és hora de treure'm del pap una constatació que algú havia de dir: la cura que tenen, locutors i presentadors, de pronunciar bé paraules angleses i franceses però passar-se les alemanyes pel forro de més
Inescrutables però escrotables. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 03-12-2025 - 1495 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 2 minutsEls designis del Senyor són inescrutables però escrotables: vull dir que sovint toquen l'escrot; els ous, vaja. més
Havien begut oli. [text no creat amb IA]
Joan Colom - 30-11-2025 - 2100 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 3 minutsDels quatre que compartien aquell pis, Lluís estudiava a la Universitat de Barcelona, Carles a la Politècnica, Anna a la Pompeu Fabra i Marc, parella d'aquesta, treballava. més
Últims comentaris de l'autor
-
Joan Colom | 15-01-2026
SrGarcia, suposo que coneixeràs l'acudit de Collons, quin fallo. Aquí el porto a col·lació per la badada de l'equinocci: efectivament, el 21 de desembre és el SOLSTICI d'hivern. Està vist que no es pot fer alhora dos haiku per al NipoRepte, cavil·lar de valent per al RepteClàssic convocat per XVC, començar rumiant per treure vint nanoocurrències sobre l'hivern i a l'endemà veure que la convocant del NanoRepte ha canviat de parer i vol que es facin sobre la mitja taronja, i a sobre anar atenent missatges de whatsapp...
Sobre el pobre Jaume Roig, et remeto al Diccionari d'Enciclopèdia Catalana, on a l'article "hibernar" hi posa
"Etimologia: del ll. hibernare, íd."
a l'article "hivernar" hi posa
"Etimologia: del ll. hibernare, íd. 1a font: 1460, Roig"
l'article "hibern" no existeix i a l'article "hivern" hi posa
"Etimologia: del ll. vg. hībĕrnum, íd., abreviació de tempus hibernum ‘temps hivernal’ 1a font: s. XIV, Llull"
Sembla que Ramon Llull va preferir "hivern" i un segle després Jaume Roig ho acabà de consagrar afegint-hi "hivernar". Si en lloc d'aixó hagués tingut la gosadia d'escriure "hibern" i "hibernar", ara tindríem la quadratura perfecta: "hibern", "hibernar", "hivern" i "hivernar". -
Joan Colom | 07-01-2026
Aquests dies de la rifa de La Grossa i d'El Nen, la tele ens ha mostrat amb escreix la histèria de la gent afortunada, on el número de malmetre una ampolla de bon cava, ruixant a la gent, ja s'ha convertit en tradició. El retrat que en fas, d'aquestes situacions, és clavat. Quant al poder dels mitjans, algú va dir que, si no surts a la tele, no existeixes.
Prenc nota, XVC, del nou àlies que has estrenat en el RepteClàssic DCCCXXI. Com que no hi ha votacions pel mig, és perfectament legítim que hi presentis dos relats, cadascun amb una autoria diferent, però recorda que en els altres reptes no s'hi val, perquè l'autor de dos textos presentats sota diferents àlies podria votar-se ell mateix.
Sobre "1939" has de tenir en compte que l'éxode massiu cap a França va començar amb la caiguda de Barcelona, el 26/01/1939, i si consultes la Viquipèdia veuràs que el camp de concentració d'Argelers no el van obrir fins el 03/02/1939. Si, cap al final, substitueixes "aquest gener no els estima" per "aquest febrer no els estima", ja encaixarà tot. Bé..., tot no, perquè la Segona Guerra Mundial no va començar fins l'01/09/1939 i els EUA no van entrar-hi fins dos anys més tard, els afusellaments al Camp de la Bota de Barcelona es van produir un cop acabada la Guerra Civil i el general Pétain no va ser cap d'estat de la França de Vichy fins a l'11/07/1940.
Pel que fa a "Per Sant Silvestre..." només hauries de substituir "un vol d’espessa llet calenta", cap al final, per "un bol d’espessa llet calenta". -
Joan Colom | 22-12-2025
Tens raó, Llpages: tant en aquestes vint nanoocurrències com les precedents, en comptes d'escriure "sobre LLATINADES" i "sobre NEOLOGISMES", hauria d'haver escrit "amb LLATINADES" i "amb NEOLOGISMES", d'acord amb les respectives convocatòries del Fòrum, les dels NanoReptes 1122 i 1123.
En el precedent, les llatinades eren: fellatio i cunnilingus, conditio sine qua non, carpe diem, opera prima, delirium tremens, deus ex machina, ego, ecce homo, cum laude, errare humanum est, in dubio pro reo, alter ego, honoris causa, ex aequo, modus vivendi, curriculum vitae, ad hoc, duplex, in situ i in fraganti.
En el present, els neologismes són: IA, videojocs, selfie, sexi, escàner, distopia i distòpica, kebab, dopar-se i dopatge, clon i clonessin (clonar), estressant, guai, friqui, tot terreny, pizzes, whatsapp, videotrucada, indepe, poliamor, en línia i bric. -
Joan Colom | 19-12-2025
Sense arribar a l'extrem de Pere Joiós, que el pobret tenia un somriure de caricatura, pel que expliques, a mi, de jove, també m'ho havien dit: que sempre tenia una mitja rialla a la cara, fins i tot quan explicava coses tristes que m'havien passat. En el meu cas no era cap contractura muscular, sinó una màscara per amagar la meva inseguretat i timidesa.
No sols els designis del Senyor són inescrutables, sinó els de molts relataires, per exemple els qui decideixen canviar-se el nom X.V.C. per un àlies com Matulan. Per cert que, mirant a Internet si hi havia algun personatge o lloc amb aquest nom, m'he trobat que és una marca de vi menorquí, Tot quadra: sospitava que eres illenc des d'un comentari en què vas escriure "sent" en lloc de "sento", o alguna cosa semblant.
Suposo que el procediment per canviar el perfil i que, en tots els relats, comentaris o intervencions en el Fòrum, l'antic nom quedi substituït pel nou deu ser relativament senzill. Si en algun moment m'interessés fer el mateix, ja et preguntaria com es fa, pero em sembla que, quan arribi a 500 relats de Joan Colom, el que faré serà obrir el nou perfil Juan Palomo i esperar que el recompte de lectures sigui correcte i no pas com ara, que, quan li dona la gana, per cada nova lectura me n'apunta cent. -
Joan Colom | 16-12-2025
En un autocomentari a "Relat per commemorar les 250000 lectures" contesto al teu comentari "Els descendents", per aclarir que aquest relat meu és tant de ficció com aquest teu "Els expulsats", i que el teu error d'interpretació crec que es deu a haver utilitzat un narrador en primera persona.
-
Joan Colom | 16-12-2025
ja sé que els autocomentaris no són del gust de RelatairesValidadors, però per desfer l'embolic sobre aquest relat crec sincerament que és la menys dolenta de les solucions.
I ara, contesto a SrGarcia:
En primer lloc, a mi no em motiva fer rabiar a ningú. Ara bé, si hi ha qui s'enrabia per qualsevol cosa, s'ho hauria de fer mirar. No per això m'abstindré de fer el que duia entre mans. I ara vaig al tema que m'interessa.
Al primer paràgraf del penúltim relat, "Dos i dues", hi posava: "La principal prioritat, quan escric, no és la qualitat sinó estar permanentment ocupat. RC és bàsicament per a mi una teràpia ocupacional; recordo haver-ho deixat caure més d'una vegada en els meus relats. Fa uns tres anys, quan vaig descobrir el Fòrum i vaig començar a concursar en alguns reptes, creia haver trobat la solució, però no vaig trigar a adonar-me que la majoria de convocants hi participaven amb força més parsimònia, i els espais de temps entre convocatòria i convocatòria els vaig acabar emplenant amb relats extra a la meva pàgina".
Un bon exemple d'aquesta parsimònia (que és ben legítima: només faltaria!) és el NipoRepte: el dia 11 es va donar el resultat de les votacions del NipoRepte 431, proclamant guanyador/a LaGePe; LaGePe es va donar per assabentat/da el dia 12, i fins avui 15 no ha convocat el NipoRepte 432. I, com que el NanoRepte 1122 i el RepteClàssic DCCCXIX també seguien el seu curs, el resultat d'aquests quatre dies han estat "La zona de confort", relat concursant en aquest últim repte, i el relat extra "Relat per commemorar les 250000 lectures" a la meva pàgina.
Al començament del relat s'indica que és la continuació de "Relat per commemorar les 234567 lectures" (28/11/25), indicació que potser no hauria d'haver escrit en lletra menuda. Aquest relat previ també era un relat de farciment per omplir els compassos d'espera dels reptes en què participava a finals de novembre. I, potser per desgana, no vaig aconseguir traslladar al text allò que volia escriure. La prova és que tu, que tens el cap força ben moblat, has entès una cosa diferent.
El relat que jo volia escriure estava protagonitzat per un senyor que escrivia una novel·la de ciència-ficció, sense saber massa per on anirien els trets i esforçant-se a arrencar-la en un to tòpicament apocalíptic. En el teu comentari "Rabiar" dius que les línies inicials et semblen una mica pomposes, amb massa ganes d'escriure bé i que el to surt una mica afectat. O sigui que jo havia aconseguit un objectiu secundari, l'estil de l'escriptor protagonista, però no el principal: que s'entengués la història.
El protagonista no era jo, sinó un narrador en primera persona: un narrador-escriptor que començava a escriure també en primera persona i que rectificava en veure que això es contradeia amb el punt de partença d'una humanitat extingida, passant a utilitzar un narrador omniscient en tercera persona. En canvi, tu has interpretat que era jo, qui protagonitzava el relat, i fins i tot parles de "trencar la quarta paret".
La veritat és que les dues lectures són possibles i això és una fallada meva garrafal: no pretenia deixar la interpretació oberta i que el lector decidís, no; volia deixar clar que el protagonista no era jo i no ho he aconseguit. I tampoc, quan vaig escriure el relat, no pensava en cap continuació. Va ser en veure que acabaves el comentari dient "La veritat és que no sé que pretens amb aquest relat", que vaig pensar que potser tenies raó i que "Relat per commemorar les 234567 lectures" no tenia massa entitat si no li donava continuïtat. I la continuació, "Relat per commemorar les 250000 lectures", que al seu torn sembla prometre una continuació, només ha servit per embolicar més la troca. Així que dono per acabada aquesta història d'un escriptor escrivint una novel·la de ciència-ficció dolentota. -
Joan Colom | 14-12-2025
Agraeixo el teu comentari a "Dos i dues".
Això de la soletat ja ho sabia des de ben menut. Era fill únic i l'afició al dibuix va ser el que em va salvar... o no, perquè si no hagués trobat aquesta distracció potser m'hauria esforçat més a fer amiguets. I, ves per on, de gran no m'ha donat per tornar a dibuixar i pintar, que és el que els amics pronosticaven que faria quan em jubilés, sinó per escriure.
Agraeixo els teus consells, però, com que són de manual, ja fa temps que els havia posat en pràctica: sóc d'un club de lectura de narrativa en català, que ens reunim un cop al mes per comentar l'obra llegida; d'un altre club de lectura, en què ho fem cada tres dissabtes; un de cinema, en què també cada tres dissabtes comentem una pel·lícula de la cartellera de València; un altre de cinema, no presencial, en què ens connectem un diumenge de cada tres i comentem pel·lícules més o menys antigues, que, si no trobem a YouTube, trobem en una web on hi és tot i que he citat a RC més d'un cop: d'acord.ru (com que l'adreça no és ben bé aquesta, si t'interessés, te la puc enviar via e-mai). Per acabar, també em relaciono amb una colla que ens veiem els divendres per dinar plegats.
Així que, donades les circumstàncies, em sé cuidar prou bé, Quan a la salut, estic pagant els meus excessos de juventut: tabac i alcohol. -
Joan Colom | 14-12-2025
No sento cap simpatia per Nicolás Maduro, però menys encara per l'autoanomenada oposició democràtica d'aquell malaurat país, i moltíssim menys per la lideresa que ha rebut el Nobel de la Pau i que és tan patriota que celebra la ingerència militar del Gendarme d'Occident.
En relació a la pel·lícula de l'Anthny Quinn que esmentes en el teu comentari a "Els expulsats", de SrGarcia, és "Los dientes del diablo" (Nicholas Ray, 1960) i n'hi ha una japonesa, "La balada de Narayama" (Shôei Imamura, 1983), que també tracta d'una tradició implacable amb els vells. -
Joan Colom | 14-12-2025
Que el relat és de ficció, basat en vivències barrejades de diversos pobles (d'aquí ve la doble categoria Històrica i Fantàstica) és fàcilment comprovable: a Google no trobareu cap Xasven; sí que existeixen una Galina Reznikov, personatge de ficció, i una família de llengues tungús (no tongús). Jo ja ho sabia, perquè m'ho havies dit en un comentari a "Dos i dues".
Pavel Reznikov podria estar entre l'antropòleg Claude Levi-Strauss i l'explorador Vladimir Arseniev, en les memòrias del qual es basa "Dersu Uzala" (Akira Kurosawa, 1975), on el solitari caçador que dóna nom a la pel·lícula podria ser un expulsat supervivent.
Anant al teu relat, passaria per resum d'un treball científic, per la seva estructura, però et delata el pas del distanciament inicial a la progresiva implicació i emoció. T'ha sortit rodó. No ho acostumo a fer, però és el segon cop que em sento obligat a posar-te un 10.
Sobre el que dius en el comentari abans esmentat, ja sé que RC no és un confessionari, però no puc evitar, mentre escric un dels meus relats terapèutics, que allò va adreçat a algú. Potser no se'l llegirà ningú, però posar negre sobre blanc coses de les que no em sento orgullós em proporciona cert alleujament. Alguna vegada m'han dit que sóc un pèl masoquista.
A Aleshores: la pel·lícula de l'Anthny Quinn és "Los dientes del diablo" (Nicholas Ray, 1960) i n'hi ha una japonesa, "La balada de Narayama" (Shôei Imamura, 1983), que també tracta d'una tradició implacable amb els vells. -
Joan Colom | 12-12-2025
Darrerament ens descobreixes una nova faceta a cada relat: en aquest, la de poeta popular, escatològic i irreverent.
Dotze quartets on vas alternant els dos tipus de rima. Amb tres més, hauries pogut al·ludir satíricament a la virginitat de Maria, a les banyes de Josep i al cagatió.
Mira per on, cercant a Google els atributs de consistència, color i olor de la caca d'un nadó, he trobat que, de les primeres defecacions, se'n diu meconi i gairebé no fan pudor. O sigui que, a més de fer-nos riure, promous la cultura. -
Joan Colom | 11-12-2025
Si el poema l'hagués escrit jo tindria poc de simbòlic, perquè els nadals acostumo a passar-los sol com un mussol. Però crec que els trets no van per aquí.
En realitat, jo sóc un negat per a la poesia; si m'atreveixo a participar en els NipoReptes, és perquè els redueixo a una qüestió de mètrica, i si m'he atrevit a venir aquí és per avisar-te que has guanyat el RepteClàssic DCCCXVIII i has de convocar el DCCCXVIII, diumenge 14 com a molt tard. Si demà no has donat senyals de vida, dissabte penjaré un recordatori al Fòrum. -
Joan Colom | 04-12-2025
Estava començant a escriure un relat que durà per títol "En alemany o en anglès?", quan m'he adonat que el primer paràgraf del present era manifestament millorable: en lloc de
"Els designis del Senyor són inescrutables però escrotables: vull dir que sovint toquen l'escrot; els ous, vaja."
hauria de posar
"Els designis del Senyor són inescrutables però escrotables: vull dir que sovint toquen l'escrot; el forro dels ous, vaja." -
Joan Colom | 26-11-2025 | Valoració: 10
Un relat molt ben documentat (lloc i època) i que desprèn un aroma de realitat que fas que sigui compatible amb un toc nostàlgic. El text alterna descripcions detallistes amb expressions abarrocades i metàfores d'alta volada. Una d'aquestes, per cert, "l’arc de Cupido dels seus llavis", m'ha fet adonar d'una semblança que mai havia notat: el perfil d'uns llavis ben dibuixats està format per dos arcs (parlo d'armes, no pas d'arcs arquitectònics); el superior és un arc compost i l'inferior un de simple.
L'he llegit com si veiés una pel·lícula, amb subratllats musicals i tot que fan volar l'ànima. -
Joan Colom | 26-11-2025
L'objectiu de primer sembrar la confusió i acabar amb el cop d'efecte resolutiu, arrencant un somriure del lector, està plenament aconseguit. Ara bé, posats a filar prim jo afinaria dues coses:
- En lloc de piconadora manual hi posaria martell pneumàtic, per allò de la punta d'acer.
- En lloc de monopatí parlaria de patinet elèctric, per allò de passar-li a frec de maluc. -
Joan Colom | 26-11-2025 | Valoració: 10
De moment, el relat més rodó d'aquesta tetralogia sobre la calúmnia i la maledicència, amb alguna concomitància amb "El dimoni del migdia".
Allò que no es comprèn, per força ha de ser dolent. És xenofòbia en sentit ampli: fòbia a allò diferent. Tal com la presentes, no és filla de la ignorància, perquè qui la sent és una població instruïda, precisament gràcies al seu atípic benefactor, així que deu ser una tendència força arrelada a la naturalesa humana.
Quan alguna cosa no rutlla, cal trobar algú a qui fer-ne responsable, poder-lo linxar i tancar l'expedient. Que sigui o no el verdader culpable, és cosa secundària.
En definitiva, l'home és l'únic animal capaç de mossegar la mà que li dóna menjar.
Últimes intervencions al Fòrum de l'autor
-
RE: Repte Clâssic DCCXXXll. | Joan Colom | 16/01/2026 a les 09:33
-
RE: Rectificació: NanoRepte 1125: La mitja taronja | Joan Colom | 15/01/2026 a les 00:20
-
Helenabonals: et va bé convocar el NanoRepte 1125? | Joan Colom | 13/01/2026 a les 00:00
-
RE: NIPOREPTE 434. Contrallum d’hivern | Joan Colom | 12/01/2026 a les 21:20
-
RE: RE: RE: RepteClàssic DCCCXXI Comentaris i veredicte | Joan Colom | 12/01/2026 a les 11:30
-
RE: RepteClàssic DCCCXXI Comentaris i veredicte | Joan Colom | 11/01/2026 a les 21:11
-
Resolució NanoRepte 1124: què fem? | Joan Colom | 11/01/2026 a les 00:00
Darrera intervenció de Prou bé, 11/01/2026 a les 09:482 resposta/es
[Respondre] -
RE: NIPOREPTE 433. LLIURE. VOTACIONS | Joan Colom | 09/01/2026 a les 23:24
-
RE: RE: RE: Àlies. Només Maculan. | Joan Colom | 09/01/2026 a les 09:02
-
RE: Llenguatge! | Joan Colom | 08/01/2026 a les 09:59
-
RE: Àlies. Només Maculan. | Joan Colom | 07/01/2026 a les 13:42
-
RE: Àlies. Només Maculan. | Joan Colom | 07/01/2026 a les 13:12
-
-
RE: Doncs m'ha agradat | Joan Colom | 06/01/2026 a les 21:00
-
-
Esmenes | Joan Colom | 04/01/2026 a les 19:28
-
Polisèmia de "bon any". | Joan Colom | 04/01/2026 a les 13:54
-
RE: RE: Més sobre NanoRepte 1124: ADEU, 2025, i/o HOLA, 2026! | Joan Colom | 04/01/2026 a les 00:13
-
Més sobre NanoRepte 1124: ADEU, 2025, i/o HOLA, 2026! | Joan Colom | 03/01/2026 a les 13:23
Darrera intervenció de TerricheT, 05/01/2026 a les 16:454 resposta/es
[Respondre] -
Convocatòria NanoRepte 1124: ADEU, 2025, i/o HOLA, 2026! | Joan Colom | 01/01/2026 a les 21:06
Darrera intervenció de , 03/01/2026 a les 09:303 resposta/es
[Respondre] -
RE: RE: NanoRepte 1123 Què fem? | Joan Colom | 01/01/2026 a les 20:10
-
RE: Repte clàssic DCCCXX Les presses. Comentaris i veredicte | Joan Colom | 31/12/2025 a les 08:22
-
RE: NanoRepte 1123 Allargament del termini | Joan Colom | 29/12/2025 a les 18:55
-
RE: NIPOREPTE 433. Lliure | Joan Colom | 29/12/2025 a les 18:14
-
Tempus fugit: tic-tac, tic-tac, tic-tac... | Joan Colom | 29/12/2025 a les 08:41
Nous recomanats editora
Últims comentats
- El VENT VIU (5 comentaris)
- Aritmètica singular (3 comentaris)
- Polisèmia de "bon any". [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- Per Sant Silvestre (relat guanyador del repte DCCCXXXI (2 comentaris)
- El parlament (relat participant al Repte Clàssic DCCCXVlll Llatinades) (2 comentaris)
- La Soledat del silenci. (3 comentaris)
- Allò que soc (1 comentaris)
- Recorda Sarajevo (7 comentaris)
- Gairebé impossible (2 comentaris)
- Bessó (5 comentaris)
Nous més llegits
- Vint nanoocurrències sobre ADEU, 2025, I/O HOLA, 2026! [text no creat amb IA] (5011 lectures)
- Peugeot 306 (4020 lectures)
- Vint nanoocurrències sobre L'HIVERN / LA MITJA TARONJA. [text no creat amb IA] (1840 lectures)
- Platja nevada (1294 lectures)
- Polisèmia de "bon any". [text no creat amb IA] (1168 lectures)
- Aritmètica singular (1074 lectures)
- Tres impacients. [text no creat amb IA] (683 lectures)
- Memento mori. [text no creat amb IA] (609 lectures)
- Idees enginyoses. (589 lectures)
- Apunts sobre els Canvis (351 lectures)
Nous més comentats
Nous més votats
- PLENITUD DEL BUIT (Agrada a 6 relataires)
- Platja nevada (Agrada a 5 relataires)
- ANY NOU? (Agrada a 4 relataires)
- L’INREVÉS (Agrada a 4 relataires)
- Recorda Sarajevo (Agrada a 4 relataires)
- El riu a la posta (Agrada a 3 relataires)
- TATI (Agrada a 3 relataires)
- Reunió a mitjanit (Agrada a 3 relataires)
- Tenir i no retenir (Agrada a 3 relataires)
- LA NIT QUE MAI VA ARRIBAR (Agrada a 3 relataires)