POTSER SÍ, POTSER NO

Un relat de: Rosa Gubau

POTSER SÍ, POTSER NO...

Mira que en fa d’anys que vivim junts, i encara avui, no me'n ser avenir, que un home tan espavilat com en Miquel, sigui tan cagadubtes. Necessita déu i ajut per prendre decisions. Qualsevol pas que ha de donar, per minúscul que sigui, se li fa una muntanya. No hi ha dia que no em carregui el mort.
Ja sé que l’amor és cec, però... Em vaig deixar ben entabanar.
Potser peco d’optimista, però, jo diria que hi tinc força traça en resoldre dilemes; no m’estranya que en Miquel m'ho encolomi tot. En qualsevol cas, algun remei he de trobar per capgirar aquest cercle viciós; tanta responsabilitat m’aclapara, però el temps va passant i el més calent a l'aigüera.
De moment, la decisió està presa. El primer que faré serà anar a escampar la boira, ara per ara, és l’únic que se m’acut. Si més no, mentre rumio una bona estratègia, aprofitaré el dia per enllestir quatre encàrrecs, feina feta no té destorb.
De tota manera, en aquestes circumstàncies, potser seria més adient fer una bona suada, en una sessió intensa d'exercici... O ves a saber, si cantant quatre mantres, amb posició de loto i música Chill Out, resultaria més eficaç? Ara bé, llegir un bon llibre, sota l'ombra d'un pi, també podria ser una bona idea. Però... Ben pensat, si anés a fer una visita a la meva amiga Andrea, segur que en trauria l’aigua clara, sempre em dona bons consells, o potser, fins i tot si...
Al•leluia! Per fi se m’ha encès la llumeta; ni mantres, ni música celestial, ni lectura, ni consells, ni exercici, ni més fórmules de pa sucat amb oli; aquesta vegada tiraré pel dret, li passaré el mort en Miquel, i problema resolt.
Renoi, quin pes m’he tret de sobre. Estic convençuda, que algun avantatge en trauré de tot plegat. O potser no...?
Reconec, que sempre he estat una fidel seguidora de les dites, i diuen, que qui va amb un coix, al cap de l’any ho són tots dos. Tanmateix, també diuen, que no hi ha mal que duri cent anys...
I ara, per quina em decanto?


Rosa Gubau.


Comentaris

  • Coneixement [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-06-2024 | Valoració: 10

    Important. Bàsic. Conèixer les persones. Enhorabona per aquest Relat.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre Motius.
    Salutacions molt cordials.
    .............




  • Retornar-li el mort[Ofensiu]
    Joan Colom | 18-06-2024 | Valoració: 10

    Un peix que es mossega la cua.

    Abans d'ahir, quan em vaig permetre usar el títol del teu relat per a una de les vint nanoocurrències sobre el tema "sí o no?", després d'una lectura ràpida, no em vaig adonar que, pràcticament a totes les oracions hi ha una frase feta. Tot un exercici d'estil: paradoxalment, es necessita un gran domini del llenguatge per construir un relat amb frases fetes.

  • Frases i dubtes[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-06-2024

    Molt divertit i ben escrit. Bona trobada això d'usar frases fetes.
    És ben veritat que han acabat sent tots dos coixos. Encara bo que la cosa no s'ha acabat com el rosari de l'aurora, o com la fira de Flix, o com la comèdia de Falset.

  • Agraïment profund[Ofensiu]
    Nua Dedins | 16-06-2024 | Valoració: 10

    Rosa, el regal són els teus comentaris en els relats que vaig publicant, com el darrer de 'La bellesa d'un gest'. Cada paraula teva ressona ben endins i la veritat és que n'estic molt agraïda. Ets molt generosa en tot el que dius. Abraçada immensa i bon vespre de diumenge!

  • Rosa Gubau | 16-06-2024

    .

  • A dins hi ha la resposta[Ofensiu]
    Nua Dedins | 16-06-2024 | Valoració: 10

    A la vida, en cada gest prenem decisions. I a dins teu hi tens la resposta. En tot cas, és un text bonic on s'hi traspua amor envers la parella, i això és el millor regal de la via. Regalar, estimar, cuidar, ajudar, acompanyar... per agraïr-ho.

    Gràcies per compartir amb nosaltres 'Rosa Gubau'. Un text que va de la mà al del company Joan que avui també ha escrit un relat.

    Ens anem llegint, anem vivint i sobretot, anem escrivint!

    Bon diumenge!

  • Qui no arrisca, no pisca[Ofensiu]
    llpages | 16-06-2024 | Valoració: 10

    Totes les masses piquen, els extrems es toquen... Un relat fresc i divertit, farcit de dites populars, que es gira com un mitjó quan la que critica el seu home pateix del mateix defecte. M'ha fet passar una bona estona, alhora que gaudeixes d'un llenguatge acurat. Enhorabona, Rosa!

  • molt interesant i m' agradat molt[Ofensiu]
    Noia Targarina | 14-06-2024 | Valoració: 10

    Bona vesprada Rosa,

    M' encantat el teu nou relat.

    És un relat molt interesant i m' ha agradat molt .

    Espero el teu pròxim relat !

    Gràcies pels teus comentaris al meu relat.

    Una abraçada.

    Noia Targarina

  • Escampar la boira. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-06-2024 | Valoració: 10

    Un relat molt amé, que has treballat les dites populars, que m'han fet molta gràcia.
    Enrotllar el fil amb tantes frases per a arribar a dir que "no hi ha mal que duri cent anys.
    Pot ser "sí" i a la vegada "no". Eh, aquí la dualitat!

    Enhorabona, per aquest relat tan original, Rosa.

    Cordialment.

  • dubtar...es de savis?[Ofensiu]
    Atlantis | 14-06-2024

    Un relat divertit ple de frases fetes que el fan encara de mes bon llegir...

    Veig que t'engresques a escriure prosa!!! Molt bé. Segueix endavant.

  • Cafa-dibtesć[Ofensiu]

    Com sempre una excel·lent narrativa que llisca com la seda. Curulla de dites que fan més intens el relat. Imagino que no deu ésser gens fàcil trenar aquest relat on has aconseguit un argument entre còmic i seriós com és aquest que has escrit. Jo per exemple, en el meu darrer poema, si és que se'n pot dir poema, hi he esmerçar 100 hores! I com tinc l'ordinador fet malbé del tot... , he de construir el poema en el mòbil emprant la plantilla de publica el teu relat que té una lletra megapetitona!.Jo em sento identificat amb el personatge masculí, quan he de prendre decisions importants ho consulto fins i tot amb les pedres.... I tot plegat per acabar fent alló que em rota....

  • Ubiqüitat [Ofensiu]
    Poesia catalana | 13-06-2024 | Valoració: 10

    És una propietat...
    El dilema dels 3 cosos
    Pots utilitzar el determinisme i,o, la probabilitat.
    Molt bona la historia.
    A la protagonista del texte li diria; fes lo que et surti de les gònades. Que igualment es veurà compromesa la seva seguretat...

  • Sensible[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-06-2024 | Valoració: 10

    Molt bon Relat i posutives deduccions. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Bon cap de setmana.

  • Error[Ofensiu]
    Prou bé | 13-06-2024

    Potser... Pot ser!

  • Dubtar és de savis[Ofensiu]
    badabadoc | 13-06-2024 | Valoració: 10

    Un relat amb molta gràcia, fresc, ben construït, agradable de llegir.
    Tot un recull de frases genuïnament catalanes, d'aquellas que una traducció literal no té cap sentit... m'encanten, llàstima que es vagin perdent.
    En favor dels cagadubtes, i potser pixant fora de test, diré que "Dubtar és de savis".
    Felicitacions a la autora.

  • Potser pot sé?[Ofensiu]
    Prou bé | 13-06-2024

    Potser sí, potser no... Com la ventafocs...potser sí que era jo! Ben bé tu, Rosa en estat pur...
    Divertit i ocurrent i moltes vegades m'hi puc veure.
    Amb total cordialitat

  • Potser pot sé?[Ofensiu]
    Prou bé | 13-06-2024

    Potser sí, potser no... Com la ventafocs...potser sí que era jo! Ben bé tu, Rosa en estat pur...
    Divertit i ocurrent i moltes vegades m'hi puc veure.
    Amb total cordialitat

  • Què puc dir?[Ofensiu]
    Eloi Peri | 13-06-2024

    Ben bé, com la meva parella i jo. Rosa, molt bon relat i molt divertit en el qual m'he sentit reflectit. O potser no?!
    Ara sí que no ho tinc clar gens clar!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

77 Relats

1188 Comentaris

46222 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.