Vint nanoocurrències sobre ARA BAIXO!

Un relat de: Joan Colom
"Baixo ara" o "ara baixo"?
Digue'm quina catifa vols, de les tres enrotllades als alts de l'armari, que la baixo ara mateix.

Botxí despistat.

Ara baixo el mort de la forca, que ja comença a tufejar.

Castelló d'Empúries, 1993.

—Ara baixo —va dir la "presidenta" Ferrusola, llançant-se en parapente.

Divisió sense calculadora.

Ara baixo quatre —digué en Jaumet sense immutar-se, quan el quocient ja tenia cinc xifres.

El nombre e i la mare que el va parir.

—Ara baixo —digué la musa, veient Joan Colom abstret en les seves cabòries sobre el nombre e.

Estar als núvols.

—Ara baixo —digué Joan Colom, tornant a la realitat—. Aquest relat sobre el nombre e no m'acaba de sortir.

Fugida ascendent.

—Ara baixo —digué, prement el botó de pujada al dissetè i últim pis.

Fugint del foc.

—Ara baixoooo! —digué, segons abans d'esclafar-se contra la vorera, a mig metre de la lona que li paraven els bombers.

L'avi Cebolleta.

Ara baixo a explicar-vos batalletes, com sempre —proclamà irònicament—. No l'havien volgut els d'avall ni els d'amunt, per pesat.

Les set paraules (1).

—Déu meu, Déu meu, per què m'heu abandonat?
—Cony, ara baixo!

Les set paraules (2).
—Déu meu, Déu meu, per què m'heu abandonat?
—Ara baixo, fill.
—Baixa'm un Red Bull, pare: estic defallit.

Les set paraules (3).

—... per què m'heu abandonat?
—Ara baixo i et foto un mastegot, si no calles: ets tu qui s'ho ha buscat.

Les trompetes de Jericó.

—Ara baixo, cabrons de... —i el bram de la sirena apagà les paraules del pilot d'aquell Stuka.

Marina.

Ara baixo cap al port. Algú m'acompanya i ens cruspim un bon plat de musclos?

M. C. Escher.
Ara baixo les escales, però abans les he pujades fent el mateix camí. Aquestes cases d'Escher ningú no les entén.

Narcisisme.

—Ara baixo —repetia, assajant posturetes al trampolí més alt de la piscina, per atreure l'atenció.

Submarinisme.

—Ara baixo —digué als de dalt, cabussant-se amb l'equip i una segona botella d'aire per a l'accidentat seixanta metres avall.

Temps de crisi.

Ara baixo la porta de la botiga. I, tal com va el negoci, crec que no la tornaré a pujar.

Venir d'Arbeca.

—Ara baixo a la ciutat.
Els de ciutat deien que sempre baixava de l'hort.

Zumzejar vol dir oscil·lar.

Ara baixo de l'escala, que zumzeja, però abans digue'm quina catifa vols, de les tres enrotllades als alts de l'armari.

Comentaris

  • Calaix de sastre[Ofensiu]
    llpages | 10-06-2024

    Quin enrenou de temes! El número e, Escher, la passió de Crist, ... Vols dir que no n'has fet un gra massa? Em fa l'efecte que el tema t'ha dominat i no has aconseguit ben bé el que volies. En qualsevol cas, he après alguna cosa, i això ja m'està bé. Agraït, Joan!

  • SrGarcia | 09-06-2024

    Ja té mèrit, ja, fer vint ocurrències sobre un tema tan àrid.

  • Riure...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 08-06-2024

    com una pallassa, és el que he fet mentre llegia aquestes nanoocurrèncias d'avui. Les he trobat encertadíssimes.

    Rosa.