Tres Suports

Un relat de: Joan G. Pons
En les planificacions dels nostres projectes comunicatius i de relació, cal tenir present aquests "suports", que ajuden molt a clarificar i faciliten una escolta participativa.

Suports que aporten una riquesa comunicativa. I que suggerim, tenir present, en tota activitat de contacte , com per exemple una xerrada sobre un tema, la presentació d'una idea o suggeriment, etc.

Aquests SUPORTS son molt concrets i animo a tenir sempre en compte:

Primer: Tenir ben clar els OBJECTIUS.
Segon: Les FINALITATS.
Tercer: Conseqüencialment triar, cercar, utilitzar els MITJANS més adequats.

No confondre. I sempre tenir ben clar: Objectius, Finalitats i Mitjans, en les nostres tasques comunicatives i participatives. Una, sempre, "feina ben feta". Enriquiment de la nostre comunicació.

.....................................................................



Comentaris

  • En la comunicació. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-07-2024

    Un assaig que dona per a pensar, perquè fas pensaments sobre "els objectius" i "els mitjans". La finalitat és tenir sempre la comunicació entre tots.
    Molt bona opinió, sobre paraules que són per a pensar i relacionar-les.

    Cordialment.
    Perla de vellut.

  • Agraeixo[Ofensiu]
    Prou bé | 14-07-2024

    Relats que incentiven la reflexió participada entre relataires.
    Gràcies Joan
    Amb total cordialitat

  • Estic amb el Sr. Garcia [Ofensiu]
    llpages | 14-07-2024

    Objectius i Finalitats no són el mateix? No serà que amb els objectius (estratègia)
    definim a on volem arribar, mentre que finalitats vol dir com els assolim (tàctica)? T'agraeixo l'aclariment, Joan!

  • Sinònims[Ofensiu]
    SrGarcia | 14-07-2024

    La diferència entre fins i mitjans és clàssica i molt clara.
    Per més que rumio no entenc la diferència entre objectius i finalitats, trobo que són sinònims. Segurament és que no ho entenc prou bé.

  • Comunicació[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-07-2024 | Valoració: 10

    Comunicar-se sembla fàcil, però no sempre és així. Hem de tenir clar el que volem dir, com, quan i de quina manera. Així evitarem malentesos.

    Com sempre, benvingudes les teves reflexions.

    Una abraçada Joan i bon estiu.

    Rosa.

  • Tens raó[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-07-2024 | Valoració: 10

    Sím, perquè moltes vegades ens pensem que tothom ha d'entendre el que volem dir. I no sempre és així. Tu pots tenir les idees clares, però si no les comuniques adequadament, tururut! L'empatia tamb és un element important a tenir en compte. Gràcies, Joan, per fer-nos pensar. Una abraçada.

    Aleix
    é