Vint nanoocurrències sobre SÍ O NO? [temps real de lectura: 2 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Acceptes a ... fins que la mort us separi?
—Ostres, sí o no? —pensant-s'ho— Això ja són paraules majors!

Declaració d'amor.
T'estimo. I tu, a mi?: digues sí o no.

Galleguismes.

A aquell gallec reconsagrat no hi havia manera de fer-li dir sí o no.

Hamlet minimalista.

Sí o no, vet aquí la qüestió...

Innocent o culpable?

El jurat havia fet sis votacions sobre si l'encausat era o no culpable, i encara no hi havia unanimitat.

La nota del restaurant.

Tot això em sembla molt bé, però vull saber si em toca pagar a mi o no.

Llei del "només sí és sí".

Entre altres coses, defineix el consentiment sexual en positiu.

Lògica difusa (Fuzzy Logic).

Utilitzada en IA, omet el principi del tercer exclòs (o sí o no).

M'estima o no m'estima?

—Sí, no, si, no... —anava comptant, mentre arrencava un a un els pètals d'aquella margarida.

No discutir mai (homenatge a l'Eugenio).

—Com t'ho fas per conservar-te tan jove?
—No discutint mai.
—Home, no serà per això...
—Bé, doncs no.

Potser sí, potser no.

En el seu últim relat, Rosa Gubau ens parla irònicament de prendre decisions i passar-li el mort a algú altre.

Referèndum.

És quan un col·lectiu es pronuncia sobre si vol o no una cosa.

Sempre la mateixa història.

—Sí o no?
—Sí o sí!

Sentenciat abans del judici.
Com que sabia que l'afusellarien, tant si deia sí com no, s'ho prengué amb calma.

Sí o no?

Des de "broma o regal?" a "la bossa o la vida?", sempre hem d'aguantar coaccions.

Sí o no sobre sí o no.

Convocaren un referèndum per decidir si s'havia de fer un referèndum sobre la independència.

Sí o sí!

Eufemisme actual per indicar que cal fer una cosa per obligació.

Sistema binari.

Agrupant els bits (1/sí, 0/no) de set en set, el codi ASCII permet compondre qualsevol text.

"Sí, vull... o no" (Michael Jacobs, 2023).

Amb Susan Sarandon, Richard Gere i Diane Keaton, suposo que deu ser una poca-soltada estatunidenca més.

Waterloo, 1815.

Napoleó dubtà atacar o no abans que els dos exèrcits angloprussians es reunissin. Optà per la primera opció i fracassà.

Comentaris

  • Oblit[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 17-06-2024

    Per cert, m'ha fet molta il.lusió veure'm com a protagonista d'una de les teves genials nanoocurrències.

  • M.Rajoy[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-06-2024

    M'ha agradat molt l'acudit del gallec, l'epítet "reconsagrat" molt ben trobat. M'ha fet pensar en M. Rajoy i tots els dubtes de si és ell o no.

  • SÍ o no...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 17-06-2024

    potser sí, potser no... Sembla que ens hem posat d'acord en el tema, en Joan G. Pons, tu i jo, oi?, ha, ha, ha. O potser no? De tota manera, si més no, m'ha agradat haver coincidit. Sempre és bo, veure-ho en diferents perspectives.

    Rosa.

  • Sí, no?[Ofensiu]
    llpages | 17-06-2024

    L'obra de teatre de Nathalie Sarraute "Per un sí o per un no" fou representada per la Companyia Flotats al Teatre Poliorama el 1986, protagonitzada per Josep Maria Flotats i Juanjo Puigcorbé. M'hi ha fet pensar aquest recull de nanoocurrències, farcides de cagadubtes que a voltes l'encerten, i d'altres, no. La presa de desicions... ai, un tema inesgotable per a la condició humana. Només reconec que sempre tinc un sí per a les nanoocurrències, sens dubte!