Vint nanoocurrències sobre PICAR L'ULLET. [temps real de lectura: 2 minuts]

Un relat de: Joan Colom
;-)
És l'emoticona més utilitzada.

Baixant de la Font del Gat.

Pregunteu-li el nom complet:
—Marieta, Marieta.
Pregunteu-li el nom complet:
—Marieta pica-ullet.

Caiguda d'ulls (1).

Accepció en desús, era considerada un atractiu i es referia a la manera peculiar de parpellejar, una persona.

Caiguda d'ulls (2).

Cada cop més, expressió utilitzada com a sinònim de ptosi palpebral (Oriol Junqueras o Forest Whitaker).

Cal recordar bé els proverbis.

Veure la brossa a l'ull de l'altre i picar l'ullet... No, em sembla que m'he confós.

Complicitat.

Si no hi ha intenció seductora, picar l'ullet acostuma a denotar complicitat en allò que es diu o es fa.

Els ciclops.

Amb un únic ull al front, ho tenien fotut, per picar l'ullet.

Emoticones artesanals i prefabricades.

A WhatsApp ja no cal picar l'ullet combinant signes de puntuació, perquè n'hi ha amb cara de lluna plena.

Estrabisme.

Com que era estràbic, mai no sabies a qui li picava l'ullet.

Excuses de mal pagador.

Com que tenia un tic, en comptes de picar l'ullet et pessigava el cul, directament.

Impressió lenticular.

De nano, passava diàriament per una botiga amb una foto de Clark Gable, a l'aparador, picant l'ullet quan et movies.

Joan Carles, "el salido".

Quan al Borbó li agradava una senyora no li picava l'ullet sinó que, directament, la grapejava.

La guillotina.

En contra dels qui deien que la mort era instantània, hi havia qui assegurava haver vist caps picant l'ullet.

Mel Brooks.

Les paròdies d'aquest director acostumen a estar farcides de picades d'ullet a l'espectador.

Missatges breus.

Ell li envià l'emoticona ;-) i ella contestà amb >:-(

Picar l'ullet (1).
Picar l'ullet pot tenir diversos significats, segons el context.

Picar l'ullet (2).

A un desconegut, de lluny, equival a una insinuació amorosa.

Picar l'ullet (3).

Mentre s'està parlant, significa que allò que hom diu és una mentida, normalment feta de broma o sense malícia.

Quim Monzó.

Malgrat patir TOC i Tourette, és un brillant articulista i escriptor de contes.

Síndrome de Tourette.

No era que s'insinués a tothom, sinó que patia aquest transtorn.

Comentaris

  • Petició[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-07-2024

    Per cert, per primera vegada, he escrit una cançó de caràcter infantil, si no és demanar molt, m'agradaria saber la teva opinió. Ja saps que admeto crítiques

  • Déu-n'hi-do [Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-07-2024

    Penso que aquest tema és ben complicat per compondre tantes nanoocurrències. Jo no sé pas com t'ho fas, però sempre d'una manera o altra, te n'acabes sortint.

    Enhorabona

    Rosa.