Les dones també ens fem palles

Un relat de: Tiamat

Al sofà

al lavabo

al llit

a la dutxa


Les dones també ens fem palles.



Jugant

acariciant-nos

tocant-nos


Les dones també ens fem palles.

Comentaris

  • No puc entendre-ho...[Ofensiu]
    jomagi | 19-01-2022

    274 comentaris?.... Això es per fer-s'ho mirar... Esrem al 2022.... Pena i vergonya.and

  • On es la novetat?[Ofensiu]
    jomagi | 19-01-2022

    Sembla mentida que encara hagim d'anar en aquestes histories dels anys cinquanta. MASTURBACIO... Oh!. Per la mort de Deu... en aquells anys feiem porqueries agradables d'amagats nioes i nois. Pero no entenc aquesta obsessio per un fet natural i sencill. Sera que enaca s'arrossega el fet de reprimides? No ho entenc.Sobretot als temps d'avui.

  • On es la novetat?[Ofensiu]
    jomagi | 19-01-2022

    Sembla mentida que encara hagim d'anar en aquestes histories dels anys cinquanta. MASTURBACIO... Oh!. Per la mort de Deu... en aquells anys feiem porqueries agradables d'amagats nioes i nois. Pero no entenc aquesta obsessio per un fet natural i sencill. Sera que enaca s'arrossega el fet de reprimides? No ho entenc.Sobretot als temps d'avui.

  • On es la novetat?[Ofensiu]
    jomagi | 19-01-2022

    Sembla mentida que encara hagim d'anar en aquestes histories dels anys cinquanta. MASTURBACIO... Oh!. Per la mort de Deu... en aquells anys feiem porqueries agradables d'amagats nioes i nois. Pero no entenc aquesta obsessio per un fet natural i sencill. Sera que enaca s'arrossega el fet de reprimides? No ho entenc.Sobretot als temps d'avui.

  • Enginyós poema.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 17-12-2021 | Valoració: 9

    Està bé això, Tiamat. El poema és senzill però ben fet.

    Tothom sap tanmateix molt pocs parlen de la masturbació femenina, és veritat... Un tema incomprensiblement per a mi tabú.

    Bé, ens veurem per aquí, salut!!!

  • reprimits[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 16-04-2021 | Valoració: 10

    Reconeixem-ho.
    Som una colla de morbosos reprimits.El pervers polimorf, pur teatre conductual, amb el cognitiu desmesurat

  • reprimits[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 16-04-2021 | Valoració: 10

    Reconeixem-ho.
    Som una colla de morbosos reprimits.El pervers polimorf, pur teatre conductual, amb el cognitiu desmesurat

  • Poca llum...[Ofensiu]
    Romy Ros | 22-04-2020 | Valoració: 1

    No entenc com és el relat més votat! El que t'has fet és una palla mental!
    No aporta res de nou. Ha ha ha...

  • manca la foto[Ofensiu]
    Buda Smiles | 12-03-2017 | Valoració: 9

    ahahahah

  • Fa molt temps[Ofensiu]
    Aristofels | 19-04-2015

    Es increible com cinc anys despres de que el vagi llegir sigui sent el mes comentat

  • És clar.[Ofensiu]
    Doloretes | 01-11-2013 | Valoració: 5

    És clar.

  • Ras i sincer[Ofensiu]
    Masvidal_MMIX | 30-11-2012 | Valoració: 10

    Només felicitar-te per aquest poema que de manera breu ha cridat l'atenció sobre un tema que sembla solucionat, però que encara desperta polèmica dins la societat. He estat llegint els comentaris i sí, s'entén perfectament el què volies expressar amb aquest poema. Com ja t'han dit, de vegades no cal escriure de manera elaborada, sinó tan sols treure el que portes dins amb unes breus paraules i prou. Jo també m'he trobat amb el grup d'amics, amb amics i amigues fent bromes sobre la masturbació masculina i veure com tracten diferent si s'insinua alguna cosa sobre la masturbació femenina. Igual que encara m'he trobat amb explicacions com que ells tenen més necessitat sexual que les dones, que no la poden control·lar, etc. I fan servir aquestes explicacions per a tot tipus de situacions... Realment, encara queda molt per fer i poemes com aquest ens ho fan recordar. Gràcies pel poema!

    Ah! I sobre les categories, no crec que s'hagin de prendre al peu de la lletra. Per començar, és divertit escriure creuant les fronteres entre categories i, a més, de vegades resulta difícil categoritzar un relat :)

  • ras i curt, sincer[Ofensiu]
    Anaïs | 19-03-2012 | Valoració: 10

    Hola!

    A mi sobretot m'ha semblat sincer. Sobre tots els temes de la vida hi hauria molt a parlar del que és políticament correcte o incorrecte.
    No crec que el text del poema sigui ofensiu, i forma part del que jo considero la igualtat poder dir que nosaltres també ens fem palles, igual que els homes.
    Dir "jo també em masturbo" seria més correcte? La imatge és la mateixa
    Bé, l'acte en sí pot resultar fred, però sempre depèn de com es miri.

    Anaïs

  • PER altra banda...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 23-02-2012

    Dir-te, autora, que tampoc sóc ningú per criticar com escrius i què escrius.
    A vegades, fent crítiques, qui sap si amanguem enveges.
    Està bé que expressis el que et rota i si a la gent li va bé el títol i el tema, és que és així.

  • Dit així no té ni màgia ni encís[Ofensiu]
    Mena Guiga | 23-02-2012 | Valoració: 1

    I és clar que ho fem!
    Però dir-ho als set mars i als setze vents i sense adjectius de reforç ni sensacions ni el perquè. El perquè. Les dones no ho necessitem purament pel fet animal, sinó per ajudar a esclatar nusos i pedres interiors. Aleshores té un valor afegit terapèutic i PERSONAL incalculable.
    Que, posats a ser sincers, està bé explicar les coses i totes. Però mai ningú les explica totes. I si les explica, que ho faci amb elegància.Encara que sigui una elegància despullada.

  • Què bonic i sa![Ofensiu]
    nadàlia | 16-02-2012 | Valoració: 5

    El text és molt fluixet però també bonic i saludable, a qui no li ve de gust de tant en tant una palleta per desfogar-se i relaxar-se. Ara,no és novetat, també fa anys que també us feu palles...i mentals, poder no tant com nosaltres els homes? Què opineu?

  • ales de foc | 26-07-2011

    jajajajaja, i tant!!

  • Hi faltava la valoració![Ofensiu]
    Quico Romeu | 26-07-2011 | Valoració: 10

    I a més... m'ha agradat reconèixer, a la foto, aquesta part de Sarajevo...
    Hvala puno! Lakunoc...

  • Explicació[Ofensiu]
    Quico Romeu | 26-07-2011

    Molt senzill ????. Suposo que ho van poder fer tal com es fa amb els altres escrits, i perquè - molt probablement - l'autor o autora, exercint la seva llibertat d'expressió, els hi va enviar. Quina dificultat hi veus? l'extensió no, oi?

    Pel demés a mi si que m'ha agradat i estimulat també. Hi he trobat una complicitat que m'ha fet somriure de sentir-me a la vora d'un altre ésser humà.

    Si no haguessin pogut penjar-lo per alguna raó que desconec, aquests 30 segons de vida compartits amb una persona desconeguda m'haurien estat escamotejats, amagats, robats... Ho hauries entès això?

  • ?????[Ofensiu]
    Sonnenhalde | 22-07-2011 | Valoració: 1

    em sap greu però no entenc com varen poder penjar aquest "relat"

    Molta sort en un futur

  • Els homes també som sensibles[Ofensiu]
    Aristofels | 03-12-2010

    Els homes també som sensibles
    A casa

    A la feina

    Al llit

    A l'escola
    Els homes també som sensibles


    També plorem

    I tenim por

    Els homes també som sensibles

  • Acabo d'arribar i mira què em trobo :O[Ofensiu]
    Mary Molina | 25-05-2010

    Doncs això mateix, que mira què em trobo XD
    Com dic al títol, just acabo d'arribar, és el meu primer comentari. Com han dit per aquí, l'autora té dret a expresar-se com vulgui. El que sí sorprèn es la brevetat del text, però mireu, ha aconseguit el que volia, crear polèmica, que és per a mi la veritable intenció del "relat".
    I d'això senyors, se'n diu marqueting. La Tiamat ha vengut com la Coca Cola éssent l'escrit més comentat del moment. El contingut pot ben ser una cosa diferent al que hom espera, però jo la felicito per haver organitzant tot aquest "follón".

  • un relat?[Ofensiu]
    eddie | 08-02-2010 | Valoració: 1

    sota la simple excusa del títol, no hi ha res. sincerament, no li trobo ni la originalitat, ni el ritme, ni l'argument, ni la qualitat com perquè estigui publicat.

  • Ai, ai.[Ofensiu]
    eRIc | 13-12-2009

    Si es que malgrat tot, som tots uns morbosos. Amb tots els respectes, però que aquest sigui el relat més comentat té tel.la.

  • És...[Ofensiu]
    Arraut | 25-08-2009

    especial. Original :)

  • És...[Ofensiu]
    Arraut | 25-08-2009

    especial. Original :)

  • Quina provocadora estàs feta...[Ofensiu]
    annayansi | 14-07-2009

    ... jugant a sulfurar el personal. Escrius de puta mare. I aquí has jugat. A mi em segueixes fascinant!

  • És curiós[Ofensiu]
    Perkins | 06-05-2009

    que un poema tan poc sucós sigui el tercer relat més llegit de la web i el més comentat. I el que és més curiós és que aquest relat és el més comentat i el tercer més llegit perquè té un títol guarro.

  • amb escreix, sense dilacions ella[Ofensiu]
    nadàlia | 25-04-2009

    amb els malucs arquejats sobre la catifa vermella de terra, al menjador,separava amb els dits el pantalonet curt i cercava el cau de molsa per donar-se pler, així, així, finsa quedat tota molla de desig , mentre la Marta la mirava i tractava d'imitar-la, mentre es mossegava la llengua humitejada i un calfred li recorria tot el seu cos nu .....és un breu i ràpid suggeriment d'una acció, fer-se palles, masturbar-se, el text molt torbador...

  • jajajaja[Ofensiu]
    culebra | 19-03-2009

    em penso que tothom ens hem quedat igual...
    ens esperàvem massa pel títol, i quina desilusió més gran...

  • bona estrategia[Ofensiu]
    Taneta | 15-03-2009 | Valoració: 1

    Com a estrategia es bona, diuen k lo important no es se bo, sino conegut.
    la gent ens kedem tant amb lo bo com amb lo dolent, però no se si val la pea donar-se a conèixer amb una cosa com akesta...
    de totes maneres, em sembla una bona estratègia, ho reconec.

  • lleig[Ofensiu]
    peusdegat82 | 10-03-2009 | Valoració: 1

    és 'facilón facilón'. Lleig. Ni eròtic, ni sensual, ni tansols em crea empatia...

    sí, les dones us feu palles, per tots sabut. Estem al segle 21.

  • m'he quedat de pasta de boniato![Ofensiu]
    Romy Ros | 06-03-2009

    He anat a parar a un dels relats més llegits i comentat de la web... i santa desilusió!... això sí, no he pogut estar-me d'expressar el comentari precisament per això, per la desfeta! Crec que no cal comentar res més:
    llàstima que un títol tan cridaner tingui un text tan pobre.

  • momo_1323 | 03-03-2009 | Valoració: 6

    Un títol molt cridaner, bona estratègia. Però un relat massa simple

  • M'HAS DECEPSIONAT[Ofensiu]
    claudefa | 10-02-2009 | Valoració: 6

    Has estat simple però tothom ha captat la idea.
    Crec que pel titol em vares cridar l'atencció però te de dir que em esperaba un relat llarg sobre una història que narra la lluita contra el masclisme

  • Simple però sincer i necessari.[Ofensiu]
    tonta | 29-12-2008

    Aquest poema té un títol molt bo però un relat massa evident i poc desenvolupat, amb valentia però poc sentiment només un sentiment fort d'impressió que després s'escapa.
    Però m'agradat veure'l, de fet fa molt temps que ja l'havia llegit però ara que et dic el que penso, et vull dir que és bo.
    En el fons has despartat moltes ànimes, moltes coriusitats i has afirmat una cosa que necessitavem afirmar les noies.
    Gràcies.

  • increible[Ofensiu]
    md-Gracia | 10-11-2008

    no sabia que les dones es feren palles...

    m. encanta!
    continueu reivindicant els vostres drets per favor.

  • LITERATURA[Ofensiu]
    Papiroflexia | 10-11-2008 | Valoració: 10

    M'ha encantat llegir aquest relat. Això sí que és art. Perquè és trancador, innovador, perquè arrosega una pila i mitja de comentaris. Perquè crea opinió, controvèrsia i debat. Això sí que és literatura. Potser literatura serendípia, trobada sense buscar-la. Felicitats Tiamat.

  • Una palla literària i una merda[Ofensiu]
    jordicatalacatala | 25-10-2008 | Valoració: 1

    Vull afegir que , a més d'una palla literària és una merda.
    És nota el nivell de la literatura catalana!!!!

  • comentari[Ofensiu]
    Lada Crem | 13-10-2008 | Valoració: 6

    Aquest poema és una palla literària.

  • Evident i necessari[Ofensiu]
    Bonhomia | 28-08-2008 | Valoració: 10

    És evident. El que no és tan habitual és reconeixe-ho, i penso que aquest petit però important poema és una marca d'incitació poderosa i sublim a la llibertat d'expressió.


    Sergi

  • Vaja...[Ofensiu]
    Sol_ixent | 21-08-2008

    ...fa més de dos anys que volto per aquest món de relats i no havia llegit aquest súper súper comentat relat. La veritat és que jo també hauria pogut escriure'n un de semblant, veig que tenim estils molt semblants!

    Un petonet, i encantada de llegir-te!!

  • El meu comentari[Ofensiu]
    Daniel N. | 10-06-2008

    Com que no tinc res millor a fer em sumaré a la tendència de comentar aquest relat... cert que les dones es fan palles, sí, però no tantes! I malauradament no totes... a part que en una dona fer-se una palla intueixo que és un plaer, i en un home només una descàrrega rutinària quan no hi ha més alternatives. Quedi dit doncs. L'abstinència és horrible. A reveure.

  • bé, està bé.[Ofensiu]
    Rosdemalpel | 24-05-2008 | Valoració: 8

    Je je ! es suggerent el títol... et felicito per haver trobat un títol que cridi tant l'atenció, sobretot perquè d'alguna manera encara es un petit tema tabú, que als tios ens fa molta gràcia saber i a les noies cada cop menys vergonya explicar-ho , i em sembla un simptoma de normalitat. El relat m'ha semblat simple i bò, i ma posat calent, perquè no dir-ho...

  • Ara em toca a mi[Ofensiu]
    Miralpeix | 23-05-2008 | Valoració: 10

    Doncs a mi em sembla que frega la perfecció.

    Té regust de cultura popular. Té l'aire de la Trinca. Té un punt de ràbia. Té molta frescor i tota la raó

  • palla....[Ofensiu]
    DANA | 29-04-2008

    Sembla extrany la quantitat de lectures que ha tingut el teu relat...SEmbla ser que el tema de les "palles femenines" dona molt de sí...i també imagino que hi deu d'haver molt de lector del gènere masculí...tot i que al final suposso que es deuen d'haver sentit un xic desabuts...perquè desprès de tanta palla...tot s'ha quedat en aixó...palla...i penso que el tema dona molt més de sí...i més encara per una dona i a sobre estudiant de filologia...
    Dana

  • de tant en tant[Ofensiu]
    AnNna | 27-04-2008

    passo per aquí per observar (i flipar!) amb el merder que vas muntar per aquest diguéssim poema...

    tot bé, bona dona?

  • Djalí | 14-02-2008 | Valoració: 3

    Insípid i superflu... no sé si era la teva intenció: una palla és alguna cosa més que tocar-se amb el dit i més si estem fent literatura, vaja....

  • elboig | 13-02-2008

    Machista diuen jajajajjajajajjaa es el poema més realista de tots els que hi han en aquesta web l'únic que una penjada a dit lo ke al majoria fa..............anda ya tots sou uns reprimits.......ja està be...........tanta educació i boens formes.........deixeu-vos estar d'òsties visca la festa i la disbauxa i si alguna li be ganes descriure que es fa palles donks molt be i si pot ser ja t'ajudarem...

    I PUNTO!

  • puajj , clar que ens fem palles i molt ben fetes[Ofensiu]
    edelweiss | 29-12-2007

    Machista , pobre ,ridícul , un zero patatero !!!!!

  • bufanúvols | 27-12-2007 | Valoració: 10

    Les dones també? Cada dia s'aprenen coses noves.
    M'ha agradat aquest text.

  • no m'acaba[Ofensiu]
    Bernat J | 27-12-2007


    La idea està ben trobada i suposo que vols fer una crida en favor de les dones, però el text el trobo bastant pobre. Jo no sóc ningú per criticar, només dóno la meva opinió, potser després els meus escrits són pitjor, qui sap, però a mi, personalment, el text en si, no m'agradat, tot i que el títol és molt suggerent!

    apa

    julià caraix

  • Doncs a mi m'ha agradat.[Ofensiu]
    aquellamirada | 25-12-2007 | Valoració: 9

    Si que és un poema senzill, però és molt original i causa molta polemica, per això és tant comentat.
    Doncs que seguiexis endevant, tens textos molt bons i si son tan comentats és per algo.
    T'agrego a un dels meus autors preferits per la teva originalitat. Segeuix així ;)

    aquellamirada.

  • Doncs a mi m'ha agradat.[Ofensiu]
    aquellamirada | 25-12-2007 | Valoració: 9

    Si que és un poema senzill, però és molt original i causa molta polemica, per això és tant comentat.
    Doncs que seguiexis endevant, tens textos molt bons i si son tan comentats és per algo.
    T'agrego a un dels meus autors preferits per la teva originalitat. Segeuix així ;)

    aquellamirada.

  • quin aburriment[Ofensiu]
    lolasua2 | 20-11-2007

    Sembla un mini relat escrit per un home. Que les dones ens fem palles és un secrett que clama al cel.La canço de la Bebe és una mica interessant pe`ro citar al llocs que ho fem. Si us plau hi ha coses més interessants a dir. Això no l'interessa ni a un home a una dona " ni te digo"

  • Acció...[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-11-2007 | Valoració: 10

    ...de feminisme noble. Seria bo que hi hagués mitjans perque tothom pogués fer el que li donés la gana. ( Perdona però ara, curiosejant, he guaitat el teu avís de no més comentaris en aquest relat. Perdona'm pel meu, però ara que ho he escrit, encara que sigui humil i senzill, necessito fer-t'ho arribar ).

  • Ai coi![Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 06-10-2007

    No havia comentat aquest relat teu, sembla mentida. Tot i que demanes que prou comentaris, ho sento: en aquests moments no sóc jo mateix, sinó que estic posseït pel meu alter ego, l'Adonis, i ell m'obliga a escriure la següent parida:

    Comentari
    (innecessari)
    pel relat
    més comentat:

    Una dona es torna folla
    (folla de bogeria)
    quan a sí mateixa es folla,
    (ara és del verb cardar)
    es proporciona una alegria,
    (alegria d'alegrar)
    i no sap què s'empatolla
    (a falta d'una bona polla)
    quan l'orgasme és a tocar.
    (Nostamal per acabar!)

    Res, que com l'Adonis és un pintes, havia de dir la última paraula.

    Una abraçada!
    (d'abraçar)

    Sergi/Adonis

  • PROUS COMENTARIS, siusplau[Ofensiu]
    Tiamat | 24-08-2007

    De veritat, agraeixo tots els vostres comentaris, però crec que més de 200 són més que suficients. Hi ha molt més a llegir, molt més a comentar. La vostra opinió segur que és molt interessant, però sincerament, a aquestes alçades, a aquest escrit, ja no aporta res de nou, res que no hagi estat dit o pensat



    O sigui que millor remena per la web, busca, llegeix, que segur que hi ha algú que necessita un comentari al seus escrits més que no pas jo en aquest



    Gràcies per tot,

  • rectificació[Ofensiu]
    rufus | 24-08-2007 | Valoració: 5

    volia dir fita enlloc de fira.

  • Com tothom[Ofensiu]
    rufus | 24-08-2007 | Valoració: 5

    Tal com ha passat amb altra gent el títol és suggeridor, el text no diu res que no sabem. Massa breu, i frustrant quan al que s'espera pel títol. Valoro molt poc el text, però al títol li atorgo un 10 per quan assoleix la fira que suposo ha volgut l'autor/a, que sigui dels més llegits.

  • A mí m'agrada[Ofensiu]
    Jordi Brull | 24-08-2007 | Valoració: 10

    La seva senzillesa em sembla un mèrit més. No entenc les crítiques en aquest sentit.

    Poques paraules i ben triades, especialment un "també" molt intencionat. Un "també" també aplicables a moltes altres coses més enllà de l'onanisme.

    Llegida globalment, percebo un ritme agradable. No sé expresar-ho en termes ortodoxos, sóc un nignorant en poesia, però he percebut una cadència estudiada, com d'una cançó globalment ben construida. especialment quan, naturalment a soles, l'he llegit en veu alta.

    Pel que fa el tema, que sigui obvi i conegut (i aquí hi ha molt a dir...) no vol dir que sigui acceptat amb naturalitat i fins i tot amb alegria... i no vol dir que aquests actes amorosos individuals tinguin la mateixa consideració social en el cas de les dones que en el cas dels homes... Així que la seva claredat, concissió, contundència, em semblen encara més idònies. D'altra banda, què millor que una obvietat ben sòlida per a trencar prejudicis!!!...


    Si vols llançar una pedra contra un vitrall, triaràs un bon roc, és a dir, que pesi el màxim en el mínim volum. no un trocet de cotó o una esponja, o una peça de fina seda bellament estampada... o un manat de bledes... per dir alguna cosa.

    ...Així que les demandes de més lirisme, de recreació en un poètic erotisme, de més detalls (marrans o no marrans) serien adients per a peces amb altres finalitats com emocionar (àrea emotiva) o escalfar genitals (àrea sensual)... Però aquest poema va directe al cervell (àrea intel·lectiva),. No es pot viure (ni escriure) només de llagrimetes i esgarrifances.

    Tant de bo totes les dones poguéssin viure la seva llibertat sexual amb aquesta franquesa i orgull. Seria també el millor per a als homes... intel·ligents i emocionalment madurs.

    S'ha posat en qüestió si això és art (poesia) o no ho és... doncs això depèn del que cadascú esperi de l'art. Si art és almíbar, doncs no ho és. Si art és complexitat... doncs no ho es. Si sempre ha de ser subtil i ple de dobles lectures, doncs tampoc és art. Si la poesia ha d'estar plena de figures i metàfores a més glòria de la vanitat de l'autor, doncs tampoc és art.

    Potser no és art. Només puc dir que m'agradaria, algun dia, escriure alguna cosa així. Tan difícil de tan senzilla, tan oculta de tan evident, tan oblidada de tan certa. (Ja veieu que la concissió no és el meu fort).

    Tiamat. endavant. No t'escoltis els lladrucs dels inquisidors. Jo hi poso un 10.





  • A mí m'agrada[Ofensiu]
    Jordi Brull | 24-08-2007 | Valoració: 10

    La seva senzillesa em sembla un mèrit més. No entenc les crítiques en aquest sentit.

    Poques paraules i ben triades, especialment un "també" molt intencionat. Un "també" també aplicables a moltes altres coses més enllà de l'onanisme.

    Llegida globalment, percebo un ritme agradable. No sé expresar-ho en termes ortodoxos, sóc un nignorant en poesia, però he percebut una cadència estudiada, com d'una cançó globalment ben construida. especialment quan, naturalment a soles, l'he llegit en veu alta.

    Pel que fa el tema, que sigui obvi i conegut (i aquí hi ha molt a dir...) no vol dir que sigui acceptat amb naturalitat i fins i tot amb alegria... i no vol dir que aquests actes amorosos individuals tinguin la mateixa consideració social en el cas de les dones que en el cas dels homes... Així que la seva claredat, concissió, contundència, em semblen encara més idònies. D'altra banda, què millor que una obvietat ben sòlida per a trencar prejudicis!!!...


    Si vols llançar una pedra contra un vitrall, triaràs un bon roc, és a dir, que pesi el màxim en el mínim volum. no un trocet de cotó o una esponja, o una peça de fina seda bellament estampada... o un manat de bledes... per dir alguna cosa.

    ...Així que les demandes de més lirisme, de recreació en un poètic erotisme, de més detalls (marrans o no marrans) serien adients per a peces amb altres finalitats com emocionar (àrea emotiva) o escalfar genitals (àrea sensual)... Però aquest poema va directe al cervell (àrea intel·lectiva),. No es pot viure (ni escriure) només de llagrimetes i esgarrifances.

    Tant de bo totes les dones poguéssin viure la seva llibertat sexual amb aquesta franquesa i orgull. Seria també el millor per a als homes... intel·ligents i emocionalment madurs.

    S'ha posat en qüestió si això és art (poesia) o no ho és... doncs això depèn del que cadascú esperi de l'art. Si art és almíbar, doncs no ho és. Si art és complexitat... doncs no ho es. Si sempre ha de ser subtil i ple de dobles lectures, doncs tampoc és art. Si la poesia ha d'estar plena de figures i metàfores a més glòria de la vanitat de l'autor, doncs tampoc és art.

    Potser no és art. Només puc dir que m'agradaria, algun dia, escriure alguna cosa així. Tan difícil de tan senzilla, tan oculta de tan evident, tan oblidada de tan certa. (Ja veieu que la concissió no és el meu fort).

    Tiamat. endavant. No t'escoltis els lladrucs dels inquisidors. Jo hi poso un 10.





  • A mí m'agrada[Ofensiu]
    Jordi Brull | 24-08-2007 | Valoració: 10

    La seva senzillesa em sembla un mèrit més. No entenc les crítiques en aquest sentit.

    Poques paraules i ben triades, especialment un "també" molt intencionat. Un "també" també aplicables a moltes altres coses més enllà de l'onanisme.

    Llegida globalment, percebo un ritme agradable. No sé expresar-ho en termes ortodoxos, sóc un nignorant en poesia, però he percebut una cadència estudiada, com d'una cançó globalment ben construida. especialment quan, naturalment a soles, l'he llegit en veu alta.

    Pel que fa el tema, que sigui obvi i conegut (i aquí hi ha molt a dir...) no vol dir que sigui acceptat amb naturalitat i fins i tot amb alegria... i no vol dir que aquests actes amorosos individuals tinguin la mateixa consideració social en el cas de les dones que en el cas dels homes... Així que la seva claredat, concissió, contundència, em semblen encara més idònies. D'altra banda, què millor que una obvietat ben sòlida per a trencar prejudicis!!!...


    Si vols llançar una pedra contra un vitrall, triaràs un bon roc, és a dir, que pesi el màxim en el mínim volum. no un trocet de cotó o una esponja, o una peça de fina seda bellament estampada... o un manat de bledes... per dir alguna cosa.

    ...Així que les demandes de més lirisme, de recreació en un poètic erotisme, de més detalls (marrans o no marrans) serien adients per a peces amb altres finalitats com emocionar (àrea emotiva) o escalfar genitals (àrea sensual)... Però aquest poema va directe al cervell (àrea intel·lectiva),. No es pot viure (ni escriure) només de llagrimetes i esgarrifances.

    Tant de bo totes les dones poguéssin viure la seva llibertat sexual amb aquesta franquesa i orgull. Seria també el millor per a als homes... intel·ligents i emocionalment madurs.

    S'ha posat en qüestió si això és art (poesia) o no ho és... doncs això depèn del que cadascú esperi de l'art. Si art és almíbar, doncs no ho és. Si art és complexitat... doncs no ho es. Si sempre ha de ser subtil i ple de dobles lectures, doncs tampoc és art. Si la poesia ha d'estar plena de figures i metàfores a més glòria de la vanitat de l'autor, doncs tampoc és art.

    Potser no és art. Només puc dir que m'agradaria, algun dia, escriure alguna cosa així. Tan difícil de tan senzilla, tan oculta de tan evident, tan oblidada de tan certa. (Ja veieu que la concissió no és el meu fort).

    Tiamat. endavant. No t'escoltis els lladrucs dels inquisidors. Jo hi poso un 10.





  • Realitat nua[Ofensiu]
    ANASA4 | 21-08-2007

    Senzillament genial

  • Original pero algu mes[Ofensiu]
    MANFRED | 30-07-2007 | Valoració: 6

    La trobo molt original, pero n'esperava alguna cosa més pel titol que tenia...

  • estic d'acord amb la majoria[Ofensiu]
    Cle | 25-07-2007 | Valoració: 1

    Pel títol i pel gran nombre de lectures d'aquest poema m'esperava una altra cosa la veritat.
    a part de curt i simple, que ho és, aquest no és l'únic aspecte negatiu. ja que hi ha obres curtes molt bones i que aporten aspctes al lector.
    la veritat és que encara que el que digui sigui real o no, com lolts qüestionen als comentaris pensoq ue no transmet res, és força, no sé com dir-ho et deixa indiferent, no aporta res, almenys a mi, ho sento!!! tampoc ser quin era l'objectiu de l'autor en elaborar-lo. entre gustos i gustos...

  • ..........[Ofensiu]
    Sonyes | 16-07-2007

    pel títol , m'esperava una altra cosa

  • .....[Ofensiu]
    Abs | 09-06-2007 | Valoració: 4

    Em sembla que pel títol m'esperava una altre cosa... la veritat m'ha decebut una mica.
    No dic que no sigui una bona idea però he trobat que el contingut és força buit o millor dit massa simple.

  • Molt bona[Ofensiu]
    res no és mesquí | 23-05-2007

    Eh doncs jo el trobo original, a més m'encanta el contrast dels versos més o menys ben construïts amb l'últim que és molt barroer, a més, no diu res que no sigui cert!! Les dones també us feu palles!!

  • es cert[Ofensiu]
    xelofont | 10-04-2007

    jo també he quedat decebut del contingut del text després de sentir-me atret per un titol tant sugerent,es el segon que faig click per observar,ja que ahir em vaig registrar,però sense valorar l'autor,seria injust amb una sola obra mirada,crec que es podri haver tret molt mes suc del tema.Peró també està bé cridar a l'aire una veritat tant absoluta i tant amagada en molts casos.Si moltes dones sortissin d'aquest armari potser el món començaria a ser menys maxista,no els dono la culpa,que quedi clar,peró es bó reconeixer les coses i sobretot quant son coses tant naturals i boniques com es l'auto-gestionar el teu propi sexe.

  • Enllaços[Ofensiu]
    Tiamat | 07-04-2007

    16 contes que comencen per la frase "Em treu la polla de dins"

    L'edifici

    Metro-sexual (quin gran joc de paraules!)

    Una altra insulsa història d'amants dins un llit

    Masturbawoman

    Sexe en silenci

    El porno està bé quan excita, no?



  • Estic d'acord[Ofensiu]
    Nessa Bentanachs | 07-04-2007

    Estic d'acord amb la resta de comentaris (els que he llegit). S'espera moltíssim del contingut amb un títol tan escandalós i, total, només trobes un poema ben pobre que, a més, podria haver estat escrit en prosa.

    No m'agrada.... hi he entrat després de llegir el relat que et dedica l'Adonis perquè he pensat que seria brutal, però si ho arribo a saber no hi entro.

  • Medicació, taoísme i hardcore[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-04-2007 | Valoració: 10

    Jo sóc un home ( bé, tinc vint-i-vuit anys ) i també em faig palles. Però tinc un transtorn esquizoafectiu ( o potser esquizofrènia, això depèn del psiquiatra ) i haig de prendre una medicació que em disminueix la capacitat sexual; o sigui que me'n faig aproximadament una a la setmana.
    A més, tinc unes revistes pornogràfiques i un DVD amagats a l'habitació, i al viure amb el meu pare i la meva germana quasi no ho puc util.litzar.
    Com que els meus llençols els rento jo, em faig les palles al llit, de nit.
    Però això no és un autèntic sofriment. L'autèntic sofriment és la malaltia, el transtorn mental que tinc.
    Vull dir, amb això, que no m'obsessiona especialment el sexe, però jo també escric relats eròtics i m'ho passo bé.
    En fi, m'agradaria gaudir d'una sexualitat taoísta o hardcore, però és molt difícil.

    Un petó.


    Sergi

  • I les dones també...[Ofensiu]
    pellpintada | 01-04-2007

    ... Escriviu pocasoltades.

  • Quina decepció![Ofensiu]
    Elisenda Grau | 28-03-2007

    Acabo de registrar-me i aquest ha estat el primer relat que he llegit.

    Confesso que jo hem faig palles... o diguem-li que també hem faig l'amor a mi mateixa. No has dit cap mentira però d'un títol així m'esperava una cosa diferent com una reflexió del que fem les dones, així com molts homes ho porten dient durant tants anys.

  • Carabassa | 25-03-2007 | Valoració: 8

    Una obvietat, sí, o potser no tant? Jo trobe que no, dieu el que dieu, no és tan obvi. Som fills d'una cultura judeocristiana que portem molt arrelada tots, i el tema de la masturbació femenina moltes vegades és un tabú, fins i tot, per a una mateixa. tenia la vintena ben complida quan va deixar de ser-ho per mi. No sabeu fins a quin punt hem estat matxacades les dones en eixe sentit. per tant, no està malament recordar-ho.
    Tiamat, potser li hagueres pogut traure més suc, sí, però si ho hagueres fet ja no seria el mateix poema... conclusió: està perfecte com està.

  • no m'agrada[Ofensiu]
    persons | 25-03-2007 | Valoració: 1


    CURT



    I SENSE SENTIT

    AMB CARINYO!

    NO SEGUEIXIS AIXÍ!

  • per davant de tot: SENCILLESA[Ofensiu]
    migranyaa | 18-03-2007 | Valoració: 1

    Amb un títol així, tan sugerent, s'espera molt més, alguna cosa amb una mica més de gruix.
    L´únic que interesa d'aquest relat, es el títol.
    És evident que les dones es fan palles.
    As volgut crirdar l'atenció amb un títol "morbos", i no s'ha compensat amb el contingut.

  • Lilith | 02-03-2007

    Doncs m'ha agradat. L'onanisme també pot ser una addicció. Directe i sense artificis.

  • choa! choa! chochoa!chochoa!choa-choa![Ofensiu]
    nauette | 18-02-2007

    choa! choa! chochoa!chochoa!choa-choa!

  • Sense comentaris...[Ofensiu]
    Tharogh | 18-02-2007 | Valoració: 1

    Mare meva... feia temps que no llegia un poema tant dolent... sé que pot semblar dur... però és que t'has limitat a deixar anar frases soltes amb un significat molt superficial, sense cap musicalitat (un poema encara que no tingui mètrica, ha de tenir musicalitat), que ni emociona ni fa pensar ni toca en cap moment els sentimens del lector i que en definitiva és enormement simple i dolent en tots els sentits literaris.

  • choa! choa! chochoa!chochoa!choa-choa![Ofensiu]
    nauette | 18-02-2007

    choa! choa! chochoa!chochoa!choa-choa!

  • choa! choa! chochoa!chochoa!choa-choa![Ofensiu]
    nauette | 18-02-2007

    choa! choa! chochoa!chochoa!choa-choa!

  • no hi ha literatura[Ofensiu]
    nauette | 18-02-2007

    Crec que és una llàtima que sigui un dels més comentats, ja que no té riquesa literària i l'únic motiu pel que és valorat, crec i perdoneu-me si m'equivoco, és pel títol, ja que alguns en veure les paraules "dones" i "palles" ja els falta temps per a clicar el link. És una llàstima.

  • el més comentat[Ofensiu]
    Celblau | 11-02-2007 | Valoració: 1

    Sens dubte aquest text no té cap riquesa cultural, però de ben segur que és el que la gent comenta més. Certament és una mica injust, ja que hi ha textos molt millors per no dir tots, menys aquest, que podrien tenir més comentaris, en fi.. jo mateix ja l´he comentat tots caiem XD

  • ESPLENDIT![Ofensiu]
    elboig | 30-01-2007 | Valoració: 10

    Jo com elboig crec que és meravellos, unaobra mestra, impressionant, una joia escolpida pel teu cony (suposo). Els teus pares van fer una meravella de ninfomana parlant. T'has deixat a sota el llit que vosaltres ho teniu fàcil. IMPRESSIONANT! Seguire llegin-te.

  • Buuuuuuu![Ofensiu]
    Gerard Giménez Forner | 29-01-2007 | Valoració: 1

    Realment decebedor. No aporta absolutament res a qui el llegeix, només decepció.

  • Sí que n'hi ha de caspa...[Ofensiu]
    Laiesken | 03-01-2007 | Valoració: 9

    Un relat? un poema? una performance? Feia temps ke veia aquest relat omnipresent a les llistes de més comentats... però tanta tonteria per una genialitat¿?Que si és així, és aixà... Qualitat literària?¿? A veure a veure... La Tiamat ha posat un... un quelcom (xD) que té un punt de genialitat i és originalment desbordant. És com un punt d'inspiració divina que deu haver tingut... I és que és una gran veritat el que diu! La qualitat literària a aquestes alçades (quan poemes així reben comentaris bons, quan existeixen cal·ligrames i poemes visuals, i infinitat de formes de fer poemes, no cal que ens estirem els cabells per trobar poemes de mètrica més recta que un màstil.


    Sir Darkest

  • Feu-vos. Fem-nos. Feu. Fem.[Ofensiu]
    quaqquaq | 06-12-2006 | Valoració: 10

    Al sofà, al lavabo, al llit, a la dutxa, jugant, acariciant-nos, tocant-nos, els homes ens fem palles imaginant-vos fent-vos palles. Mmmh.

    Feu-vos. Fem-nos. Feu. Fem.

  • ha striat un bon títol[Ofensiu]
    shyshark | 24-11-2006 | Valoració: 2

    però obviament ja se sap que tothom es toca i es fa palles. el títol és atractiu i el contingut decebedor.

  • n'hi ha que n entenen res..[Ofensiu]
    monsvariats | 23-11-2006 | Valoració: 10

    I que?
    fred
    no. es la pura realitat, hi ha moltes que no s'atreveixen a dir.ho a comentar-ho . potser es simple pero contundent: les dones tambe ens fem palles, com els homes, com tothom, no hi ha res d'especial, es simplement aixó simplicitat d'expressió, poesia dura i simple
    endavant a i m'agradat.
    continueu, oh dones masturbanse fent-se palles per plaer d'els que ens agrada ser voyeurs d'aquests actes

  • n'hi ha que n entenen res..[Ofensiu]
    monsvariats | 23-11-2006 | Valoració: 10

    I que?
    fred
    no. es la pura realitat, hi ha moltes que no s'atreveixen a dir.ho a comentar-ho . potser es simple pero contundent: les dones tambe ens fem palles, com els homes, com tothom, no hi ha res d'especial, es simplement aixó simplicitat d'expressió, poesia dura i simple
    endavant a i m'agradat.
    continueu, oh dones masturbanse fent-se palles per plaer d'els que ens agrada ser voyeurs d'aquests actes

  • ...SImPlEmeNt aIxÒ?¿.....[Ofensiu]
    somaya | 21-11-2006 | Valoració: 4

    cReC Q nOMeS mIrant eL TiToL jA sApS QuE (ho sentu per la autora) AiXO nO ES GaIrE POESiA, AdemES eL TiTOl Es oBvI Ja q ToThOM SAP QuE lEs doNes eNs FeM pALlES.
    BUeNo Lo ImPOrtAnT ES La PaRtIciPaCió!!

  • I ja està?[Ofensiu]
    mrcke | 10-11-2006

    Primer i que em perdoni l'autora, felicitar tothom. M'heu sorpres amb les vostres crítiques tant amables. Quin bon rotllo!!
    Sobre el relat, crec que amb aquest títol un espera més i el què sorpren és la rapidesa i la superficialitat de tot plegat.
    És que masturbar-se és així de fred? Jo faig l'amor...
    Una lloança a tots!!

  • I què?[Ofensiu]
    grimborg | 27-10-2006 | Valoració: 1

    Segurament podries trobar maneres millors de dir-ho. És tan directe i fred que no diu res.

  • déu n'hi do[Ofensiu]
    benaflec | 12-10-2006

    Jo segueixo pensant el mateix. A mi ja m'està bé que les dones es facin palles, no em sembla cap obscenitat. Era el poema, el que no tenia cap ni peus.

  • molt sincera, però podies explicar com us les feu mes detalladament[Ofensiu]
    davidescacs | 05-10-2006 | Valoració: 10

    podries explicar de quina amnera ho feu i amb que. fes un altre relat explicant-ho més bé

  • xD ostres! quina sangonada que veig... esto es la guerra escrita! ( es broma!)[Ofensiu]

    xD jajaja!! com es diu vulgarment: me partio la caja! mirant els comentaris d'aquests relats... i he pensat, aqui falto per ficar cullerada!

    una abraçada a TOTS/ES que heu participat...
    es = que hagueu fet el comentari per bé o per mal... total... que més dóna... no vos enfadeu! i a fer les paus!


    avere si passeu a comentar-me una miqueta a mi també, que cogere celillosss... yo tmbien quierooo

    ( jejeje... bé, fora broma)

    Victoria Galofré Fernández.

  • Alessandro | 27-09-2006

    Hi ha una pel·lícula.: kinsey(Bill Condon). No tracta el tema de la masturbació femenina de forma exclusiva, si no que va mes enllà, narra la historia d'un biòleg que decideix fer un estudi científic de la sexualitat humana, la pel·lícula es bonissima, i el tema molt però que molt interessant, es tard, i no tinc ganes de vendre-la millor, però mireu-la.

  • JBGrenouille | 18-09-2006 | Valoració: 7

    Ben mirat, que se'n faci polèmica d'aquest tema tant normal ja és per si sol trist. Per sort, la societat mica en mica va tornant de les ombres religioses -que en mal dia van ofegar-la- i va tirant enrere, que de ben segur en diversos temes ho hauria de fer, doncs a la pre-història les dones si, es feien palles.

    Sento haver d'expressar el meu desig de que ningú hagués comentat aquest text, però soposo que se m'entendrà ;-)

    (un 7 perquè el poema en si és un pèl mediocre ^^)

  • Un clàssic[Ofensiu]
    DanielDL | 04-09-2006 | Valoració: 8

    Ja em va agradar molt la primera vegada que el vaig llegir, i ara que tinc usuari m'ha agradat retrobar-lo. No puc fer cap més comentari perquè el propi text ja es comenta per si sol. Felicitats!

  • Ja ho sabem[Ofensiu]
    Dante | 04-09-2006

    crec que no sent res al llegir el teu poema,es important el que dius,perqué ho sabem tots i totes.Tenim ulls al cul per saber que tothom estems tot sols i que els nostres dits o mans son com polles o parts amb forat que esnifam per sobreviure.M´encanta el teu poema per això ho tornaré a llegir d´aquí a un mes...
    es com quan no tágrada Mc donalds, i per aquest motiu vaig a sopar sempre després de engatar-me .
    M´agrada el teu escrit,una besade...

  • Èxtasi Solitari.[Ofensiu]
    EnamorantLaLluna | 31-08-2006

    Suposo que el tema del teu text a creat una gran polèmica, però això ens fa adonar també de que encara no ho hem convertit en un acte tant exquisit i natural com en el cas dels homes.
    M'agrada la simplicitat amb la que ho defineixes, però la masturbació femenina em condueix a un lloc molt més complexe i màgic que tot això.

    *

  • Endavant![Ofensiu]
    Victor africà | 13-08-2006 | Valoració: 8

    Acabo d'arribar i estic encantada!si aquest tema es tabù per molta gent d'aquesta societat, imagineu-vos jo que sóc africana, què us he de dir!ànims i endavant. M'ha encantat.

  • fluix, mol fluix[Ofensiu]
    Llargui | 12-08-2006 | Valoració: 1

    el titol atrau a llegir-ho, una vegada llegit, et defrauda molt, almenys ami, podries aver extret més joc aqeust tema

  • Molt be[Ofensiu]
    marco3434 | 01-08-2006 | Valoració: 10

    Es collonut, per fí he trobat un relat curt. Quina alegría!. Lo que més m'impressiona es que molts comentaris son mes lalrgs que el propi relat. el 10 es per la capacitat de impactar.

  • booooooo[Ofensiu]
    the clown | 19-07-2006

    realista, actual, sexual, bonisim, extrobertit, en resum una pasada i a sobre al minim com te que ser segeuix aixi.

  • Les calord de l'estiu[Ofensiu]
    Carme Dangla | 30-06-2006

    Després de molts dies a 137 comentaris, veig que la cosa s'anima.
    És que com que s'han acabat els exàmens necessitem una teràpia relaxant?
    O són els vespres calorosos que no ens acava de venir la son?
    Seguint el comentari de Granota, vull anar més enllà: el que he après sola, m'ho fa passar molt millor ara que tinc company.

  • Compartir[Ofensiu]
    Granota | 30-06-2006

    Compartir el sexe individual amb la parella és una de les coses més fantastiques que hi ha.

  • AnNna | 19-06-2006

    xDDD

  • PALLES[Ofensiu]
    1101ilime | 19-06-2006



    NENA SEBLES, LA BIBILA O L'ENCICLOPIA, CATALANA.

    NO HI HA QUE HO REGISTEGI.

  • PALLES[Ofensiu]
    1101ilime | 19-06-2006



    NENA SEBLES, LA BIBILA O L'ENCICLOPIA, CATALANA.

    NO HI HA QUE HO REGISTEGI.

  • PALLES[Ofensiu]
    1101ilime | 19-06-2006



    NENA SEBLES, LA BIBILA O L'ENCICLOPIA, CATALANA.

    NO HI HA QUE HO REGISTEGI.

  • PALLES[Ofensiu]
    1101ilime | 19-06-2006



    NENA SEBLES, LA BIBILA O L'ENCICLOPIA, CATALANA.

    NO HI HA QUE HO REGISTEGI.

  • Que dir-te...[Ofensiu]
    Carnestoltes06 | 25-02-2006

    Que dir-te que no s'hagi dit ja en aquesta pàgina? Estic d'acord aproxidament amb la meitat dels comentaris...
    En nom del desig d'un/a mateix/a, gràcies!
    Molt bé, Tiamat!!
    Carn

  • i...136![Ofensiu]
    jacobè | 25-02-2006

    Asseguda en el pedrís,
    es gratava la natura.

    Miquel Bauçà



  • Els homes, on juguem a futbol??[Ofensiu]
    Berni_46 | 22-02-2006

    A
    l sofà

    al lavabo

    al llit

    a la dutxa

    Els homes, com juguem a futbol??

    Jugant

    acariciant-nos

    tocant-nos

    Els homes tambe ens fem palles

  • I QUÉ?[Ofensiu]
    natural | 20-02-2006

    SÍ ENS FEM PALLES I QUÉ?

  • m'agrada...[Ofensiu]
    Capdelin | 11-02-2006

    la idea de l'antuvi: la palla multitudinària... i jo afigiria: la palla rècord guinnes, el dia de la palla, concurs de palles, miss palla daurada, buscar una agulla en un paller de palles, la palla més curta, la palla més llarga, la palla de les palles, plantar la palla en el cim, un pessebre de palles, primera palla en la lluna, la palla in vitro, la palla mecànica, mecanopalla del primer origen, dueto de palles, la palla més gran (KING-KONY de palla!)
    i pensar que déu prohibí les palles que va inventar la serpent en el paradís terrenal... paradís?... terrenal...?

  • una gran palla[Ofensiu]
    antuvi | 11-02-2006

    S' hauria de fer una palla multitudinaria, alguna cosa semblant a una paellada popular . Sería molt bonic de veure com una gran multitud s' orgasmeja al mateix temps. Després es podria amenitzar l' acte amb una bendició per part del Bisbe pertinent.
    Seria un gran acte reivendicatiu del propi plaer amb la benedicció de l' esglèsia.

  • les dones, els ànecs...[Ofensiu]
    Yrch | 10-02-2006

    i els cangurs!!!!!!!!!!!!!!!!xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD algú ha vist el video? és bonissim... xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    per cert, m'encanta que encara se't comenti el poema... bueno, més que comentar, contar... perquè tothom conta... 80 no se kuans... 90 i piko... 100!!uououououo!!!! 100 no se kuants i més... i així,... però els cangurs també sen fan de palles... xDDDD i al mig del carrer que mola més... xDDDDDDDDDDDDDD wenu maka, continua fente palles que és sa!petons ahh i continua escrivin!;P

  • Les dones es fan palles...[Ofensiu]
    inadaptat | 22-01-2006 | Valoració: 10

    ...I els ànecs també! I els ànecs també! xD

  • lasdf[Ofensiu]
    SiKNUS | 19-01-2006

    Em sembla molt bé que els textos més llegits siguin els més curts. Jo en tinc uns quants de llargs que valen molt la pena però no els llegeix ningú.


    I aquest teu és mític. Si una frase representa relatsencatala.com aquesta és: "Les dones també ens fem palles".

  • palles

  • Dona gran decepcionada...[Ofensiu]
    tocaOus | 14-01-2006

    soc la dona del meu maridu, Pepito, i deu mèu verja santa qu'ens agafi deu y s'ha mare confesats jo mai e fet tal acta onanista i antibiblic i mes ma fa repugnancia cristiana que ho feu axi i tal i com deia lintelectual rubens barrichelo "després dexaminar el cas (...) creats el juny passat" i a mes com escrigue cervantes al quixot a la pagina 466 del capitol xlv de la primera part: "y quien lo contrario dijere (...) le hare yo conocer que miente" i doncs eso es verdad como que dios existe si es que existe

    colla de bandarres!

  • aiguademar | 07-01-2006

    tot i la senzillesa del text, el missatge és clar, molt clar. Enhorabona per plasmar-ho tot en tant poc.


    I seguim fent-nos palles...al carrer, a les muntanyes, a les platges, soles, acompanyades...


    una abraçada i saluuuT!

  • com ha de ser!![Ofensiu]
    Noctambul | 07-01-2006 | Valoració: 7

    (Al comentari anterior havia comés un petit error en una de les paraules, com que no se'm permet esborrar-lo i tornar-lo a entrar l'haure de repetir...)
    :-)
    Naturalment que us en feu de palles les dones, tantes com us vinguin de gust i sense complexos, com ha de ser!! I encara afegiria una altra cosa i és que als homes ens agrada fer-vos-en i que ens en féu.

  • com ha de ser!![Ofensiu]
    Noctambul | 07-01-2006 | Valoració: 7

    Naturalment que us en feu de palles les dones, tantes com us vinguin de gust i sense complexos, com ha de ser!! I encara afegiria una altra cosa i és que als homes ens agrada fer-nos-en i que ens en féu.

  • Sort que l'ha escrit una dona![Ofensiu]
    Novembre | 04-01-2006 | Valoració: 9

    Imaginat per un moment si aquest text literari fós escrit per un home, ben de segur que estaria ple de connotacions masclistes...

    Quin consol!!!

    ..................................

    M'ha agradat molt... Només entrar a la pàgina és un dels textos que més destacava.

  • nena![Ofensiu]
    AnNna | 02-01-2006

    sé que et fa ràbia... jiji... per això te'l comentoooooo!!!!!!!

    aviat passaràs al de la primera trobada eeeh? tot un rècord!

  • del 1 al 121 [Ofensiu]
    Ilargi betea | 05-12-2005

    Et vaig fer el primer comentari d'aquest relat i ara em ve de gust fer-te el 121 (que és capicua!).

    Ho sento, no m'he pogut resistir a escriure't de nou perque m'ha fet molta gràcia el comentari 88.
    M'ha semblat boníssim que hagin dit per defensar-te dels teus detractors que has tingut una manera molt subtil de dir-ho. (!!) Hahahahaha! I jo que em pensava que la gràcia del poema era que deies les coses descaradament i de la manera més directa possible....

    Apa xula, una abraçada!! Que segueixis gaudint les teves palles i que, a més, boixis molt! (com diu el cesk)

  • mira nena que no aniràs al cel eh! :P xD[Ofensiu]
    estel | 05-12-2005

    Ohhhh!!! No ho diguis això, és lleig i de persona bruta, això només ho fan els homes pobres i penjats, és cosa de bruts, oh nena no ho tornis a dir o el capellà et farà confessar i et vindrà la benaurada sigui policia a dir-te el mal que fas...

    jajajajajajajajajjaaj era conya, au va que és un comentari més a la llista!

    alliberament sexual ja! és cosa de totes i tots jeje :P

    petonssssss

  • Dona...[Ofensiu]
    Underneath | 23-11-2005

    Jo ja ho sé que les dones us feu palles... I les que diuen que no ho fan MENTEIXEN; SEGUUUR x'D... Ei, que m'agrada molt com escrius en general, però que aquest poema sigui el més comentat de la web, no ho sé pas...

    P.D. La meitat de comentaris diuen que no entenen perqè la gent el comenta tant xD

  • soc el T!M!$[Ofensiu]
    timis | 15-11-2005 | Valoració: 10

    Escolta que jo tambe em masturbu i que no passa res i assobres sento plaer com que soc ta lleix i dinu mestima el plaer me laix dacoseguir jo mateix dalguna manera que si boleu un novio jo tambe en vuscu de novio esque soc gay buen o adew avia si feu algun comentari en els meus textos adeu i grasies per lleguirme adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuXD

  • no passa res ni ara ni després[Ofensiu]
    ahime | 14-10-2005

    Ésclar que les dones es fan palles. No veig per enlloc la subversió del tema. En tot cas crec que allò que seria veritablement subversiu seria afirmar el contrari. Fa més de vint-i-cinc anys el meu cosí em va preguntar: la teva germana es masturba? I jo, tot saberut li vaig dir crec que no, estic segur que no. Mai vaig saber si la meva germana es masturbava, però al cap d'un any d'aquella anècdota vaig saber que les xiquetes es masturbaven i vaig enrojolir com un pebrot. Una abraçada.

  • Tota la Raó conxa...[Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 12-10-2005 | Valoració: 10

    si el poema no jhagues tractat sobre temes sexuals sinò, badallar, pensar, somiar..
    Qualsevol altre cosa...
    però akests temes fan polemica, vés..
    Bé per na tiamat!
    petonassos..

  • .:·:.[Ofensiu]
    estel | 12-10-2005

    jejjeje Conxa tens tota la raó! I és que ara sembla que encara sigui un tema tabú com se'n diu... hi ha qui potser es sent ofès per saber que el sexe femení també és lliure de fer el que vulgui... au tiamat que aquest pas arribaràs als 200, i segurament el que és comentaris dels altres relats haviat als 1000, m'agrada molt com escrius!

    Petons!

  • jo lo que veig ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 11-10-2005

    i és lo primer que dic damunt aquest " poema" que se confon la crítica al poema en si, que no és res de l'altra món, a la critica al tema. Si la Tiamat hagués posat

    Les Dones També fem badalls

    A
    l sofà

    al lavabo

    al llit

    a la dutxa


    Les dones també fem badalls



    Jugant

    acariciant-nos

    tocant-nos


    Les dones també fem badalls.

    m'agradaria sebre quans de comentaris tendria com a poema ...

  • Gràcies, Tiamat[Ofensiu]
    homenot | 11-10-2005

    Els teus comentaris sempre m'animen, no entenc la gent que es pren la vida amb tanta serietat i gravetat. Per aprendre medicina, miren "Hospital Central"? O llegeixen l'Astérix per aprendre història antiga? Per cert, em sembla que podràs fer el comentari 1000 del teu relat, perquè això no para! Jo em conformaré a fer el número 1001 (com les nits), tot i que ja t'avanço que aquest relat és rodó!

    Una abraçada,
    Gerard

  • no vaig poder fer els 100 comentaris...[Ofensiu]
    Tiamat | 02-10-2005

    ... però faré els 111, je! (aquestes coses em fan il·lusió... i a qui no!)



    Només dir que, tot i que em llegeixo els comentaris a aquest poema, ja no els responc. Per un motiu senzill: tot el que se'n podia dir, crec que ja s'ha dit. Més i tot. I, personalment, aquest relat ja no m'aporta res de nou. Per tant, no entraré de nou en cap tipus de discusió. Sigui per bé, o per mal.


    Podria afegir tantíssimes coses....... però no ho faré.


    Salut!


    Tiamat

  • torno a ser jo, sorry, pero soc bastant idiota, sobretot amb l'informatica[Ofensiu]
    Quitus | 01-10-2005

    per cert tot i que valoro el fet que una dona defensi l'art de fer-se palles, el poema, com a tal no m'agradat massa. (generalment la poesia no m'arriba, cosa que acaba de confirmar-me que realment estic mort per dins :) , tanmateix, el só d'un clavicordi, imperfecte, erratic, enmig d'instruments perfectes de vens, em sembla la mes alta poetica que l'home (o la dona) hagi pogut creat mai....

  • soc molt dolent puntuant, i a més és el primer missatge que escric[Ofensiu]
    Quitus | 01-10-2005 | Valoració: 5

    Realment m'encanta que les dones us feu palles. Realment viure lliurement la sexualitat esta bé. Segurament si la gent es dediques mes a l'onenisme no hi hauria tanta mala llet al món. O potser sí, ves a saber....
    Per cert, recordo una escena salvatge de una dona masturbanse: Mullholand Drive, de David Lynch, al final de la pelicula la noia rossa, es masturba (realment no sé si es correcte utilitzar el mot palla per una dona, encara que a nivell de carrer, la idea s'enten perfectament), com deia es masturba, gairebé es mata a "palles" pensant amb la noia morena....i es que l'amor, es bonic, pero també brut i sovint taca......(potser per aixó els personatges de l'Enki Bilal s'enamoren en menys d'una pàgina?)

  • Bé...[Ofensiu]
    tramuntana | 27-09-2005

    Hi havia de deixar la meva petjadeta jeje Felicitats pels 107 comentaris Tiamat!!!
    petons!!

    laura^^

  • osit.-..merda[Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 24-09-2005

    no se q' ha passat :S

  • Muajaja![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 24-09-2005

    Les dones guanyem!!!
    Cuants comentaris!
    Tralara!
    Petonets!

  • Muajaja![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 24-09-2005

    Les dones guanyem!!!
    Cuants comentaris!
    Tralara!
    Petonets!

  • Muajaja![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 24-09-2005

    Les dones guanyem!!!
    Cuants comentaris!
    Tralara!
    Petonets!

  • Muajaja![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 24-09-2005

    Les dones guanyem!!!
    Cuants comentaris!
    Tralara!
    Petonets!

  • perdona'm[Ofensiu]
    AnNna | 24-09-2005

    per haver-te pres el 100, Lauraaaa!!! =(
    enu... el 101 tb mola... com els dàlmates! xD

  • Tiamat | 24-09-2005

    en fi...

    feliços 101, Tiamat!!!

  • AnNna | 24-09-2005

    no ho entenc... deia 98... i hi he posat un comentari.... i encara està a 98! :S

  • hola![Ofensiu]
    AnNna | 24-09-2005

    aquí et deixo


    el comentari 99!!!!!!!

  • t'expresses molt bé[Ofensiu]
    estel | 24-09-2005

    tu mateix ho has dit noi, que et pengin!
    una cosa és comentar un poema i l'altre és fotre's amb la gent. I com molt bé ha dit la Carme, a part d'anar molt però que molt errat ets bastant curtet. No sóc endevina, però dubto que hagis estat amb parella femenina més d' un parell d'hores o li hagis comentat personalment a una noia i no t'hagi fotut dos clatellots. degradant, com a persona i repugnant com a comentarista!

    Sense les dones (es facin palles o no) no hi ha revolució!

    Stop al masclisme!

  • I perquè no?[Ofensiu]
    maryminga1 | 23-09-2005 | Valoració: 10

    Molt bé Tiamat , has expressat amb paraules la realitat de les noies i dones d'aquest món inmerses amb un masclisme feroç, es que nosaltres no tenim el dret de sentir-nos bé?, dons si, igual que qualsevol altre persona del planeta. Et felicito.

  • Masclisme fastigós[Ofensiu]
    Carme Dangla | 23-09-2005 | Valoració: 10

    Això del Gerard Gomila és masclisme fastigós.
    Hi ha dones que podem tenir un orgasme totes soles en el temps de llegir aquest poema.
    No necessitem cap mascle que ens encengui.
    No som estufes, som persones.
    Amb necessitats afectives i també sexuals.
    I si ens fem una palla de quinze minuts o més, és perquè volem, per tenir gust més estona.
    No com alguns mascles que l'únic que voles és anar-hi ràpid.
    No he estat mai amb cap noi, però si tots pensen com tu, em faré lesbiana.

    Petons a totes les noies i els nois que volen gaudir de la vida amb llibertat, amistat i plaer.

    Carme, la del Montnegre

  • com una palla?[Ofensiu]
    ainona | 13-09-2005 | Valoració: 9

    Senzill, buit, bonissim, poc treballat... no sé quants adjactius més han caigut sobre aquest relat.

    Ho deixaré amb un "m'ha agradat... I molt"..
    tan senzill i concret, i agradable com... una palla?

    Una abraçada..!

  • no entenc res[Ofensiu]
    estel | 09-09-2005 | Valoració: 9

    osti, no entenc res de res. Una dona fa un poema clar i precís, bonic. Poter no surten flors ni ocellets piulen.I què? Dubto molt que alguna dona, noia,nena... no hagi pensat mai què seria si es fés una palla, que sentiria... i ho ha acabat probant. Que les crítiques les hagués fet un adolescent desbordat com alguns imbècils de la meva classe ho entendria. Però gent adulta, parelles o solters... fer-se una palla és tant natural com fer-se un petó o una abraçada. I si han homes o dones que ho critiquen, que passin un anyet sense fotres palles, i ja veuran la cara de mala llet que porten a sobre, què collons!!! Fins ara he pensat que escrius de conya, i ho continuo pensant i encara més intensament al veure que j fa onze mesos que ho vas publicar i encara hi ha tema de conversa... continua així Tiamat! Una abraçada molt forta i salut!

    p.d: ho sento, m'havia deixat de valorar-ho i dir-te una cosa: gràcies. Moltes ho fem però no ho expliquem tan obertamen. Suposo que el pas el temps fa callar boques desbocades.

  • no entenc res[Ofensiu]
    estel | 09-09-2005

    osti, no entenc res de res. Una dona fa un poema clar i precís, bonic. Poter no surten flors ni ocellets piulen.I què? Dubto molt que alguna dona, noia,nena... no hagi pensat mai què seria si es fés una palla, que sentiria... i ho ha acabat probant. Que les crítiques les hagués fet un adolescent desbordat com alguns imbècils de la meva classe ho entendria. Però gent adulta, parelles o solters... fer-se una palla és tant natural com fer-se un petó o una abraçada. I si han homes o dones que ho critiquen, que passin un anyet sense fotres palles, i ja veuran la cara de mala llet que porten a sobre, què collons!!! Fins ara he pensat que escrius de conya, i ho continuo pensant i encara més intensament al veure que j fa onze mesos que ho vas publicar i encara hi ha tema de conversa... continua així Tiamat! Una abraçada molt forta i salut!

  • No m'agrada[Ofensiu]
    Flanagan | 08-09-2005

    He llegit molts relats teus. M'agrada molt el com i el què escrius... però això no m'agrada gens... la idea és molt bona... però trobo que està poc elaborat, i no perquè sigui curt.

    Però en fi!, sempre has publicat moltes coses, i la gran majoria m'han agradat... per una que no, no passa res!

    Adéu!

    Alexander

  • Sadurní d'Aloni | 03-09-2005 | Valoració: 9

    Hola, Tiamat. Veig que la gent encara continua enviant comentaris. Et felicito! Em sorprèn molt que hi hagi gent que encara no entengui la concepció sobre "Què és realment l'ART". No et creguis a la gent que et digui qu el que has escrit no és un poema ni és res. Estic segur que quan llegeixen Joan Brossa, bé que no el deuen criticar pas... si has llegit mai aquest autor, ja m'entendràs.

    Continua així.

  • Simplement..[Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 01-09-2005 | Valoració: 10

    Simplement un PUAAAAJ! ben agut, per totes aquelles persones que a l'any 2005, encara no han acceptat que es dones es fan palles i als qui no els hi sembla be que s'escrigui sobre això! molt bñé tiamat, he llegit tots els comentaris inserits en aquest escrit i encara afermo el que he dit abans, pero que no ho veieu que estem al segle XXI! que igual que molts homes es masturben, i escriuen sobre aixo, les dones tambe ho fem osti! que no es tan greu, si mes no tots ho fem algun cop a la vida.
    Sincerament he arribat a la conclusio de que la majoria de persones que comenten de manera absurda aquest relat es perque son uns masclistes.
    Petons*

  • Comentari numero 88![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 01-09-2005 | Valoració: 10

    Doncs si tiamat el numero 88 ja, encara es disputen el per que d'aquest escrit, doncs be persones, es un escrit normal com els altres pero que reivindica el que abans no es podia dir, que les dones també ens fem palles i la tiamat a tingut una manera molt sutil de dir-ho, bé per part meva res mes a afegir.
    Aviam si continuem sumant comentaris i arriba als 100 perque seria un gran premi.
    Petons*

  • juer...[Ofensiu]
    AnNna | 25-08-2005

    és flipant... la gent encara hi deixa comentaris... laura, no saps pas què vas fer, penjant aquest poema... jiji... m'encanta...
    sóc el 87, ja? a veure si arribem als 100! xD!

  • No ho entenc[Ofensiu]
    benaflec | 25-08-2005

    De veritat que no entenc on li veieu la poesia a aquestes línies...

  • trencant el trencat.[Ofensiu]
    antonvaitot | 24-08-2005

    Estem al segle XXI aquesta classe de motius, suposadament, ja no escandalitzen la nostra suposada moral avanaçada. Però, si més no, encara ens sorprenen i ens fan parlar.

    Llavors si que ens escandalitzen?

    *I si ho fan:
    Perquè?

    No serà que som més "allò que volem ser" que no pas el que "realment som"?

    Seguiré llegint-te!
    Adrià.

  • Mai no ho hauria dit !!!!!!!!![Ofensiu]
    seglexx | 17-08-2005

    Tiamat, maca, molts petons i continua així... fa un any que et segueixo i no havia fet cap comentari... m'encanta el que fas... i m'encanta des del primer relat que vaig llegir de tu.

    Sobre les palles: mai no ho hauria dit... caig de la figuera !!!!!!

    :-)

  • Adults?[Ofensiu]
    xyuok | 04-08-2005

    Com us altereu no els majors d'edat?

  • es clar que si!![Ofensiu]
    SomriureXsobreviure | 04-08-2005 | Valoració: 8

    Ei Tiamat!!
    TENS RAÓ LES DONMES TAMBÉ HO PODEM FER AIXÒ. tENIM ELS DRETS!!!
    Aveure si en feu una demostració!!xD
    és broma. he¿? no cal..

  • Minimalista[Ofensiu]
    santimas | 26-07-2005 | Valoració: 8

    un bon exemple de minimalisme

  • M'encanta!!![Ofensiu]

    Ei, com aquell qui diu acabo d'aterrar aquí i després de llegir tots els comentaris estic al·lucinant...
    ... Tiamat un 10 per a tu i per a posar aquest tema damunt la taula, jo també sóc dona, jo també em fai palles, i m'encanta!! Però m'agradaria molt més si se'n pogués parlar lliurement...
    ... espero que això serveixi per trencar un barrot més de la presó que engabia un dels plaers femenins més ardents i naturals!!

    Seguim alliberant la mansturbació femenina!!

    Milers d'abraçades!!

  • M'encanta!!![Ofensiu]

    Ei, com aquell qui diu acabo d'aterrar aquí i després de llegir tots els comentaris estic al·lucinant...
    ... Tiamat un 10 per a tu i per a posar aquest tema damunt la taula, jo també sóc dona, jo també em fai palles, i m'encanta!! Però m'agradaria molt més si se'n pogués parlar lliurement...
    ... espero que això serveixi per trencar un barrot més de la presó que engabia un dels plaers femenins més ardents i naturals!!

    Seguim alliberant la mansturbació femenina!!

    Milers d'abraçades!!

  • esclar que si[Ofensiu]
    JakpaT | 12-07-2005 | Valoració: 9

    està molt bé reconeixe-ho... sinó també ho pots veure al meu relat.. m'agradat.

    salutacions.

  • Com per passar.[Ofensiu]
    bay bai | 09-07-2005

    Doncs es clar. Les paraules de més a més només són per a amagar-se dels hipòcrites. Tu has decidit no fer-ho... Ho trobo perfecte. L'enhorabona.

  • Grandios![Ofensiu]
    Fionn | 07-07-2005

    Penjat a Novembre, 73 comentaris (vaaale, 74 amb el meu), i n'hi tants positius com negatius, és a dir: no has deixat a ningú indiferent. I això és el veritablement important. Podria agradar més o menys, ser de bon o mal gust, però ningú ha dit: "el teu relat m'es ben igual" i crec que això és grandiós! I es pot criticar negaticament una obra, és totalment llegitim, però no insinuar que algú amb 246 relats publicats pretén prendre el pel a ningu.

    Au!

  • mots ben posats, intenció, també[Ofensiu]
    Joaquim Parera Albiac | 07-07-2005 | Valoració: 8

    llegit
    rigut disfrutat
    rellegit
    intel·ligent
    sensual
    lúdic lúbric
    alegria de llegir
    visca la traça, la joventut, la intel·ligencia i la voluntat.
    les palles amb alegria.
    P.D.
    Gràcies

  • Però en materia de sexe masturbatori[Ofensiu]
    Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal | 30-06-2005 | Valoració: 6

    Però en matèria de sexe mastorbatori els polissons,els depravats,els obsessionats etc etc etc
    són els homes i unica i exclusivament els maleïds homes mascles. Bon poema. Felicitats!

  • Està bé.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 25-06-2005 | Valoració: 6

    Un poema simpàtic.

    Es ben cert, avui la por a la sexualitat es va perdent.

  • està be[Ofensiu]
    NicoVíctor | 17-06-2005 | Valoració: 7

    Magrada la simplicitat que te ja que resumeix algo en poques paraules i sintacticament. Així i tot crec que te l'aguesis pugut currar una mica més, o escriure un altre que no sigue tant sintetic i tant sencill.

  • jajajaja[Ofensiu]
    ximxim | 08-06-2005

    És boníssim, després de mig any encara et deixen comentaris!! I jo tinc l'honor de posar el comentari 69! ueueee

    Noia, amb aquest relat ha quedat clar que la gent no té cap problema, que la sexualitat femenina la veiem cada dia a la tele i està súper acceptada, i que ara les nenes de 15 anys es deuen fer palles juntes com feien els nois quan nosaltres teníem aquesta edat... és que en tres anys les coses han canviat molt, eh, Tiamat, MOLT! Vaja...que no sé a què venia el teu poema perquè ja veus que tothom l'ha trobat d'allò més normal!

    (i ara en serio)

    Felicitats per posar les coses clares sobre la taula, sense embuts, i per crear polèmica (que encara que és lamentable, té el seu mèrit).

    Mercè

  • No és relay però és genial[Ofensiu]
    Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal | 08-06-2005 | Valoració: 4

    Els fariseus de costim venga escandalitzar-se. Crec que s'ha passar d'ells. Cert no és cap relat però no deixa de poder ser una veritat.

    Existeix la masturbació masculina i la femenina. Clar que sí

  • Tots som fills de lúbrics exercicis.

    Pere Quart.

  • Que quedi clar![Ofensiu]
    Lila i rRacional | 02-06-2005

    I si no vos ho creis... mirau el relat Bona nit!

  • no res, que m'aburria...[Ofensiu]
    Yrch | 25-05-2005

    i m'he posat a llegir els comentaris que heu anat fent en aquest relat de la tiamat... sincerament, no sé perquè tanta polèmica, suposo que perquè us costa acceptar-ho... i la dona aquella que diu q no li sembla bé que els nens, nenes, homes o dones, es fagin palles, no sap el que es perd... ¬¬
    segona, perquè cony no us sembla bé que la tiamat hagi escrit aquest poema si és el que tenia ganes de dir? quan una persona escriu normalment és per desfogar-se, i si ella es volia desfogar així era per algo... probablement per algún tio li debia preguntar si s'en feia i com se les feia... ¬¬ (a mi m'ha passat vamos...) i en devia estar fins al cony, i va pensar que ho tenia que dir. és molt trist que en ple segle XXI algúns paios no sapiguen com ens fem les palles, i encara més que alguns no sapiguen ni que ens les fem...
    i que li critiqueu el poema en si, no el tema, pos em sembla bé... però és que em sembla que molts us heu basat en el tema, pensant en les palles que es fa la tiamat i moltes d'altres per criticar-lo... subjectivament, vull dir, basant-vos en la vostra opinió sobre les palles femenines... i clar, si penseu que som unes guarres no podieu dir coses bones d'aquest poema que parla de ties que es fan palles... ja us ho fareu!
    ànims tiamat!i per cert, jo també em faig palles!;P

  • delicadesa al criticar, siusplau[Ofensiu]
    Leyre | 12-05-2005 | Valoració: 9

    Ahir la nit, perduda entre relats absurds i comentaris potser "massa favorables", vaig topar-me amb un que em va despertar de tanta monotonia literaria. Era curt, pero directe. Era.. senzill, pero em va fer encetar un somriure de matinada i alhora despertar els meus instints feministes més amagats (si es que en tinc).

    Vaig començar a llegir els comentaris i vaig flipar. Pero es pot saber a que ve tanta polèmica? Que són tots aquests comentaris sobre que no és un tema tabú, que ja ho saiem tots això..., pero es pot saber que passa?

    Fa molt poquet que m'he decidit a enviar algun relat ja que la meva tècnica (o art literari, digueu-ne com volgueu) no és gaire bona, i no s'acosta ni molt menys a la qualitat de molts dels relats de la Tiamat. Em vaig decidir a fer-ho perque vaig pensar que a poc a poc (i amb l'ajuda d'alguna que altra crítica) podria millorar. Pero de sobte em trobo amb un degollament personal cap a algú que l'unic que ha fet és un poema sobre algo que viu dia a dia. per què ningú no li diu res quan esciru sobre el que ha vist pel matí al metro? Tots anem amb metro no? Tots hem vist el nen rient, o el noi cantant o la senyora que menja un carmel... vaja el dia a dia. Però la simplicitat de la rutina diària, no la desvalora, no evita que ens agradi com la Tiamat ens descriu les petites coses que es topen al seu camí.

    Crec que hauriem d'anar una mica més amb compte amb determinades formes de criticar, tots sabem el que se sent quan ens fan una mala crítica d'algun escrit, potser cada vegada que fem un comentari hauriem de recordar que aquí tothom vol i busca el mateix i que les coses es poden de dir de moltes maneres (vaja i qui millor que vosaltres per empolainar una crítica...)

    o potser es que m'he equivocat

  • A Benaflec[Ofensiu]
    Sadurní d'Aloni | 28-04-2005 | Valoració: 10

    Crec que això ja passa una mica de voltes. Aquesta persona no para de pecar de pedant i de sofista. Només amb aquesta frase ja en tinc prou: "Al passar el temps m'he adonat que pateixes d'una incontinència narrativa que fa que molt del que hi has penjat no arribi a un mínim de qualitat". Va de llest i es creu que en sap molt. No sé qui es pensa que és per anar jutjant d'aquesta manera els relats de l'altra gent. Endemés, estic segur que és qui més palles es fa de tots els que estem aquí. No tolero les actituds masclistes i, en certa manera, un xic misògenes. Si l'hagués escrit un home, segur que no hagués creat tanta polèmica, la qual cosa és realment penosa. Quan aprendrem els homes que les dones ens donen mil voltes i ens costa aceptar-ho?

    Ànims noies, continueu lluitant!

  • fer-se palles és sublim[Ofensiu]
    antuvi | 27-04-2005 | Valoració: 9

    M´has excitat amb les teves palles... la imatge d´una dona fent-se una palla em posa molt catxondo. Una bona palla a l´hora de la migdiada va bé per canalitzar les energies i afrontar la resta de la jornada ambl´autoestima més elevada. Què millor que una palla quan s´està baix de moral?
    Gràcies a déu que no sóc manc.
    I tu Tiamat continua amb les teves palles.

  • Ai si...[Ofensiu]
    eriçó | 26-04-2005

    Si, la dona i l'home són diferents genèticament, però de vegades no tant com sembla.
    M'ha encantat el teu escrit, no deixis de fer-ho (les dues coses).
    Petons.

  • quina gràcia, els sobrats![Ofensiu]
    ranma | 24-04-2005

    molt bé, amics, ara sembla que està prohibit fer poemes sobre coses que ja sabem, com per exemple que l'ésser humà és vil, que la gent s'estima, que la mort existeix, etc. perquè si ja ho sabíem, no cal que ningú ens ho digui.
    no crec que dir "no és res nou" sigui una crítica encertada, perquè si comencem així, no hi deu haver ni una sola idea original en tot aquest web.

  • Sencill, directe i sincer[Ofensiu]
    daniel vila albero | 23-04-2005 | Valoració: 8

    Crec que la persona que escriu aquest texte juga amb un to certament picant i personal, pero ho fa d' una manera plana i natural, fet que no arriba ni a la provocacio ni a l' escandol. Aixo evidentment es l' opinió d' un jove de 31 anys i que sap perfectament que les noies també es masturben. Ho trobo normal; no cal que ens plantegem si és ètic o no; entra dintre de la normalitat i no cal cap justificació
    M' agrada doncs l' espontaneitat d' aquest col-laborador.Gracies

  • i em descuidava...[Ofensiu]
    ranma | 20-04-2005

    aviam, els saberuts exegetes que han parlat més avall: com interpreteu la segona estrofa (deixeu-me pensar que és una canço): què vol dir acariciant-nos? a nosaltres mateixes o entre nosaltres mutuament?

  • Opinió neutral[Ofensiu]
    ranma | 20-04-2005

    doncs a mi no em sembla tan dolent com diuen alguns. m'agrada que en una estrofa es refereixi als escenaris, per dir-ho així, i en la següent estrofa, com en una cançoneta, es refereixi a les tècniques. amb un xilofon quedaria de puta mare, fent coros a la tornada. crec que és un poema més de divertiment que de provocació.
    salut Tiamat (nom ben maco, per cert)

  • MAGRADA[Ofensiu]
    xianema | 29-03-2005 | Valoració: 5

    merda me ekibokat
    u sentu
    el teu tmb esta força b
    FEMINISTA TOTAL AXI MGRADA!
    UN PETOOOO

  • MAGRADA[Ofensiu]
    xianema | 29-03-2005 | Valoració: 5

    merda me ekibokat
    u sentu
    el teu tmb esta força b
    FEMINISTA TOTAL AXI MGRADA!
    UN PETOOOO

  • BEN FET[Ofensiu]
    xianema | 29-03-2005 | Valoració: 10

    juasssssss
    a mi em va passar el mateixxxxxx
    pufff me sentit tope identificada,
    ma agradat molt llegir el teu relat de veritat!
    i... passa d'ell, comença una vida nova plena d'aventures sense els homes o putser nomes sense aquest en concret...
    ESBORREM-ELS DE LES NOSTRES MENTS
    als que ens han fet mal,
    i no els perdonem... han jugat amb nosaltres i això no te perdó

    un petó wapa i fins sempre
    GEMMA

  • I es clar...[Ofensiu]
    Aur@ | 29-03-2005 | Valoració: 9

    Felicitats, Tiamant. Tens tota la raó. Ahir, parlant de sexe amb dues amigues, em dèien elles que no es van enterar que existia l'orgasme femení fins al cap d'anys de tenir relacions. Has entès bé: ANYS (plural).

    Déien (les dues) que abans de conéixer els seus marits actuals, doncs pensàven que allò era el normal: posició "misioner", 15 minuts i l'home satisfet. Sí (dèia una d'elles); allò que senties el principi d'un plaer molt suau i... ja està. I et preguntàves perquè la gent parla meravelles del sexe... per allò.

    No entenc els linxaments d'algun/es comentaristes. Serà que les veritats a voltes molesten?

    Salut!

  • Em feia il·lusió[Ofensiu]
    Tiamat | 29-03-2005

    posar el comentari número 50 justament aquí.


    em fa gràcia, que mesos després d'aquella mena de polèmica -és del 12 d'octubre!-, de tant en tant encara s'hi vagin afegint comentaris.


    res més, au doncs, quedem que sí, que ens anem a fer una palla, no?


    Tiamat


    P.D - ahir a la nit, sentia el veí de baix i un seu amic, i el veí li comentava a l'amic (referint-se al seu company de pis): - saps? en Toni es fa tres palles al dia!, i em va fer gràcia

  • salut[Ofensiu]
    alvaro | 29-03-2005 | Valoració: 6

    No llegeixo poesia habitualment (com a molt alguna cosa de Bukowski que en realitat no sembla poesia), però no m'ha semblat malament. He vist que havia generat polèmica, i això ja és més trist, perquè demostra que el país està mentalment molt més tancat del què caldria. Si fer apologia de la masturbació femenina és provocatiu, vol dir que la llavor plantada durant 8 anys de govern retrògrada va fer molt més mal del què podíem imaginar. I això tenint en compte que presumiblement la gent que ho ha llegit és suficientment oberta com per interessar-se per la literatura i la poesia. Glups.
    Salut

  • És veritat...[Ofensiu]
    literatura | 18-03-2005

    Totes ens podem masturbar. No obstant, algunes es reprimeixen (elles s'ho perden), altres en gaudim i n'hi ha de més valentes que ho expressen obertament i de manera tant admirable com tu.

  • Perquè?[Ofensiu]
    DOZOMITETSO | 17-03-2005 | Valoració: 10

    Aquests atacs a l'autora tan ferotges?
    enveja?
    NO HO ENTENC!!
    endavant Tiamt.Publica tant com puguis

  • Doncs bé...[Ofensiu]
    Mònica Prats | 06-03-2005 | Valoració: 7

    Jo, personalment i sense deixar de respectar la opinió de tots vosaltres, trobo que masturbar-se, sigui home o dona, gran o petit, no està bé. Però això, repeteixo, és només una opinió personal.
    Encara així, trobo de molt mal gust tots els comentaris ofensius cap a la gent que ho fa i cap a la pròpia autora. El poema està molt ben redactat,potser massa breu pel meu gust, però bé.
    Sobretot, crec que lo més bo dels comentaris és que en pots apendre, d'ells.Però si t'ofenen, llavors, llavors,per això millor que no els facin.Perque com molt bé diuen:"No facis als altres el que no voldries que et fessin a tu"

  • Tens raó[Ofensiu]
    nineta | 15-02-2005 | Valoració: 10

    ÉS ven veritat

  • Que fort![Ofensiu]
    Núria | 23-01-2005 | Valoració: 9

    Uf... el cert és que normalment no acostumo a fer comentaris més que res perquè fa poc temps que vaig descobrir aquesta web i perquè no escric precisament molt bé com per parlar dels relats d'altres persones.
    Fa força temps que no entrava a visitar la pàgina per una sèrie de raons sense importància i, per tant, no havia tingut la oportunitat de llegir aquest poema fins avui (un xic massa tard...), i no negaré que quan hi he clicat no m'esperava tot el que hi he trobat. Força trist tot plegat....
    Trobo bastant.."patètic".. que hi hagi gent que es dediqui a criticar els poemes dels altres; ja que, en la meva opinió, ningú se sent obligat a llegir res si no vol i, per tant, crec que els comentaris són per fer crítiques constructives, no assessines... També val a dir que trobo molt encertats els comentaris d'en Cesk (endavant!) i millor que no digui què crec d'en Benaflec....
    En resum: jo considero aquesta web com un lloc per expressar els sentiments, per expressar-se en català, per llegir, comentar, millorar... si algú no hi està d'acord i l'únic que vol és passar l'estona creant debats inútils....Adéu si au!
    Per cert, Tiamat, els poemes són per expressar el que un té ganes d'expressar, el que un sent, trobo molt bé el que has fet; de veritat. Pot ser un tema com un altre si és el que tu sents i si, com a mínim, tu li trobes sentit, el poema és...genial
    Vinga, a reveure!

  • LLIBERACIÓ[Ofensiu]
    cescarnau | 16-01-2005 | Valoració: 9

    CESC ARNAU


    Aquest poema serveix d'alliberament per molt homes:

  • ja era hora[Ofensiu]
    fill_de_les_ombres | 21-12-2004 | Valoració: 10

    ei, acabo de descobrir-te i m'encanta saber que hi ha cada dia més dones orgulloses de ser-ho, de sentir-se bé amb aquest fet, de gaudir d'ella mateixa, de saber-ho expressar i de no tenir vergonya de fer-ho.

    endavant tiamat i per la teva cronologia... no estudiaràs pas arquitectura tècnica a la epseb?
    si necessites apunts: aloisioxispin@hotmail.com, estic entre 3r i 4t de la carrera

  • Per aquí altre cop[Ofensiu]
    benaflec | 15-12-2004

    Què li passa al nom de benaflec? Això de "desbordantment literari" va per l'òscar que va guanyar mancomunadament amb el matt damon al millor guió per l'indomable will hunting, oi?

  • so what?[Ofensiu]
    Elegy | 15-12-2004 | Valoració: 9

    Doncs sí, efectivament.

    El que no entenc jo tampoc és l'enrenou.

    Què passa, que m'he registrat a un web ple de poetes incompresos i pedants desfermats? He llegit 30 textos farcits de faltes i ningú no s'ha dignat a corregir-les, i ara resulta que algú escriu el que li rota, i apareixen els voltors buscant carronya. (No, no vull ofendre ningú).

    Però a alguns que us diria que si us pot la frustració, que us compreu un sac de boxa, reietons.

    I predoneu que trobi absolutament hilarant que algú es registri en aquest web anant de súper culturetas i es posi el desbordantment literari nom de benaflec. Però amb molt d'afecte, eh? :-P

  • a mi m'agrada[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 03-12-2004 | Valoració: 7

    Di que sí, Tiamat. Que en un poema hem de poder dir allò que ens vingui en gana, que no hi han temes tabus per possar per escrit, el que hi han son lectors amb venes als ulls.
    Escriure es un acte de llibertat encara que molesti, però, que quedi clar, molestar es fer es fer un pas endavant en la Cultura.
    Fort i segueix!

  • PINZELLADES![Ofensiu]
    Capdelin | 02-12-2004

    hi ha qui per escriure usa un estil del romanticisme o del barroc = milers de paraules per dir poques coses... tu, has usat l´estil impressionista, "pinzellades" = les paraules justes, comptades = un estil que m´encanta...
    llàstima que, després de tants anys i de tants segles, encara la societat t´obliga a escriure
    "TAMBÉ" ens fem palles, com si només fos un acte, un dret dels homes; un poema breu per a la igualdat de drets = o tots amb "palles" o tots amb "les mans lligades"...
    només crea polèmica = allò que no és habitual, rutinari, pels segles dels segles, amén!
    ànims, Tiamat, no paris d´escriure...
    Capdelin

  • juo, juo[Ofensiu]
    pèrdix | 05-11-2004

    A més elles van amb botonet i nosaltres encara amb manovella.

  • Força engrescador[Ofensiu]
    obiwan | 05-11-2004 | Valoració: 7

    En primer lloc, felicitats, i en segon lloc, els homes parlen poc de la masturbació femenina degut a que la vostra masturbació, és la més avançada del món ja que és digital, i la nostra encara és manual, és per aquest motiu que es parla poc de les palles femenines.
    Tot i ser un relat sencill i simple, a mí m'agrada força, té quelcom novedós i fresc.
    Ànimo i volem llegir més sobre sexe femení.

  • sociòloga[Ofensiu]
    Shu Hua | 29-10-2004

    Jo, de tu, em faria sociòloga o periodista o alguna cosa així. Què bé, no?, quanta polèmica! I no pateixis, dona, qui és diferent o provocador recull reaccions de tota mena. Això et, i ens, farà veure que la societat no està preparada per la llibertat sexual... començant per les pròpies dones. Però la polèmica, a mi, m'encanta. Jo no sabia que n'hi havia tanta amb aquest poemet teu.
    Una de les coses que més m'agrada és veure com reacciona la gent davant d'un acte concret. M'enduc més sorpreses! Apa, a gaudir de la provocació i no et tallis, que és molt divertit, dona.

  • quin enrenou[Ofensiu]
    monise | 25-10-2004 | Valoració: 10

    Felicitats Tiamat,
    amb un parell d'ovaris quin potipoti més guay has liat tant sols pel fet de dir que les dones també ens fem palles.
    Quines enciclopedies han escrit.
    Poder no els hi agrada que utilitzem la paraule palles,per que se la creuen seva,potser no hagues tingut tanta polemica si hagues sortit la paraula masturbar-se,es conya que carai cadascu utilitza el lexic que vol sensa ofendra a ningu clar.

  • COMENTARI DE TEXT[Ofensiu]

    Estimada Tiamat,

    Val a dir que m'he divertit força amb tot aquest reguitzell de comentaris (un suquet enriquidor com la sopa torrada de la meva àvia) saltironant en virtut d'aquest poema. Voldria fer-te una pregunta: quan el vas enviar t'esperaves tot aquest debat? Els uns parlant de si el contingut és insuficient, altres dient que la llibertat d'expressió per damunt de tot, altres que si el poema té una qualitat nul·la, altres amb 10s per puntuació...
    He seguit aquest debat aquests últims dies i, si t'he de dir la veritat, no pensava comentar aquest relat, ja que no em semblava especialment destacat dins la teva biografia. Comento de fet el que em ve de gust tal i com tu escrius quan et ve de gust, el que et ve de gust i com et ve de gust (qüestió sincerament aconsellable, atès que per pròpia experiència he de confessar [últimament confesso molt] que forçar la redacció d'un relat [per exemple seguint les directrius d'un concurs] condueix ineludiblement a un resultat pobre en un 90% de vegades i decebedor per al propi autor en un 99% de vegades. Exemple: em remeto als meus dos relats titulats Dalina, Indra i el Temple de l'Aigua i Paraules Eternes).
    Al final, però m'he decidit essent plenament conscient dels riscos que corro a ésser qualificat del repel·lent de la web (m'excuso ja d'entrada a tots aquells que podrien arribar a aquesta conclusió). Amb el teu permís, per tant, em disposo a fer un minicomentari de text (el text és breu, tampoc dóna per una tesi) a l'estil del que he fet, almenys en una ocasió, per al Follet Groc (Cesk), a qui al final d'aquesta nota li adreço un petit comentari.
    Anem pel poema.
    FORMA i ESTRUCTURA
    Primera Estrofa. Coherent, et limites a una enumeració de llocs (sofà, lavabo, llit, dutxa) que confereixen una insinuació rítmica que trenques voluntàriament amb l'últim vers. A més, no sé si volgudament o no, has escollit els dos primers substantius (sofà i lavabo) de dues síl·labes, la qual cosa distingeix els dos primers versos en un bloc més o menys autònom i cohesionat, i els dos segons (llit i dutxa) d'una síl·laba, amb la qual cosa aconsegueixies un segon bloc autònom i cohesionat.
    Segona Estrofa. Igualment molta coherència interna però falla l'estructura. Al meu humil mode de veure, la primera estrofa "predissenyava" o feia "preintuir" la segona. M'explico: llegeixes la primera i quan has acabat de llegir la segona, notes que aquesta se t'ha fet curta, que hi falta alguna cosa. Jo hi hagués posat un gerundi d'un verb no pronominal com a primer o segon vers, és a dir, per sobre de "Jugant" o per sota. No sé, ara no se me n'acut cap... alguna cosa per l'estil... com que jugues amb el vers i rima lliure, no ha de ser necessàriament del primer grup, no sé si m'explico.
    Repeteixes l'últim vers. És una tècnica que a mi m'agrada força (àdhuc repetició no sols d'un vers, sinó de tota una estrofa [em remeto al meu poema: El Foraster, el meu preferit com a autor) i no deixa d'agradar-me en aquest poema pel fet de la simplicitat; potser precisament aquesta mateixa simplicitat fa que no resulti empallegós (això sí que ho té aquest poema; d'empallegós, res de res!)
    CONTINGUT
    Evidentment, és un contingut que només algú de vosaltres (és a dir, de l'enigmàtic i atraient sexe femení) podia posar damunt la taula. La veritat és que el tema és el de menys en el món de l'art, tot i que tendeixo a posar-li límits i en aquest sentit trobo molt interessants les aportacions de benaflec, a qui remeto una cordial salutació. I per suposat a la brideshead.
    Per a mi, per exemple, una tassa de wàter simplement posada de costat, sens més, ni tan sols pedestal, no és obra d'art, tal i com algú (apart de "l'original" artista que ho va "crear") volia pretendre. Es tracta d'un cas força recent, si no em falla la memòria. Bé, la qüestió és que, tornant al poema, jo no l'interpreto com una presa de pèl. Per a mi, simplement, no és el millor poema o relat que hagi escrit la Tiamat. I confesso que de ser-ne jo l'autor potser no l'hagués enviat (no pel tema, per descomptat, sinó perquè jo sóc força més barroc [a vegades rococó] a l'hora de dir les coses, és a dir, pel que fa a la forma). A més, hem de tenir en compte un altre fet, i és que la Tiamat ha declarat, no fa pas molt, que la seva intenció no és ser escriptora (la qual cosa, a jutjar per altres relats seus, ens confereix un profund alleujament als que, com jo, aspirem a fer-nos un petit raconet en un món tan saturat com és la literatura). Per aquesta regla, l'exigència, crec, des dels autors no hauria de ser tan extremada (ai! Potser se'm menjaran de viu en viu...)
    Resum pel que fa al contingut: simple, com el poema en si, clar i concís, característiques que són indicadores de l'assoliment del resultat previst per l'autora. Entenc que el seu principal objectiu era difondre un missatge clar, directe i sense embuts; si això volies, noia, ho has aconseguit.
    REDACCIÓ:
    No ens enganyem, simple. Però des de quan la simplicitat no és art? Home, no arribem als extrems de la tassa de wàter posada de costat, que en literatura es traduïria com qualificar de poema una sola paraula, "poma", per exemple, o "préssec". Qualificació del tot inviable legalment parlant atès que no pots demanar drets de propietat privada sobre qüestions tan simples com una paraula (ni tan sols si és inventada, com "supercalifragilisticuspialidoso"; no es pot registrar com a propietat intel·lectual per la senzilla raó que és una paraula i les paraules són eines que no poden ser apropiades per ningú, ni tan sols per al seu creador). Em penso que ja començo a desvariejar una mica... Bé, concretem de nou: simple però sense extrems, perquè és un conjunt de paraules que conformen una unitat gramatical indiscutible (no entro a discutir si ha de tenir o no sentit, atès que el tema de la poesia abstracte està en auge a relatsencatala.com i és interessantíssim). Per tant, des del punt de vista legal o de la propietat intel·lectual, és art. Des del meu punt de vista personal (potser perquè estudio Dret, jeje) també ho és.
    No acabo dient-t'he, estimada Tiamat, que ets la millor escriptora del món, que ets immillorable i que tens un art únic i que, permet-me la brometa, segueixis escrivint (era conya, no te m'enfutismis! Ja saps què en penso jo d'escriure i em penso que ho he deixat clar: sota pressions, com tantes coses a la vida, res de res).
    Potser et preguntaràs, després d'aquest comentari de text, si m'ha agradat o no m'ha agradat. L'art és subjectivitat en ell mateix. I ni odio aquest relat per falta de substància, com al·leguen alguns comentaristes, ni m'entusiasma especialment. Això sí, ara sé del cert que les dones també us feu palles (no te n'he parlat pq he vist que altres persones havien fet referència al tema del concepte "palla" en el sentit de si era aplicable o no a les dones, i tu ja hi has dit la teva).
    Per últim deixeu-me, si us plau, demanar una mica de calma. Les polèmiques han de ser constructives, no destructives. Almenys així ho entenc jo. I per altra banda, Cesk, ho sento però crec que t'ho he de dir encara que em prenguis per antipàtic: el teu darrer comentari a aquest relat ha estat, al meu entendre, fora de lloc o desafortunat. Cadascú ha de poder dir-hi la seva i totes les opinions, agradin o no, són igual de respectables. Pensem una mica tots plegats el que diem i aprenem a parlar en propietat que per divisions internes mal enganxades amb loctite ja tenim el PP. Vaja, ja estic fent un sermonet; pobres dels meus fills, quan en tingui!
    Una abraçada a tots, especialment a tu, Tiamat, actual apoderada de No m'espereu al meu funeral, i... a veure si algú se'n recorda de comentar-me algun relat, jejeje
    Salutacions,

    Vicenç

  • poetrix[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 15-10-2004

    He comptat les sil.labes i treient la repetició de: les dones també ens fem palles, podriem tenir davant nostre un poema. Un Poetrix
    ( micropoema) ja que no exedeix de trenta dues sil.labes. Es decriptiu i no hi han metafores, ni es un poema massa " micro" però sense definir la puresa ni el tema diria que és un poetrix ( variant sudamericana del haiku), vaja que té gracia, un micropoema desgarbat que la seva semantica desferma pasions. solament he de dir-vos que está molt bé. A més, hem de tenir en compte que els temps de santa inquisició que va fer endarrerir la nostra cultura 500 anys ja ha passat de moda, però, no, encara existeix en el subconscient de molts mortals que creuen en la seva visió del món unilateral.
    Sabeu una cosa ? els nens, les nenes, els ximpancés,alguns disminuïts profunds, la gent normal, els que tenen solitud, els que no tenen amor, els que pateixen els menyspreu ,etc. són gent que s'han d'estimular per no sentir-se desvalguts del tot. I les palles que sempre han estat una iniciació a la sexualitat no deixa de ser una pràctica adulta, de la gent gran, dels religiosos, etc.etc. com una cosa del tot normal.
    Vaja, que qui no es faci una palla, tonto l'últim!

  • Mare meva!![Ofensiu]
    Tiamat | 15-10-2004

    jo vaig pensar que ho havia de dir i punt. Perquè jo quan era més joveneta, doncs no ho tenia tan clar que les noies també es feien palles, i ho vaig haver d'anar descobrint. Que vosaltres ja ho sabieu? doncs felicitats. Potser hi ha al món algú que tampoc ho sap, i si l'ajudo, doncs me n'alegraré molt.

    que potser em vaig equivocar? ufss! vés a saber!


    sincerament, em sembla increïble que una cosa que ara tothom em diu que no calia dir, que ja era sabut, etcetc, hagi portat tanta polèmica!!



    és flipant com es torna de valenta la gent quan sent que fa pinya, no?


    i que quedi clar, no escric per sumar relats. No tinc res que demostrar-vos, a vosaltres. Que em coneixeu de res? que us conec? no. Escric per mi, perquè m'ho passo bé, i si de passada aconsegueixo que algú també rigui, es senti identificat, o aprengui vés a saber què, doncs molt millor.



    em sembla molt bé que em digueu: no m'ha agradat.

    però que em dieu què no us ha agradat DEL POEMA (forma, estructura, ritme, etcetc)


    no que em digueu què no us agrada de la meva manera de ser, de per quins motius faig les coses, etcetc, ja que això és una web de literatura. I si la literatura que faig porta polèmica (que no m'esperava, no d'aquesta manera tan brutal, si més no), doncs bé, perquè no n'ha de poder dur? però ho repeteixo, que no se'm digui què haig de fer i deixar de fer.


    apa siau.

  • no siguem tan antipàtics!![Ofensiu]
    AntavianA | 15-10-2004

    Encara no m'havia decidit mai a fer cap comentari però és que aquest cop no m'hi he pogut resistir...

    Només dir que els relats de la Tiamat, en general, m'han agradat moltíssim. Dic en general perquè, per exemple, aquest no ha estat un relat tant brillant (per a mi) com alguns dels que ha publicat a la web.

    El que si que trobo és que el benaflec fa uns comentaris un xic antipaticots. Per exemple el comentari que li fas a la Tiamat al relat "Els bacteris, al reproduïr-se..." dient-li que no l'has pogut acabar i que quan badalles et surten llàgrimes...ho he trobat una mica lleig...

    Sí que crec que es pot donar l'opinió encara que aquesta no sigui favorable, però voleu dir que cal ser tant antipaticot??? caldria???



  • Ah ! una última cosa....[Ofensiu]
    brideshead | 15-10-2004

    Us recomano que lleguiu a en Enric d'Oranies. L'he descobert avui i crec, com bé diu en benaflec, que és dels autors que tenim oblidats i enterrats injustament, perduts i desvariats com estem en polèmiques absurdes i tontes com aquesta.

    Llegiu-lo, si us plau. Recuperarem una mica de poesia tots plegats.....

  • com sempre...[Ofensiu]
    moher | 15-10-2004

    ...arribo tard a les polèmiques.
    Aviam, més que un elogi al teu relat, aquest comentari és un elogi al fet que puguis dir-ho obertament i amb naturalitat...PER QUÈ us costa tant (en general) reconèixer-ho?...és que trobo que és un tema que comença a estar una mica desfassat...no trobeu?? Els tius ens fem palles i les dones TAMBÉ!...oi?

    Apa noia! una abraçada!

  • Per a benaflec[Ofensiu]
    brideshead | 15-10-2004

    Quan he escrit l'últim comentari meu, encara no hi sortia el teu. Ara l'he vist a l'insertar-hi el meu. No podria estar més d'acord amb tu, ni defensar la nostra posició millor que amb les teves paraules. Et faig costat.
    Ben dit, sí senyor !

  • Que pesats que som tots plegats.....[Ofensiu]
    brideshead | 15-10-2004

    No heu entès res....
    El tema: és el de menys !!!!!!
    La polèmica: l'objectiu ÚNIC de la Tiamat (en aquest relat, vull dir)
    El text: 0
    El "relat": 0
    La poesia del relat (¿?): inexistent
    Tiamat, no t'enfadis, vaig a llegir més coses teves per alçar la moral, la meva i la teva.
    Un petonet, Tiamat.

  • Que no es tracta d'això...[Ofensiu]
    benaflec | 15-10-2004

    Amic/ga Giser,

    que no es tracta de la llibertat d'expressió i aquestes coses tan maques que has dit. Que l'amic Heribert ja va tenir el seu sonat "rebot" per aquest tema, i així va anar...

    Els comentaris que se'ns permet fer als lectors són per dir la nostra opinió. I això ens limitem a fer. Si a partir d'aquí, n'hi ha que a la primera de canvi treieu la bandera de la llibertat duradora i la justícia infinita, em sembla un pèl exagerat, la veritat. Jo, com molta altra gent, he expressat el que m'ha semblat el "poema": una presa de pèl. Com ho és pagar trenta mil cuques per un ou ferrat al bulli, o qualsevol desferra firmada pel Tàpies. I no pel tema (que si és o no és tabú, però quines ximpleries?), sinó perquè aquesta web no és el suro de casa per penjar el primer que et passa pel cap. Una mica més de respecte al lector, que n'hi ha que disfrutem amb autèntiques troballes a la web, autors que no prenen els lectors per nens de parvulari, autors que apel.len a la intel.ligència de qui els llegeix, autors, en definitiva, que valen molt la pena i que és dificilíssim de trobar-los, enterrats entre propostes com la que ara comentem.



  • ESTUPENDUUUUUUU!!!![Ofensiu]
    Giser | 15-10-2004

    Qui marca l'objectiu d'un poema? Qui defineix què és un poema? qui guia el sentit de la vida? Crec que aquí, en aquesta web cap de nosaltres és posseidor de la veritat absoluta, i qui així ho cregui, qui es pensi que és el dogma, ja pot pujar al tro reial de la monarquia absolutista i tirànica o bé recitar un salm darrera l'altar d'una esglèsia.

    Tiamat, et felicito i t'envejo ja que has aconseguit, el que per a mi representa escriure, la inquietut, l'empatia, l'odi, ...en resum, el sentiment. I ja només per això, si la poesia i les lletres es poguessin puntuar, jo et donaria un 10, però no crec en les puntuacions aritmètiques, crec en els sentiments, per tant, en comptes d'un deu, et dono la clau del meu cor literari i tot el meu recolçament.

    No crec que sigui un tema sexual o no el que ha fet que tanta gent es posi a escriure, crec que és un tema d ellibertat d'expressió, i com som "lliures" (això diuen) podem triar el que volem llegir o no.

    I Tiamat, jo et triu com a "contadora de sentiment" , que és com a mi m'agrada dir-me, ja que jo tampoc soc poeta.

    Petons per tothom i deixem volar el pensament i el cor junts!!!

  • quin escandol[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 15-10-2004

    Ai déu meu on anirem a parar, si en Franco aixequés el cap, tanta tinta vessada per una palla i això que no es de les d'orxata. Aquest matí en aixecar-me he tingut poc temps i no he pogut fer-me'n cap. Estic sorprés com un relat descriptiu de costums naturals i populars desencadena reaccions morals distretes o retorçades. Veig que molts relataires són de temes de pinyó fixe i em sembla molt be, altres son més versàtils i poden escriure de tot el que se li passi pel davant, i quan un escriptor es capaç de fer-ho i a més encetar critiques bones o dolentes es un bon escriptor ( hi han altres fórmules de saber-ho també) però veig que les crítiques no les fan per l'escrit en si, sino per la semantica que se'n descriu i això no ho pot fer tothom. També he vist en altres comentaris d'altres treballs critiques fora de context que no venien al tema, o sigui que si critiquem també podriem fer-ho pels que critiquen, i també els que valoren baix per fer baixar la nota assolida per altres treballs. si us plau siguem conseqüents, qui escriu es una persona, es material molt sensible, qui llegeix també, però el que crea és un, qui llegeix són molts i s'ha de ser tolerant, quan una cosa no agrada no es comenta i no cal ni valorar-la, vaja aquesta era la sensació que fins ara havia vist en aquesta web, els que com la Tiamat han aconseguir amb 6 línies obtenir aprop de 20 comentaris no us fa veure que te talent ?
    Ànim Tiamat, em sembla que canviaré d'estil i els meus relats deixaran de tenir 0, ó 1 comentaris, els faré polemics i així ens distreurem tots. Un petó Tiamat

  • DEIXEU-ME QUE US DIGUI UNA COSA :[Ofensiu]
    Marc Freixas | 15-10-2004 | Valoració: 10

    I aquesta cosa va pels que en comptes de comentar, ataquen, o agredeixen verbalment ( i tan me fot si em repliqueu; ja us asseguro ara que no tornaré a comentar, entre altres coses perquè la tiamat necessita comentaris crítics si vols, però bons i constructius, val? i no val la pena discutir per una cosa tan normal com fer-se una palla, sigui dona, sigui home, sigui gat, sigui gos,... )

    Doncs ara si!! deixeu-me que us digui una cosa ( i ara ja no val dir que si sóc el més sincer, el més agraït, el que més ànims dóna,...
    entre altres coses, perquè no ho he dit jo; m'ho heu dit vosaltres : els lectors, autors del web )

    Va si!! deixeu-me que us la digui :

    això per mi també és una obra d'art,
    però voleu saber perquè?

    perquè la tiamat ha dit en ben poc, que si!! que les dones també es fan palles,
    i que si!! que visqui la llibertat sexual per sempre!!
    i si perquè visqui s'han de fer P O E M E S com aquest, doncs vinga tiamat!! fes-ne encara més!!
    Ensorra a qui et desvaloritzi!!!

    No m'ho puc creure!! que molts dels teus relats no valen res?
    que primer prometies però ara no?

    Siusplau, ja n'hi ha prou!!!!!!!!!!!!

    La tiamat és una escriptora excel·lent;
    escriu sense manies, i a sobre ho fa de puta mare!!!
    Per alguna cosa deu ser una de les autores més prolífiques, oi?

    Clar!! ja ho entenc :

    ara us fixeu més en el què fa, i no podeu entendre que sigui capaç d'escriure un bon poema ben precís com aquest,
    i comque us fa ràbia sentir les veritats ( per cert, veritats naturals que s'han de fer saber ) doncs ho critiqueu,... i ja no m'enrollo més, però ha quedat clara la meva posició de l'assumpte, i jo ho volia deixar ben clar.

    VINGA TIAMAT MACA!! UNA ABRAÇADA!!!

  • Massa soroll[Ofensiu]
    BARBABLAVA | 14-10-2004

    Hola Tiamat! No sé per què el teu text ha provocat tanta polèmica a favor o en contra d'ell. Suposo que alguns comentaris són per contrarrestar els altres i a l'inversa...
    Jo li treuria importància a l'assumpte. I em sembla molt bé que et fagis palles (al meu poble en diem fer-se el dit), jo també me'n faig. I que d'això en vulgis fer un escrit.
    Per això em sobta aquesta polèmica. Jo mai he pensat de fer un escrit sobre les meves palles perquè he pensat que a ningú l'importaria...
    Però això mateix em demostra que el tema que planteges no deixa de ser un tema un xic tabú encara, doncs si no, no haguessis tingut tants comentaris! (incloent-hi ara el meu)
    Tot i això havia llegit abans a la web escrits molt més guarros tant d'homes com de dones que no havien provocat tanta controversia (una altra cosa que em sobta...).
    Finalment m'agradaria dir que la poesia també serveix per a provocar, per despertar reaccions directes en la persona que la llegeix (exemple Joan Brossa); i reaccions del tipus que siguin...
    Per a que no sembli que no em vull mullar, et diré que no és l'estil de poesia que a mi m'agrada (és massa crua, directa), però reconec que no deixa a la majoria de lectors impassibles. I això ja és molt!

    Per acabar: Continua escrivint de tot el que vulguis i tantes vegades com vulguis.
    Dels comentaris que et fagi la gent (doncs tothom és també lliure de fer-te els que vulgui i com vulgui... sempre que no et falti, esclar) agafa només la part constructiva i edificant i pensa que ni tu ni ni ningú ha d'escriure com els altres et diguin!

    Perdona per tota aquesta ratllada (vaig a fer-me una palla!)


  • Sense comentaris[Ofensiu]
    brideshead | 14-10-2004

    Bé, suposo que ja no es pot afegir res, ni a favor ni en contra, perquè les altres opinions ja ho han reflectit tot, tant a favor com en contra... Però sí que diré que estic molt d'acord amb el benaflec, LaClau, i en especial amb rosaur. Espero, confio i desitjo que ningú, avui en dia, es posi les mans al cap per res, excepte que no sigui per l'atac a les llibertats de les persones. Ara bé, dit això, estimada Tiamat: crec que t'ha faltat gust aquest cop.

    ... O potser demà puc avisar-vos, a tots, mitjancant un "relat", que m'he fet el primer pet del dia ????

  • Explica'ns més [Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 12-10-2004

    Jo a l'altra banda et seguiré llegint

  • atenció, atenció,...[Ofensiu]
    pèrdix | 12-10-2004

    els homes...

    ai, no m'atreveixo...

    va sí

    agafo aire

    els homes casats es fan palles

    ja està dit!

    Tiamat, vols dir que el problema és si us feu o no us feu palles, que crec que pocs ho dubten, sinó de si se'n parla o no se'n parla del tema?

    En el relat /poema constates el fet per si a algun troglodita encara ho dubta.

    I un relat que parla de les palles femenines, predicant amb l'exemple, és "Ben sola a casa" de Filladelvent.
    Apa, que vagi bé

  • Jo... també opino[Ofensiu]
    AnNna | 12-10-2004 | Valoració: 8

    A mi també m'agrada. No és un senyor relat, però la idea és bona i el que vols transmetre ben transmès.
    Respecte els comentaris de més avall, suda del tema. La senyora "LaClau" es veu que es dedica a fer comentaris absurds i a posar puntuacions baixes avui, a mi en un relat m'ha posat un 1.
    Que et bombin, paia!!! I és que he buscat relats seus i no surt el nom a la llista...
    Bé, es igual, no m'amargaré per una amargada...
    vaja Laura, que ja ho saps que tot el que fas m'agrada, per xorra que sigui.
    És cert que costa de dir que les noies ens fem palles.... més que res perquè jo no me'n faig... (una altra q ho nega, no? xD)... bé, creieu el que us sembli, no n'heu de fer res de la meva vida privada i personal....
    Adéuuuuuu!!!!
    Llegiu algun relat meu!!!

    I als que poseu puntuacions baixes, que us donguin darrere!

  • M'encanta[Ofensiu]
    cabopolonio | 12-10-2004 | Valoració: 9

    Hi ha gent que té la mania de fer els relats ben complicats i llargs...i trobo aquest molt directe i qe no diu res fora de to i per tant no té cap defecte , si algú no li agrada el tema...ja es veu en el titol de que va...llavors...qe no el llegeixin!!

  • Com vosaltres vulgueu[Ofensiu]
    Tiamat | 12-10-2004


    resulta que ara la sexualitat femenina no és un tema tabú, que tothom és molt liberal i que totes hem tingut una conversa mare-filla dient-nos com ens haviem de ficar els dits a dins del cony.

    no aniré de màrtir incomprès, i no em rentaré les mans del tema dient "és que no m'heu entès"

    Només volia deixar clara una cosa que a vegades em donava la sensació que no està tan clara, però veig que està claríssim, que no cal donar-hi més voltes, i que més val que em quedi calladeta fent relats estúpids paranoics i humorístics, perquè sembla que se'm dóna molt millor que dir cridar ben fort el que crec que s'ha de cridar. ah! i ho sento, NO SÓC POETA.


    (i he borrat moooltes coses que havia dit en aquesta resposta, però he pensat que després me'n penediria)

  • Respecte[Ofensiu]
    Cugat Vil·lajoana Robert | 12-10-2004 | Valoració: 7

    Tres coses al comentaristes:

    1-Una crítica no és un linxament.

    2-A vegades les obres no tenen perquè haver d'estar enmarcades en una categoria.

    3-En l'art, també existeix l'opció a expressar-se amb austeritat i claresa.

    Si la Tiamat ha tengut la necessitat d'expressar-se sense pels a la llengua perquè heu de sentir que us han pres el pel?

    Una merda dedins d'un wàter també és art; per a qui sàpiga discernir-ne el seu contingut.

    Però, al cap i a la fi, em sembla que l'escandalització és precisament una virtut de l'art. Aleshores, de què m'escandalitzo?

    Tiamat, ja ho sabem que no has pres temps per dedicar-nos un sonet amb una rima ressonant i un ritme sincopat; però des d'un bon principi no ens has volgut mostrar res d'això, és clar que no! i tampoc calia...

    ben provocatiu i vaginal (i què esperaveu?)

    Durant molt de temps, i encara ara, m'ha costat afirmar que jo em feia palles; i m'ha costat i em costa perquè no em feia a la idea pensar que elles se n'en feien. I em penso que no en sóc l'únic que se'n fa de palles. Vull dir de palles mentals com aquestes.

    Gràcies Tiamat pel teu poema-perfomance.

  • quin mal gust, no?[Ofensiu]
    rosaur | 12-10-2004 | Valoració: 5

    es com dir: les dones fem pipi per davant! vale, molt maco, i que més?

    ho sento, pro m'ha semblat de mal gust i una presa de pel, no per escandol ni re d'aixo, sino per la pobresa i poca aportació d'aquest suposat "relat". crec que t'has passat de llesta, tiamat i perdona per la franquesa

    petons de
    rosaura

  • de la palla al paller[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 12-10-2004 | Valoració: 9

    Si teniu temps us demanaria que llegissiu el meu poema " la rica adolescent" potser el trobareu suau, pero de suau a altre cosa es fa amb el mateix dit, o... el que calgui.
    La generació post-franquista per no dir altra cosa va marcar tota una generació i podeu estar segures que us tenen molta enveja, inclòs en els cines tallaven el film quan es feien un petó. desgraciadament encara hi han ànimes candoroses i mal informades i quan s'han tret de sobre els tabús i les prohibicions han crescut com a persones, s'han alliberat, però, es clar, els ha costat 25 anys.
    Des del segle I-i II les gregues feien servir els "olisbos" fabricats de fusta de boix, que servia per per-se una " palla" , però elles ho feien amb un bastonet amb forma de penis. Les tribus de l'Africa( ?) no recordo la tribu, feien servir entre dones penis dobles per fer-s'ho mentre no arribava el de veritat. A l'exposició del Guerrers de Xian,( a.d.C.) al Forum, podrieu veure un penis de metall a l'exposició, i també durant anys, els platers i joiers de Barcelona fabricaven penis de plata sotra encàrrec. I, així podriem anar relatant historicament aspectes de la vida sexual i iniciàtica entre els adolescents en segons quines tribus i latituts. I tornant al tema, les noies maduren abans que els nois i tota la vida he sentit a dir en la iniciació... inclòs... barbaritats( que eren reals) pero no les explicaré. El que si vull dir-vos que abans de la guerra espanyola, en temps de la republica, els nostres avis ja tenien moltes més llibertats sexuals que no pas en el temps del franquisme que ha estat un endarreriment de civilització actual. els francesos celebraven o celebren la festa de la virginitat on els amics de la familia ajuden a descobrir la primera vegada la sexualitat, i els japonesos celebren la festa de la fecunditat, com tants altres pobles del món.
    Vaja, i acabo, que si teniu ganes o us pica... poseu-hi el ditet, o si no useu també les boles xineses. El que si cal saber on comença una cosa i on acaba l'altra, la sensualitat, la sexualitat, la pornografia, el desig i la fantasia. Ja ho veieu ni ha per estona.
    Felices palles!

  • és justament això el que reivindico, crispeta[Ofensiu]
    Tiamat | 12-10-2004

    que sigui vist com una cosa del tot normal.

    crec que és més dificil per una noia cridar:

    AHIR PER LA TARDA EM VAIG FER UNA PALLA
    (dic ahir per la tarda perquè és la pura veritat)

    que no pas que ho faci un noi.


    He vist moltes pel·lícules que expliquen l'espanya postfranquista (o de l'època) on ensenyen nois fent-se palles d'amagat, els seus primers passos dins la masturbació,

    i també moltes parodies americanes sobre aquest fet


    però.. i les dones?? surten en poques ocasions.


    jo no crec que sigui una cosa tan acceptada socialment com per deixar-la de banda en la lluita per la igualtat, és més, la considero molt important, ja que per mi significa no dependre de l'altre sexe ni per aconseguir un orgasme (no vol dir que descarti el sexe en parella eh??? que sempre que cau alguna cosa l'agafo..)


    Diria que per un noi és molt més fàcil descobrir que existeix la masturbació que no pas per una noia, ho veus a la tele, en parlen els humoristes, en fan broma els nens, etc.



    Per això, amb aquest poema, volia aconseguir que, a base de repetir

    les dones ens fem palles
    les dones ens fem palles
    les dones ens fem palles

    arribés a les mans d'alguna dona/noia/nena que no sabia que les dones ens féssim palles.



    Ufss, no sé si m'he repetit molt, espero que quedi clar la intenció del que volia fer.


    (ah! dic palla i no masturbació, perquè també crec que quan es diu palla, automàticament es pensa en un tio i prou, en canvi masturbació, encara que també es pensa més en homes, no és tan descarat)



    Respecte el comentari de LaClau, només dir-te que les categories, acostumo a passar-me-les pel forro

  • Clar que ho fem! pero no amb els teus relats[Ofensiu]
    LaClau | 12-10-2004 | Valoració: 2

    Jo quan llegeixo un relat de la secció ERÒTICA espero que la meva ma fregui, com a mínim les meves calces..
    El teu relat no és eròtic, es com si un polític diques "a la política es menteix" i ho vengues com un eslogan..

    Perfavor segur que tens llibres de al colecció al sonrisa vertical, mirate'ls!
    Perquè aquest relat ni insinua ni res.. tu et fas palles? doncs ten fas poques!

    Posa més guarrades! o no deixen aquí?? ai.. no ho acabat d'entendre com pot estar valorat com a eròtic.. no m'ha incitat a res

    Vaja.. sort..

    (comentari d'una tia que sembla força guarra al costat d'aquest text jajajjajajajajajajajajaajajjaajjajajaajja)

  • És curt m'agrada[Ofensiu]
    crispeta | 12-10-2004 | Valoració: 6

    M'ha agradat perque és curt, intens, i senten el missatge.
    Encara que per altra banda es revidica una cosa, que es natural no? vull dir.. no se.. m'ha semblat extrany, és una cosa qeu no em desperta masses passions, per aixo potser jo no n'hauria fet un poema.. ho sento el meu comentari és una tonteria, el retiro.

  • bon tema escollit[Ofensiu]
    FRAN's | 12-10-2004

    un poema k no sempre esytà ben vist (no per part meva, visca la sexualitat lliure).

    enkara que potser contradictori al comentari de ilargi. moltes amigues meves veuen la masturbació com kelkom ASKERÓÓÓÓS!!!!!!
    I jo flipant...

    seguim relatant, fins sempre més.

    FRAN's

  • Dues preguntes (sense resposta?)[Ofensiu]
    Ilargi betea | 12-10-2004

    1- De la masturbació femenina també se'n diu fer-se una palla?
    2- D'on vé el nom aquest? de que el penis té forma de palla?? (misteris de la vida...)

    Ultimament s'està tocant bastant aquest tema a la web... molt ben fet! Que ningú es pensi que només ells tenen dret a gaudir de la sexualitat individualment!

Valoració mitja: 7.04

l´Autor

Foto de perfil de Tiamat

Tiamat

321 Relats

1499 Comentaris

679034 Lectures

Valoració de l'autor: 8.87

Biografia:
també al bloc d'europa de l'est
transiberia.blogspot.com,
a la revista
Revista Est'
i al mail
tiamat_relats@yahoo.es

Laura Bohigas, del 85. He estudiat filologia eslava i, en el meu temps lliure, viatjo als Balcans. Visc a Barcelona, però no en sóc. I més coses, però en l'essencial, poc més

Entre els 19 i els 22 anys vaig escriure 321 coses i les vaig anar penjant aquí. Ara m'he calmat i escric de tant en tant, però no ho penjo aquí. Llegeixo molt.