Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

Barcelona,

97 Relats, 865 Comentaris
250444 Lectures
Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedin alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A

Últims relats de Galzeran (homefosc)

Últims comentaris de l'autor

  • Galzeran (homefosc) | 08-10-2021

    El Pantone és la paleta, el mostrari, no?

    M'has fet dubtar i encara estic en l'intringulis de saber exactament on vols anar a parar amb aquest relat metaliterari, però penso que potser t'hauria d'haver comentat un poema, i me n'hauria sortit millor.
    Bon relat kefas.

    Sobre el teu comentari, l'altre ho sap, ja s'han enviat un parell de cartes, aquesta pot ser la quarta o la quinta que s'envien, o la tercera.
    Però el relat és una història arcaica, el poder de la cosa correcta contra la cosa natural, qui guanyà? La lluita entre àngels i dimonis, Romeu i Julieta sense mirar que hi penja a l'entrecuix.
    En fi, la mateixa lluita de sempre quan l'amor entra en el terreny de joc... què hi fan els altres on no els manen?

    Gràcies per la teva visita.

  • Galzeran (homefosc) | 06-10-2021

    No defensaré al Fidel, però crec que confons els espais de relats, i potser sí que ens fas validar coses que no són relats. He llegit el comentari del Fidel en el teu altre relat, i realment no sembla un relat, sols un avís.

    Quan en el teu espai a la dreta on diu funcions de l'usuari llegeixes "Publica el teu relat", allí has de penjar els teus relats, poesies, assajos, etc... qualsevol cosa que tingui un mínim de ficció literària (Ficció no vol dir Ciència-Ficció o fantasia).

    Els comentaris es fan en un relat, si pot ser, d'un altre relataire que no siguis tu.
    Si vols fer un aclariment en un relat teu, no hi ha cap problema en penjar-lo com un comentari en el relat que demana un aclariment.

    I els missatges d'avís a tothom, millor fer-los en el fòrum.

    No sé si així et queda més clar, o si ja ho tenies clar d'abans, però jo també crec que l'altre comentari al qual fa referència el Fidel i que has publicat com un relat (i que vaig validar-te jo) no és un relat, és un avís. Cosa que vaig pensar, però al final, quan has tingut un dia llarg (els vaig publicar a mitjanit quan vaig arribar a casa després de tornar d'una presentació), no mires gaire què hi ha escrit.

    Nota:
    Et faig el comentari en aquest relat, perquè no vull que et pensis que t'esbronco, sols m'agradaria que si tens cap dubte, et posis en contacte amb mi, en el meu perfil tens el meu correu, i puguem esbandir cap dubte que tinguis.
    Entenc que hi ha coses que costen de capir, però el funcionament de relats sol ser molt intuïtiu, no té cap complicació, sols cal reconèixer els llocs que s'utilitzen per a cada cosa, i fer-los servir com cal.
    Si sols penges relats, o poesies o etc de ficció literària, a nosaltres, els qui validem relats, ens faràs un favor. I la resta de comentaris o anuncis, en el fòrum o en els relats dels companys.

    Moltes gràcies. ;-)

  • Galzeran (homefosc) | 03-10-2021

    He llegit el teu relat, i m'has donat una idea. Jo tinc una carta-relat, escrita per a un concurs on no va guanyar per molt poc, segons tinc entès, i que un dels jurats em deia que l'hauria de fer pública, i avui, després de llegir el teu relat que reclama aquells temps passats, m'he decidit a fer-ho aquí.
    Cinc anys més tard, entre tu i la brins m'heu convençut a publicar un relat en el meu perfil.

    Sobre el teu relat dir-te que és una bona reflexió sobre coses que ja no temi, coses que el pas del temps s'endú. Ens seguim comunicant, però no amb aquella aurèola de misteri de quan rebies un sobre sense remitent, o amb la d'un remitent que esperaves amb ànsia. Jo en vaig escriure unes quantes, quan feia la mili, i després a unes amigues de Madrid i unes altres de Tolosa de Llenguadoc, en castellà i en francès. Ha plogut molt.

    Bé, això gairebé ha semblat una carta d'aquelles!

    Bona feina Iona!

  • Galzeran (homefosc) | 11-08-2021

    Em pots enviar un correu a darman59@gmail.com, si us plau?, i així m'expliques quin problema tens per no fer servir el corrector en línia i publicar els relats amb una mica de cara i ulls gramatical. Si no pots o no t'aclareixes amb els correctors en línia, me'ls envies a mi, jo te'ls puc revisar i te'ls torno sense tantes faltes. No et puc prometre un estil acadèmic, no soc filòleg ni mestre de català, he après aquí. Quan vaig començar a relats no ho feia diferent de tu, i ara em sembla que he millorat una mica, potser no gaire, però.
    Estic segur que altres relataires també s'oferirien a fer aquesta tasca. Si no te'n refies de mi, pots contactar amb la "brins", o amb algun dels teus lectors que segur et poden ajudar.
    Potser la meva correcció no serà perfecte, però miraré que no faci mal als ulls quan et llegim.
    Anava a validar-te el relat que tens pendent, però hi ha dotze errades diverses, en dotze línies. Abans de validar-lo m'espero a rebre el teu correu.

    No cal que em contestis aquí cap comentari, espero el teu correu, gràcies!

    Amb cordialitat, Ferran

  • Galzeran (homefosc) | 26-07-2021

    Amb el teu aire misteriós, melangiós, en una realitat que no és certa del tot, i és tan real com cada dia surt el sol, malgrat que no el vegis per culpa dels núvols.

    Un plany el teu relat, publicat just quan ens tancaven per la pandèmia. Hauries de publicar un altre relat, ja que amb aquest entràvem, potser amb el següent en sortiríem.

    No cal que tingui llum excessiva, però un toc d'esperança ens cal a tots.
    Cal que el camí ens sigui planer i més esperançat.

    Una abraçada, escriptora!

    Ferran

  • Galzeran (homefosc) | 25-05-2021

    Abans no existia el carallibre, i per això el fòrum servia de catalitzador dels comentaris. Ara, acostumats a la manera fer d'altres xarxes, on es pot respondre en el mateix missatge, aquí es fa servir un succedani del sistema, i alguns relataires contesten comentaris en el seu propi relat, cosa que en els inicis, de quan jo vaig començar a publicar per aquí, l'any 2007, autocomentar-se estava molt mal vist, per tothom.

    Però aquells dies han passat a la història.
    El cert és que, si algú s'autocomenta per engrandir el seu comptador de comentaris, que s'ho faci mirar, alguna cosa no rutlla en el seu caparró.

    Personalment sempre preferiré comentar un relat de l'altre relataire que m'ha comentat, i esperaré un comentari d'un altre relataire a qui he comentat, abans que comentar res en el meu relat.
    I com a tercera opció, el fòrum s'ha d'utilitzar, que ha tingut temporades molt avorrides. Ara per sort, sembla més animat.

    Tot són èpoques, la cosa és ser educat, com deies tu, i respectar-se mútuament.

    I sobre si fem comentaris literaris, per això ja et tenim a tu, amb les teves correccions esporàdiques.

  • Galzeran (homefosc) | 22-05-2021

    Has sabut dur-nos per on has volgut amb el teu microrelat. De fet, fins que no surt el nom de la Jackie no veus clar de qui parles, hi ha tants casos com el que ens expliques, de parelles similars, però amb finals diferents del que tu ens expliques, la majoria. En el fons, també ens expliques que ningú s'escapa de la seva humanitat, tots som iguals i tenim problemàtiques similars, els fets que ens envolten són una altra cosa.

    Crec que has fet molt bé dient el nom d'ella, per situar el fet històric com demanava el concurs, i tens raó quan en el fòrum dius que potser calia fer-ho, i estic d'acord amb tu. En un relat de gènere històric, situar-nos en el lloc va d'un petit detall, i un nom pot ser-ho.

    Et felicito pel relat, molt ben conduït i molt ben tancat.

  • Galzeran (homefosc) | 06-05-2021

    Ja saps que m'agraden els teus girs originals dels relats, com el del Colom que has presentat al concurs, per exemple. Fas amb gràcia versions ben trobades, i ben estructurades, ets el mestre dels diàlegs, aquí a relats. Poca gent els utilitza amb la teva mà esquerra.

    Un dia que tinguis temps i estiguis avorrit, cosa que sé no et passa -sempre estàs fent coses, m'han dit-, hauries de publicar els teus relats, fer una autoedició, o publicar-ho amb la gent de l'associació... ets associat? Bé, no importa, has de fer un recull dels teus relats més famosos, els teus contes de Nadal i altres llegendes com aquesta, a Bubok, per exemple, també es pot fer, hi ha un xicot que ronda els vint que et pot ajudar, segur.
    I després fer que la gent els compri, o els regales als amics, ens farà gràcia tenir un llibre teu a les prestatgeries.
    Rumia-hi!

    Bona llegenda Joan, i gràcies per penjar-lo també en el repte, encara que fos fora de concurs.

    Una abraçada

  • Galzeran (homefosc) | 03-05-2021

    M'agrada com has girat el mitjó de la rondalla que tots coneixem, i com te l'has dut al teu terreny personal, al teu món literari.
    I diria que això és el que més em va ajudar a triar el teu relat com guanyador del repte. És un relat escrit d'una manera senzilla i eficaç, sense gaires floritures ni paraules sobreres i que ens porta a veure tota l'acció sense cap complexitat literària, tens un estil directe que s'agraeix, però que encara has de treballar més, per assolir imposar-te en altres camps literaris.
    Hauria d'haver triat els dos relats i fer-vos treballar en conjunt, però aleshores hauríem perdut una participant, i ara toca tirar endavant el repte clàssic, amb moltes i diverses aportacions. No pateixis pels comentaris que hauràs de fer, te'n sortiràs!, sigues sincera i ningú et podrà dir res, ni els que tu creus que en saben més. Els i les altres sols saben altres coses.

    Enhorabona pel relat i a seguir treballant els microrelats.

  • Galzeran (homefosc) | 03-05-2021

    Un relat molt bo, la veritat. Dones tres pinzellades en tres microrelats que podrien ser independents l'un de l'altre, i ho fas lligant-los al final en aquesta visió narrativa unificadora de tot el conjunt. I el millor de tot és que ho fas amb una senzillesa estilística, que si em permets, et diré que t'ha de dur a moltes alegries en un futur literari. Tens un bon domini de l'espai, els microrelats els fas amb senzillesa i sense explicacions sobreres, vas al gra i te'n surts amb molta gràcia. Per tot plegat et dono la meva més cordial enhorabona.

    I ara una justificació que et dec, ja que el teu relat mereixia ser el guanyador del repte, tant com el de la Iona, i he de confessar que en vaig estar temptat de proclamar-vos guanyadores a les dues. Abans s'havia fet alguna vegada. Però egoistament vaig pensar que no podria llegir una nova perla de relat en el repte. (No és cert, vaig triar a ulls clucs, els dos relats m'agradaven, per diversos motius que els feien mereixedors de guanyar).

    Bé, sols dir-te que m'agrada la teva pulcritud estilística, i que et seguiré llegint, i et desitjo un altre relat finalista, espero el teu relat històric! Sort en el concurs!

  • Galzeran (homefosc) | 03-05-2021

    La quàntica és una ciència que encara ens ha de descobrir moltes coses, i m'agrada com ho fas visible en el teu relat.

    Expliques una història que demana unes quantes pàgines més, però en l'espai d'un microrelat a tu et queda genial. T'auguro un futur interessant en el món del microrelat!

    Escrius bé, senzill i comprensible i els microrelats diria que són una extensió literària que domines molt bé. Enhorabona!

    I felicitats per la tria en el concurs.

  • Galzeran (homefosc) | 12-04-2021

    Ciber-punk del heavy!

    Fa mal llegit aquest relat, i crec que això és un bon símptoma, de cara al relat, no a allò que ens expliques.

    Ens fas reflexionar sobre els experiments que els humans realitzem amb animals, i com algun dia, els animals que experimenten ho acabaran fent amb els humans. Tot arribarà, al pas que anem... però prefereixo el solar-punk, és més positiu ;-)

    Bon relat, i sort en el concurs!

    Ferran

  • Galzeran (homefosc) | 11-04-2021

    Has sabut donar un toc de cifi autèntic al relat de justícia del mes en curs, i sols per això ja mereixes ser finalista, que no sé si ho seràs, hi ha més relats ;-) a banda del teu.

    Aquí ens expliques una història que gira el mitjó de Fahrenheit 451, en aquella història estava prohibit llegir llibres, aquí l'amor no és legal, bona comparació, original si et sembla bé.

    La cifi és això, fer pensar, especular amb la realitat actual i divagar quin pot ser el camí que triï la nostra societat. Tu en fas una crítica molt irònica, i la cifi és això, no sols parlar de naus espacials, això seria fantasia galàctica. La cifi no vol fer-te creure res, vol que estiguis vigilant, com fas tu en el teu relat.

    M'ha agradat!


    Ferran

  • Galzeran (homefosc) | 11-04-2021

    Ens fas un resum de la màquina del temps d'H.G. Wells, i ens fiques a un catalanet de pro, amb llinatges semblants al del famós escriptor noucentista, que no dubto que deu ser casual... ;-) iens fas un micro de ciència-ficció molt ben trobat, amb el teu estil personal, la teva gràcia narrativa, i la teva fina ironia.

    Especular és allò que ens fa mirar al futur, no cal anar-hi a viure, ni voler saber què passarà. Especular sobre què pot passar és la gràcia de la cifi, i tu ho has encertat en un relat senzill i ben dibuixat.

    Un relat de cifi ben portat, i senzillament.

    Sort!


    Ferran

  • Galzeran (homefosc) | 11-04-2021

    No sé si ho saps, però aquest relat és de ciència-ficció nua i crua (pura y dura, que dirien en castellà), ara com ara, i et diré més, es pot encabir en el corrent "Solar-Punk", que és un corrent poc conegut i positivista que predica un futur no tan negre com ens el pinten molts escriptors de distopies negatives com serien els del corrent "Ciber-Punk".

    Així que, personalment, et desitjo molta sort a la tria d'aquest mes, però si per mi fos, ja series finalista, per temàtica i per estil literari. Sols tinc un dubte, la paraula "begúnies", segurament una flor que desconec, però que no he trobat tampoc.

    Bé, malgrat els meus desitjos, la teva pena és que jo no tinc la clau, sols vigilo el correcte funcionament de tot allò que envolta al concurs, però com aficionat a la cifi, el teu entra de ple dret en el gènere del mes. Altres relats, que pretenen ser cifi, d'aquest mes, malgrat que han entrat a concurs, no passaran el tall final, ja t'ho dic ara. El teu sí, però sols falta que el jurat estigui d'acord amb mi, ja saps com funciona això, oi?

    M'ha agradat molt, toca la fibra amb delicadesa, sense empelegar al lector de sensibleria dolça, un relat humanista i malgrat que ens parla d'un rebuig social, en els fons, ens obra una certa llum d'esperança. Jo ho he llegit així. Sort!


    Ferran

Últimes intervencions al Fòrum de l'autor

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda: