CELSIUS 233 (Ganduls i malfactors) - (ARC a la Ràdio - Escriptura)

Un relat de: Galzeran (homefosc)

Aquell any en feia dos-cents que es va declarar pecat l’escriure. Pocs ho recorden.

Maddog no tenia costum de córrer i menys d’empaitar a una jove volàtil sota la pluja. Per descansar, va seure un segon en una roca molla.
Clara fugia cap el bosc, l’aigua li regalimava per tot i duia la roba xopa enganxada al cos. Es girà i el veié de reüll, ell alenava exhaust. Va somriure, però voldria plorar.
Maddog recordà quan la va conèixer. Abans d’escoltar-la, mai no hauria cregut possible sentir curiositat per una amant dels llibres, i escriptora. No entenia que encara en quedessin, després de dos segles de persecució. Però ara sabia que estava fart de cremar llibres, i no comprenia que escriure fos pecat.
Clara va travessar el petit riu, més enllà i dins del bosc tenia el seu cau, una cabana en un indret amagat. Si ell la trobava... ja se’n sortiria d’alguna manera.
Quan Maddog la veié entrant en el bosc va saber que havia d’anar-hi, però estava confús. Res el lligava a un món en què havia deixat de creure, aquella noia l’atreia i molt. Volia saber el seu límit, fins on podia arribar, entrar dins del bosc prohibit n’era un, i la va seguir.

Clara estenia la roba per eixugar-la quan ell va obrir la porta.
—Per què m’has seguit? —li demanà quan el veié dins.
—Vull comprendre.
—Ets més gran que no pas jo, hauries de saber coses que jo no sé, i insinues que sóc jo qui et pot ajudar?
—Els escriptors sou proscrits, i vull saber-ne el motiu.
—Mira’t, ets un agent del poder, quan tinguis el que vols, em denunciaràs?
—Vull aprendre a llegir-te, malgrat sigui pecat.
—Segons allò establert, el pecat és escriure.
—Tot arribarà. Hi ha res més temptador que contradir als qui dicten credos i es creuen poderosos? Ells sí que són pecaminosos.

Aquell home havia de tenir moltes històries per compartir. Mirant-lo bé Clara pensà que junts potser serien els últims pecadors. Complaguda, cregué bo desvetllar-li els misteris de l’escriptor.






I com ja vaig fent per costum, en el bloc de l'home fosc el podeu veure en colors.

Comentaris

  • Nice to Break from Landscaping[Ofensiu]
    CcJames | 23-09-2020 | Valoració: 10

    Loved what you wrote. Have been getting services in landscaping all day at my house in Kelowna BC and this was nice to read during lunch break, because I've been helping in the garden. Thank you.

  • ambient[Ofensiu]
    Rocafort | 07-06-2014


    Está molt bé com expresses el ambient en el que es mouen els personatges. Espero les explicacions que obté en Maddog.
    pd.- He vist que has començat el llibre. Ting curiossitat per veure si ets capaç d'arribar al capitol 5 i que opines llavors. Moltes gràcies per els teus comentaris constructius... Si et plau continua.

  • Eloi Miró | 28-11-2013 | Valoració: 10

    No se m’acut res més que dir que m’agrada molt i no sé si és demanar gaire, però m’agradaria llegir més, saber abans i després de l’escena... que tingués continuació, però bé, l’última paraula sempre la té l’autor.
    Salutacions de nou:
    Eloi

  • No era el meu preferit[Ofensiu]
    Endevina'm | 09-09-2013

    però a ningú li amarga un dolç, traducció literal del castellà. Si algú em pot dir la versió en català, sisplau!

    Visca l'Home Fosc!

  • Pecats Capitals: Escriptura - Avui a les 20 h. a Vilassar Ràdio[Ofensiu]

    Al programa d'avui de Vilassar Ràdio (98,1 FM) "Històries", conduït per Sílvia Cantos, lectura dels relats seleccionats del mes de maig (Pecats Capitals: Escriptura). De 20 a 21 hores.

    http://radio.vilassardemar.cat/

    ARC

  • Prohibir... escriure; perquè no?[Ofensiu]
    Annalls | 07-06-2013

    En els temps que vivim , on de cop hi volta quasi em reculat a l'edat mitjana...
    Confio que sigui per agafar embranzida cap avant.
    Es inquietant el relat, per això de si tornem a la crema de llibres. I em demano ... l'interès d'ell envers la lectura, els llibres, el qüestionament de la llei... es una llumeta que se li ha encès al cervell? o un desig cap la noia? Tan se val !Si acaba per evolucionar.
    Felicitats pel premi
    Anna

  • Re: Bona crítica[Ofensiu]
    Oke | 31-05-2013

    Enhorabona Ferran!

    Magnífic i socarrimat, el teu relat. I gràcies per aturar-te al meu aparador.

    Seguim!

  • Felicitats![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d'autors i autores, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio "Pecats capitals (7+1)" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d'aquest mes, i per tal d'avançar feina, t'agrairíem que ens fessis arribar l'autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça(associacio.relataires@gmail.com), el text que adjuntem al final d'aquest comentari, amb l'assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ PECATS CAPITALS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos

    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................
    seleccionat del mes de ..............................................................................,
    del qual sóc autor/a, en el recull de microrelats "Pecats capitals (7+1)" que s'editarà a finals de 2013 mitjançant una plataforma digital de publicació. Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l'autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    En aquest recopilatori vull constar amb el nom d'autor/a ..........................................

    Data .......................................

  • Ens faltava[Ofensiu]
    allan lee | 09-05-2013

    la part romàntica, sensual i mistèrica de tal vici ocultat. Una posada en escena esplèndida i una deliciosa manera de ficar-nos al ritme de la passió. M'ha encantat. Que la màgia sempre ens acompanyi!

    a

  • La temptació [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-05-2013 | Valoració: 10

    Et reconec que no he llegit el llibre, però ho faré i te'n faré cinc cèntims quan l'acabi. El que sí he llegit atentament, un parell de cops, és aquest relat. M'encanta. La temptació barrejada de lletres en un cos de dona, un còctel inquietant. Ell, poder; ella, l'escriptora. Els separen dos-cents anys de foscor. Obrirem el llum? Segur que sí. Una abraçada Ferran.

    Aleix

  • M'ha passat el meteix...[Ofensiu]
    F. Arnau | 04-05-2013

    Amic Ferran, et trasllade el comentari que vaig fer al teu blog:

    Francesc Arnau dijous, 02 de maig, 2013

    Un bon relat, Ferran, i pense que un gran homenatge a "Farenheit 451", la gran pel·lícula de Truffaut sobre la novel·la de Ray Bradbury. Una de les meus preferides de ciència-ficció.
    Una forta abraçada!
    FRANCESC


    Però, a més a més, després de llegir el comentari anterior, haig de dir-te que a mi m'ha passat el mateix. Quan vaig llegir la proposta, de seguida vaig decidir fer un relat sobre el món que retyrata la novel·la del Bradbury. La veritat és que encara no l´hi havia donat forma, però al legir el teu, he hagut de canviar el xip... El mal és que pense que no me'n sortiré per a poder ser triat, i aquesta és la meus darrera oportunitat... Estava tan bé l'excusa (el lliuramnet dls premis) per visitar-vos de nou!

    Una abraçada!

    FRANCESC

  • Et felicito[Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 03-05-2013 | Valoració: 10

    Molt bon relat Ferran! En honor al gran Fahrenheit 451! Només dir-te que en un principi també volia escriure sobre això però finalment en veure el teu relat al teu bloc per no repetir tant, vaig decidir canviar el tema, cap a un més fúnebre, per saber a què em refereixo et tocarà llegir-lo ;). .Et desitjo molta sort en el concurs!
    Edgar

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

96 Relats

839 Comentaris

264509 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Dels meus relats a concurs, que durant els anys de participar van quedar finalistes, n'he fet un recull electrònic que podeu baixar/descarregar gratuïtament des de LEKTU
No sempre els he publicat sota aquest perfil, però tots es poden trobar dins la pàgina de relats en català.



Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A