VISITA DIÜRNA AL ZOO - (Arc a la Ràdio - Cicle de la Vida - Desembre - Infància)

Un relat de: Galzeran (homefosc)
Visita diürna al zoo


—Àvia corre, que avui anem al zoo! —però l'àvia és gran i fa el pas curt.

Quan arriben al portal de casa els veuen dins del cotxe que marxen, els quatre germans el pare i la mare. Sent amb indignació rodolar les primeres llàgrimes; deixar-lo allí és injust!. Els germans alcen les mans riallers i enjogassats, mentre ell els observa confós i a peu dret, en el portal. L'àvia es quedarà a vigilar-lo. Però no ho entén, si li diuen que és tan esquifit, com és que no hi cap en el vehicle familiar?

No veu cap raó, però ara li venen al cap aquells vespres, quan el pare li feia repassar la lliçó i no la sabia prou bé, el renyava tot estirant-li una orella, i sempre l'amonestava ofès i amb la mateixa cantarella: Una nit et duré als lleons! sols serveixes per fer-los d'aliment!. Ho deia tan sever que no pot capir que no fos certa, l'advertència. I ara no ho té prou clar, imagina que potser no és prou gran per captar tot allò que amaguen algunes paraules dels adults. De tota la seva vida, si alguna cosa ha tingut prou clara, és que el pare el durà alguna nit al zoo si no aprèn a dir bé els nombres i les vocals, i serà el menjar d'aquelles feres. L'amenaça del pare li fa por, i molts cops s'ha despertat de nit, plorós i suat, somiant que queia dins la gola d'un d'aquells felins. Ara ja no veu el cotxe, però segueix mirant carrer enllà.

Potser és millor no anar-hi, ha pensat per un instant, però entre llàgrimes que brollen dels ulls com si ho fessin d'una font, li retorna l'avís del pare. No ha anat al zoo i hauria de sentir-se feliç, malgrat no és de nit, però remogut per una esgarrifança que li prem en el pit, encara somica més sorollosament. Ara no té clar si les llàgrimes són per què l'han deixat sol amb l'àvia, com un càstig no explicat, o pel temor que algun germà mai més no torni del zoo.

Comentaris

  • Salutacions[Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-03-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat la benvinguda que em dediques en el comentari del meu relat Les cames de Pretty Woman. He començat a pujar els meus relats en el repte mensual, com exercici i encara que no domini les eines d'escriptor, de gènere narratiu i recursos literaris, m'agrada fer-ho i aprenc. En aquest aspecte és molt interessant llegir els relats d'altres relataires i els seus comentaris; també les petites lliçons que de tant en tant pengeu. Sí, el meu relat intenta ser graciós i és el nexe amb els altres que escric. Gràcies pel teu comentari. He aprofitat per llegir aquest relat teu sobre la visita al zoo. En poques frases transmets molt. És excepcional aquest relat. Espero que no l'esborris i desitjo que encara que estiguis en la direcció d' ARC pugis, de tant en tant, algun altre relat.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Vicent Terol | 28-12-2014

    Molt bon relat, narrat amb mestria i realisme. Sempre trobem qualitat en el que escrius, Ferran.

    M'ha recordat una història de terror que no vaig a explicar, però que tenia a veure amb la por d'un xiquet a un suposat "home del sac" que, en realitat, era un captaire.

  • genial[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 24-12-2014 | Valoració: 10

    Un relat psicologic impactant

  • Quina por![Ofensiu]
    Olga Cervantes | 24-12-2014 | Valoració: 10

    Has fet un relat de terror psicològic que m’ha posat els pèls de punta.
    A mi també em feien por els micos del zoo quan era petita. Crec que era per la seva similitud amb l’etiqueta de l’ampolla de l’Anís el mono, que l’àvia feia servir per fer les rosquilles de Nadal.
    Bones Festes i una càlida abraçada.
    Pinya de rosa

  • Una vida marcada[Ofensiu]
    Materile | 24-12-2014 | Valoració: 10

    Molt bé el relat, però quina por la del petit protagonista. Sobretot després d'haver sentit tantes vegades les amenaces del pare. Has sabut transmetre aquesta por d'infant.

    Una abraçada,

    Materile

  • Gabriel M. | 23-12-2014 | Valoració: 10

    Enginyós relat, per altra banda dur. Pobre infant!
    Un plaer llegir-te.

    Una abraçada

  • la ment és poderosa[Ofensiu]
    Imma Cauhé | 21-12-2014

    Molt original,
    Veritablement a la ment dels infants hi cap tot, i els adults a vegades diem coses que no podem medir el que dins la ment pot arribar a crear.

  • Esgarrifós![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-12-2014

    Gairebé sembla un relat de terror, Home Fosc. Només desitjo que no estigui basat en fets reals.

  • quina sort[Ofensiu]
    REGOR | 17-12-2014

    que tu no ets així! com el pare volia dir.

  • La idea...[Ofensiu]

    com ha dit l'Aleix et deu venir de l'home que va saltar als lleons al Zoo de Barcelona, no? És curiosa la lògica dels infants, com creen amb la seva imaginació els seus temors innocents. O en aquest cas no tant? Qui sap... L'únic que sé és que aquest relat és magnífic. Una idea molt ben encertada Ferran :) Ens anem llegint.
    Edgar

  • animalets[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-12-2014 | Valoració: 10

    Un relat actual, que em recorda el cas recent d'aquest home que va saltar a la gàbia dels lleons. Espero que el protagonista d'aquest relat no hagi vist la noticia i que pugui dormir una mica més tranquilet. Realment fa por. I aconseguir ficar-te dins la pell del nano és tota una lliçó de transmissió. Fantàstic Ferran! Una abraçada.

    Aleix

  • Coi, senyor fosc...[Ofensiu]
    deòmises | 16-12-2014

    ...realment fot iuiu que imaginis aquella cantarella paterna... I tot seguit imaginar com va a mil per hora el cervellet del petit... cagat de por per si de cas la resta de germans és pinso de felí...

    Bo, atmosfèricament, terrífic.


    d.

  • Llàgrimes per tot plegat![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 15-12-2014

    Això de viure en una angoixa permanent és realment terrible. I més si els protagonistes són nens que no es mereixen un tractament tan cruel per part dels pares. Un relat dur, on t'has ficat a la pell del menut, entrant en els sentiments i les vivències personals. Amb famílies com aquesta... molt millor allunyar-se'n per tòxiques ( com es diu avui dia, oi?)
    Bona feina, homefosc!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

96 Relats

839 Comentaris

264454 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Dels meus relats a concurs, que durant els anys de participar van quedar finalistes, n'he fet un recull electrònic que podeu baixar/descarregar gratuïtament des de LEKTU
No sempre els he publicat sota aquest perfil, però tots es poden trobar dins la pàgina de relats en català.



Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A