Marinada

Un relat de: Aleix de Ferrater
Al voltant de la taula i les onades
de Vilanova, cerco l'esperit
de les paraules en la marinada.
La sal a la pinassa, la cigala
és la protagonista de la mandra
i la cara demana un bon raig d'aigua
gelada. De retorn, un tall de coca
ensucrada per dissoldre les restes
del combat amb la paella salvatge.
La gavina, tipa de menjar anxoves,
s'empassa un tall de fruita confitada
i les bombolles del cava s'enlairen
fins al capdamunt del far i no grallen.

Comentaris

  • Pincelada [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-08-2023 | Valoració: 10

    Tornat a llegir-lo i torno a sentir, sentir.... vers dins.
    Toica la sensibilitat. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Una forta abracada.

  • Curt però preciós[Ofensiu]
    Ina Gemstone | 12-08-2023 | Valoració: 9

    Molt maca la teva poesia.

    Gràcies pel teu comentari a " És la moda".

  • Feliç poema d'estiu[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 09-08-2023 | Valoració: 9

    Un bon poema simoatic que evoca la dolça mandra d'un dia d'estiu. Felicitat. Ens veiem!!

  • bon profit[Ofensiu]
    iong txon | 04-08-2023 | Valoració: 10

    Unes imatges potents, aparentment inconnexes, ben enfilades pel fil de la poesia i el context d'un dia de platja. El resultat és un bonic poema d'estiu, felicitats!

  • Agraïments[Ofensiu]
    Nua Dedins | 02-08-2023 | Valoració: 10

    Moltíssimes gràcies per la teva lectura atenta del relat 'Converses de cafè'. També felicitar-te per aquest darrer poema. Certament, el mar és font d'inspiració infinita! No t'aturis i a seguir escrivint i compartint! Bon estiu!

  • Cercant l'esperit. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-08-2023 | Valoració: 10

    Un poema molt ben expressat, on recites majestuosament la "Marinada". Des del principi al final es nota que és com una cançó.
    Mentre anava llegint he notat tot el teu do de poeta.
    Enhorabona, Aleix.
    Si et va de bé, ja en tinc un nou poema editat.
    Gràcies per delectar-nos un poema tan fenomenal.
    Cordialment.

  • Bon profit![Ofensiu]
    Fidel Català | 31-07-2023

    Una sobretaula ben viscuda, amb imatges pru palpables. Et felicito per la facilitat que mostres en descriure instats vitals tan senzillament.

  • Sensible [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 30-07-2023 | Valoració: 10

    Bon Relat. Suggeridor. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre ARRIBAR
    Salutacions cordials.

  • Un dia d'estiu[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-07-2023 | Valoració: 10

    amarat d'alegria i entusiasme, atent a cada detall, a cada instant...... Preciós poema Aleix.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Nostrat[Ofensiu]

    Un poema que em fa viatjar a la Catalunya Noucentista, aquella terra catalana civilitzada amb reminiscències gregues on imperava l'ideal de la bellesa, el saber viure amb els plaers de la vida senzilla i amical. Un poema que brolla amb una musicalitat que t'acarona i enalteix l'ànima. Com tostemps saps tocar les cordes de l'arpa poètica de la nostra idiosincràsia i el nostre tremp racial.

  • Hola Aleix[Ofensiu]
    Núria Niubó | 29-07-2023

    Un plaer llegir-te. Ens fas viure un dia d'estiu, el teu poema dibuixa una escena pletórica.
    Una abraçada.
    Núria

  • ESTAMPA [Ofensiu]

    Estampa estiuenca i marinera, Aleix, just ara, quan toca.

    Aquests plaers terrenals que ens fan la vida més plaent.

    Molt bé.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Bona imatge [Ofensiu]



    Amb metàfora inclosa descrius un àpat copiós i llarg que gairebé podem sentir i degustar.

    Bonic poema Aleix!

  • M'has fet entrar gana![Ofensiu]
    llpages | 29-07-2023 | Valoració: 10

    Un poema que, al meu parer, podria ser ben bé una descripció del paradís a la Terra. Desperta els sentits amb tantes menges delicioses, umm... Se'm fa la boca aigua quan el rellegeixo i el cap em diu que estic davant d'un poema molt reeixit. Enhorabona, Aleix!

  • T'imagino[Ofensiu]
    Endevina'm | 29-07-2023

    Recitant aquest poema a l'ombra d'un far gens mític, bressolat per marinada mediterrània que t'atansa a un capvespre fresc i agradós.

    I jo, gaudint de les teves paraules entre amics i un bon cava, o un espumós rosat del Penedès.

    Bell poema Aleix, una abraçada.

  • Relax[Ofensiu]
    ales de foc | 29-07-2023 | Valoració: 10

    Quina calma i quina pau el teu relat. I quines ganes de paella i de cava vora el mar...

Valoració mitja: 9.82

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2638 Comentaris

191493 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).