Cercador
Entre el cel i l'infern
Un relat de: Galzeran (homefosc)«No et tornaré a fallar, t’ho juro».
Començo com vaig acabar la meva carta anterior, on et demanava perdó pels esdeveniments d’aquella revetlla. La teva resposta escadussera feia entendre que no em serà fàcil aconseguir-ho, però ho vull. Estic en el convenciment que la nostra relació pot tirar endavant. Vull ser part de la teva vida, i compartir la meva espatlla amb tu, quan busquis suport, o quan vulguis sufocar les teves rialles.
En vam parlar aquell vespre, ni que fos mig de broma, bevent-nos unes cerveses al bar de la penya. Va ser abans del ball de nit a l’envelat, te’n recordes? Entre birres vaig entendre que alguna cosa molt forta ens unia. I més tard t’ho vaig llegir en els ulls, abans d’aquell fatídic final de festa.
Estàvem a un pas de consolidar la nostra relació. A un pas del cel, per primera vegada a la meva vida. No era cap joc, com reien els de la colla. Sé que ho volíem ambdós, i podríem haver-ho segellat, sols ens faltava un petó que ja s’aproximava i creixia en la vehemència. Creus que hagués escrit aquesta nova carta, a correcuita i irregular, si cregués que el teu cor no batega com el meu?, al mateix ritme enamorat?
Si en aquell últim ball no s’hagués ficat en mig la teva cosina Cris —per enviar-nos a l’infern—, ara tot seria diferent. Ens va separar amb paraules obscenes i fora de lloc. Pura enveja de la nostra felicitat, tan evident.
El nostre futur en comú no es pot deixar perdre per una actitud inesperada en la qual no vaig saber reaccionar. Sols més tard vaig comprendre que el meu astorament havia sigut imperdonable. Em vaig sentir avergonyit per no haver lluitat amb força i seny per la nostra incipient relació, mentre veia com se t’enduien lluny de mi. Ja et perdia de vista, quan vaig copsar el teu astorament, en els mateixos ulls que poc abans em demanaven una major intimitat, no tan sols ballar, quan teníem els nostres cossos enganxats.
T’estic demanant perdó, un altre cop, però és que més arrambats no podíem ballar, entre les ombres de l’envelat, a poc a poc i suats. Just quan t’estava dient que l’última paraula seria teva, que el meu cor ja et pertanyia, sols faltava un últim pas; que em badessis el teu cor. Podia percebre la resposta, però no vaig sentir-la eixir dels teus llavis, aquells que ara desitjo com aigua que anhela l’assedegat. Maleïda Cris, i els seus acompanyants! Però hem de cremar aquell record, i res millor per aconseguir-ho que reprendre la conversa on ens la van fer deixar els maleïts puristes del tres al quatre.
Ignorarem aquelles absurdes convencions socials defensades per qui ens van separar, i després ens riurem de les mirades que no mereixen la nostra consideració. Entenc que tinguis por, ara tot fa molta por! I em dol quan dius, a la teva carta, que no saps si confiar en mi. Potser m’ho he guanyat.
Per això ja no et suplico cap perdó, et demano una nova oportunitat, cara a cara. El diumenge vinent al migdia estaré en aquell bar de la plaça on em vas dir que solies anar. T’espero amb una cervesa molt freda per a tu.
Soc tot teu, no facis tard, Gabriel, àngel meu, amor meu.
T’estima el teu petit diable; Damià.
Ferran d'Armengol - setembre 2021
També el podeu llegir en el meu bloc Entre el cel i l'infern
Comentaris
-
El misteri. [Ofensiu]PERLA DE VELLUT | 05-07-2022
Hola, Galzeran. Molt bon relat que em fa pensar que hi ha un cel i també l'infern. Ho descrius d'una manera especial i amb qualitat, on es veu l'amor molt destacat.
Escrius molt bé. I té tècnica aquest relat.
Enhorabona.
Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari, on m'expliques el meu relat "Observant a Perseu". Em comentes que podria millorar-lo, amb els possessius, que té.
Gràcies per la teua opinió. A veure que tal!
Cordialment. -
Bon relat[Ofensiu]MariaM | 15-02-2022 | Valoració: 10
Sempre en lluita. Encara no n'hem aprés prou.
Si prescindissim de l'opinió dels altres fórem més feliços.
Molt bon relat.
Una abraçada.
MariaM -
ELL ho sap?[Ofensiu]kefas | 08-10-2021
Perquè jo, en Kefas, el que fa nusos a la terra que després es fan al cel i el mateix en sentit contrari, estic in albis del tema. I m’amoïna perquè fins ara les forces de signe contrari es repel·lien. Si ara es comencen a atreure, puc quedar fora de joc, i m’hi va la feina. Temps enrere vaig trobar la Lilith, la primera dona de l’Adam, i em va sorprendre el fet que no em causés la repulsió d’altres milenis, fins i tot la vaig trobar agradable. Potser és veritat que els temps estan canviant. Li escriuré perquè tal com estan les coses, el pitjor és quedar fora de la foto.
-
Heh.heje...[Ofensiu]rnbonet | 04-10-2021
I coneixen-te quin goig poder divertir-me amb una prosa irònica i 'perversa'. D'escriptor 'malgré lui'; de relataire conscient, d'home de pau.
Com sempre: Salut i rebolica! -
es pot anar al cel[Ofensiu]Atlantis | 04-10-2021
Una carta d’amor i de penediment. Ben descrits els sentiments , l’ambient, i la situació i amb la dosis necessària d’intriga per saber què passa i el perquè . El comiat desvela el misteri i et fa pensar com les circumstàncies de ments tancades i obtuses porten en orris una relació d’amor.
Per sort, jo veig moltes parelles homes i dones juntes pel carrer agafats de les mans, com una cosa natural. Hi ha però també un moviment homòfob que està ressorgint i que, déu no ho vulgui, (sobretot déu) ens faci retrocedir.
M’ha agradat llegir-te, Galzeran. I això dels premis dels concursos depèn de molts factors.
Si hagués estat al jurat te l’hagués premiat.
-
Gràcies![Ofensiu]Iona | 03-10-2021
Gràcies per compartir la carta.
M'ha agradat.
-
Un relat molt aconseguit...[Ofensiu]brins | 03-10-2021
...de poc treballat, res de res.
M'ha agradat comprovar com desgranes , a poc a poc, el pensament d'un protagonista, els seus sentiments, i el seu penediment. Je se sap que no sempre podem ser els guanyadors d'un concurs, no depèn tan sols de la nostra habilitat, també depèn del gust de les persones que formen el jurat. El que no podem fer mai és desanimar-nos.
Com que ja saps que soc una mica obsessiva amb la gramàtica, et comento dues cosetes: On diu "hagués escrit", hauria de dir "hauria escrit" i on diu "ficat en mig", hauria de dir "ficat enmig".
Espero que continuïs penjant molts més relats en aquesta pàgina.
Cordialment,
brins
l´Autor

96 Relats
838 Comentaris
279921 Lectures
Valoració de l'autor: 9.96
Biografia:
A voltes escric per necessitat.(Maria Barbal dixit)
La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí
El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí
De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-
Aquest recull ja no es pot trobar a LEKTU, la plataforma ha plegat. El recull el tinc a l'ordinador, esperant si un dia m'animo i l'envio a algun lloc per que se'l mirin.

NOVETAT LITERARIA
Aquest 2024 publico el meu primer llibre en solitari. Després de més de quaranta relats publicats en revistes i llibres d'autoria conjunta amb altres companys de lletres, arriba "El Laberint de Noctiluca", una fantasia amb éssers de la mitologia catalana, en una realitat diferent a la nostra. Us convido a cercar-lo, és una lectura per a cors joves de 14 a 114 anys, absteniu-vos secs i tibats.
Aquí teniu la coberta.

El llibre el podeu demanar a qualsevol llibreria, i si no el tenen, es pot encarregar. Us deixo l'ISBN, amb això a la llibreria us el podran demanar: 9788412465792
També el podeu comprar directament a l'editorial en aquest enllaç a SECC
Gaudiu del viatge!
Com evoluciona el nom que utilitzo a les xarxes.
F. d'Armengol és la base de tot plegat
darmengol es com ho escriuen ara al meu fill
darman em deien els amics, fa uns anys, quan anàvem al cinema amb la colla, i un dia ens vam topar amb la peli darkman. Cosa que va derivar en darkman quan em vaig inscriure a aquest portal allí pel 2007, i quan un antic relataire em va dir que quedava més autèntic home fosc Ajuntant els dos mots, vaig adoptar aquesta paraula per identificar-me a les xarxes. I en record a la família de la mare, ara poso Galzeran davant de l'homefosc. Galzeran-homefosc i ara crec que ja no ho tacaré més, si més no, en aquest perfil, el primer que vaig obrir a Relats en Català.
UN ALTRE JO
ESCRITS DE L'HOME FOSC
L'HOME FOSC AL FACEBOOK
AUTOR A GOODREADS
LA LLEIXA DE L'HOME FOSC
I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com
A l'octubre del 2024 publicaré la meva primera novel·la de fantasia màgica en un món inventat, que algunes vegades s'assembla a casa nostra. I arribat el dia, que ja falta menys, si el voleu comprar el trobareu aquí, a edicions secc
Gràcies per llegir-me.
Ferran d'Armengol
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
Últims relats de l'autor
- Entre el cel i l'infern
- A RAIG PER UN COMIAT
- LLIGAMS ETERNS - (Arc a la Ràdio - Cicle de la Vida - Gener - Adolescència)
- VISITA DIÜRNA AL ZOO - (Arc a la Ràdio - Cicle de la Vida - Desembre - Infància)
- CAMINS DE LLUM (Arc a la Ràdio - Cicle de la Vida - Novembre - Naixement)
- DELLÀ DEL TEMPS - (Somnis Tricentenaris)
- TORNAREM A LLUITAR
- L'ORDRE DE LES EVIDÈNCIES (ARC a la ràdio - Colors - Maig - Negre - Misteri)
- UCRONIA PARLAMENTARIA (ARC a la Ràdio Colors - Març - Blau - Relats històrics)
- L'ÀVIA FEIA PUNTES DE COIXÍ - (ARC a la Ràdio Colors - Febrer - Rosa - Sentimental)
- ARRELS HUMANES (ARC a la Ràdio - Desembre - Groc - Ciència Ficció)
- Darrere la porta - ARC A LA RÀDIO - Novembre - Vermell - terror
- NO T'HE PERDUT
- CELSIUS 233 (Ganduls i malfactors) - (ARC a la Ràdio - Escriptura)
- Deixa'l Créixer

