SOMNI O REALITAT

Un relat de: jomagi


-Somio com un degoteig de fina pluja on veig amb alegria i goig com de repent tots els cognoms dels ciutadans que fem Catalunya son única i inconfusiblement catalans, inclosos alguns Garcia, Martínez, Pérez o Alberdi de tota la vida i poca cosa més...

-Somio com ens respecten perquè en el fons saben que som temuts, violents i perillosos i que sols parlem en català...

-Somio feliç de veure com no volen que marxem perquè saben que serà la seva ruïna. Nosaltres, però farem la nostra via com si res de res i serem el vint-i-set o vint-i-vuit (depèn de si foten Espanya fora) estat membre de la unió Europea...

-Somio que tenim un discret gran exèrcit amb alta tecnologia puntera preparat per dissuadir qualsevol enemic...

-Somio que la xarxa ferroviària de Catalunya és la més segura, eficient i ràpida del món... i que els Youtubers tiren de català a tota merda...

-Somio que el nostre estimat cos dels Mossos d’Esquadra és tan efectiu que gràcies a les baixes taxes de criminalitat poden dedicar-se a controlar amb eficiència tècnica i fèrria les nostres fronteres amb Espanya...

-Somio que... *(PLAF!... S’acaba el somni)

-¡OIGA!... EH!... CABALLERO !...

-Eh?... Que?...

-¡GUARDIA CIVIL!

-Hòstia!... Que collons pa...

-¡QUEDA USTED DETENIDO POR ACTIVIDADES DE TERRORRISMO ONÍRICO!...



*** Ara tot dependrà de quin jutge em toqui. La mare que els va parir!...


Comentaris

  • Puc compartir[Ofensiu]
    Prou bé | 14-07-2024

    Gran part dels teus somnis sense sentir-me gens terrorista.
    Però com deia no recordo qui " y los sueños, sueños son". Es veu que en castellà també es somia.
    La força del desig diuen que pot fer canviar les coses. No sé, potser sí. Però sé que els canvis desitjats no els veuré.
    Amb total cordialitat

  • El somni s'acaba en un no res. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-07-2024 | Valoració: 10


    Saber jutjar als altres no és bo, però sempre hi ha qui ho fa. Els jutges estan per a imposar la llei i "el guàrdia civil", per a imposar-la.

    Això sí que m'ha fet molta gràcia: "Queda usted detenido por actificades de terrorismo onírico".

    Eh aquí la qüestió!

    Molt bon relat!

    Cordialment.

  • El lliri i allò...[Ofensiu]
    SrGarcia | 11-07-2024

    Somniar és de franc, realitzar els somnis, no. Això que som violents i perillosos, sí que és un somni. Potser sí que seria hora de deixar el lliri i posar els collons damunt de la taula, però ho veig fotut.
    Molt bo el final, això del terrorisme oníric és tota una troballa, a l'alçada del terrorisme onanista i del terrorisme sodomita. La cosa del jutge sí que és fotuda del tot: "quin jutge em toqui", ja pots estar segur que et tocarà el pitjor.

  • Ara per ara, somni[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-07-2024 | Valoració: 10

    Tot el que somies és, ara per ara, un somni. Però els somnis són una projecció dels nostres anhels. El fotut és que també hi ha gent que somia el contrari. A veure quin somni triomfa! Una abraçada.

    Aleix

  • Surt de franc.[Ofensiu]

    Somniar és de franc i portem més de 300 anys somniant en una Catalunya possible....El teu somni oníric l'experimenten molts i això ens ha portat a tornar a sofrir sense mai arribar a vèncer.... M'ha agradat saber que no sóc únic que té aquests "estraños sueños"....

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 10-07-2024 | Valoració: 10

    Quin resum més bo has fet. Fins i tot, has tancat un relat seriós, amb sentit d'humor.
    Diuen que els somnis si es persegueixen, es fan realitat. Esperem que sigui el nostre cas, i la dita es compleixi.
    Repeteixo, boníssim!
    Salutacions jomagi.
    Rosa.

Valoració mitja: 10