Cercador
Llista categories

Mesetari
7 Relats, 14 Comentaris2999 Lectures
Valoració de l'autor: 7.33
Últims relats de Mesetari
El mestre
Mesetari - 27-05-2023 - 391 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 3 minutsEl temple es trobava al casc antic de la històrica ciutat. La seva anomenada s’estenia no tan sols per terres orientals, sinó arreu del món. més
El bon fanàtic
Mesetari - 17-05-2023 - 380 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 4 minutsDiàleg intercultural en un taxi. més
El lladre
Mesetari - 06-05-2023 - 327 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 8 minutsQui té un amic, té un camí. (Proverbi xinès). més
Ad inferos
Mesetari - 02-05-2023 - 404 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 21 minutsUn ànima turmentada assetjada pels seus dimonis en una nit fosca i fatal. més
Lluc 6, 36-38
Mesetari - 17-11-2022 - 388 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 3 minutsQualsevol moment és bo per mirar al nostre voltant i criticar la gent. Pocs plaers a la vida com deixar el personal com un drap brut, encara que, en fer-ho, acostumem a sortir-ne ben retratats. més
Massa lluny del cel
Mesetari - 13-11-2022 - 339 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 5 minutsUna de les milers d’històries possibles d’immigració i somnis trencats amb una ombrívola Barcelona de fons. més
Retrobament i comiat
Mesetari - 09-11-2022 - 771 Lectures - 6 comentaris
Temps estimat: 5 minutsRecords i sensacions d’una tarda amb un amor retrobat, o trobat massa tard. La consciència de la futilitat d’encalçar un temps que ja no ens pertany, de pujar a un tren que vam perdre fa dècades. Al destí se li pot donar cantonada, però tard o d’hora ens acaba enxampant. més
Últims comentaris de l'autor
-
Mesetari | 31-05-2023 | Valoració: 9
Boníssim! XD Una incursió magistral en un gènere gens fàcil. Sempre aprenc algun mot o expressió nova amb els teus relats. L’enhorabona pel domini i cura per la llengua.
-
Mesetari | 28-05-2023 | Valoració: 9
Un poema artesà i senzill, però amb molt bon ritme i un vocabulari ric i sonor. Com apunten altres relataires, sona a conjur o a antiga pregària pagana. També té una mica de cobla o de cançó popular infantil… Un poema rodó, digne de memoritzar i de musicalitzar. L’enhorabona!
P.D.: Gràcies pels comentaris als meus relats. -
Mesetari | 27-05-2023 | Valoració: 9
Un relat de pinzellades que entren per tots els sentits. És difícil recrear una atmosfera tan rica i intensa amb tant poques paraules. M'han vingut ganes de teletransportar-me a aquell poble. L'enhorabona.
-
Mesetari | 18-05-2023 | Valoració: 8
Molt bon relat, no només pel missatge, sinó també pel llenguatge i el ritme. L’enhorabona.
Pel que fa al seu comentari al meu relat “El bon fanàtic”, estic totalment d’acord amb vostè a condemnar les pràctiques que esmenta, inacceptables en una societat civilitzada. Però fixi’s que ni en el relat (ni en la conversa en què s’inspira) apareix cap d’aquestes bestieses. Per tant, no ve al cas retreure-les-hi a ningú. Per altra banda, hi ha milions i milions de musulmans al món que mai cometrien cap d’aquestes conductes. No generalitzem. Tenir opinions -per absurdes que siguin- sobre el més enllà no constitueix un crim. No sóc tan ingenu de pensar que les creences no tenen cap incidència en els actes de les persones, però s’ha de diferenciar entre els uns i els altres.
Però sobretot recordem que es tracta de literatura. Hom pot escriure un relat titulat “Conversa amb un assassí” sense que això equivalgui a tolerar o acceptar l’assassinat.
En qualsevol cas, gràcies per llegir i comentar. -
Mesetari | 24-11-2022 | Valoració: 9
M'ha encantat el llenguatge, la descripció de l'estació de tren, les emocions que evoques... un relat rodó.
-
Mesetari | 24-11-2022 | Valoració: 8
M'ha agradat l'ambientació "de pagès" i el retrat del protagonista, molt entranyable.
-
Mesetari | 17-11-2022
Gràcies pel comentari i pel consell per agilitzar una mica la narració, Atlantis.
Una abraçada. -
Mesetari | 16-11-2022 | Valoració: 9
M'ha colpit aquest relat, que et fa endinsar-te en la ment i el cor de la pobra protagonista, representativa de tantes persones bandejades per la societat. Molt ben emprat el "corrent de consciència" o monòleg interior, que no és gens fàcil.
-
Mesetari | 15-11-2022 | Valoració: 8
Molt evocador. Segueix escrivint i publicant.
-
Mesetari | 11-11-2022
Gràcies a tothom pels comentaris i la benvinguda.
-
Mesetari | 09-11-2022 | Valoració: 8
Un conte breu i colpidor, del tipus que es mereixen els qui causen les guerres, aquests maleïts "segadors d'alens" i "estroncadors de somnis". Espero que escriguis més.
-
Mesetari | 09-11-2022 | Valoració: 8
Un relat molt simpàtic, original i força ben escrit. Té un toc molt reeixit de faula o de conte infantil. L'enhorabona.
-
Mesetari | 09-11-2022 | Valoració: 8
M'ha encantat aquest text ple de referències espirituals que em són tan properes. El vermell és el color de la sang, però també de la passió i de la "caritas", l'amor incondicional. Dins dels desastres del món, dels drames de la guerra, el bandejament i la separació, hi ha sempre una petita flama salvadora inextingible.
Espero llegir més textos d'aquesta profunditat.
Moltes gràcies pela teva benvinguda i comentari al meu relat. -
Mesetari | 09-11-2022 | Valoració: 9
M'ha encantat. M'ha semblat un clàssic instantani, un poema al qual tornar sovint, sobretot en temps d'estiu, de platja i de llum. Gran ritme i imatges encisadores. Una composició rodona. L'enhorabona.
Nous recomanats editora
Últims comentats
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- Testimoni al darrer poblat (IV) (2 comentaris)
- Parlant sol (2 comentaris)
- Deconstrucció (1 comentaris)
- La sal de les ferides 42/60 (1 comentaris)
- EN UN PAIS ORIENTAL, .... (1 comentaris)
- Piranda (3 comentaris)
- Caient com mosques. (1 comentaris)
- Confessions inconfessables. [text no creat amb IA] (1 comentaris)
- La sal de les ferides 41/60 (1 comentaris)
Nous més llegits
- Una part de mi es va quedar amb tu, i una part de tu viurà sempre amb mi (6272 lectures)
- Sobre les inquietuds (490 lectures)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (277 lectures)
- POLS DE LLUM (262 lectures)
- Confiança en les Alternatives (199 lectures)
- PROTOCOL DE CURES (197 lectures)
- La impudícia del vestit (157 lectures)
- Els misteris de la creació literària. [text no creat amb IA] (148 lectures)
- El fals temps d'ahir (141 lectures)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (131 lectures)
Nous més comentats
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (5 comentaris)
- POLS DE LLUM (4 comentaris)
- PROTOCOL DE CURES (3 comentaris)
- Resar o renegar? [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- Novel·les episòdiques de temàtica matemàtica. [text no creat amb IA] (3 comentaris)
- El fals temps d'ahir (3 comentaris)
- Els misteris de la creació literària. [text no creat amb IA] (2 comentaris)
- UN MATÍ QUALSEVOL (2 comentaris)
- La sal de les ferides 40/60 (2 comentaris)
- La impudícia del vestit (2 comentaris)
Nous més votats
- PROTOCOL DE CURES (Agrada a 4 relataires)
- L’EFECTE DELS NEUTRONS SOBRE L’EXTREMA DRETA (Agrada a 3 relataires)
- UN MATÍ QUALSEVOL (Agrada a 3 relataires)
- POLS DE LLUM (Agrada a 3 relataires)
- La sal de les ferides 40/60 (Agrada a 2 relataires)
- La sal de les ferides 41/60 (Agrada a 2 relataires)
- A ulls clucs (Agrada a 2 relataires)
- Una part de mi es va quedar amb tu, i una part de tu viurà sempre amb mi (Agrada a 1 relataires)
- La impudícia del vestit (Agrada a 1 relataires)
- Les flors que culls (Agrada a 1 relataires)