Quin dia feia, amics...

Un relat de: Schedŭla
El camió del trasllat havia arribat, deixant rere seu un núvol de pols. Un cop descarregades totes les capses, entre les cartes i la roba, he descobert unes fotografies. Eren d'aquell estiu en què vàrem llogar una casa de pagès a Llerona. En una de les fotografies es poden veure quatre cadires, les quals una era de fusta, l'altra de plàstic, una del menjador i l'altra un tamboret de color vermell. Recordo que acabàvem de dinar, que les postres eren quatre birres i que algú s'estava fent un cigarret. Al meu costat hi tenia la ràdio que la Laura havia portat. Encara puc escoltar la cançó que sonava, Aquí tens el meu braç de Manel.

Assegut a les escales, amb un cigarret als llavis i entre llàgrimes que no sé dir-te si eren provocades pel fum o per l'enyorança, recordo les animalades que havíem fet plegats. Res no ens unia tant com una bestiesa compartida, res ens va separar tant com allò que va passar. Reconec que podria haver dit adeu, però mira, no vaig tenir prou coratge. Sento que m'ha quedat un regust amarg, que cada cop costa més d'empassar.
He tornat i he fet meva la casa que vàrem llogar aquell estiu. Sé que han passat molts anys i que difícilment tot tornarà a ser com abans, però estic obert. Ara puc agafar tot el valor que no vaig tenir i demanar-vos perdó.

Us sembla si fem unes birres, asseguts a les quatre cadires les quals una serà de fusta, l'altra de plàstic, una del menjador i l'altra un tamboret de color vermell?


Comentaris

  • Molt ben parit[Ofensiu]
    Mesetari | 15-11-2022 | Valoració: 8

    Molt evocador. Segueix escrivint i publicant.

  • Records[Ofensiu]
    Saladina | 08-11-2022 | Valoració: 10

    M'ha encantat

  • l'atmosfera[Ofensiu]
    Tagore júnior | 07-09-2022 | Valoració: 10

    L'atmosfera que descrius, suau, empolsegada, espessa i nostàlgica m'ha encantat. S'insinua que alguna cosa greu va passar i acabar el relat sense aclarir el succés és magistral.
    Si us plau, publica un altre relat!

  • M'han agradat molt[Ofensiu]
    Sol_ixent | 07-09-2022 | Valoració: 10

    Tant el toc nostàlgic del relat com les referències a Manel.

    Jo també tinc algun relat que porta per títol una cançó seva :)

  • molt bonic i molt entrenyable[Ofensiu]
    Noia Targarina | 29-08-2022 | Valoració: 10

    Bon dia,

    M' ha agradat molt el teu relat .
    i m' ha agradat en el llenguatge col.loquial que l'has fet servir.
    La veritat és que no donen importància a les coses realment importants.
    com són els amics bons realment.
    el relat s´enten molt bé i realment l' enyorança dels amics que sempre tenim , els trobem sempre a faltar!

    Gràcies per el teu relat tan evocador dels vells temps !

    Espero el teu pròxim relat per llegir-lo!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Nostàlgia.[Ofensiu]

    Mai hi ha marxa enrere, mai res torna a ésser igual....Més si que podem que els temps ja viscuts ens serveixi com afrontar el present o futur. Això sí..., mai és tard per a refer una relació d'amor o amistat. M'ha encantat com de panera planera, molt humana ho has exposat amb aquest bellíssim i concís text. I també et diré que ha estat una genial idea tornar a dir al final del relat: En una de les fotografies es poden veure quatre cadires, les quals una era de fusta, l'altra de plàstic, una del menjador i l'altra un tamboret de color vermell.

  • Et quedes amb les ganes...[Ofensiu]
    llpages | 26-08-2022 | Valoració: 10

    de saber quina fatalitat va passar, però a la vegada aquest secret fa més atractiu el text. Ben redactat, una prosa que t'enganya. Enhorabona!

  • Correcció [Ofensiu]
    Prou bé | 26-08-2022

    ...de l'enyor

  • Tornarà a sortir el sol...[Ofensiu]
    Prou bé | 26-08-2022

    Per al protagonista ja treu el cap darrere un núvol. Valor i il·lusió units tenen molta força!

    Ben descrit el sentiment de l'he yor del passat perdut. Cal construir el futur de nou!

    AMB total cordialitat

  • Penediment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 25-08-2022 | Valoració: 10

    Que ben redactat, el temps ens retreu coses que podiem haver fet i no les hem fet, i ara ens penedim, però mai és tard, si ens adonem podem fer alguna cosa per rectificar.

    M'ha agradat molt.

    Cordialment.

    Rosa.

Valoració mitja: 9.71

l´Autor

Foto de perfil de Schedŭla

Schedŭla

1 Relats

10 Comentaris

521 Lectures

Valoració de l'autor: 9.71

Biografia:
Enamorat dels relats breus i de tota bellesa que desprenen. Jo, alumne de 2n de batxillerat, intento recrear aquesta atracció amb el bolígraf a la mà, no soc un expert, però la sensació que recorre el meu cos quan una persona llegeix el que he escrit, és d'una altra dimensió.

Espero que us agradin,

Schedŭla

IG: _guda2907

Últims relats de l'autor