Decidir-se

Un relat de: Prou bé


Sabia que li caldria més d'un petricó de vi per decidir-se.
La veié per primer cop, al bar de la plaça, un vespre.
Havia plegat aviat d'esterrossar i, abans d'anar-se'n a joc, volia traguejar un got de vi de la bota i mirar de xerrar una estona amb algú.
Tot sol s'estava al camp hores i hores. El temps aguantava i havia d'aprofitar per enllestir la sembra.
Així que, en aixecar la cortina "atura mosques" de la porta de l'única taverna del poble, al fons, en un raconet mig en penombres, va besllumar un esclat de llum en forma de la cabellera més esplèndida mai vista en cap de dona.
Es va enamorar de cop com un adolescent, ell que depassava dels trenta…
En temps a venir, van començar la mútua coneixença i van descobrir que junts hi estaven bé.
Parlaven de mil coses, s'explicaven la vida d'abans i la que voldrien per a després. Van esdevenir molt amics.
Però ell no en tenia prou i no sabia si ella sí. Li ho havia de demanar i dir-li que ell volia… la volia… per muller i mestressa de ca seva i… mare dels seus fills i… per companyia per sempre més.
I un vespre, quan el temps començava a fresquejar, abans d'anar a la taverna va passar per casa i es va rentar i posar el vestit bo. El de les festes majors i els enterraments.
Va entrar molt decidit al bar i va demanar un "beure" que l'encoratgés i el va fer passar d'una tirada, es va dirigir al raconet de sempre, va treure de la butxaca de l'infern de l'americana un anell que havia heretat de l'àvia i...
-Antònia et vols casar amb mi?
El SÍiiiiiiii, que va escoltar el va fer pujar al setè cel!

Participant al RepteClàssic (in) Decisió

Comentaris

  • Molt ben ambientat[Ofensiu]
    Mesetari | 24-11-2022 | Valoració: 8

    M'ha agradat l'ambientació "de pagès" i el retrat del protagonista, molt entranyable.

  • Sort que acaba bé[Ofensiu]
    Montseblanc | 10-08-2022

    Aiii aquestes coses de l'amor, els mals tràngols que ens fan passar i com de feliços ens fan quan surten bé. Molt ben explicat tot el procés. M'ha agradat especialment llegir les paraules petricó, esterrossar, traguejar, besllumar... Gràcies!

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-07-2022 | Valoració: 10

    Decidir, tot un valor.
    Bon Relat.
    Gràcies comentari al meu Relat sobre la CONSTÀNCIA.
    Cordialment.

  • Una certa indecisió[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-07-2022 | Valoració: 10

    Una certa indecisió també va bé. Així la decisió serà més agraïda. I si la decisió és casar-se, doncs oli en un llum! Molt ben ambientat amb molts detalls molt ben dibuixats. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Per fí![Ofensiu]
    MariaM | 21-06-2022 | Valoració: 10

    Per fí!!
    M'ha agradat.
    Cordialment.
    MariaM

  • Donar el pas[Ofensiu]
    magalo | 12-06-2022

    En moltes ocasion de la vida ens costa prendre decision i l'únic que ens cal és donar el pas i no donar-li voltes i més voltes. És així com ho resol el protagonista de la teva historia. M'ha agradat com descrius els esdeveniments i aquest final tan decidit.
    Gràcies també pel teu comentari al meu darrer poema. dedicat al meu home que fa un mes i poc va morir. Escriure, fer aquareles i compartir-ho tot amb la gent que aprecio ajuda en aquets moments que la vida ha donat un gir.

    Salutacions
    Marta

  • Anell.[Ofensiu]

    Llegint el teu relat m'ha vingut al cap la pel·licila guanyadora d'un Oscar: Alcarràs. Perquè veig en ell una forma planera i ancestral de com és la vida en el món rural. Aquest festeig de taverna i aquest anell de prometatge fa que el final esdevingui la cirereta del pastís leterari. li li pot no on UV potr tuEnhorabona.

  • I.lusionant i tendra[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 29-05-2022 | Valoració: 10

    Impera la il.lusió . Bona decisió la que has pres, sinó sempre t'haguéssis quedat amb la incertesa. M'agrada la senzillesa dels personatges i el lloc on succeeix.

    Un plaer llegir-te

    Rosa.

  • Afegiment [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-05-2022

    Gràcies. Salutacions.

  • Agraïment [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-05-2022 | Valoració: 10

    Gràcies pel teu comentari a CONSOLAR.
    Salutacions.

  • Una gran decisió...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-05-2022 | Valoració: 10

    per part de l'Antònia, la qual estava disposta a casar-se amb ell. Ell també tenia exaltació per ella. Bon relat, que finalitza perfecte i amb bon cor.
    M'ha agradat molt com ho planteges.
    Cordialment.

  • Entusiasme[Ofensiu]
    SrGarcia | 25-05-2022

    Ja era hora: un relat que acaba bé, molt bé, diria jo, ja que l'Antònia no només assenteix, sinó que ho fa amb entusiasme.
    Suposo que a partir d'aquell moment no li caldria beure per a donar-se ànims; això comença per broma i pot acabar molt malament.
    Molt bo el detall del vestit: "El de les festes majors i els enterraments."

  • Records autobiogràfics inesborrables[Ofensiu]
    llpages | 25-05-2022 | Valoració: 10

    Paraules senzilles per rememorar fites biogràfiques que no s'esborren amb el pas del temps. Hi ha una comunió total entre el sentiment que vol compartir l'autora i el lector. A mi m'ha emocionat perquè és un relat sincer i que surt del cor a la mà, una ofrena de felicitat personal que vol compartir amb qui llegeixi aquestes línies curulles d'amor i bonhomia. Felicitats, Prou bé!

  • Un valor [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-05-2022 | Valoració: 10

    Molt bon Relat. Decidir tot un valor.
    Gràcies pel teu comentari al Relat sobre la Confiança.
    Salutacions.

Valoració mitja: 9.78

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1326 Comentaris

52139 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com