KEJROKAMBOS

Un relat de: Singapore

La plaça del poble bull.

Dos grans plàtans fan la seva pròpia ombra.

La cridadissa del sac de gemecs.

La gent, i el so.



Activitat tribal, moviment arcaic, primitiu.



Aquí, tot és molt exagerat: la calor, el menjar, el mirar, el so..
.
L’aire porta l’olor de la llenya que crema, per coure la carn:

carn de be, carn de cabra, carn de porc, carn de vedella;

poc pollastre.

Amanida de tomàquet amb cogombre i ceba;

“feta” no n’hi falta...



La llengua és l’obstacle.



Aquí comença un nou viatge;

el primer viatge de la nova era.

Tot pot ser una sorpresa.



El ritme s’accelera, frenètic;

els homes miren els homes, i

els homes ballen amb els homes.

Comentaris

  • Aquesta por tan nostra[Ofensiu]
    aleshores | 13-06-2023

    N’aixeques acta però també participes a la festa. Enhorabona.

    Dius que a la muntanya vas pasar por. A banda de la bellesa, hi ha el respecte per la naturalesa que la por reflecteix. Ens hi posem a prova. Un camí equivocat, un accident banal, el fred, la nit, la soledat,…qualsevol cosa ens mostra la fragilitat que tenim quan hi som. Vas fer bé de superar la teva por, però és que no tenies tampoc cap altra solució, sinó era recorrer uns 8 km en solitari pel marge de la Vall d’Ordesa fins a la carretera de terra que dur des del poble més proper a la Vall d’Añisclo, segurament. Era sí o sí, de baixar per les escales.

  • festa ritual[Ofensiu]
    Atlantis | 30-05-2023

    Em sembla una de les festes rituals que es celebren a molts pobles. Sembla sentir les olors, els sons, les lluernes del foc, els passos del ball.

    Un poema ple de sentits.

  • Carn al foc.[Ofensiu]

    Una atmòsfera estranya, transmet aquest poema teu. Hi ha quelcom de premitiu, caníbal diria jo... Olor a carn al foc. Les darreres paraules tenen una pinzellada, al meu sentits, d'alt voltatge homoeròtic: El ritme s’accelera, frenètic: €els homes miren els homes, iels homes ballen amb els homes". Hagués volgut esser-ho....

  • M'he sentit transportat[Ofensiu]
    Mesetari | 27-05-2023 | Valoració: 9

    Un relat de pinzellades que entren per tots els sentits. És difícil recrear una atmosfera tan rica i intensa amb tant poques paraules. M'han vingut ganes de teletransportar-me a aquell poble. L'enhorabona.

l´Autor

Singapore

4 Relats

10 Comentaris

607 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor