Mala bava

Un relat de: Núria Fonoll Vergés
MALA BAVA

La remor de la pluja m’havia despertat i no em sabia greu..., al contrari. Em sentia feliç d’haver sortit d’aquella letargia que em tenia reclòs i aïllat del món. De seguida vaig percebre l’enyorada olor de terra mullada, tan difícil de sentir en aquesta meva terra, massa seca i aspra.

Vaig esperar pacient, que l’aiguat amollés. Tenia el cos encarcarat i vaig procedir a fer petits estiraments, a poc a poc, sense pressa, sense neguit, mentre guaitava el meu hort. La pluja li havia rentat la cara, i ara semblava més fèrtil i ufanós: lliscant damunt les hortalisses i els tomàquets raquítics, regalimaven precioses gotes d’aigua, i la terra –ans eixuta i esterrossada- lluïa amarada pertot. Amunt al cel, els núvols s’enretiraven i deixaven protagonisme al sol de juny, i una sensació de descans i de natura sadollada, va envair l’ambient.

Com qui no gosa trencar aquell silenci i aquella pau, vaig iniciar, sense fer remor, el meu passeig.

Aleshores, un gat negre mandrós, va creuar el camí.

És una sort, el fet de no creure en supersticions i collonades! Així que vaig continuar avançant, la mar de tranquil.

Al cap d’una estona de rondar, es va apoderar de mi una sensació de gana terrible. Vaig aturar-me davant d’un cirerer i, sense rumiar-m’hi massa, vaig enfilar-me tronc amunt per poder assaborir-ne les cireres.

Però va durar poc la meva il·lusió: un xaval maixant carregat de mala llet, m’havia clissat i, de forma violenta, em va fer caure de l’arbre. La patacada em va deixar fora de joc i del tot estabornit...

Quan vaig recuperar la consciència, però, ja era massa tard. Estava voltat d’espinacs i patates tallades a daus, de rodanxes de llonganissa i de cansalada de porc. Notava una escalfor terrible i un núvol de fum em dificultava la respiració... Malgrat tot, encara vaig ser prou hàbil per amagar les banyes dins la closca i esquivar així, un polsim de bitxo en pols, d’aquell que porta tan mala bava.

Que la cassola de tros se’ls posi travessera. Amén.

Comentaris

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Marteva | 01-12-2022

    Un relat bonic i senzill, amb final sorpresa. Ben trobat!
    No li diguis al protagonista de la teva història, però m'hagués apuntat, de bona gana, a tastar la cassola de tros!!! M'encanten els cargols!!!

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL LA COLLA, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les dades personals que et demanem.

    Cordialment,
    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .............................................................................................
    Nascut/da el ..../..../........ amb D.I.Número .........................................
    Amb domicili ........................................................ Codi Postal ...........
    Vila/Ciutat ......................................................................................
    comarca ........................................................................ Altres dades postals ...........................................................................................
    Telèfon de contacte................................ altres tel..............................
    Nick al concurs o pseudònim relataire ..................................................
    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat que du per títol ..............................................................................................., seleccionat del mes de .............................................., dins del subtema ................................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «La colla» que s’editarà a finals de 2023,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix, també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................................

  • No se'n salven ni...[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-11-2022

    Vaig llegir el teu relat fa dies, Núria, però dels del mòbil no va gaire bé posar comentaris a RC. Em va agradar molt i t'ho volia dir.
    D'això dels gats negres i la mala sort no se'n salven ni els cargols!

  • narrador eixerit[Ofensiu]
    Cesca | 10-11-2022

    El final, molt ben trobat, ens presenta un narrador ben original i eixerit. Un bon relat. Enhorabona.

  • Simpàtic i original[Ofensiu]
    Mesetari | 09-11-2022 | Valoració: 8

    Un relat molt simpàtic, original i força ben escrit. Té un toc molt reeixit de faula o de conte infantil. L'enhorabona.

  • Xino-xano[Ofensiu]
    Marina i punt | 09-11-2022

    Vas encaminant molt bé el relat cap a un final sorprenent, per inesperat i original.
    Molta sort

    Salutacions

    Marina

  • Original....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 05-11-2022

    ben redactat i amb un contingut de paraules i frases molt encertades.

    Enhorabona Núria.

    Rosa.

  • El plat és servit![Ofensiu]
    Solsona Bot | 03-11-2022 | Valoració: 10

    Molt bon relat, molt descriptiu i bon lèxic, amb la sorpresa final gens exagerada.

  • .... Treu banya i puja...[Ofensiu]
    Prou bé | 03-11-2022

    A la muntanya. Què hi vas a fer dalt d'un cirerer? Ah! És clar! T'agraden les cireres! Mala sort has tingut noi! Culpa del gat negre? Potser sí...
    Bon relat, fa somriure malgrat la "desgràcia" final!
    AMB total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Disculpa, ja tenim les teves dades, no facis cas del missatge anterior. Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut, pendent de rebre dades per entrar a concurs

    Tal com demanem a les bases, ens calen les teves dades:

    Els nous inscrits en aquesta convocatòria al portal literari hauran d’enviar un correu a concursos.arc@gmail.com, amb les dades bàsiques: el pseudònim relataire, el nom i cognoms, l'adreça, el DNI, la data de naixement i el telèfon de contacte.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Núria Fonoll Vergés

7 Relats

34 Comentaris

3557 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50