C apvespre

Un relat de: Unaquimera


Sol:
volcà febril,
gàrgola de lava,
concís crit de colors,
gresol obscè de claredats,
paradís de visions calidoscòpiques,
paleta de pintor novell indecís entre el to
càlid de la tarda i el fosc de la nit que guaita
aquell precís moment de clavar la daga
al vespre irat amenaçat de mort,
mudadís instant que s'apaga,
bell pensament versàtil,
esmunyedís.
Brasquer.

Horitzó: aresta de perfil, pinzell abatut, incís geomètric a l'atzur,
cicatriu del miratge, passadís invers, rail que va i que ve
sobre l'embat del mar bellugadís, autor del vers
lleuger, fugaç, que travessa l'aigua, fonedís
quan l'escriu l'onada blava en esclatar
a la platja, trencadís d'escuma,
sorra i sal, brevíssim poema
indòcil, escorredís.
Ressaca, record,
recança.
Nit.


Unaquimera

Comentaris

  • Molt bo![Ofensiu]
    Swoojh | 10-09-2017

    Francament molt bo!

  • Magnífic cal·ligrama[Ofensiu]
    Àlex Vidal Vidal | 24-11-2011 | Valoració: 10

    Magnífic caligrama! I gran riquesa lèxica i tècnica! Feia temps que no en llegia ni n'experimentava cap i ha estat un plaer enorme!

    Salut i bona lletra!

  • Originalitat.[Ofensiu]
    Marc Burriel Allo | 26-05-2011 | Valoració: 10

    Hola Unaquimera !
    El teu convit a llegir el relat indicat, m'ha portat a fer un cop d'ull a la teva biblioteca.
    He llegit uns quants i m'he quedat amb l'originalitat d'aquest pels fons i per la forma.
    Destaco la forma tan original de transmetre el fons.
    Noia, ets un prodigi de l'escriptura! :) .. els teu espectre és enorme !.
    També m'ha agradat el lladre que té èxit amb les ties ! els homes som així je je, mirem i ens imaginem! . Com que ja te l'havia comentat, ara a més et dic que el prota és un payo de principis i per ser lladre no se n'ha de tenir, no trobes? :))).
    M'ho passo bé triant i remenant els teus relats! com et vaig dir hi ha joies a destacar.
    Merci per oferir-nos el que tan bé saps fer.
    Una abraçada defcon 3! :)
    Sussu.

  • fantàstic[Ofensiu]
    elenam | 04-05-2011 | Valoració: 10


    Amb moltes paraules i un llenguatge preciós, és un plaer llegir-te.
    Felicitats!!!

  • És ben be que ets tota una artiista,[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-07-2010 | Valoració: 10

    a més de doblegar tot el diccionari als teus peus, també dones forma a les paraules i les frases. Enhorabona per aquest poema tan original.
    T'envio una abraçada dolça com les teves paraules i amb forma d'ales d'àngel perque t'acaroni en un capvespre qualsevol. Sempre és un plaer llegir-te!

  • vaja! vaja![Ofensiu]
    panxample | 29-06-2010 | Valoració: 10

    Arribo aquí, i mira el que em trobo. No en tens prou de dominar les paraules que a més a més els hi dones formes, vaja una artista.
    enhorabona ,ets sorprenent.
    Avant pit i amunt

  • et segueixo donant gràcies pel teu contacte i.....[Ofensiu]
    joandemataro | 16-06-2010 | Valoració: 10

    et torno a felicitar per aquest preciós cal.ligrama, en el contingut i en la forma... ets molt original Unaqui!!!

    fins ben aviat
    joan

  • CARAM![Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 13-04-2010 | Valoració: 10

    Unaquimera, ets única. No en tens prou amb escriure relats magnífics tant pel contingut temàtic com per la genialitat amb que empres la llengua, sinó que, a més, ets capaç de crear petites meravelles de forma. Em trec el barret.
    Des d'una terra on tot just se n'ha anat el sol, envio una abraçada a la teva nit,
    Shaudin

  • Un sol a la posta[Ofensiu]
    Wenceslau | 12-04-2010 | Valoració: 9

    Seguint les indicacions que vas oferir sóc al teu capvespre.
    La composició és complexa. La llegeixo i la trobo atractiva.
    Domines el llenguatge i l'espai, en poc lloc dius molt.
    No sé posar el nom en color però t'invito a llegir un capvespre nou quan ho publiquin, l'enviat ara, animat pel teu comentari.
    Jo a tu et continuaré llegint.
    Gràcies i una abraçada.

  • Un sol a la posta[Ofensiu]
    Wenceslau | 12-04-2010

    Seguint les indicacions que vas oferir sóc al teu capvespre.
    La composició és complexa. La llegeixo i la trobo atractiva.
    Domines el llenguatge i l'espai, en poc lloc dius molt.
    No sé posar el nom en color però t'invito a llegir un capvespre nou quan ho publiquin, l'enviat ara, animat pel teu comentari.
    Jo a tu et continuaré llegint.
    Gràcies i una abraçada.

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Núria Comas Fornaguera | 17-02-2010 | Valoració: 9

    Noia, envejo el teu domini del llenguatge, sembla que et surti de cop, amb un devessall de paraules entrelligades.
    Segur que ens anirem retrobant!

  • Simplement...[Ofensiu]
    Virginia Fochs | 06-10-2009

    FANTÀSTIC!

  • SENSACIONS[Ofensiu]
    Francesc Piñol | 26-05-2009 | Valoració: 8

    Llegir amb cos i ànima..la pell nua com a filtre ...
    deixar.se anar amb el so de les paraules definitories, pero mai perfectes...a la fi gaudir de la vida que ens toca i juga amb nosaltres mentre el temps s'esvaeix a la sorra dels desitjos.......quants de colors porten les teves paraules..i sensacions que s'arrelen com la dalla morftìfera de la existencia....

  • Molt bonic[Ofensiu]
    bruNa | 11-03-2009 | Valoració: 10

    Hola, Unaquimera!

    Ja he vist el teu comentari, gràcies! la teva poesia m'agrada molt!
    El cert és que Ombres al Capvespre és el títol d'un llibre que ja porto escrit fins a la meitat...
    Però aquella part que he penjat i que m'has comentat no l'he escrit, i mira que sería el principi de tot... Jaja

    Bé, escrius molt bé i ja he llegit altres relats teus, i tots m'han agradat! em dons la impressió de que tu ja fa mooolt que ets de RC, no? tens molts fans!

    Bruna.

  • Que puc dir-te[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-02-2009 | Valoració: 10

    després d'aquesta quantitat de comentaris? Que ets una gran escriptora? Ja ho saps. Que ets una poetessa de primera? Ja t'ho han dit.
    M'encanten les teves metàfores! En destaco aquestes : "clavar la daga al vespre irat amenaçat de mort" i "l'horitzó cicatriu del miratge".
    Una abraçada, Maite .Seguiré llegint tot el que escrius.
    Nonna_Carme

  • onatge | 07-02-2009 | Valoració: 10

    M'agrada el teu capvespre sota la teva lluna.

    onatge

  • Un encant especial[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-02-2009 | Valoració: 10

    El Capvespre té un encant màgic, especial. Relat contagiós. Gràcies.

  • És la perfecció en l'ús de la paraula ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 29-01-2009

    Pura harmonia en la lectura , lliscant cada un dels versos he dibuixat en la meva ment aquell moment àlgid del "Capvespre" que s'enduu la nostra ànima en contemplar-lo , he vist la posta del sol a la ratlla de l'horitzó i el dibuix dels versos no m'han deixat cloure els ulls !
    Fantàstic poema , elaborat i subtil , felicitats Maite , per ajudar-nos a reviure moments d'autèntica placidesa.
    una abraçada plena de llum
    Núria

  • cicatriu...[Ofensiu]
    glauca | 29-01-2009 | Valoració: 10

    ... del miratge. Em quedo amb aquesta imatge, Unaquimera.

    Segons Pompeu, s'anomena cicatriu a la senyal que resta en els teixits orgànics després de guarida una ferida o una nafra. De miratge fa referència a la seducció, a la il·lusió.

    Tu ens parles del capvespre i ens el dibuixes amb enginy i traça.

    Jo m'aturo, ressegueixo la nafra, rastre d'una il·lusió vençuda. Faig memòria dels capvespres construïts i reconstruïts i em llepo les ferides.

    Els ulls clavats en un nou horitzó; gràcies per formar-ne part.

    Glauca.

  • Bonics versos i millor arquitectura[Ofensiu]
    RFS1984 | 21-01-2009 | Valoració: 10

    No deixes d'esguardar els cels i passetjar-te per la seua immensitat elevada. Sol i horitzó, belles imatges. No sé com t'ho fas per muntar poemes amb l'impacte visual d'aquest.

  • sorprès[Ofensiu]
    cabrera | 21-01-2009 | Valoració: 10

    Així és com m'he quedat, estava acostumat a llegit altre tipus de "relats" teus i aquest m'ha demostrat que ets capaç de tot i que faràs qualsevol cosa per a aconseguir-ho. Em sorprens poc a poc...

  • Un poema...[Ofensiu]
    annah | 12-01-2009 | Valoració: 10

    geomètric, matemàticament i POÈTICAMENT parlant!
    Fabulós!

    Perdona si sovint no et contesto els comentaris. No és que no vulgui rebre'n ni deixar de llegir-ne. Senzilamet és que vaig una mica estressada i no sempre tinc temps.
    Però m'encanta tobar correus electònics com el teu que em fan fer un descans i assaborir poemes tan bons com aquest.

    De tan en tan segueixo llegint i escribint, i vaig fent aparicions per aquí... jeje
    Un petó enorme!

    Anna

  • És un plaer llegir-te.[Ofensiu]
    JoanaCarner | 11-01-2009 | Valoració: 10

    És un plaer llegir-te. Aquest el posaré també amb els meus relats preferits, com fa temps tinc "Úter de somnis", i a tu com a un dels meus relataires preferits.
    Gràcies per regalar paraules i imatges que toquen la perfecció.

  • Felicitats![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • colors, sol, horitzó, nit...[Ofensiu]
    montxita | 09-01-2009

    tot un seguit de descripcions genials i amb molt bon ritme, raó i amb tanta força que fas que els que ho llegim sembla que ho visquem també!!
    Fantàstic!!!

    perdó per l'absència durant tant de temps, però ja se sap que mai es pot fer tot!!!!

    Fins aviat i endavant!!!!!!!

    Una abraçada!

    Montxita

  • Com sempre, que mes pu dir? [Ofensiu]
    Fifo | 08-01-2009

    Ets capaç de fer veure colors a un cec.
    A la primera estrofa que te molt de color, afegiria so, so de guitarra, de manera que seguin a la llum que creix en cada vers, el to ho fes també, fins anar-se apagant poc a poc d'una manera dolça, esmunyin-se com dius tu. Sembla que ho veig, sembla que ho sento. Fifo

  • Poesia estructural[Ofensiu]
    copernic | 07-01-2009



    L'efecte visual és espectacular i la bellesa està en les imatges que evoquen les paraules, així tan curtes, tan concises però plenes de significat. Pot ésser algun dia m'atreviré a fer añguna cosa així però de la mateixa manera que penso literàriament no crec mai que determinada situació, determinada notícia o qualsevol esdeveniment pugui posar-se en poesia. A cada qual el seu. Que s'hi pot fer. Una forta abraçada!


  • LLUM I TELO DE FONS[Ofensiu]
    anforsa | 06-01-2009 | Valoració: 10

    Això és divinament preciós.La composicio dels versos com redona i línea que va caient. Deu tenir algun nom aquesta forma de composar.
    El sol també pot transformar-se en ull i devall la pestanya que obre horitzó. Es excelència i maestria..`´Es el moment d'inspiració que et diu així. i la ploma obedient s'esplaia. Pots estar ben contenta.
    Crec que en tinc una de semblant. No se si la trobaré d'un grup de Tirallongues.
    Ho miraré demà i en tot cas la adjuntaria a un altre comentari del teu.
    Per aquí no em moc amb facilitat, soc novato i un ha d'aprendre els llocs. Ja has vist que estic a http://rebaixes.blogspot.com/
    Si estas en un lloc concret possa-m'ho i t'enllaçaré, és més fàcil. Bon dia de Reis mags
    Anton.

  • el final[Ofensiu]
    Nurithy | 27-12-2008 | Valoració: 10

    la manera d'acabar el poema és totalment adient. Clou el poema gràfica i sintàcticament!

  • Agraïment a olimarvirtual.-[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-10-2008

    olimarvirtual, t'agraeixo molt la franquesa. No hi ha res a perdonar, ja has fet prou en considerar poesia alguna cosa meva.

    Et responc aquí ja que apareixes com a lector i per tant no puc anar al teu espai per fer-ho, però si més endavant publiques et llegiré amb ganes.
    Fins llavors o fins quan ho desitgis, una abraçada sincera,
    Unaquimera

  • No m'agrada com escrius[Ofensiu]
    olimarvirtual | 23-10-2008

    Perdona'm. Serè franc: no m'agrada com escrius i no entenc com tens tan bona valoració.
    La teva poesia no l'entenc. La trobo complicada, difícil, sense sentit en moklts cassos...
    Ja sé que discrepo de la majoria, però vull ser franc.

  • Per celebrar el meu relat núm. 350[Ofensiu]
    deòmises | 25-09-2008

    ARQUITECTURA VISUAL













    C
    E U
    R

    assenyalant l'inici de la balaustrada

    A


    (Descens per la mirada de l'ànima policromada






    N

    Edifici dels somnis


    La veu del temps ressona


    En l'Arc de Sant Martí


    De les seves parets

    Construeix els murs


    De la il·lusió


    Amb noves resquícies


    Plenes d'utopia

    T


    a la recerca dels ulls profètics del geni, els





    O

    N

    I

    G


    ulls que imaginen els somnis i els tornen reals





    A

    U

    D

    Í


    les utopies carregades de dificultat capten l'atenció








    La trencadissa


    Serveix per a la forma


    De les idees








    C
    A


    S
    A







    B
    A
    T



    L
    L
    Ó





    Neix en el vidre


    La inspiració lúcida


    Pedres del geni





    de l'argila i s'endinsen pels túnels laberíntics





    Riu del silenci


    L'aigua profunda


    Esdevé pedra


    Torrent del geni

    Existir per a que l'obra dins teu vagi creixent,


    Escoltar-la, estimar-la, deixant-se endur per ella.


    Potser regeix la vida amb dolor i sofriment


    -El turment necessari per a que sigui bella- ?

    Dóna'm els mots


    Buits del silenci


    Seran els murs


    De la celístia


    de la febril creació refusant tots els límits)


    43















    O


    N

    Engendra la llum


    En les teves mans


    Després de la mort,


    La glòria segueix

    C


    O

    M

    E

    N

    Ç

    A

    La gota


    De la rosada


    En clara


    Harmonia

    E

    L

    mot


    llum


    cos


    veu

    S

    O

    M

    N

    I

    La bellesa


    És teva:


    Parets


    D'ombra clara

    D

    E

    La vida de fum


    En el descans


    Del teu record


    El geni pateix

    L

    '

    H

    O

    M

    E

    ?


    Arran de terra, l'admiració en les boques obertes de qui el descobreix



    gràcies, d.

  • Noia, no sé què dir![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 16-09-2008 | Valoració: 10

    Cada cop em sorprens més. En aquest cas, forma i contingut són dues obres d'art. L'enhorabona!

  • Radical esgarrifança....[Ofensiu]
    pereularia | 01-09-2008 | Valoració: 10

    em crema el cor
    quimera
    ...........


    Un foguerada de poesia
    GRÀCIES

  • simplement la forma[Ofensiu]
    micanmica | 25-08-2008 | Valoració: 10

    ja crida l'atenció i ofereix una forma molt original i atractiva que entra pels ulls i m'inspira encara més ganes de llegir... però és que de contingut, encara se supera més! felicitats. els capvespres, després de les postes de sol, són moments realment màgics...
    una abraçada!

  • Imatges i paraules[Ofensiu]
    Carolina | 20-08-2008 | Valoració: 10

    Es molt romantic.

    M'ha agradat molt i m'ha sorprés bastant com dones forma al text.

    No se que més dir (aixó de comentar sempre em costa molt)

    Continuare llegin els teus relats.

    Carolyna

  • Imatges i paraules[Ofensiu]
    Carolina | 20-08-2008 | Valoració: 10

    Es molt romantic.

    M'ha agradat molt i m'ha sorprés bastant com dones forma al text.

    No se que més dir (aixó de comentar sempre em costa molt)

    Continuare llegin els teus relats.

    Carolyna

  • uqui![Ofensiu]
    kispar fidu | 10-08-2008

    em va cridar l'atenció la "C" separada de la resta del "capvespre"...

    què tal? com van els capvespres d'estiu?
    segur que molt bé i rodejats de lletres per nodrir-nos!

    carai! ets una font de comentaris, eh! (o un llac de rebuda millor dit! quasi als 2300 ja! ohhh!) ;)

    jo últimament tinc poc temps per llegir entre els relataires...! però cada dia (excepte quan no sóc per aquí) passo pel fòrum i estic al 90% amb els reptes!


    No cal dir que el primer que destaca del teu poema (a part de la "C" que es separa de la resta), és la seva forma, el dibuix creat amb els versos i la seva llargada.

    primer El Sol: presentant-lo, i mostrant la seva despedida en arribar el capvespre, quan ja s'apaga.

    La forma d'aquests seus versos, l'esfera del Sol, sobre els seus reflexs damunt les aigües! (encara no l'havia acabat de descobrir!)

    Més ben dit, sobre l'horitzó. Aquest passadís on tot es perd en la llunyania...


    bona forma, bona combinació, dels dos elements i el dibuix que ells mateixos formen.

    sempre ens has de sorprendre?!
    jeje

    un petonet de C apvespre, entre els reflexs del Sol i l'horitzó.

    kispar

  • Vibracions entre paraules[Ofensiu]
    Bonhomia | 28-07-2008 | Valoració: 10

    Una benvinguda a l'estiu que fa vibrar, i que fas vibrar entre versos i paraules que deixen astorat i juganer l'esperit.

    Una abraçada!


    Sergi

  • HORA MAGICA[Ofensiu]
    leonardo | 22-07-2008 | Valoració: 10


    El sol, l'horitzó, l'estiu, somnis, estels, màgia, ganes de viure, consciència de lo finit, de la bellesa, de la mort, del ressorgiment.......... Feliç estiu per a tu també Unaquimera

  • El trobo...[Ofensiu]
    estrelladamm | 18-07-2008

    ... sublim. No sé que més dir. A part de la gran tècnica a l'hora de trobar les paraules indicades, l'estètica del poema hi afageix un toc màgic.

    Salutacions d'un principiant!

  • He tornat a llegir [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 16-07-2008 | Valoració: 10

    aquesta poesia i es tot un regal d'estiu, aquest retrats que plasmes amb lletres emprant una riquesa de vocabulari que recorda la paleta del millor pintor quan retrata en la tela un bonic capvespre d'estiu.
    Una abraçada

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Silent | 11-07-2008

    Farcits moments d'un meravellós capvespre.Estètica cuidada

    [Moltes mercès, Unaquimera, per dir-me com plasmar la forma original dels meus escrits. Em sap molt greu no haver-ho sabut abans i no haver-los presentat tal com varen ser escrits]

  • He tronat....[Ofensiu]
    MarBlava | 10-07-2008 | Valoració: 10

    a la teva pàgina esperant una novetat.
    M'he tornat a llegir aquest poema i m'ha tornat a impactar.

    És tan bonic! Cada paraula em fa evocar una imatge preciosa del sol en totes les seves versions infinites, i de l'horitzó en la seva versió del capvespre, que és quan m'agrada més i s'em posa un nus a l'estòmec d'emoció.

    El mar m'atrau, em fascina i em fa desvocar el cor. Sempre ha estat així i espero que mai canvii. Se que compartim aquest amor i la lectura dels teus poemes em fa sentir com si el tinguis davant.

    T'ho agraeixo infinitament.

    Un petonet ple de sal marina!
    MarBlava

  • Gràcies pel teu Capvespre.[Ofensiu]
    Carme Raichs | 09-07-2008 | Valoració: 10

    La teva maestria, profunditat, harmonia i art, és un regal i un tresor per l'ànima.
    El teu "Sol" m'ha deixat banyada de la teva fragància. I "l'Horitzo" m'ha fet traspasar la seva l'ínea per la teva força.
    Felicitats!
    Per a tu aquest haiku que m'ha sortit després de llegir-te.

    El teu capvespre
    ha pintat belles ones
    al vers del dia.

    Una abraçada.

    Carme

  • Impactant...[Ofensiu]
    Xantalam | 07-07-2008 | Valoració: 10

    He trobat el teu missatge a la tornada de les vacances on he pogut gaudir de meravelloses postes de sol i el teu poema m'ha fet recordar-les, gràcies a la intensitat de les teves paraules tan plàstiques, tan visuals... Vaig contemplar una molt especial i fa dies que li dono voltes a un poema sobre això. De ben segur que no podré igualar el teu, ni ho pretenc, però la sensació de reviure el moment, per mi, ja val la pena.
    Gràcies de debò per la teva màgia, jo també et desitjo el millor.
    Una forta abraçada,
    Xantalam

  • He vist el sol...[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 05-07-2008

    a punt d'entrar a l'horitzó del nostre mar en la nit més curta, o era el dia més llarg?

    Gràcies, un cop més, pel teu regal. Tu sí que en saps!

    Ferran d'Armengol

  • Els colors [Ofensiu]
    ESTEL | 02-07-2008 | Valoració: 10

    del capvespre, el color del cel, la il.luminació que deixa a la terra. Es maravellós poder gaudir dels colors de la natura, de les sensacions que ens provoca. I quina satisfacció sentir-ho i tenir la capacitat d´expressar-ho per convidar a la resta a viatjar per la imaginació....

  • Anagnost | 01-07-2008 | Valoració: 10

    Vull creure que el comentari que fa 46 ja arriba tard, i que de poca cosa et deu servir si no és per a constatar que continuo llegint els teus poemes com gairebé tothom, d'altra banda). I si et dic que només de veure'l ja m'he quedat admirat, suposo que et dic el que tantes vegades has escoltat. Però no se m'ocorre res més. El que tu fas, jugar amb les paraules amb aital domini, amb aquesta perfecció formal, però, a més, deixant-hi surar imatges irrepetibles, paraules que dringuen en la nostra oïda i en el nostre cor, és només al teu abast.

    En fi, admirable i admirada companya, com sempre, em quedo sotmès al teu art.

  • Aquest poema no és només un homenatge[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 30-06-2008 | Valoració: 10

    a la nit de Sant Joan. És un homenatge a totes les nits d'estiu. Aquells incomparables capvespres daurats que puntegen les muntanyes o tinten les aigües d'un mar en flames...

    Has aportat un dibuix. La primera impressió ha estat de seguida la silueta d'una flama. La flama del capvespre, la llum que impregna l'horitzó d'una tebior plàcida que reclama ésser compartida amb algú. Un capvespre meravellós, Unaquimera! Què t'he de dir, ja, que no hagi dit en altres comentaris? Sensibilitat, bellesa i, com sempre, unes descripcions precioses! Quin vocabulari tens! Em fas enveja sana, i no és per fer-te la pilota que t'ho dic. Les comparances o metàfores que fas del sol fan estremir: "gàrgola de lava", "paradís de visions calidoscòpiques" ... Saps? Els versos centrals de la primera estrofa m'han portat a la ment el record d'algú que conec prou bé. És un pintor del meu poble que l'altre dia, just quan faltaven pocs minuts per les nou del vespre, el vaig trobar molt a prop de casa meva fotografiant els camps rogencs de gallarets amb el sol que declinava a l'horitzó. "Embogeixo amb aquests paisatges", em va dir, i ara, lluny de casa meva i de les magnífiques postes de sol, els torno a veure a través de les imatges d'aquests versos que ens ofereixes. I sí, certament, fan embogir. Quins paisatges!


    La segona part, en certa manera indestriable respecte de la primera (sol i horitzó formen un tot i més quan el sol es pon), no es queda curta en qualitat literària pel que fa a metàfores i lèxic elaborat: "incís geomètric a l'atzur,
    cicatriu del miratge, passadís invers, rail que va i que ve / sobre l'embat del mar bellugadís" (ara ja sabem que el sol no retalla les muntanyes, en aquest cas, sinó que tinta les aigües del mar), "sorra i sal, brevíssim poema /
    indòcil, escorredís".

    Unaquimera, moltes gràcies per aquest tast poètic de placidesa d'estiu (i quina placidesa!). M'has fet evocar records bellíssims d'aquells que perduren latents en algun recòndit indret de la memòria.

    Gràcies, Unaquimera!!!

    Petons i una abraçada,

    V.

  • Invocació[Ofensiu]
    Naiade | 30-06-2008 | Valoració: 10

    Poema sublim, que s'ha de llegir poc a poc, en silenci i sense destorb, per poder gaudir d'aquets instants màgics que descrius.
    Submergida dins el pou de la ment contemplo com esdevenen les teves imatges, passant full a cada vers, visionant amb color el ventall d'escenes que desvetllen una nit tan especial.

    Una forta abraçada emocionada

  • Aliança[Ofensiu]
    bocidecel | 28-06-2008 | Valoració: 10

    Contra les ombres de la nit, lluita el sol i s'uneix, letal aliança, amb el mar, que li ofereix el seu reflex.

    Quín poema visual!!!!!!! No hauria de comentar, em fa por trair i destorbar tanta bellesa i sensibilitat amb la meva paraula matussera.......

    Una abraçada.

  • bonic, bonic[Ofensiu]
    Xocolatina | 27-06-2008 | Valoració: 10

    Que bonic, aquet capvespre!
    El sol a dalt, ple de color encés, irradiant calor com una foguera, refredant-se quan s'apropa a l'horitzó que pot ser terra fosca o mar inquiet on s'ofega......
    mmm, bonic, bonic!

  • Potència[Ofensiu]
    megane | 26-06-2008 | Valoració: 10

    Veig el sol al cel apagant-se. El veig caient com una brasa sobre l'horitzó.
    Sento la llum que se fon. El dia s'apaga a la pantalla del meu ordenador.
    A la finestra el dia i el sol estan radiants. És per la potència del teu poema.
    Gràcies a tu. Sempre.
    m

  • m'ha enamorat...[Ofensiu]
    MarBlava | 26-06-2008 | Valoració: 10

    aquest poema ple de bellesa i musicalitat!

    La presentació és molt original i posa un grau més de dificultat a les teves paraules tan ben trobades...

    Tens moltissima imaginació, creativitat i art.
    M'he de posar al dia amb el que m'he perdut fins ara.

    T'envio un petonet càlid com el sol que tan be descrius.

    MarBlava

  • Capvespre acolorit[Ofensiu]
    Aquarela | 26-06-2008 | Valoració: 10

    Ja sé, ja sé... però cada cosa té el seu moment i ara és el de mirar i estremir-me.

    El teu capvespre té tot el color necessari per ser una exclamació abrusadora. Em deixo cobrir de lava!

  • Encertada imatge[Ofensiu]
    Joanlluis | 26-06-2008 | Valoració: 10

    Moltes gràcies per la puntual felicitació i per la imatge tan encertada dels capvespre de solstici que has volgut compartir, ho recordaré aquest estiu quan assisteixi a l'espectacle tardà.

  • assassinet?[Ofensiu]
    SensExamens | 25-06-2008

    hui, assassinat!

  • poema visual[Ofensiu]
    SensExamens | 25-06-2008 | Valoració: 10

    Torno a ser jo. M'agradaria fer un comentari una mica més currat, però encara no sé, em vaig fixant com ho feu, és el segon dia que entro. .

    Em sembla que aquest és un poema visual bo.
    Veig la nit com l'encobridora de la mort del sol, la foscor és la culpable de l'assassinet de la llum, que queda reduida a cendres, el mar és font de poesia de dia o de nit.
    Molt de gust, d 9!!

  • Sense paraules[Ofensiu]
    Somiadora Emboirada | 25-06-2008 | Valoració: 10

    Llegint aquest relat, m'he quedat sense paraules. La teva forma d'expresasr deixa immobil a qualsevol. L'únic que et puc dir és moltes felicitats per tenir la ment que tins i poder escriure com ho fas!


    Felicitats!


    Núria //*//

  • El capvespre de la vida[Ofensiu]
    DANA | 25-06-2008 | Valoració: 10

    Barreja de sol i horitzó per acabar en negra nit...com sempre els teus relats estan plens de força, de vida, d'emoció, de lluita, d'originalitat...
    Felicitats!!!
    Dana

  • dones forma[Ofensiu]
    xerraire | 25-06-2008 | Valoració: 8

    als versos. Es bonic de veure.

  • Allau de mots[Ofensiu]
    joanalvol | 25-06-2008 | Valoració: 10

    es concentren en l'esfera solar, viuen i reviuen en cerca de l'eixida: l'horitzó. Com un embut o una piràmide invertida ho engoleix, al capdavall esdevé la nit.
    Així és com el veig, el comento i valoro: genial!

    Una abraçada per a tot l'estiu
    joanalvol

  • Caligrama![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 25-06-2008 | Valoració: 10

    hehe, m'ho has posat fàcil aquesta vegada, Unaq! És un caligrama i és ideològic, no?
    Què he guanyat ara?

    Ja vaig fer els deures de llenguatge, te'ls ensenyaré, me'ls corregiràs? hehehe

    Sort amb l'estiu i sobre tot sobre tot amb els projectes personals!

  • Diferent, especial[Ofensiu]
    Kanoa | 25-06-2008 | Valoració: 10

    Diferent, el poema, un altre poema especial de forma i de tot, amb la marca de la casa.
    Me recorda AL VENT!
    M'agrada el que veig, el que llegeixo, el que m'imagino.
    Bons capvespres per tu també!

  • Ninona meva[Ofensiu]
    Queca | 25-06-2008 | Valoració: 10

    ets, de veres, única.
    Desitjo de tot cor que sempre obtinguis el doble del que demanis pels altres (compte amb el què demanes!).
    Et mereixes tota la bona sort del món, i espero que sempre tinguis un xic de màgia per compartir.
    Gràcies per ser-hi.
    Que visquis la vida que et mereixes.

    Una enorme abraçada i una infinitud de somriures.

    Queca.

  • Poema Visual[Ofensiu]
    F. Arnau | 24-06-2008 | Valoració: 10

    Maite!
    Trobe molt bo el teu poema, en la línia de AL VENT. En aquesta ocasió, amb el Sol ponent-se per l'horitzó.
    En quant als mots, trobe molt bones les dues descripcions. Dalt el Sol, baix l'horitzó...
    Una forta abraçada de Sant Joan!

    FRANCESC

    ... I que s'acompleisquen tots els teus desigs.

  • Gràcies pel regal![Ofensiu]
    sants78 | 24-06-2008 | Valoració: 10

    I bon estiu!!!

  • Gràcies pel regal![Ofensiu]
    sants78 | 24-06-2008 | Valoració: 10

    I bon estiu!!!

  • bon estiu[Ofensiu]
    mimí | 24-06-2008

    Em dona sensació molt visual a més és original la forma que li dónes als paràgrafs.
    Feliç solstici

  • Interessant[Ofensiu]
    eumolp | 24-06-2008

    Bell cal·ligrama. Suggerent.

  • més la nit de santt joan[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-06-2008 | Valoració: 10

    Sensacional ! Un volcà enriquidor de sensacions. Gaudeixo i conservo el teu relat.

  • T'agraeixo[Ofensiu]
    Josoc | 24-06-2008

    el regal del teu vers. Rebre'l ha estat una meravella més per afegir a la nit màgica de Sant Joan. L'he trobat just en tornar a casa de matinada i, saps? no sé ben bé perquè m'ha fet venir a la memòria un poema de martí Pol, que porta per títol SOLSTICI:
    Reconduïm-la a poc a poc la vida,
    a poc a poc i amb molta confiança,
    no pels vells topants ni per dreceres
    grandiloqüents, sinó pel discretíssim
    camí del fer i desfer de cada dia.
    Reconduïm-la amb dubtes i projectes
    i amb turpituds, anhels i defallences;
    humanament, entre brogit i angoixes,
    pel gorg dels anys que ens correpon de
    viure.
    En solitud, però no solitaris,
    reconduïm la vida amb certesa
    que cap esforç no cau en terra eixorca.
    Dia vindrà que algú beurà a mans plenes
    l'aigua de llum que brolli de les pedres
    d'aquest temps nu que ara esculpim
    nosaltres.

  • La flama -femella-...[Ofensiu]
    rnbonet | 23-06-2008

    ...i el seu mig reflex a l'aigua, a la mar.
    Màgic poema per màgica nit.
    Salut i rebolica!

  • Perdona[Ofensiu]
    llamp! | 23-06-2008

    el pseudònim macedònia és meu, és en llampec qui t'ha fet aquest comentari.

  • Molt maco el teu poema[Ofensiu]

    És díficil fer-li un comentari acurat. És un poema per llegir i rellegir bastantes vegades i gaudir de totes les imatges que aconsegueixes que penetrin poc a poc.
    Té potència i calidesa, força i suavitat,
    M'ha agradat molt. De moment tan sols et dic això. I de moment no el valor.
    Una forta aferrada pel coll per tu i per tots els que llegeixin aquest comentari.
    Gràcies per un regal tan maco a l'espera de la revetlla de Sant Joan. Nit màgica i tu has fet que li correspongueix un poema màgic també.

    Josep- Keops el bedui d'ultramar

  • un poema de quimera[Ofensiu]
    marco3434 | 23-06-2008 | Valoració: 10

    t'envio un 10.

  • Estiu[Ofensiu]
    Valentí Valent | 23-06-2008 | Valoració: 10

    L'estiu aquest -ve de començar, el tenim tot sencer davant- cada cop que vegi l'onada blava esclatar a la platja, escrivint amb escuma,
    sorra i sal, un poema indòcil i escorredís, aixecaré el cap, miraré al sol cara a cara i el veuré com un volcà febril, com una gàrgola de llum.
    El calor de lo millor em sentarà com poesia!
    Endavant sense recances cap a l'estiu!

  • Febril, no abatut encara[Ofensiu]
    Simon | 23-06-2008 | Valoració: 10

    Fa un dia de Sol i de calor febril, el millor per desocbrir el teu volcà, aquest crit de colors que llegeixo i veig al meu voltant, mentre espero la Nit, aquesta nit de desig en la que podrè demanar que l'adèu no sigui definitiu.
    No vull quedar abatut, com l'horitzó que es rendeix a la nit. Sempre ens podem retrobar en un vers, en mig d'una onada... blava. SB.

  • He vit un poema...[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 23-06-2008


    He vist un poema que te l'han dedicat a tu, he pensat que l'hauries de veure, has d'introduïr aquesta adressa:

    http://www.relatsencatala.com/rec/Controller?rp_action=view_relat&rp_relat_id=707251

    És del senyor Epicuri. Fins un altra.

    Un salut d'ullsblaus1

  • Edinfant5 | 23-06-2008 | Valoració: 10

    que ja som a l'estiu? qui ho diria... ho diria qui tingués tanta calor com jo, també qui llegís els teus desitjos per aquesta estació, moltes gràcies, igualment per a tu:
    molts sols, molt de mar, molt de descans, els projectes amunt!

  • Preciós capvespre[Ofensiu]
    Edinfant4 | 23-06-2008 | Valoració: 10

    amb un sol preciós, pel que diu, i pel seu reflex sobre el mar, que encara ens diu més!
    bon estiu de debó!

  • SuportEI | 23-06-2008 | Valoració: 10

    des del meu dia, acalorat, també demano per a tots nosaltres descans en els projectes professionals, que s'ho hem guanyat, no creus?

    bon estiu!

  • Gàrgola[Ofensiu]
    trumfa | 22-06-2008 | Valoració: 10

    Amb tanta escalfor me'n havia oblidat. M'ha agradat molt lo de la gàrgola de lava, demà quan me'l miri el veuré diferent de ben segur. I lo de clavar la daga al vepre irat, fabulós.
    Aquestes imatges són de les que queden gravades amb foc.
    Bon solstici d'estiu

  • Imatge[Ofensiu]
    trumfa | 22-06-2008

    Com sempre has trobat la idea fresca. Amb les paraules ens transportes a una imatge del Sol (me'l imagino sortint per l'horitzó) i de passada com qui no vol la cosa ens ho dibuixes.
    És d'agrair que hagis dibuixat el Sol just per damunt de l'horitzó. He pogut sentir la fresca del naixement del dia o de l'acabament.
    Això ha amortiguat l'escalfor de les paraules que ja em feien regalimar i buscar el comandament (quan aquest any m'he promés viure sense ell).
    En fi, felicitats per l'arribada de l'estiu (ja que dius que ets fredolica). Per la meva banda ja em buscaré algun pi que m'ajudi a defensar-me.

  • Durant uns dies...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 22-06-2008 | Valoració: 10

    he estat desconnectada i ara que he passat per aquí m'adono de la de belleses que m'he perdut, com ara aquest poema que ratlla la perfecció, sobre tot pel contingut però també per la forma. La meva admiració també per haver-la aconseguit sense cap malabarisme evident. Després de llegir-lo tres vegades no hi treuria ni afegiria una sola paraula. Gràcies per tant deliciosa lectura.
    Una abraçada

  • indefinida | 22-06-2008 | Valoració: 10

    Jo no sabria treure del capvespre tantes paraules.
    Molt bo, com sempre ;)

    Petons.

  • Bell pensament versàtil[Ofensiu]
    franz appa | 22-06-2008

    No et puc comparar amb el poeta novell que dubta entre la paleta càlida i la fosca, en aquest instant entre dos llustres que descrius i dibuixes amb tanta perfecció. Poca indecisió, trobo, gens, i sí la
    mà mestra que pinta el poema igual que acumula
    les paraules no per emplenar la línia només, sinó també per jugar entre aquesta indefinició del joc entre rotacions i trasllacions que és l'efecte dia/nit, i el devessall de colors, formes i sensacions que provoca. Però provoca a l'ull entrenat, porbablement només a l'ull humà, l'únic capaç de veure en la ratlla de l'horitzó aquest "brevíssim poema/indòcil, escorredís."
    I encara que no tots els human puguin recrear-lo després en la forma concisa, exacta i bella d'aquest poema que es capbussa en la Natura i, així, congelar en el magnetisme de l'art, un instant d'exaltada perecció -sovint crec que la perfecció és filla de la indefinició,de les transicions, dels efectes mudadissos que retrates aquí-.
    Una abraçada (de ple migdia, això sí).
    franz

  • dues imatges enamorades.[Ofensiu]
    Avet_blau | 21-06-2008 | Valoració: 10

    Un sol,
    a punt d' esmunyir-se a l' horitzo;
    de colors càlids i canviants
    a mesura que s' endinsa al mar...

    en una unió màgica
    en que la llum, en un lent degoteig, va morint;
    i caldrà escoltar el silenci,
    dins una nit d'estels,
    fins un nou resorgiment de vida.



    Avet

  • Faig el segon i el tercer comentari[Ofensiu]
    Epicuri | 21-06-2008

    Mercès, Unaquime. Ara ja tinc un poema per avui ( de fet dos: El bó i originari que es el teu i la rèplica mandrosa d'estiu que es el meu) amb el teu permís el penjo i te'l dedico.

    "luviu"

  • Esclat d'estiu[Ofensiu]
    Epicuri | 21-06-2008 | Valoració: 10

    El teu sol, m'arriba adient
    per tal de encendre'm l'ànsia
    de fer un vers. feixuc i acalorat.
    Un crit de calor i d'alegria
    per la nova estació que irromp.

    Si. tu em dones el tomb,
    renoves la meva energia.
    L'atapeïment se m'ha acabat
    torno a encendre la llàntia
    cremada pel sol ixent.

    Es la teva força, poetessa
    la teva paraula, un mot treballat.
    Allà on cap tècnica pretesa,
    no fa falta i s'Acabat.

    Ets Unaquimera
    immediata com el sol
    com aquest esclat d'estiu
    que t'enxampa, lluny del riu.

    Em fas estimar
    amb delit per escriure
    el teu poema, tot el mar
    Torna les ganes de viure.

    trenco les costum i et poso un 10

    El deu sol d'aquest
    ESTIU.

    smuach!!!





  • Sóc el primer comentari[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 21-06-2008 | Valoració: 10


    No sé com t'ho fas però escruis les paraules necessàries i més i sobre fas una figura. Et torno a dir que t'admiro. He escrit relats nous, esero que me'ls comentis. Necessito els teus consells.

    Un salud de ullsblaus1

Valoració mitja: 9.93

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

582186 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket