Alego, miracle!

Un relat de: Unaquimera
Alego alego
el sol revindrà esquerp
i ens envairà un cel de pissarra.
A sota d’ell viurem el temps
de somiar altres temps
i càlides, llargues moixaines
de sol, de mar i de vent.

Alego després
un hivern malgeniüt,
dur i ferm com el rocam,
suau i fred com porcellana,
ens enclourà la pell resignada.
Contemplarem a casa febrades
i trombosis als carrers.

Alego potser,
o una mica més tard sinó, esclatarà la ràbia
i les ganes de viure i sobreviure,
brollant arreu de deus insospitades,
seran cimbell que seguirem
com criatures sense memòria
però amb ànsies.

Alego a la fi,
rapsode d’un anarquisme savi,
l’estiu entonarà amb veu salobre
dolços cants de retrobada
i el món s’omplirà de llum i geranis,
de sal i gavines, de xicalla escalfada
i lliure enmig d’un campiquipugui càlid.

Alego i de nou,
d’aquí un any haurem compartit miracle.
Atabalats amb la maquinària,
i carregats fora mesura de fato,
ho comentarem indiferents,
com qui no té por de res:
ni de la vida, ni de la mort, ni del temps, ni de la màgia.


Unaquimera

Comentaris

  • Ens vas deixar el 2012[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 15-11-2015 | Valoració: 10

    i no saps pas com t'enyorem. No em puc creure que, en tots aquests anys, el cuquet de la poesia no t'hagi rosegat el cor. Ens agradaria tant que tornessis! Que ens fessis gaudir del teu talent tantes vegades demostrat, de les teves paraules màgiques, de les teves metàfores lluminoses, de la teva capacitat d' inventar històries amb un final sorprenent, sempre en "suspense", sempre amb l'"ai" al cor.
    Només volia dir-te que t'enyorem.

    Una abraçada ben forta

  • Més d'un any[Ofensiu]
    Josoc | 20-01-2014

    sense saber de tu, sembla que has deixat d'escriure a Relats i jo quasi també. però avui he pensat en tu, Crec que van arribar a ser amigues, encara que a distància. He tingut ganes de fer-te saber que els Reis d'enguany m'han portat un regal que m'ha fet il·lusió, a casa de la meva filla gran, la Montse. El regal consisteix amb un llibre escrit per mi! I totalment de sorpresa. Ella ha recopilat els meus escrit a Relats, els ha fet editar i m'els ha dedicat. Què et sembla? I, no sé, això m'ha fet recordar-te. Tu encara et recordes de mi?

  • Ara feia temps[Ofensiu]
    nousica | 30-08-2013 | Valoració: 10

    ,

    Molt bonic l relat. Interessant per a mi per dues paraules que es diuen o es deien molt al meu poble: " alego i fato"

  • De tornada[Ofensiu]
    Rodamons | 23-05-2013

    De tornada per aquest món de la literatura catalana, un món nou i en costant moviment, he volgut passar a visitar-te, i oh!, quina perla m'he trobat! Encara que no sé de que m'estranye, sempre t'he tingut com a una de les meues relataires preferides.
    Sols em dolc, que ja fa temps que no hi publiques.
    Un bes càlid des de terres socarrades.

    Xavi Vidal

  • Amb les paraules...[Ofensiu]
    Marteta | 09-04-2013 | Valoració: 10

    ..... fas màgia!
    Feia temps que no et llegia, i com sempre, és un plaer fer-ho!

    Una besada:):)

  • Emoció[Ofensiu]
    Eloi Miró | 07-04-2013 | Valoració: 10

    L’expressivitat i la composició dels teus versos m’han emocionat Quimera. M’has deixat sense paraules, només et puc dir una cosa: Felicitats pel miracle!
    Una abraçada
    Eloi

  • Reconec que no coneixia[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 25-02-2013

    que vol dir "alego". He necessitat cercar per internet el mot i "molt aviat" he trobat que vol dir.

    Preciós!

    El resultat és un bell poema que ens retorna una d'aquelles paraules marcades pel territori i que embelleixen la nostra llengua.

    Moltes gràcies pel regal que suposa poder llegir e3l teu poema.

  • Veig...[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 15-01-2013 | Valoració: 10

    que fa força temps que vas publicar aquest poema. Jo tampoc sóc gaire per aquí, no tinc gens de temps. Pero avui m’he dit: “qué m’he perdut de l’Unaquimera?” I ara estic molt contenta d’haver-te llegit un cop més i, un cop més també, haver constatat la gran qualitat dels teus escrits. Enhorabona, guapa, et mereixes ser a mil llibres!
    Una abraçada des de l’altra banda de l’Atlàntic.

  • Bones festes i...[Ofensiu]
    free sound | 30-12-2012 | Valoració: 10

    un BON ANY I FELIÇ 2013.

    Una abraçada de lletres.

  • Tardor, hivern, primavera, estiu…[Ofensiu]
    iong txon | 21-11-2012 | Valoració: 10

    Amb el teu llenguatge, tan poètic quan vols, quan et poses el barret de poetessa, sintonitzes magistralment amb el llenguatge de la natura: el caràcter cíclic de la vida, de les estacions, del dia i la nit, de l'aigua. Aquest llenguatge subtil que el Creador fa servir per educar l'ànima senzilla, per donar-nos serenitat i perquè intuïm que tampoc la mort física no és veritablement la fi de la consciència. Caràcter cíclic també de la pròpia història humana, segons diuen. El missatge d'esperança que ens porta l'edat de la confluència. És un poema que ens recorda la màgia de la vida i el miracle de les estacions, però a mi també em recorda els darrers versets del llibre de l'Apocalipsi: "Sí, vinc alego." Es podrien traduir d'aquesta manera les paraules de Jesús segons la visió del deixeble estimat, ja a l'hivern de la seva vida.

    El miracle de la vida combinat amb la màgia de la poesia fan que aquest poema transcendeixi una mera referència al cicle de les estacions. Jo el veig carregat de simbolismes que fan referència al nostre temps, a la importància de l'època que ens ha tocat viure a la nostra generació, la que ha coincidit amb els Veritables Pares, per primera vegada a la història, i a l'actitud que ens caldria tenir en un temps com aquest.

    Enhorabona per un poema tan bonic i per la seva selecció, no cal dir-ho, merescudíssima, per incloure'l al recull "L'estimem perquè és la nostra." Et felicito!

    Una abraçada mística, com el teu poema.

    q

  • Enhorabona!!![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    El teu relat ha estat seleccionat per formar part del recull L’estimem perquè és la nostra! que l'Associació de Relataires en Català publicarà al voltant del mes de febrer del 2013.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada, t’agrairíem que ens facis arribar l’autorització de publicació corresponent

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic (leela.arc@gmail.com), el text que t’indiquem al final d’aquest comentari tot fent un copiar i enganxar i complimentant les teves dades.

    Cordialment,

    Comissió de Concursos


    TEXT D’AUTORITZACIÓ – Cal fer un copiar i enganxar, emplenar les dades personals, i enviar al correu: leela.arc@gmail.com

    En/na ......................................................................................................... amb DNI. número ......................................... i nick relataire ........................................................ AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure l’obra ......................................, del qual sóc autor/a, en el recull L’estimem perquè és la nostra! i a fer-ne difusió pels mitjans habituals de l’ARC.

    En aquesta publicació vull constar amb el nom/pseudònim d’autor/a: .................................

  • Marteta | 28-10-2012 | Valoració: 10

    Per molt que l'hivern ens aporti fred, en aquest també trob que hi podem veure-hi moltes coses boniques! I per això és la meva estació preferida de l'any.

    M'ha agradat molt el poema! I ara ja ens toca viure dins el fred de la tardor i ben aviat ja estarem ben endins del meu estimat hivern!

    Salutacions desde Mallorca, un plaer tornar-te a llegir :)
    un petó

  • La màgia de la natura[Ofensiu]
    Naiade | 25-10-2012 | Valoració: 10

    Un gran poema que ens passeja per les estacions al ritme de cadascuna. Un plaer llegir-te i poder sentir-me identificada amb les teves paraules. Gràcies per aquests regals que sols oferir-nos.

    Una forta abraçada

  • Alego[Ofensiu]
    Materile | 19-10-2012 | Valoració: 10

    Com me n'alegro que altres cop ens mostris els teus tresors amb aquest joc tan especial que es troba les paraules justes i escaients per expressar sentiments i pensaments.

    Alego, és una paraula preciosa que no havia sentit dir ni llegit mai. No puc dir-te gaire més perquè els companys m'han passat al davant i ja ho han dit tot.

    És molt bonic aquest poema que parla amb esperança i de la tornada, d'aquest viatge que fa la natura, aquesta roda del temps que a vegades ens omple d'enyor i alego ens invita a tranquil·litzar-nos.

    M'ha agradat molt i estic molt contenta de tornar-te a tenir a prop.

    Una abraçada xafogosa, però alego vindrà Tots Sants, les castanyes i els panellets.

    Materile


  • Alego![Ofensiu]
    joanalvol | 08-10-2012 | Valoració: 10

    Feia molt de temps que no sentia aquest mot! Sempre tens la paraula a punt i "Alego" té màgia. Quantes coses farem, esperarem, direm quan diem: alego! Es repetirà tantes vegades com puguis i sempre restarà l'alego, present. I al final de tot, "alego" serà el darrer mot.
    Una abraçada
    Joanalvol

  • Somnis...[Ofensiu]
    brins | 07-10-2012 | Valoració: 10

    Quina alegria retrobar-te després de tants dies! Ja sé que l'estiu és per gaudir-lo i que les vacances són un dret indiscutible, però la veritat és que t'he trobat a faltar...

    Has tornat amb molta energia, Maite, aquest bell poema ho evidencia. Has. fet un passeig metafòric per les quatre estacions ple d'emoció i de coratge vers la vida. He pogut compartir amb tu els teus cels de pissarra i el teu món ple de geranis; les teves temences i les teves esperances.

    Rep una tendra abraçada de tardor suau.

    Pilar

  • Com es trobaven a faltar els teus relats!!![Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 03-10-2012 | Valoració: 10


    Aquest poema que has escrit sobre les quatre estacions, amb paraules poc usuals arreu, és maquíssim. Li dones una lluminositat i un color fantàstic.

    Com sempre, l'omples amb paraules molt precises, amb un vocabulari molt ample. És molt interessant llegir els teus escrits, sempre hi aprens alguna cosa.

    M'agradat molt i un plaer poder-te seguir llegint.

    Una abraçada.

    Gemma

  • Reajustament dels versos[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-09-2012

    Merces a una relataire atenta i bona companya ( Gràcies un altre cop, leela, guapa! ), he sabut que el poema no s'ajustava a la mida màxima assenyalada en la convocatòria.
    Amb la finalitat de respectar.la, doncs, i ara que encara hi sóc a temps, reajusto d'aquesta manera els versos:

    Alego alego
    el sol revindrà esquerp
    i ens envairà un cel de pissarra.
    A sota d’ell viurem el temps de somiar altres temps
    i càlides, llargues moixaines de sol, de mar i de vent.

    Alego després
    un hivern malgeniüt,
    dur i ferm com el rocam, suau i fred com porcellana,
    ens enclourà la pell resignada.
    Contemplarem a casa febrades i trombosis als carrers.

    Alego potser,
    o una mica més tard sinó,
    esclatarà la ràbia
    i les ganes de viure i sobreviure, brollant arreu de deus insospitades,
    seran cimbell que seguirem com criatures sense memòria però amb ànsies.

    Alego a la fi,
    rapsode d’un anarquisme savi,
    l’estiu entonarà amb veu salobre dolços cants de retrobada
    i el món s’omplirà de sorra i gavines, de llum i geranis,
    de xicalla escalfada i lliure enmig d’un campiquipugui càlid.

    Alego i de nou,
    d’aquí un any haurem compartit miracle.
    Atabalats amb la maquinària, i carregats fora mesura de fato,
    ho comentarem indiferents, com qui no té por de res:
    ni de la vida, ni de la mort, ni del temps, ni de la màgia.

    Abraçades de tardor,
    Uq

  • Alego farà un any[Ofensiu]
    panxample | 28-09-2012 | Valoració: 10



    Hem coincidit, en la convocatòria i en el mot “alego”.

    Un poema precís i preciós i m'ha agradat que hagis desenterrat “l'alego”, un alego tan nostra tan pròxim i quotidià, oblidat pels diccionaris.

    Vinga! Una abraçada

  • Sota un cel de pissarra[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 28-09-2012 | Valoració: 10

    tinc la gran alegria de retrobar-te després de tant temps perduda en els plaers de les vacances. He mirat i remirat tantes vegades el teu racó literari...! Però no hi eres, volies descansar, desconnectar de la vida quotidiana del treball i dedicar el teu temps a fer altres coses, segurament molt engrescadores. Algun viatge? Segur que sí.

    Com sempre, el teu últim poema m'ha aribat al cor per la perfecció en la forma i en el contingut. Els comentaristes anteriors ja han dit cadascún la seva i jo poca cosa hi puc afegir en aquest dia en que, sota un cel de pissarra, veig bellugar la vida des de la meva finestra de l'estudi. Només puc expressar que faig meves les sensacions i els sentiments que els canvis d'estació et fan experimentar. Però, és clar, les paraules amb que els expresses son TEVES i, com sempre, meravelloses, sorgides de l'enginy de la teva ment ben moblada i, al mateix temps, sensitiva, imaginativa, original.

    Una abraçada molt forta i petots de colors de tardor.

  • Pastoral[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-09-2012 | Valoració: 10

    Acabo d'escoltar la 6ª de Beethoven, la Pastoral, i ves per on, llegeixo un poema de la Maite parlant de les quatre estacions! És telepatia o vibracions especials de música i lletra? encara amb la pell de gallina d'escoltar la màgia del geni sord, una altra sensació de màgia, sense por i amb tota la força i alegria del retrobament. Hola! Sota un cel de pissarra gaudeixo l'any de futur que has dibuixat amb detalls petits que els fas grans. que no sé ben bé què em dic, però que sàpigues que m'ha encantat aquest poema i retrobar-te. Una abraçada tardoral, ensumant la pluja.

    Aleix

  • Ben retrobada Unaquimera![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-09-2012

    Compartir novament creacions com la que ens regales avui em fa realment feliç. Ens retrobes, ens retrobem amb un poema ben fet, ben pensat, i, per damunt de tot, ben sentit. Tot ell està farcit d'autenticitat, de saviesa. De vida. La teva, Maite, la que ens transmets amb una elegància i una delicadesa fora mida. El darrer vers m'ha emocionat per la seva transcendència sublim i senzilla alhora. La meva enhorabona!
    Una abraçada molt sincera per celebrar els teus versos, Unaquimera!
    Mercè

  • Sí, xicona![Ofensiu]
    rnbonet | 26-09-2012

    El retrobament, entre 'somnis'.
    I és que "los sueños, sueños son" com ja va dir al seu temps el sr. "Calderón" i ha rematat el seu compare "Gallardón", tots dos carpetovetònics.

    Sóc dels que opina que ens cal somiar desperts; i amb quatre ulls, a ser possible. I somniar en projectes que puguen esdevenir realitat. Tots els altres seran cendra, a l'igual que els somnis nocturs s'esvaeïxen en la foscor de la nit.

    Bo, 'quasi-paisana'... un bon regust a la boca en poder llegir-te de nou.

    Salut i rebolica!

    PS. Participaràs al NIPOREPTE? Curt, fàcil?, no ocupa gaire temps...

  • Quina alegria [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 26-09-2012

    he tingut quan he vist que tornaves a entrar a Relats ! Ja enyorava els teus escrits, benvolguda Maite !
    D'aquest vull dir-te que has configurat un preciós poema de les quatre estacions. Un cop més felicitats.
    D'un temps ençà no valoro però suposo que ets conscient de la nota que et posaria.
    Una molt forta abraçada de retrobament.

  • Viure ! [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-09-2012 | Valoració: 10

    Viure i sentir-ho !!! El teu Relat m'omple i em porta a la Natura.... a aquesta Natura de tardor que iniciem amb els seus colors vitals singulars.
    Enhorabona !!!

  • alego...[Ofensiu]
    joandemataro | 25-09-2012 | Valoració: 10

    que no ens pots deixar tant de temps sense els teus escrits maite !
    una poesia magnífica, amb força, mestria en el lèxic i en la forma, original

    alego.

    una abraçada
    joan

  • El cicle de la vida[Ofensiu]
    Núria Niubó | 25-09-2012 | Valoració: 10


    M’encanta la frescor i el coratge d’aquest poema que glosa la natura i el conviure amb ella, i agombola les pors, les lluites i l’esperança de tornar a reviure el miracle del cicle de la vida.

    Un magnífic poema, FELICITATS !!!

    Com m’ha agradat retrobar-te, Maite!!!

    Una llarga abraçada, amb el desig d’anar renovant-la, fins arribar “al miracle” per tenir el plaer de tornar a començar.

    Núria

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

582222 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket