Cercador
Llista categories
Taller de narrativa
27 Relats, 77 Comentaris34345 Lectures
Valoració de l'autor: 9.75
Biografia:
TALLER DE NARRATIVAVoleu participar en una nova iniciativa? Teniu ganes de progressar en la tècnica de l’escriptura? Voldríeu conèixer els vostres punts febles com escriptors? Esteu disposats a criticar amb sinceritat i sentit i a rebre les crítiques amb humilitat? Aspireu a lliurar-vos dels empipadors errors ortogràfics i sintàctics? Us sembla que no avanceu? Necessiteu impuls i motivació per continuar escrivint o per tornar a escriure? Voleu llegir amb criteri i aprenent del que llegiu? Disfruteu escrivint però us sentiu sols i voleu compartir esforços i interessos?
Aquí teniu la nostra proposta :
Un taller que pretèn abastar tres aspectes de la literatura: llegir, escriure, comentar.
Un exercici cada 15-20 dies en tres fases: llegir-aprendre, escriure, comentar.
Primera fase: tots els participants ens llegim el mateix text (d'un autor bo, reconegut o interessant) i el comentem, discutim, aprenem. Posem 3-5 dies. A partir d'aquest text l'organitzador proposarà un tema.
Segona fase: escrivim un relat segons el tema marcat. En un termini de 7-10 dies.
Tercera fase: comentem els nostres relats. 3-5 dies. Un comentari intel·ligent, sincer i útil. I ben redactat. Aquesta seria, doncs, una part més de l'exercici.
L’essència d’aquests exercicis seria treballar la redacció, l'estil, el lèxic, la gramàtica, l'estructura, la trama… i deixar en un segon pla la història o l’argument. En resum, centrar-nos en la tècnica ja que les històries són les que cadascú necessita, li agraden o vol contar. I res de paraules prohibides o obligades.
Qui participi en cada exercici es compromet a fer una crítica intel·ligent, amb sentit, sincera i útil a dos o tres companys. O a tots si som poca gent.
Una d’aquestes critiques vindrà donada per sorteig, les altres las podrà escollir lliurement cadascú. I, és clar, es podran fer més critiques si ve de gust o es té temps.
Hi haurà un ORGANITZADOR que proposarà el text inicial i el tema de cada exercici d'escriptura i també organitzarà el sorteig dels comentaris/crítiques obligatoris. Anirà canviant, segons decidim entre tots.
Si voleu es podrà escollir un guanyador per cada tema que escolliria l'ORGANITZADOR o bé tots per votació. Pensem-ho, però, ja que l'essència de la idea és la d'un taller d'escriptura, no la d'un concurs.
Es penjaran exercicis i crítiques, aquí amb aquest nick de “Taller de narrativa”.
Si la cosa funciona, hi ha participació i interès es podria plantejar editar alguns dels textos, crítiques, comentaris... en un bubok o similar. Per a això escollliríem entre els participants un EDITOR que tingués experiència en el tema.
En principi pensem en un grup d'uns vuit participants que es comprometin a mantenir la continuïtat durant els propers mesos, fins a l'agost.
Si esteu interessats us podeu adreçar al primer organitzador:
lluisjulian58@gmail.com
Últims relats de Taller de narrativa
Infart
Taller de narrativa - 13-10-2017 - 602 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: menys d'un minutCarta als companys més
Procés de contradicció suficient MANUEL DE PEDROLO 1976(2016)
Taller de narrativa - 23-09-2017 - 1088 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 4 minutsProcés de contradicció suficient és una obra major de Manuel de Pedrolo, publicada per primer cop el 1976 i premiada amb el premi de la crítica de Serra d'Or, se n'ha una nova edició el 2016 amb Orciny Pres més
Dissecció del recull de contes
Taller de narrativa - 18-09-2017 - 788 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 5 minutsJo escric contes molt curts. No em veig escrivint una novel•la. He observat que, llevat els concursos i llocs com Relats en Català, el contes no es publiquen en solitari. Se’n fan reculls. Els reculls no són antologies; en els reculls els contes han de tenir —diuen— una interrelació, un m més
Guerra i Pau
Taller de narrativa - 13-09-2017 - 1073 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 3 minutsComentari d'una lectura d'estiu. Guerra i Pau. més
EL PARC. VERSIÓ MILLORADA.
Taller de narrativa - 05-07-2017 - 864 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 2 minutsVolia corregir el text però l'han editat abans no m'hi he posat. Per això publico aquesta nova versió. més
El parc
Taller de narrativa - 05-07-2017 - 821 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 2 minutsIntento mostrar un sentiment: la sensació que tot continua igual, insensible a la pèrdua d'un ésser estimat. més
Exercici 3. Una descripció.El paisatge i el temps.
Taller de narrativa - 17-06-2017 - 3479 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 4 minutsCom a text model proposa dos fragments del "Quadern gris" de Pla més
El petó. Anna
Taller de narrativa - 15-06-2017 - 938 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 1 minutexercici sobre simbolisme més
Dubtes - Esther Llombart
Taller de narrativa - 15-06-2017 - 956 Lectures - 4 comentaris
Temps estimat: 1 minutExercici sobre símbols més
Exercici 2 Josep Casals
Taller de narrativa - 15-06-2017 - 1012 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 6 minutsLa salvació d'Aleksandra més
Un viatger de debò
Taller de narrativa - 15-06-2017 - 757 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 2 minutsRelat inicialment escrit pel repte de RC a la ràdio i retirat per motius que no vénen al cas. Crec que la simbologia plana sobre el relat . (Em sap greu , he penjat dos relats. Aquest i Les formigues. Comenteu el que vulgueu. ( lisboa ) més
Les formigues
Taller de narrativa - 15-06-2017 - 925 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 4 minutsÉs un fragment d'un vell relat. Encara que sembli mentida, molt autobiogràfic. Tot i ser finalista al Victor Mora, a molta gent no li agradava, deien que era molt estrany, que no s'entenia. Hi he pensat arran de l'exercici dels símbols. M'interessa molt saber quina interpretació en feu. més
2on exercici - Qui Tacet (Galzeran-homefosc)
Taller de narrativa - 15-06-2017 - 783 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 2 minutsTaller de narrativa, exercici II simbolismes més
LA LLISTA. Calderer.
Taller de narrativa - 15-06-2017 - 962 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 2 minutsNo sé si acabo d'encertar-ho amb això dels símbols. més
Segona part. Tot té un preu. Esther Llombart
Taller de narrativa - 22-05-2017 - 724 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 6 minutsTot té un preu més
Últims comentaris de l'autor
-
Taller de narrativa | 01-04-2025 | Valoració: 10
Potser és cert que la darrera frase, si no la sent el narrador, no hauria de sortir en aquest text, per altra banda brillant.
En tot cas, la podries haver escrit en cursiva, donant a entendre al lector el final de tot. Potser ell no pot sentir-ho d'una manera conscient, però hi ha res de conscient en aquest relat?
Bé literàriament, com diu l'altre company. Jo et poso un 9 i mig.
Enhorabona pel relat.
Ll. -
Taller de narrativa | 01-04-2025
Un relat ple de simbolismes, i com referent; el comiat final.
I les tres paraules que tanquen en solitari, com a colofó, que ens remeten a la reconeguda abreviació quan algú mort: Al Cel Sia
Bona reflexió amb les paraules justes, un assaig, més que un relat. Per rellegir amb calma i assaborir-lo.
Bona feina, Ferran.
LL. -
Taller de narrativa | 05-10-2017
S'enten perfectament. A part que quan es tracta de poesia no cal desxifrar tot els significats, sovint et colpeix sense saber ben bé perquè.
Felicitats.
Lluís -
Taller de narrativa | 17-06-2017
Quan considero una descripció, tinc molt en compte el context on s’incorpora. Una descripció en bloc com la que fa Pla en el primer exemple, inserida en un conte curt, trencaria el ritme de lectura i allunyaria el lector del fil argumental. En una novel·la hi pot tenir més cabuda i en un dietari, com sembla ser el text proposat, també; fins i tot pot tenir un paper protagonista. Jo, que escric contes curts, procuro integrar les descripcions —tant de personatges com de paisatges i climes— diluïdes en el text narratiu.
El primer text exemple d’en Pla, totalment descriptiu, mostra un llenguatge gairebé telegràfic, enumeratiu, que li atorga un ritme sincopat, sec, sobretot al primer terç. El que m'agrada és com el mestre interpel·la quasi tots els sentits: a més a més d’ imatges, ens parla d’olors, sons, de la pell de gallina... I si bé crec que no hi apareix el sentit del gust, sí que hi aguaiten alguns sentiments com la buidor que diu sentir en el cor i l’esperit quan arriba aquest temps (deu ser la tardor de la que parla al segon text).
Al segon text s’hi reconeix la forma de dietari tant pel to intimista, melancòlic, que transmet com pel fet d’iniciar-se amb una data. Les descripcions van acompanyades de sensacions, sentiments, opinions. El llenguatge és ric i, sobretot, essencial, sense ramificacions secundaries que ens allunyin del fil narratiu, de l’efecte que la tardor provoca en el narrador.
Salutacions
Josep Casals -
Taller de narrativa | 26-05-2017
Benvolguda Esther,
En aquesta segona part jo diria que falla l'equilibri entre mostrar i explicar del que tan sovint parlen els llibres de teoria. I hi ha massa explicació sobretot al final, els quatre darrers paràgrafs, que sembla accelerar-se, com si volguessis acabar ràpid perquè la història ja està acabada i ja no t'interessa.
Ben treballat, mostrant més, creant més els tres personatges principals, mostrant alguna mena de conflictes de consciència (l'adultera per molts motius que tingui tindrà també dubtes, el polític assassí segur que patirà, l'amant pensarà què fa amb la seva vida, per què no busca algú amb qui tenir un futur...) els humanitzaria i faria més interessant la història. Penso que caldrien de 7 a 10 pàgines per desenvolupar mínimament la història.
Salutacions
Lluís -
Taller de narrativa | 21-05-2017
He decidit comentar tots els textos, encara que sigui breument.
T'he de ser sincer: aquest fragment no acaba de funcionar i no sé ben bé perquè. Potser és el ritme, potser perquè et perds en detalls (les hamaques), potser perquè no acaba d'estar estructurat per al que pretens: descriure un personatge i l'encontre amb el narrador.
Em sembla que ja t'han comentat alguns problemes amb les comes i algun altre petit error que poden contribuir a que el text no flueixi com hauria ho hauria de fer.
I les frases "Enlluernava, malgrat el sol trigaria poc en desaparèixer, i tot plegat no era cap motiu que l’hi impedís seguir sent prou distingible. Ara ja sap que s’han vist, gairebé a l’hora." queden una mica estranyes en el context del que està passant, pel canvi de temps verbal. També hi ha un error gramatical, crec, ja que volies dir al mateix temps, que és "alhora". També "malgrat que el sol"...
Si que crea l'expectativa d'una història llarga de la qual volem saber l'entrellat.
Salutacions
Lluís -
Taller de narrativa | 21-05-2017
Em sembla que a la frase, "Cap opció de fugir, masses SS" gramaticalment correspon massa SS.
Dic em sembla perquè en temes de gramàtica sempre dubto.
Lluís -
Taller de narrativa | 21-05-2017
Primer de tot comentar-te que la descripció en primera persona no era obligatòria pel que fa als objectius de l'exercici. Ho dic perquè mig li retreus al Ferran i al Josep. En realitat, es pot narrar des de la subjectivitat d'un personatge tant en primera com en tercera persona.
L'objectiu de descriure un personatge indirectament l'aconsegueixes de llarg. El teu és un jueu jove, decidit, valent, tossut i gens mesell. La mena de persona que després de sobreviure a l'holocaust (una loteria) va fundar l'estat d'Israel.
L'altra objectiu, el final, l'expectativa, tu mateix el defineixes i l'explicites: fugir i tornar amb l'avi.
Hi ha alguns errors però entenc que són de teclejat. Observo que a la primera frase hi ha uns guions curts quan correspondria utilitzar-ne de llargs.
Salutacions
Lluís
-
Taller de narrativa | 21-05-2017
Dels dos objectius, el de crear interès i la necessitat de saber la continuació l'acompleixes del tot, encara que s'endevina la trama.
L'altre, el de descriure indirectament un personatge no l'acabo de trobar.
Estic d'acord amb l'home fosc en què caldria un espai en el canvi de paràgraf per tal que el lector pugui entendre que hi ha un canvi de temps/espai.
Salutacions.
Lluís -
Taller de narrativa | 21-05-2017
Ens presentes un personatge i de retruc la seva família. Els endevinem obsessius, violents, psicòpates... i amb un gran menyspreu per la vida humana. L'objectiu de descriure indirectament és acomplert del tot.
L'altre objectiu, crear expectatives, també amb l'última frase que indica que la Mei ling no estava tan morta com semblava.
Només trobo un punt a millorar a la frase "Abans de sortir de l'hamaca, decideix inclinar-s'hi una última vegada ..." Entenc que després de mirar de biaix a la Mei Ling es torna a estirar a l'hamaca... aquest inclinar-se pot confondre. Potser millor ajeure's, ajocar-se, estirar...
Salutacions
Lluís -
Taller de narrativa | 06-05-2017
Vull dir que comento el comentari de més avall, el de l'Anna. O els comentaris de tots els que fins ara han opinat: penso que un dels encerts d'un bon taller literari és que sorgeixin opinions diverses, visions i sensibilitats diferenciades. I en aquests comentaris es pot comprovar que, tot i els punts comuns, hi ha una gran varietat de percepcions que ens enriqueixen a tots.
I comentant l'Anna. Jo, personalment, fujo dels missatges, de les transcendències, d'una escriptura ideològica. Tot i això, penso que has trobat una explicació molt enginyosa a algunes metàfores. Feminista, per simplificar que ja sé que no és ben bé això. No sé si l'autora n'era conscient o ho va buscar, però queda clar que la teva interessant anàlisi no és ni forassenyada ni forçada.
No sé on vaig llegir que qualsevol text el composen a mitges l'autor i el lector. I que el que hi troba el lector forma part del text, encara que l'autor no pretengués incloure-ho conscientment.
A veure què opinen els companys que falten.
Calderer.
Últimes intervencions al Fòrum de l'autor
-
RE: RESULTAT Repte clàssic 348 | Taller de narrativa | 25/12/2024 a les 13:08
-
RE: Per a Taller de narrativa: vots NanoRepte 1097 | Taller de narrativa | 25/12/2024 a les 13:06
-
RE: RE: Convocatòria NanoRepte 1097: NOUS RECOMANATS EDITORA. | Taller de narrativa | 17/12/2024 a les 10:01
-
RE: A que sí! Tot el que hi ha endavant, -o endarrere- per cridar l'atenció! | Taller de narrativa | 17/12/2024 a les 09:58
-
Sempre es queixava del sistema | Taller de narrativa | 17/12/2024 a les 09:56
-
RE: RE: RESOLUCIÓ NANOREPTE1096 - Profund Secret | Taller de narrativa | 16/12/2024 a les 10:41
-
RE: RE: RE: Convocatòria NanoRepte 1097: NOUS RECOMANATS EDITORA. | Taller de narrativa | 16/12/2024 a les 10:39
-
RE: RE: Convocatòria NanoRepte 1097: NOUS RECOMANATS EDITORA. | Taller de narrativa | 16/12/2024 a les 10:37
-
RE: Convocatòria NanoRepte 1097: NOUS RECOMANATS EDITORA. | Taller de narrativa | 16/12/2024 a les 10:31
-
RE: On queda l'ego? | Taller de narrativa | 07/09/2024 a les 18:48
-
On queda l'ego? | Taller de narrativa | 06/09/2024 a les 09:54
Darrera intervenció de TerricheT, 10/09/2024 a les 10:2110 resposta/es
[Respondre] -
correccio | Taller de narrativa | 14/09/2019 a les 21:06
-
RE: Consulta tècnica | Taller de narrativa | 13/09/2019 a les 10:58
-
Un text per rellegir | Taller de narrativa | 11/10/2017 a les 13:46
-
PARTICIPEU EN LA NOSTRA INICIATIVA | Taller de narrativa | 15/09/2017 a les 11:24
-
TALLER DE NARRATIVA. VOLEU PARTICIPAR? | Taller de narrativa | 14/09/2017 a les 09:42
-
TORNA EL TALLER DE NARRATIVA | Taller de narrativa | 03/09/2017 a les 17:54
-
Paisatge i temps atmosfèric | Taller de narrativa | 17/06/2017 a les 11:25
-
RE: Un brasiler molt català | Taller de narrativa | 06/06/2017 a les 12:02
-
depén ... | Taller de narrativa | 31/05/2017 a les 16:32
-
Segona part del segon exercici. | Taller de narrativa | 28/05/2017 a les 23:56
Darrera intervenció de Calderer, 27/06/2017 a les 16:101 resposta/es
[Respondre] -
Una frase ben construida... | Taller de narrativa | 26/05/2017 a les 21:40
-
Literatura en majúscula o minúscula? | Taller de narrativa | 25/05/2017 a les 10:26
Darrera intervenció de aleshores, 25/05/2017 a les 19:561 resposta/es
[Respondre] -
Els simbols. Exercici 2. | Taller de narrativa | 22/05/2017 a les 14:24
Nous recomanats editora
Últims comentats
- Correspondència diplomàtica (11 comentaris)
- El meu gos (5 comentaris)
- Tal faràs, tal trobaràs. (3 comentaris)
- Gosadia (1 comentaris)
- El peix diable (7 comentaris)
- Avui és el dia del meu sant (2 comentaris)
- La Laura (8 comentaris)
- El preu de volar molt alt (11 comentaris)
- Esgarrifança (1 comentaris)
- Sant Jordi, roses i llibres (2 comentaris)
Nous més llegits
- El meu gos (1573 lectures)
- Esgarrifança (858 lectures)
- La Laura (801 lectures)
- LES DONES DELS RIUS VERTICALS (792 lectures)
- Elogi al cabàs de vímet i al producte de proximitat (614 lectures)
- Meitats (424 lectures)
- El preu de volar molt alt (401 lectures)
- AQUELLA DONA (384 lectures)
- Renaixement (356 lectures)
- LA VELLA TEIXIDORA (309 lectures)
Nous més comentats
- El preu de volar molt alt (11 comentaris)
- La Laura (8 comentaris)
- Renaixement (8 comentaris)
- Per sant Jordi (8 comentaris)
- Meitats (8 comentaris)
- El peix diable (7 comentaris)
- Elogi al cabàs de vímet i al producte de proximitat (6 comentaris)
- Per què no et llegeixes cada dia un conte? (6 comentaris)
- Incomparable solitud (6 comentaris)
- Serenade d’ Schubert (5 comentaris)
Nous més votats
- El preu de volar molt alt (Agrada a 3 relataires)
- JA NO ÉS COM ABANS (Agrada a 3 relataires)
- AQUELLA DONA (Agrada a 3 relataires)
- LES DONES DELS RIUS VERTICALS (Agrada a 3 relataires)
- Per sant Jordi (Agrada a 3 relataires)
- INFINIT (Agrada a 3 relataires)
- LA VELLA TEIXIDORA (Agrada a 2 relataires)
- Meitats (Agrada a 2 relataires)
- EL LLEGAT (Agrada a 2 relataires)
- Per què no et llegeixes cada dia un conte? (Agrada a 2 relataires)