ESTIMADA CARME JUNYENT

Un relat de: jomagi
No oblidaré mai el fet de conèixer-te en aquelles festes majors on tots érem tan escandalosament joves; així com posteriorment en aquella universitat il·lusionant, dura i esbojarrada pel maleit franquisme, i que tot i així ens en vàrem sortir prou bé, sobretot tu, amb aquella gran empenta de noia tan especial que eres...

Però ara ens has deixat per d’anar-te’n abans d’hora; i el més indignant com a pacient, entremig d’incòmodes llengües forasteres amb creixement demogràfic sense aturador tal com has deixat constància en el teu colpidor i darrer escrit...

Últimament per una intervenció d’un ictus, he patit també la vergonyant experiència d’aguantar, com tants d’altres, que se’t dirigeixin en castellà (en diversos accents...) sense poder mantenir res de català ni que sigui per dignitat... res de res; no t’entenen o no volen. En ocasions amb certa subtilesa i en altres (les més) barroerament!... Sincerament, no hi ha res a fer; la mala gestió de manca absoluta de bons polítics amb pebrots per no dir collons els uns, i els altres pel persistent odi visceral (genètic ?): El nostre català està agonitzant!...

Carme... siguis on siguis; amb tot el que has lluitat, patit i suportat... pensa que una dona com tu, amb aquella veu tant teva especial i inoblidable, seràs recordada pels que tant t’hem estimat i respectat...

Et recordaré molt i aniré fent fins que sigui cridat com tu ara, per continuar la nostra amistat en un indret o altre, desconegut i misteriós; lluny d’aquest caòtic món tan meravellós que s’apaga com el nostre català, de mica en mica. Ah!... la gran estupidesa humana.

Carme, reposa en pau.


Comentaris

  • Bona vesprada,, Jomagi.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-01-2024

    Hola, Jomagi: Enhorabona per aquest relat, que ha estat recomanat per l'editora.
    És que me n'havia descuidat, en l'anterior comentari.
    Que tingues bona vesprada i fins a l'altra.
    Ens continuem llegint.
    Cordialment.

    Perla de vellut

  • In memòriam de Carme Junyent. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2024 | Valoració: 10


    El sincer condol per la teua Carme, que ja està en el més enllà i en un món que és prodigiós. Un relat per al record.
    Com pot ser crítica? Ja m'ho diràs, quan pugues. Gràcies.
    (Ja et tinc com a preferit, per si no ho sabies).
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Una abraçada[Ofensiu]
    Prou bé | 11-09-2023

    Per tu i per a tots els qui la van conèixer personalment.
    Amb total cordialitat

  • preciós i ben merescut[Ofensiu]
    Nua Dedins | 06-09-2023 | Valoració: 10

    Jomagi, bona tarda.
    Un escrit en record de la Carme més que merescut. Així que gràcies per recordar-la i més en aquesta plataforma en què compartim i llegim relats en català.

    Ens seguim llegint i bon final de setmana!

  • Comiat[Ofensiu]
    Cesca | 06-09-2023 | Valoració: 10

    Un bonic i sentit comiat, Jomagi, no vaig tenir la sort de conèixer-la personalment, però en conec la seva obra. Una gran pèrdua.
    Tant de bo tinguem prou força per mantenir-nos tossudament alçats, com a la cançó d'en Llach, i sapiguem mantenir dempeus el nostre estimat idioma.

    Sempre endavant!

  • Tristesa [Ofensiu]
    Gardenia | 05-09-2023

    Carme Junyent ens recorda que morir-se en català és un dret dels catalans i que l'administració hi té coses a dir i a fer · Això ens ho diu mentre explica amb què es troba ella en aquests darrers dies de la seva vida.... Jomagi ànims...
    Salutacions

Valoració mitja: 10