Bàscula de bany

Un relat de: llpages
Enfilat dalt de la bàscula de casa, espero el veredicte devastador que s'il·luminarà a la pantalleta. No serà un text comú el que llegiré: l'aparell és d'última generació i ve equipat de sèrie amb intel·ligència artificial, poca broma!
"Triï el gènere, si us plau: home, dona, no binari." – escup finalment la interfície.
Entesos, si no em vull pronunciar sobre el meu gènere, els càlculs que farà la màquina no estaran recolzats per les bases de dades que relacionen sexe i pes, i això pot destarotar-la cosa fina. M'encanta despistar aquestes andròmines que van sobrades de saviesa...
"Si us plau, comprovi que està completament nu dalt de la bàscula."
Ja comencem amb la humiliació dels programes preinstal·lats. Millor seguir-li la veta, ja el fotré més endavant, aquesta me l'apunto.
"Abans de l'enregistrament de les seves dades, faci el favor d'agafar aire, per deixar-lo anar a poc a poc. La relaxació ajuda a obtenir valors mesurables més fiables perquè la dispersió dels punts gravats és sensiblement menor" – llegeixo a la pantalla, encuriosit per la proposta.
Ho trobo raonable, però em sento cada vegada més observat, com si algú m'estigués espiant, i de baix a dalt, una visió un punt escatològica si tenim en compte el primer que es troba la vista si hom mira dels peus en amunt, quin mal rotllo!
"Les mans planes tocant els malucs, faci'm el favor. En cap cas es tapi el sexe, que qualsevol petit moviment distorsiona l'enregistrament de les dades, gràcies."
La sensació de que no estàs sol i, per més inri, nu com vas venir al món, va "in crescendo". I per augment, el del meu membre, afectat per una inoportuna trempera matinera. Malauradament, no sóc l'únic que se n'ha adonat.
"El sistema ha detectat un moviment en el seu cos que afecta sensiblement el registre del seu pes. Si us plau, torni al seu estat inicial."
I quina culpa hi tinc, jo, de que la sang se'm desplaci d'un cap cap a un altre? Cap de fava d'enginy... Però així que baixo de la bàscula per donar compte del mètode més ràpid i plaent de tornar a l'estat de repòs que se'm demana, la màquina de marres comença a xiular un to agut d’allò més desagradable i torna a enviar un missatge.
"En cap cas abandoni la seva posició, faci el favor."
Amb la mà que tinc lliure, decideixo agafar el pot gran de gel de bany i palplantar-lo damunt la bàscula, per distreure-la una estona mentre amb l'altra mà accelero el meu intent desesperat de revertir el meu penis a un estat no excitat.
"Detectat un cos aliè a la pesada anterior. Si us plau, confirmi o rebutgi la nova pesada. Si us plau, confirmi o rebutgi la nova pesada" - i el missatge pampallugueja intermitentment acompanyat d'un so agut que destrempa al més eixerit, i mai millor dit. Desesperat per aquest entorn agressiu d'urgència insospitada, busco amb afany el piu que em desconnecti la bàscula d'una punyetera vegada, fart de tantes exigències ridícules. Però així que l'aixeco amb les dues mans per examinar el contorn llis cercant l'interruptor, un filet de gel que havia quedat impregnant la meva mà esquerra provoca que l'aparell em llisqui sense fre des d'on el tenia agafat i vagi a picar d'esbiaixada contra el meu sexe mig entumit, deixant anar un xiscle horrorós de dolor que m'obliga a recaragolar-me per terra fins quedar en posició fetal. Passats uns segons, en obrir els ulls, el primer que entrelluco són les següents paraules a la pantalleta de la bàscula: "Pesada nul•la. Sistema revisat i condicions inicials re-iniciades. Si us plau, posis dempeus dalt de la bàscula".
Com que només li faltava afegir aquella dita russa que resa "caure és plausible, aixecar-se és obligatori ", vaig decidir de retornar aquesta màquina de malson per incompatibilitat de caràcters. Si aquesta és la intel·ligència artificial que omplirà tots els ginys electrònics que ens envolten, de l'ordinador més sofisticat al més senzill dels assecadors de cabell, he decidit de comprar-me una romana per pesar la verdura i el que faci falta, i a prendre vent el futur!



Comentaris

  • Anem bé?[Ofensiu]
    aleshores | 03-09-2023

    "Hem registrat correctament les seves dades biomètriques a la nostra base de dades central de Big Data. Bon dia, desagraït"

  • El primer somriure del dia[Ofensiu]
    Joan Colom | 14-08-2023 | Valoració: 10

    Amb el tema de les esperes en un Fòrum hipotònic, se m'havia passat per alt aquest nou relat satíric, publicat fa quinze dies.

    Estic veient que la IA aplicada a objectes quotidians és una mina inesgotable de discursos, que poden anar d'enceses proclames apologètiques a llòbregues visions apocalíptiques... passant per l'humor. Però no n'hi a prou que el sòl sigui fèrtil: les expertes mans del pagès són necessàries i, tractant-se de l'humor, una precisa dosificació és indispensable. Ara que rellegeixo aquest paràgraf, m'adono que m'estava sortint una cursileria que no et mereixes i poso la directa: només volia traslladar-te la meva admiració, però també el meu sentiment perquè no et puguis dedicar professionalment a l'escriptura, i no ho dic tant per altruisme sinó per raons egoistes, pensant que m'aniria de conya connectar-me cada matí a Relats i que els teu relat diari m'arrenqués el primer somriure.

  • El primer somriure del dia[Ofensiu]
    Joan Colom | 14-08-2023 | Valoració: 10

    Amb el tema de les esperes en un Fòrum hipotònic, se m'havia passat per alt aquest nou relat satíric, publicat fa quinze dies.

    Estic veient que la IA aplicada a objectes quotidians és una mina inesgotable de discursos, que poden anar d'enceses proclames apologètiques a llòbregues visions apocalíptiques... passant per l'humor. Però no n'hi a prou que el sòl sigui fèrtil: les expertes mans del pagès són necessàries i, tractant-se de l'humor, una precisa dosificació és indispensable. Ara que rellegeixo aquest paràgraf, m'adono que m'estava sortint una cursileria que no et mereixes i poso la directa: només volia traslladar-te la meva admiració, però també el meu sentiment perquè no et puguis dedicar professionalment a l'escriptura, i no ho dic tant per altruisme sinó per raons egoistes, pensant que m'aniria de conya connectar-me cada matí a Relats i que els teu relat diari m'arrenqués el primer somriure.

  • Boníssim [Ofensiu]
    Andreu Martí i Cortada | 10-08-2023 | Valoració: 10

    Boníssim. T'enganxa de cap a fi, i es perd el fil en cap moment. Fins i tot he encongit les cuixes quan t'ha caigut l'andròmina aquesta.
    Com a relat m'ha agradat molt, i com a reflexió també hi ha molt a dir: les persones que fan funcionar la inteligencia artificial necessiten de la opinió dels usuaris a l'hora de confeccionar el seu funcionament.
    Enhorabona pel relat , magnífic!

  • la imaginació al poder[Ofensiu]
    Nua Dedins | 02-08-2023 | Valoració: 10

    Molt bon relat, i tant com sí. La imaginació al poder. Però si la tecnologia falla, sempre hi haurà un humà per salvar-ho oi? Visca les 'bàscules' de tota la vida.

    Moltíssimes gràcies per la teva lectura atenta i comentaris al meu nou relat 'Converses de cafè'. Gràcies i a seguir gaudint de l'estiu amb nous relats.

  • Pal semaler[Ofensiu]

    Un relat, com tots els teus, d'una originalitat inegualable!, em captiven sempre els teus temes... A més a més són d'una rabiosa actualitat que fa que RC tingui un nivell narratiu envejable. De la manera que has trenat el text ens has fet sentir protagonistes, ens has fet sentir immersos en el futur tecnològic que ja és aquí a la cantonada per a quedar-se. Confesso el meu pecat que llegint el teu relat has despertat en mi la part fantasiosa i sexualitzada que rau dins meu, jo en el teu lloc potser alguna coseta hagués fet.... Per cert, m'has fet recordar quan pesava, de jovencell al camp, amb món pare, els pesants sacs de patates acabades d'arrencar bo i subjectant el pal semaler mentre no pare cantava... 50k bon pes!, a terra.

  • Quina bàscula ...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-07-2023 | Valoració: 10

    més exigent!!. La intel.ligència artificial, com tota la nova tecnologia, és útil per a moltes situacions, però n'anul.la d'altres que tenen molt valor. Amb aquest relat que has explicat des d'un caire divertit i entretingut, m'has fet passar una bona estona, i això sempre és d'agrair.

    Salutacions llpages

    Rosa.

  • UN ALÈ D'AIRE FRESC [Ofensiu]

    Lluís, és d'agrair l'alenada d'aire fresc que es desprèn del teu relat.

    Riure's de nosaltres és un exercici difícil però necessari, i tu te'n surts molt bé.

    Enhorabona!

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Bon Relat [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-07-2023 | Valoració: 10

    Molt interessant. I anima a llegir-lo més vegades. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat. Cal arribar a l'hora sempre i fer-ho amb ganes.
    Salutacions.

  • I quant peses finalment? [Ofensiu]
    ales de foc | 29-07-2023 | Valoració: 10

    De tecnologies n'hi ha un bon grapat. Pero res més fidel qué la báscula romana...o a fer punyetes el pes!!!
    Enginyos i original . Un plaer

  • Aleix de Ferrater | 29-07-2023 | Valoració: 10

    Renoi, Lluís, quines aventures més insospitades et passen! Però és que el teu sentit de l’humor i la teva imaginació no tenen límits? És un plaer, mai més ben dit, llegir aquestes línies en un matí calorós de juliol. Una forta abraçada i a fer punyetes les noves tecnologies!
    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de llpages

llpages

228 Relats

1006 Comentaris

296984 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona l'any 1964. Sóc químic i treballo a la indústria farmacèutica catalana. A banda d'escriure, sóc un gran aficionat als escacs, la música clàssica, el jazz i el col·leccionisme de llibres antics de química. Els relats humorístics són els meus preferits, potser perquè són els més difícils d'escriure.