La piscina

Un relat de: Aleix de Ferrater

Et miro
des de l’altra banda de la piscina
i no em bellugo, i no et bellugues,
i l’aigua és entre nosaltres quieta,
serena, tremendament immòbil.
El teu reflex s’allarga en lleugera tentina.
Me’l miro, et miro,
me’l torno a mirar i l’agafo.
El meu cap ho recorda bé,
humit, cada estiu.

Comentaris

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 11-07-2015 | Valoració: 10

    Un poema escaient al temps I molt maco

  • woooou[Ofensiu]
    ESPIRAL | 06-02-2014

    què ha passat?...només ho volia enviar un cop.

  • sóc una despistada...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 06-02-2014 | Valoració: 10

    ...perdona he oblidat votar-lo com es mereix.

  • sóc una despistada...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 06-02-2014 | Valoració: 10

    ...perdona he oblidat votar-lo com es mereix.

  • sóc una despistada...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 06-02-2014 | Valoració: 10

    ...perdona he oblidat votar-lo com es mereix.

  • sóc una despistada...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 06-02-2014 | Valoració: 10

    ...perdona he oblidat votar-lo com es mereix.

  • sóc una despistada...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 06-02-2014 | Valoració: 10

    ...perdona he oblidat votar-lo com es mereix.

  • Un poema...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 06-02-2014

    breu i refrescant a la vora de la piscina, compartint silencis i mirades. M'ha semblat molt càlid i la imatge d'agafar el seu reflex...fantàstica.

    Gràcies pel teu comentari. 1 abraçada.

  • És un poema per a recordar-ho[Ofensiu]
    Rafaelmolero | 04-07-2013 | Valoració: 10

    Moltes gràcies pel comentari del meu poema. Intente fer-los cada dia millors, això
    espere, el meu valencià no és com el català pur, tinc alguna divergència.
    M'ha agradat molt llegir este de la Piscina té una qualitat especial. No puc definir-te
    més, ets molt original. Enhorabona. Rafael Molero

  • Preciós[Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 01-05-2013 | Valoració: 10

    Et felicito Aleix un poema breu però que transmet moltíssim per si sol. No paris mai d'escriure.
    Edgar
    PD: Moltes gràcies pel teu comentari al teu relat!

  • Hola, Aleix.....[Ofensiu]
    teresa serramia | 17-04-2013

    ostres, que bonic!!!, que dolç!!...Que intens...Que sincer...

    Bravo, quan d'amor que et traspua per tot....Quina joia!!
    Rep tot el meu amor...Gràcies pel comentari......

  • Aquesta piscina...[Ofensiu]
    Annalls | 04-04-2013

    .. la tens ja ben plena!! Felicitats, aviat tindrà més comentaris que "Les dones també..." , però aquests merescuts. Si estesis al Fòrum et deixaria nota allà, així però tinc el plaer de rellegir-te.
    La darrera frase, "....Adeu-siau, fins demà" es molt important, no ho he sabut fer , cap relataire l'ha copsat. Volia fer una critica que hi ha gent que hi va un dia si, i un altre també , per necessitat o pq estan jubilats i s'avorreixen. Si se't acut alguna forma perquè s'entengui que vull dir...

  • Aquest breu poema[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 02-04-2013

    em suggereix un munt de sensacions: pau, amor, tranquilitat ... El fet de llegir-lo és com prendre un sedant quan la ment es troba agitada.
    Gràcies, amic Aleix per passar pel meu raconet però sobretot per escriure i deixar-te llegir.
    Una forta abraçada.

  • betixeli | 05-03-2013

    Genial, de veritat. Els teus poemes també es mouen, te n'has a donat?!

  • Elements cristal·lí[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 02-03-2013 | Valoració: 10

    Aquest és un poema en què tot està tan net, tan cristal·lí, sense un borrall distorsionador. Com els sentiments que traspuen del seu creador.

  • La tranquilitat [Ofensiu]
    David Gómez Simó | 25-02-2013

    que transmets en aquests versos trobo que resulta molt escaient.

    Un bon poema.

  • El teu poema...[Ofensiu]
    AVERROIS | 06-02-2013 | Valoració: 10

    ...és tot un mirall...La força dels teus poemes fan crear imatges que equilibren l'ànima. Felicitats, com sempre fabulós.
    Una abraçada.

  • M'agrada tant[Ofensiu]
    Josep Ventura | 28-01-2013 | Valoració: 10


    que no se que dir-te, sols que llegeixo tots els teus escrits de mestre
    i en cada mot aprenc.
    Una abraçada
    Josep

  • Clar. Magistral.[Ofensiu]
    Epicuri | 28-01-2013

    Clar. Magistral.

    Aturar.
    Aturar-se en moviment.
    Com vols que l'aigua s'estigui quieta
    en el nostre pensament?

    Amb el punt d'humitat precís,
    Tot mestre s'adona. Perfectament.

  • El poder de la mirada[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-01-2013 | Valoració: 10

    La mirada ho diu tot. En els ulls podem llegir tot l'afecte o l'aversió que provoquem en els altres. I aquesta mirada quieta, tranquil·la, que va dels ulls al reflex de l'aigua i que ens presentes d'una manera tan succinta, revela amor, admiració i desig de perdurar.
    No m'allargo més perquè ja t'ho han dit tot.
    L'enhorabona

  • Tendre[Ofensiu]
    Naiade | 24-01-2013 | Valoració: 10

    Un poema bell, que deixa una sensació dolça, et fa visualitzar aquesta aigua, i et balanceja tot aportant-te pau.
    Una forta abraçada Aleix

  • Aleix[Ofensiu]
    Gabriel M. | 22-01-2013 | Valoració: 10

    Un poema ple de sensacions, d'humitat, de força "suau" i temperada. Se li podrien donar varis sentits. M'ha agradat molt venir a llegir-te
    Gràcies per els teus afalagadors comentaris al meu poema "Encara".
    Una abraçada.

  • Aigua quieta[Ofensiu]
    franz appa | 21-01-2013

    Ara que bufa el mestral i el fred fa tentines entre nosaltres, el record d'aquesta imatge, d'aquesta metàfora d'una relació transparent i plàcida, s'evoca com el missatge de les coses que, encara que semblen adormides, romanen i es perllonguen, gràcies a la memòria.
    Però la memòria no implica només la ment. Com demostra aquest breu i bell poema, resideix en el cor també, en els sentiments, en alguna misteriosa vibració que es desperta i ens regenera fins en les hores més fosques de l'hivern.
    Com l'aigua quieta, ens espera, aquesta vibració en descans, per facilitar-nos la immersió en la seva benaurança.
    Una abraçada,
    franz

  • Aigua quieta[Ofensiu]
    franz appa | 21-01-2013

    Ara que bufa el mestral i el fred fa tentines entre nosaltres, el record d'aquesta imatge, d'aquesta metàfora d'una relació transparent i plàcida, s'evoca com el missatge de les coses que, encara que semblen adormides, romanen i es perllonguen, gràcies a la memòria.
    Però la memòria no implica només la ment. Com demostra aquest breu i bell poema, resideix en el cor també, en els sentiments, en alguna misteriosa vibració que es desperta i ens regenera fins en les hores més fosques de l'hivern.
    Com l'aigua quieta, ens espera, aquesta vibració en descans, per facilitar-nos la immersió en la seva benaurança.
    Una abraçada,
    franz

  • Òndia, xicon![Ofensiu]
    rnbonet | 18-01-2013

    Un reflex de pintura impressionista; un allau de miralls d'aigua; una blavor de cel i d'aigua; una mirada sensual i amiga a la vegada.

  • Mirades, reflexos, records[Ofensiu]
    rautortor | 17-01-2013


    Saber mirar no és cosa fàcil. Si no et controles la teva mirada pot esdevenir un acte d’indiscreció –fastigosa, a vegades–, d’insolència, desvergonyiment o cinisme, fins i tot. Cal mirar amb elegància i delicadesa, com és el teu cas.

    Mirar des de l’altra banda de la piscina sense bellugar-se massa, en consonància amb la quietud i serenor de l’aigua –bella imatge. Així, hom disposa de temps i oportunitat per recollir amorosament el reflex cobejat entre les tentines de la superfície moguda per la brisa o per les onades del darrer nedador. I també, fa possible jugar a comprovar la bellesa del llambreig que ella –o ell– emet des de la distància tot convidant-te a recollir-lo talment com es fa amb un bes volat.

    Em quedo amb aquests versos: me’l miro, et miro, / me’l torno a mirar i l’agafo. Agafar el reflex esdevé un acte d’amor indescriptible.

    No sé com t’ho fas, però la teva poesia sempre m’asserena. Gràcies.

    Raül

    P.S. Llegeixo i gaudeixo tot el que publiques. I em sap greu no disposar de temps i oportunitats per comentar-ho.
    Ah, i els teus comentaris, sempre fidels, em fan sentir afortunat.

  • Aleix!!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 17-01-2013 | Valoració: 10

    A part d'estar molt agraït sempre pels teus comentaris, et volia informar d'una cosa que potser la trobes interessant.
    Mira, estic a La Comarcal Edicions en l'apartat de micromecenatge per tal de dur a terme la publicació d'un nou poemari titulat "Amor i Silenci"...--i res, que et deixo l'enllaç per si et venia de gust de reservar els teus exemplars--ei, sense cap compromís eh!!.. només t'ho volia fer saber perquè mai no sé com posar-me en contacte amb tu....--mira, l'enllaç és aquest :

    http://micromecenatge.lacomarcaledicions.com/productes/amor-i-silenci

    ( copia'l i enganxa'l al teu navegador perquè no me'n surto )--això només si hi estas interessat, està clar!!

    Bé, res, perdona i una forta abraçada company de poemes!!

  • Quin plaer llegir-te.[Ofensiu]
    Jordi Baucells | 14-01-2013 | Valoració: 10

    Ja ho havia provat abans, i coneixia la teva mestria. Arran dels teus comentaris als meus relats he volgut veure de mes aprop el teu treball. I ara em sento tant i tan petit que ni sé massa que hi faig aqui. Ets una mena de monstre en això de les lletres, Aleix. Pels aprenents com jo, aquells que ajuntem lletres per fer paraules amb vocació de frase i tal vegada, de paragraf o fins i tot de capitol, ets una mena de far. M'afalaga que et prenguis la molestia de llegir-me, em donen molta empenta els teus comentaris. Venin de tu, tenen per a mi un valor especial. T'estic molt agraït i no puc fer mes que felicitar-te pel teu treball. No deixis de alimentar-no amb el teu saber fer.
    Una abraçada.
    Jordi Baucells

  • gràcies aleix pel teu comentari[Ofensiu]
    joandemataro | 13-01-2013 | Valoració: 10

    i el teu anàlisi, i sobre tot per la teva amabilitat que és un gran regal per mi i ben segur per la majoria de relataires de RC

    has copsat molt bé el sentit del morir en aquest poema: " és entrega total " per necessitat prquè és una cerca desesperada a trobar el sentit de la vida...

    és un morir ben metafòric, encara em fa por la mort ! :-)
    una abraçada amic
    joan

  • Impresionista[Ofensiu]
    Carles Ferran | 12-01-2013

    Quina pau, quina gaubança, quina exquisidesa destil•len els teus poemes, quin amor més sòlid i generós!. Mestre en dir-ho tot amb tres paraules (i potser algun adjectiu), la teva lectura ens deixa un pòsit de benaurança. Poeta impressionista, tot són colors i picades d’ullet als teus poemes. Sempre espero el següent.
    Una abraçada.

  • un reflex d'amor[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 12-01-2013

    però un xic distant, que pot dur-nos a un record segons el final que ens mostres, més que no pas a una realitat del moment.

    Un poema molt senzill en aparença que demostra un bon ritme i una bona visió dels moments de quietud, que normalment solen ocorre en la calitja de l'estiu. Ja sento el cant de la cigala.

    Ben trobat Aleix, en seguim parlant!!

    Ferran

  • Aprenentatge[Ofensiu]
    Joana Llor Serra | 11-01-2013 | Valoració: 10

    Gràcies pels teus comentaris, em serveixen de molt. De fet darrerament penjo menys relats per què estic endinsada en un projecte d'un recull de contes i a presentar-me a algun concurs literari i això m'ocupa força temps. Però veure com cada vegada que penjo un text et tinc allà amb els teus comentaris m'anima a seguir. Amb tu he descobert una poesia propera, que es palpa, crec que aquest compartir és un aprenentatge constant.
    una abraçada
    Joana

  • Explicar de forma tan senzilla la pau de l'amor[Ofensiu]
    Mena Guiga | 10-01-2013 | Valoració: 10

    ...no és fàcil.
    I tu ho has fet amb la imatge de la piscina i els dos costats.
    Cadascú al seu espai que s'ajunta quan volen.

    Imagino el silenci i les mirades i la immobilitat i els veig en un oasi que no és un miratge.

    Alça!

    Mena (i a la Tanganika també li agrada)

  • No estic ...[Ofensiu]
    Annalls | 10-01-2013

    ...encara!! Me en-descuidat ( , ),no t'afoguis pose-les tu...
    No te dit res de la piscina... faig moltes fotos al reflexes, no especialment de persones, però si de vaixells i qualsevol objecte que es reflex i al aigua. I mai , mai m'havia fixat d'aquesta manera com ho has fet...a partir d'ara les piscines i els seus reflexes seran una altra cosa, es molt guapo el final.
    Et convido a passar pel temps que corre tan...m'estic fent addicta als comentaris, haure de fer-m'ho mirar. Es el primer que vaig escriure així molt xafada i d'entrada tampoc pensava passar-lo !!.
    He descobert la brins, UAHUUUU !!!

  • Hola Aleix...[Ofensiu]
    Annalls | 10-01-2013

    ...de Ferrater. Les publicacions noves van tan rapides que no t'havia enganxat aquesta piscina. I la meva ahir crec en surt una , avui l'altre i ja no es veu a la pagina principal...Et diré que em fan gracia els teus comentaris i m'agraden eh? que en això de escriure al no veure'ns les cares ,es poden fer interpretacions errades. I veient-se la gent també o sia...que et deia ...? ah si ,que hi sols veure més del que tenen...soc molt transparent i si vull dir-hi alguna cosa més, la cara tota em traeix...
    Seria divertit que em diesis quines paraules amagades hi trobes..., no es més (ni menys)del que diu...es una sensació amorosa que es desperta en aquest cas, per un contacte de les mans de la parella en una esquena adolorida i a parir d'aqui com l'estimació es molta es desperta l'energia emocional interna dita amor que desitjaria traspassar les fronteres físiques, per unir dues energies pures..(uf tallo, es que vinc d'unes creences orientals molt fortes i encara es nota) i com tenia el dia baix li afegeixo lo del batut com per riure'm de mi...no pensava publica'l , però vaig decidir veure la reacció pel ultim vers!!!!

  • Cargolsalalluna | 10-01-2013 | Valoració: 10

    Veig que el reflex sobre l'aigua -tot i que aquí més dolça que salada- també ha estat una de les teves imatges en aquesta darrera entrada. Igualment et desitjo una molt bona entrada d'any i algun dia ja m'explicaràs aquests insinuats lligams amb Igu... Abraçades, Aleix.

    Cargols.

  • Ben tendre[Ofensiu]
    Atlantis | 09-01-2013

    És un poema preciós. Tendre i gairebé diria que té una fina vena eròtica ( per mi sempre que hi ha aigua entremig hi ha alguna cosa d’erotisme). T’imagines el reflex de la figura i se’t fa estrany que estigui immòbil, perquè te l’imagines tremolant. Per això dius lo de la lleugera tintina, que malgrat en el diccionari no he sabut trobar el significar si que té que veure amb la imatge que m’he fet jo.

    I el cap ho recorda “humit”. Què ben explicat és aquest record “humit”

    Et felicito.

    Una abraçada

  • BON ANY NOU![Ofensiu]
    liudmila | 08-01-2013 | Valoració: 10

    Aleix, ja has "obert" l'esciprtura d'aquest any! Us desitjo tot el millor en 2013!

  • Bonic i dolç[Ofensiu]
    Bonhomia | 08-01-2013 | Valoració: 10

    Quin bell poema. El reflex, l'aigua... em sona com una melodia dolça, fraternal,... la mirada... tot transparent i brillant... coses d'aquelles que fan persistir i rejovenir, sigui de nit o de dia.

    Merci pel comentari!


    Sergi

  • Delicat poema![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 06-01-2013

    Des de la Sala Mandra, pausadament i pacífica, he assaborit amb delit el teu poema. Unes imatges precioses que, malgrat la mandra, he volgut gaudir una vegada i una altra. M'ha encantat el to intimista utilitzant l'aigua com element sensual, d'unió i d'observació plàcida cap a la parella. Pura màgia en els teus mots!
    Una abraçada gens mandrosa, Aleix!
    Mercè

  • Preciós[Ofensiu]
    brins | 05-01-2013 | Valoració: 10

    Un poema íntim i blau, Aleix; tan blau i serè com l'aigua d'aquesta piscina que et reflecteix un amor constant. Moltes felicitats per saber expressar els teus sentiments amb tanta bellesa.

    Espero que els Reis acompleixin tots els teus somnis, amic.

    Pilar

  • amor ple de sensacions, aleix[Ofensiu]
    joandemataro | 04-01-2013 | Valoració: 10

    que com sempre ens fas arribar amb gran mestria, en poques paraules dius molt !!

    et desitjo un bon inici d'any i que els reis et portin bons regals, te'ls mereixes.

    una gran abraçada per tu i la teva dona

    joan

  • Una poesia molt intuïtiva[Ofensiu]
    Rafaelmolero | 03-01-2013 | Valoració: 10

    Es estupenda aquesta poesia, la veig molt original, no sé com veus la piscina com si fora el cristal.lí de l'amor. Molt bona!!!!, Sí que farem bona amistat Aleix. fins a l'altra. llegiré els teus poemes.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2638 Comentaris

191353 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).