La sal

Un relat de: Aleix de Ferrater

Tremoles avui com mai ho has fet
movent els dits tots en desordre.
Les cames tenses, posseïdes,
el cos en arc, les mans
arrapades al llençol, i el coll
en coll mossegat, roig.
S’estén la pell de gallina
en sorgir la set del cos.
Silenci, espurnes de menta,
el llavi s’acosta a l’orella
i a sota veu, no la treguis fins demà.

Comentaris

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-10-2022 | Valoració: 10

    Relat molt interessant. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre els ENCERTS.
    Cordialment,

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 19-10-2022 | Valoració: 10

    Amb delicadesa i anan fent, s'enten tot.
    Una abraçada
    MariaM

  • Senzillesa i elegància[Ofensiu]
    Homo insciens | 10-10-2022

    Admiro aquest art teu d'escollir les paraules precises que li donen al poema la senzillesa i elegància que necessita. Fantàstic!

  • Bona vesprada, Aleix: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-10-2022

    Hui me'n recordat de tu. Espere que tot et vaja bé. Et comente que en tinc un nou relat, que pot interessar-te. Quan pugues, ja em diràs coses.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Balla, balla, ballaruga...[Ofensiu]
    Joan Colom | 06-10-2022

    Mentre en Joan Colom balla, n'hi ha que sabeu treure més punta al llenguatge i aconseguir que allò que més d'un titllaria de procacitat esdevingui un final elegant.

  • comentari del comentari[Ofensiu]
    Atlantis | 28-09-2022

    Torno a entrar per dir-te que m'ha agradat que et fixessis en el primer poema del llençol, que de fet, és el primer que vaig escriure. Com molt bé has notat vaig recrear els moviments del llençol quan el pleguem i sorgí d' una necessitat de recloure'm

    El segon va ser quan em van comentar que era un poema trist. I per això dic que puc ser un llençol desplegat, també. Dels comentaris m'agraden quan veig que connecten amb el que vull dir. Per això et dono les gràcies.

  • Volcànic.[Ofensiu]

    Aquest poema té una força volcànica! En pocs mots trenes un acte, el sexual!. Amb una finor que es fa melós a l'oïda. Tot ell parla de tu, de la teva manera d'entendre l'amor i el sexe, la passió i la follia de deixar-se dur, de de deixar-se anar....En definitiva d'aimar en estat pur....

  • Un poema...[Ofensiu]
    Prou bé | 27-09-2022

    ... per gaudir també llegint de la sal. Jo m'imagino amb gust de mar!

    Amb total cordialitat

  • gust a sal[Ofensiu]
    Atlantis | 26-09-2022

    Ho acabo de comentar en un altre poema, m’agraden les paraules quotidianes i senzilles en els poemes. Fas una descripció pausada d’un moment. I a mi m’agrada sobretot : movent els dits tots en desordre./ S’estén la pell de gallina en sorgir la set del cos. / no la treguis fins demà.
    A saps que sempre gaudeixo dels teus poemes. No deixis d’escriure a Relats.

  • Espurnes de menta[Ofensiu]
    Ness | 23-09-2022 | Valoració: 10

    El poema és brillant però per mi la "cirereta" n'és el vers: "Silenci, espurnes de menta". Aquesta metàfora la trobo sublim!
    Gràcies per regalar-nos aquests poemes!

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 23-09-2022 | Valoració: 10

    Interessant Relat. Llegit vàries vegades.
    Gràcies pel teu comentari al Relat La Companyia.
    Salutacions cordials.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-09-2022

    Hola, bona vesprada, Aleix: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu relat "Promesos". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • A flor de pell[Ofensiu]
    llpages | 22-09-2022 | Valoració: 10

    Un poema bellíssim perquè té una barreja de delicada sensualitat i de sexualitat explícita que el fa molt original. M'agradaria esbrinar què vols dir amb les "espurnes de menta", potser cadascú hi entén quelcom de diferent, i aquest interpretació oberta també és un mèrit del poeta. Enhorabona, Aleix!

  • LA SAL DE LA VIDA. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-09-2022 | Valoració: 10

    Un bell poema, senzill i suau, on la pell i els llavis van fent l'amor.
    M'ha agradat molt com ho planteges.
    Gràcies per compartir.
    Una forta abraçada, Aleix.
    Cordialment.

  • Espurnes de menta[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 22-09-2022 | Valoració: 10

    M'ha impressionat, Aleix.
    Quines acurades imatges plasmes a la ment de qui et llegeix, delicades, i molts sensuals.
    La teua veus pròpia s'eleva. No ens la treguis. Cada dia en volem una mica més: poesia i belles paraules carregades d'erotisme.

    Abraçades múltiples.

    Helena

  • Sensual[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 22-09-2022 | Valoració: 10

    Bell poema, sensual i delicat.

    Una abraçada Aleix.

    Rosa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189867 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).