Et tinc present

Un relat de: Aleix de Ferrater

La platja haurà d’esperar un altre diumenge
per veure’t i acollir-te.
Aquestes petjades no són les teves,
però és igual, les seguiré com si ho fossin;
agafaré la sal que deixen anar
i recordaré el teu somriure, una vegada més,
com aquell que recordo juganer
amagat darrere la cortina del bany.
Deixo anar aquestes imatges
amb la clavellina perfumant-te els cabells,
maleint no haver-te comprat
la coca tan bona de Perafita.
Escric tot això i tot allò que no goso.
Et tinc present, Molt més que no em pensava.

Comentaris

  • Anyorança[Ofensiu]
    Naiade | 15-09-2022 | Valoració: 10

    Un poema bell i trist que traspua sentiments profunds. una nostàlgia tan forta que posa un nus a la gola. Espero que gaudeixis el proper diumenge de l'enyorada companyia

  • Habilitat[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 07-09-2022

    Quin plaer llegir-te i gaudir de la intensitat de les teves emocions. Sempre em sorprèn la teva habilitat per vestir amb paraules sentiments que en un moment o altre també he experimentat.
    Gràcies per llegir i comentar la meva darrera publicació.

  • AGRAÏT...[Ofensiu]
    jomagi | 03-09-2022

    ...pel seu comentari. Davant del drama del munt de persones que posen fi a la seva vida, m'ha afectat molt el recent suïcidi d l'indigent que va motivar-me el relat de "QUI ETS?" del 7/5/22. Fa pocs dies va fer-ho en ple carrer, Era de Dinamarca, rosenc, carrera universitària i segons em digué (parlava angles) era feliç...Vaja que fou un dur cop...
    Heus segueixo. Una abraçada.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-08-2022

    Bona vesprada, Aleix: Gràcies per la teua opinió sobre el meu relat "La motocicleta vespa". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment. Una forta abraçada.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 27-08-2022

    Que tu Aleix opinis sobre els meus poemes o relats és d'un gran valor per a mi. Escrius d'alló més bé i tu agraeixo moltíssim.

    Una abraçada !.

    Rosa.

  • Absència[Ofensiu]
    Montseblanc | 27-08-2022

    Hi ha absències que es fan molt presents, però això, a la vegada, encara fa més palesa l'absència. És dolorós no tenir una persona estimada a prop físicament. El teu poema, nostàlgic i trist, encara que les belles imatges que dibuixes facin sentir la dolçor de l'amor al lector, és un crit des de la soletat.

  • Records[Ofensiu]
    Prou bé | 26-08-2022

    Un poema molt bonic on es diu i no es diu, però deixa entreveure un sentiment d'enyor positiu... Em sembla.

    Amb total cordialitat

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2022 | Valoració: 10

    Enhorabona per aquest Relat. Molt sensible.
    Agraeixo el teu comentari al Relat sobre CIVISME.
    Salutacions.

  • Privilegis[Ofensiu]
    Endevina'm | 24-08-2022

    És un privilegi tenir els teus poemes a relats i poder llegir-los. Sempre hi haurà qui pensi que escrivint com escrius, hauries de publicar en paper (i fent-nos pagar) per llegir tot allò que escrius, i no sempre cal.

    Sé que ets una persona altruista, i els teus poemes en parlen cada cop que ens comparteixes un dels teus escrits, com ara aquest poema on et veig caminant per la vora de la sorra molla, resseguint petjades que una ona potser s'endurà ben aviat.
    No deixis de compartir els teus poemes amb nosaltres, i també, quan ho creguis adient, publicans un altre llibre amb els teus poemes inèdits, o no.

    Una abraçada Aleix,i fins aviat per Reversos. (O això espero)

    Ferran

  • Sinceritat.[Ofensiu]
    Joan Colom | 23-08-2022

    El teu poema traspua sinceritat. Vull creure que el vas escriure sense pensar en Relats i que va ser després —i després de pensar-t'ho unes quantes vegades— que el vas enviar.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-08-2022

    Hola, Aleix de Ferrater:
    Gràcies per la teua visita i l'opinió sobre el meu relat "Història de Villanueva de Castellón". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment i fins a l'altra.
    El tinc sempre com a preferit. Ens veurem...

  • Clavell[Ofensiu]

    Sempre em sorprens amb el teus poemes d'amor per la jovelialitat que traspuen...semblen escrits per una persona de trenta anys. Per com de romàntics i fresc que són. Això vol dir que la teva manera d'expressar i desitjar l'amor s'ha enriquit amb els anys , però segueix essent igual de il·lusionada i esperançadora. Ah!, un petit encís...,on hi dius clavellina perfumada no hauries de posar clavell? La clavellina és la planta i el clavell el capoll amb llurs pètals...T'ho dic perquè la meva família han estat 50 anys cultivadors d'aquesta planta en les nostres plantacions...Ah, a mi m'agrada l'Aleix en la faceta de poeta, crec que ja t'ho havia dit abans...Una abraçada a setot de clavell.


    .


  • Sempre hi ha...[Ofensiu]
    llpages | 22-08-2022 | Valoració: 10

    una segona oportunitat per fer realitat tot el que s'ha fet escàpol en el poema, però no la desaprofiteu, potser no hi haurà una tercera ocasió, hahaha! Poesia fresca, com ve tan de gust en plena canícula. Una abraçada, Aleix!

  • Petjades del teu amor. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-08-2022 | Valoració: 10

    Un poema senzill i amb un gran sentit de blanesa. Tenir-la present en el teu cor, és tan preciós.
    Li he posat un "m'agrada", perquè ho he sentit tot dins de mi.
    Enhorabona, Aleix.
    Una forta abraçada.
    Et comente que el relat de "La història de Villanueva de Castellón", encara el tinc en espera, perquè ho havia llevat i ho he editat de nou, per posar-li una foto.

  • Recordar[Ofensiu]
    Marina i punt | 22-08-2022

    El teu poema m'ha inspirat molta tendresa, tan senzill, tan bonic. He gaudit llegint-lo.

    Salutacions

    Marina

  • coses universals[Ofensiu]
    Atlantis | 22-08-2022

    Les petjades, la cortina de bany, la coca, ...aquestes coses tan concretes es tornen universals quan algú pensa en la pèrdua d’algú estimat. M’ha agradat molt el poema i me li fet meu.
    Quina sort que apareguis de tant i en tant i et podem llegir.
    Una abraçada.

  • Les petjades[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 22-08-2022 | Valoració: 10

    Unes petjades que no s'obliden , un record inoblidable. Una poesía plena d'amor i tendresa. Un regal per llegir.


    Gràcies Aleix per el teu amable comentari de Bon dia amor.

    Una forta abraçada .

    Rosa.

  • Consciència de la presència[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 21-08-2022 | Valoració: 10

    Bona nit, Aleix,
    Adonar-se que tens algún present i prende'n consiència perquè no pots parar de pensar amb aquest algú... Sentiments que aboques tan delicats i que escriu tan bé.
    És un plaer llegir-te!

    Una gran abraçada,

    PS: La coca aquesta d'Osona no la coneixia, però si és tan bona com dius potser m'animi a provar-la.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189920 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).