Lluna

Un relat de: Aleix de Ferrater

Centre de la nit,
esguard que potser comparteixes
sense desfer les mans.
Oloro la platja,
oloro la platja reposada,
deixant la porta mig oberta
a la pàgina que llegia.
Quatre passes, la flama, la lluna
i el fum que em fuig dels llavis.

Comentaris

  • Nit de lluna[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-01-2023

    Nit de lluna ben acompanyada.
    Gràcies, Aleix, per deixar un comentari al meu relat, fictici però record compartit per una generació, la nostra.
    Salut i lletres, company.

  • Sensible [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-01-2023 | Valoració: 10

    Molt bon Relat. Olorar la platja en repòs.
    Sensible. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre INSPIRACIÓ.
    Cordialment,
    .

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 14-01-2023 | Valoració: 10

    Tendre i serena.
    M'agrada llegir-te, Aleix.
    Bon Any!
    MariaM

  • M'agrada[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 13-01-2023

    Bon dia i bon any, Aleix!
    Gràcies pel teu comentari al meu poema L'abraçada.

    He gaudit amb els teus versos i com descrius un petit bocí de temps, un moment d'intimitat, un instant... m'agrada molt com escrius.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-01-2023

    Hola, bona vesprada, Aleix: Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius la teua opinió sobre el meu poema Perfil d'abril.
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Daffodils[Ofensiu]

    Gràcies per comentar el meu poema Narcís davant el mirall, doncs si, com molt bé dius, el narcisos són flors molt boniques ( en anglès: Daffodils). Tinc algun poema d'aquesta temàtica de quan vaig viure a Cornualla. Allí hi anava a la collita, i vaig tenir ocasió de fotografiar-los àmpliament i a més a més treure'm algun extra econòmic a banda de la feina fixa que hi tenia. Aleix, et desitjo, salut i pau interior. Nil

  • Brillant.[Ofensiu]

    M'encanten aquests poemes breus en paraules i alhora extensos per la quantitat d'imatges que em suggereixen. La veritat és que un cop li he llegit ha causat en mi un silenci al meu voltant com si hi passes un àngel!, Fluir en tu aquesta mena de poesia és un escàner que palesa la teva gran sensibilitat poètica i el teu alt grau d'observació i la traca en plasmar-ho de forma tan brillant. Nil.

  • Sentiments[Ofensiu]
    Prou bé | 07-01-2023

    Avui des del mirador de la torre Urquinaona de Barcelona he vist com es podia el sol i com apareixia una lluna plena esplèndida!
    El que he sentit ho he vist entre línies als teus versos. Gràcies
    Amb total cordialitat

  • Lluna, foc, fum i bacallà.[Ofensiu]
    SrGarcia | 07-01-2023

    Una altra versió: un home està llegint i fumant, veu la porta oberta, treu el cap i sent l'olor del bacallà que s'ha de fer per sopar, encèn el foc i veu la lluna per la finestra.
    Dit així, la cosa és una narració patatera, però en la teva poesia les imatges són molt poderoses; si d'alguna cosa estic segur és que tu no volies dir el que dic jo.. Cal deixar-se portar per la cadència i la força de les imatges, sense voler buscar un relat unívoc.
    Espero que no et molesti la meva broma.

  • Calidoscopi de sensacions [Ofensiu]
    llpages | 06-01-2023 | Valoració: 10

    Un poema on els cinc sentits diria que hi són presents. És tan breu com encertat, transmet sensacions properes amb les quals t'hi sents identificat. Gràcies per compartir una sensibilitat tan exquisida!

  • La lluna al centre[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 06-01-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Aleix:

    Aquest dia de Reis m'he despertat amb aquest poema, tan suggerent, tan subjectiu.
    L'he considerat un regal, dels que se't posen als llavis i t'atrapen.

    Ahir vaig observar molt d'a prop la lluna perquè estava plena. Durant tota l'estona que vaig estar caminant, va ser el centre de tot ja que la meua atenció estava en ella.
    Vaig deixar reposar els pensaments malgrat no tenia cap platja per a fer-ho.

    Moltes gràcies pel teu comentari al poema d'Úrsula. Pròximament en posaré més d'aquest recull.

    Et desitjo un feliç any i un bon dia de Reis.

    Una abraçada forta,

  • la màgia de la lluna[Ofensiu]
    Atlantis | 06-01-2023

    Ahir a la nit, mentre esperava si venien els reis vaig sortir el balcó i vaig veure la lluna.
    El llegir aquest poema avui me n'he recordat .La lluna és màgica. I el teu poema també.

    Espero que hagis començat bé l'any.



  • Una mirada a la lluna[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-01-2023 | Valoració: 10

    Amb aquest bell poema acabes de fer un homenatge a la lluna, que si la sabem observar ens transporta a una autèntica calma.

    Enhorabona Aleix.

    Salutacions.

    Rosa.

  • LA LLUNA EN LA PLATJA [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-01-2023 | Valoració: 10

    Una descripció molt pulcra de la lluna, on la lluna, on la reflecteixes, tot el seu encant entre els llavis, la flama i les passes.
    Gràcies per la teua visita i l'opinió sobre el meu relat Història de Cuevas de San Marcos. Em dius que és Coneixement. Sí, és això!
    Et passen per alt molts relats meus, que no m'has llegit. No sé què et passarà!
    Una forta abraçada i sí que he passat a un Nou any! Espere que passe un altre i tu també.

    QUAN VE NADAL


    Quan ve Nadal,
    hem de tenir l'amor en el cor,
    respectar-nos tots per igual,
    hem de ser senzills
    i esperança natural,
    que el món siga millor.
    Quan ve Nadal,
    un somriure com un sol
    de pau i d'amor.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

191067 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).