La resposta

Un relat de: Aleix de Ferrater
M’apassiona la bèstia femenina
que duies aquest matí a les entranyes
i que ara clamo, plantat en el silenci i la distància.
He de cercar, com sigui, la resposta
d’aquestes brases que sempre em revifes
i constantment imploro, quan no hi ets, com ara.
Aquesta tarda he mirat el telèfon
com a únic objecte il·luminat
del menjador. I ara, de nit, escolto
només com retrona dins el meu cervell.

Comentaris

  • MAS FET SENTIR[Ofensiu]
    jomagi | 26-12-2023

    ...coses meves, sentiments d'odi i passió, de trendresa i temor...
    Desitjar a una dona és una constant lluita de sentiments misteriosos que ha mesura que es fan records en la vellesa els desitjes amb més estimació... I el maravellos és quan un ha tingut
    la sort que haver-ne estimat mes d'una...

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Marta | 24-07-2023 | Valoració: 10

    Sentiments fantàsticament expressats. M'ha agradat molt!

  • Passió[Ofensiu]
    magalo | 06-04-2023

    Quanta passió dins un relat tan curt. És per això que se m'ha fet curt i l'he llegit tres vegades. L'absència que descrius l'he sentit una mica meva. Enhorabona!

    Gràcies per les teves paraules, ara estic una mica fluixa escribint i passo moltes estones fent aquarel.les però tinc ganes de venir a Relats més sovint.

    Una abraçada
    Marta

  • Pura vida[Ofensiu]
    Montseblanc | 21-03-2023

    Vivim en una societat on tot s'analitza, es reflexiona massa. I si sentim i punt? I si ens deixem arrossegar de tant en tant per les sensacions, pels sentits desfermats? El teu poema mostra un episodi d'aquests. Passió, desig, neguit, intensitat, PURA VIDA (una mica, de tant en tant, va bé).
    Una abraçada, Aleix.

  • força[Ofensiu]
    Atlantis | 20-03-2023


    Un poema que ens apropa a l’impuls sexual del nostre objecte de desig i que ens inquieta i ens fa està pendent tota l’estona. Aquest telèfon il·luminat és el que s’espera que soni per saber la resposta, tal com diu el títol.
    Ben trobat el llenguatge i el ritme. M’ha agradat perquè té molta força.
    En quan el meu poema Presentació, parla de l’ambivalència del jo poètic i el jo real, tal com tu molt bé em sembla que has copsat.
    M’agrada veure’t per aquí. Gràcies per comentar-me sempre.

  • SUGGERENT[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-03-2023 | Valoració: 10

    Relat interessant, que planteja reflexions. Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions,

  • VEHEMENT[Ofensiu]

    Aleix,

    Poema intens reflex d'una cremor interior.

    Malalt d'amor i enyor, podríem dir.

    Si el llegeix l'estimada...

    És bo de treure els neguits bo i fent-los accessibles als altres. Ben fet!

    Una abraçada

    Fidel Gangonells


    PD
    Gràcies pels teus comentaris en poemes meus.

  • La pregunta[Ofensiu]
    Prou bé | 19-03-2023

    Et fa patir? L'ànsia pel retrobament, la passió en l'espera i el neguit de l'absència, tan bé ho dibuixes que gairebé t'hi trobes.
    Bonic sentir així!
    Amb total cordialitat

  • Apassionant. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-03-2023 | Valoració: 10


    Impressionant i apassionant.

    Un poema ric amb un amor irresistible i apassionant, sincer, retrona en el cervell.

    Ho descrius amb molta dedicació i molt enriquidor.

    Que passes bona ni i una abraça…

    Cordialment.

    PERLA DE VELLUT

  • Transtornat[Ofensiu]
    llpages | 18-03-2023

    He imaginat un home trasbalsat per una relació carnal molt recent. Una mica excessiu, però reflecteix molt bé la condició masculina en la gran majoria d'aquestes circumstàncies. Crec que el cervell reptilià mana per damunt d'altres subtileses en aquests casos, què hi farem...

  • Força.[Ofensiu]
    SrGarcia | 18-03-2023

    Acostumat a la teva habitual serenitat, trobo en aquesta poesia molta més força, quasi ira.

    Molt ben expressada aquesta espera impacient, aquest desig que tot s'acabi d'una vegada, com quan ets a cal dentista.

    Fins i tot les paraules són dures: "bèstia", "entranyes", "silenci i distància", "brases"...

  • breu i intens[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-03-2023

    Un poema d'amor, breu i intens. I bonic.
    Gràcies, Aleix, per llegir i comentar el meu relat d'aquest mes.
    Ens anem llegint.

  • Desig carnal[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-03-2023 | Valoració: 10

    per la dona que et fa feliç, expressat en paraules i versos encisadors.

    Enhorabona Aleix.

    Una forta abraçada.

    Rosa.

  • Dones[Ofensiu]

    Em costa, com a gai que sóc, entendre com hi ha homes que els hi atreu tant sexualment les dones amb lo formosos que són els homes. I tu diràs: no ho pots entendre perquè t'atreuen els del teu mateix sexe. I jo et dic: mercès!, estimat col·lega de R.C per desitjar-les tant! Perquè encara que no m'atreguin carnalment, me les estimo, les admiro pel que són i alhora les planyo per tot el que han patit al llarg de la història en mans dels homes. Que mai se'ls ha passat pel cap que aquestes dones que han assessinat, esclavitzat i torturat podrien ėsser filles, germanes o mares seves. Vet ací Aleix el que m'ha inspirat el teu apassionat i bell poema. Salut!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189867 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).