Cercador
Llista categories
Detall intervenció
RE: discrepo...
Intervenció de: instants | 12-01-2010
És mitjançant la paraula que ens coneixem un poc més, la paraula és llibertat i la llibertat és aire que necessitem per a respirar. Vols ser esclau?
Respostes
-
discrepo...
angie | 12/01/2010 a les 13:07
Podriem englobar-ho en tres funcions :
- Per evadir-nos de la realitat.
- Per fer catarsi : l'escriptor exterioritza pensaments o emocions, o simplement es deixa anar a l'escriure, encara que sigui indirectament. És una mena de teràpia (aquí n'hi ha molts que estaran d'acord amb això)
- Per transformar el món o fer-se eco d'allò que passa o per canviar-lo.
angie
-
Completament d'acord amb l'angie !!!
Fidel | 12/01/2010 a les 13:59
i afegiria, lligat amb el tema de la catarsi:
PER PLAER
PER COMUNICAR
En definitiva, com a REFUGI per coneixe's un mateix , i també per seduir a l'altri (en el bon sentit, malpensats !)
Fidel
-
I en el dolent també, em sembla, eh? n+
Xolnir de Groc | 12/01/2010 a les 15:39
-
RE: discrepo...
instants | 12/01/2010 a les 23:26
És mitjançant la paraula que ens coneixem un poc més, la paraula és llibertat i la llibertat és aire que necessitem per a respirar. Vols ser esclau?
-
Plaer? Teràpia? Ui! que m'han dit....
Calderer | 12/01/2010 a les 14:38
...teniu sort que estic a la feina i no em puc dedicar a discutir que si no.....
Ara, estic d'acord, amb el sangifetge, en què serveix per a passar l'estona quan ets usuari de RENFE.... però això és una funció en la nostra societat?.....i el plaer....no són fets personals, íntims, desvinculats de cap funció social. Stop que m'embranco i he de treballar.
Lluís
-
Però
ginebre | 12/01/2010 a les 15:10
discrepo de que el plaer no tingui una funció social. El té, tant si és col.lectiu i compartit, (festes, àpats...) com si és íntim i personal (llegir, mirar..)
Ja que persones que es plauen i complauen, fan una societat més complaguda. ( perdò pel joc de paraules ;-)
-
molt d'acord !, n+
Fidel | 12/01/2010 a les 16:20
-
RE: He descobert quina funció té la literatura en la nostra societat, per a què serveix i us ho explico en aquest post
Jere Soler G | 12/01/2010 a les 15:27
De vegades, mentre estic al cinema, abans de començar la pel·lícula, quan surt el mooooooovirecord, em poso a pensar que ens observa un estudiós de l'espècie humana, i que davant d'una classe explica als seus alumnes com els humans tenen l'estranya activitat de contemplar vides fictícies, inventades, des de fora; i també els explica les raons psicosocials d'aquesta activitat que de primeres tenia lloc a la porta de les coves, davant de les fogueres, de manera oral; després per escrit, més tard mitjançant el cinema... to i que les tres formes i d'altres de noves han perviscut al llarg dels segles. En resum, la necessitat de contemplar vides fícticies des de fora, sense patir-ne les conseqüències per... la raó la sap aquest estudiós suprahumà.
-
funcions?
Xantalam | 12/01/2010 a les 15:36
Més que funcions, jo parlaria d'efectes, si entenem la literatura com una forma d'art (que és el que jo cerco quan llegeixo per plaer).
Són les emocions les que es beneficien; ens enriquim i ens coneixem millor com a espècie, podem canviar, millorar. Per mi les arts, en general, tenen a veure amb les emocions i està entroncat amb allò que encara no coneixem, en el millor de tots nosaltres, d'aquest món. Penso que la seva vàlua és infinita, té una capacitat infinita, tot i que no l'aprofitem ni la valorem com es mereixeria.
-
Sorpresa
Joan G. Pons | 12/01/2010 a les 15:40
Sí que serveix la literatura. Cal abans el treball de coincidir conceptes.... Què vol dir per tu Caldere "SERVEIX" ?
Si acceptes l'aportació, sense temps, de coneixements.... llavors jo crec que aporta i ha aportat molt.
-
Si són coneixements no és......
Calderer | 12/01/2010 a les 15:45
...literatura és alguna altra cosa que es transmet per l'escriptura: filosofia, autoajuda, instruccions d'electrodomèstics, receptes de cuina...
Lluís
Adéu
Voldria polemitzar una mica...avui estic amb ànim polèmic però he d'anar a buscar les nenes.
-
No.
Jere Soler G | 12/01/2010 a les 15:54
Si llegeixes "Jo Claudi" que t'ho recomano, aprendràs moltes coses sobre la Roma antiga: costums, història, anècdotes... i és una novel·la, i literatura de la bona.
-
RE: Si són coneixements no és... literatura!!!
rnbonet | 12/01/2010 a les 16:31
No és el mateix 'explicar coneixements amb paraules' que 'fer paraules per crear bellesa' -objecte de la" literatura"? No mai la 'bellesa' (en sentit artístic) a aprofitat per a res. Més aviat la 'bellesa' -de dones i homes en conill- ha servit. La 'bellesa artística' la feren amb diners; les altres conseqüències, en 'confabulacions' de llit, o de salons... O de ves tu a saber!!!
-
RE: I jo em pregunto:
Fada del bosc | 12/01/2010 a les 16:30
tot ha de tenir una funció?
no podem fer les coses perquè si, perquè ens agrada....L'art és pot calcular per la seva funció?
-
Un valor: la gratuïtat
Joan G. Pons | 12/01/2010 a les 18:28
Fer, Viure, Expressar-nos, Escriure, perquè ens agrada i gaudim..... prescindint de la segona part. Coincideixo Fada del bosc.
-
GAUDIR, NOMÉS AIXÒ... ÉS TANT...
M.Victòria Lovaina Ruiz | 12/01/2010 a les 19:09
A mi la literatura em fa feliç, i si em fa feliç, què més puc desitjar?
-
RE: GAUDIR, NOMÉS AIXÒ... Però no era literatura i societat?
rnbonet | 12/01/2010 a les 19:52
A nivell individual, ja també gaudeixo escrivint...Si no fos així, no escriuria.
Però em sembla que el debat era un altre. O jo l'he entés d'una altra manera: Té alguna funció social la literatura???
-
Hi ha moltes coses que ens poden fer feliços...
Calderer | 12/01/2010 a les 20:31
...o produir plaer com deien més amunt...però ¿té la literatura una funció social? ¿O alguna trascendència més enllà de fer--nos-ho passa passar bé' ¿Serveix per alguna cosa més que per discutir sobre si serveix o no per alguna cosa?
Trobo que han sortit opinions molt interessants ... especialment aquella que diu que l'esser humà necesita explicar o escoltar històries (em sembla que era del jeremies)....és una cosa que he pensat sovint.
Vaig a veure com tinc la verdura!
Lluís
Respon a aquesta intervenció
Nous recomanats editora
Últims comentats
- Un “don Juan” de 90 anys (2 comentaris)
- La neta de “los Americanos” (14 comentaris)
- Aquella tarda (4 comentaris)
- La llera del riu té set (1 comentaris)
- TIC, TAC, TIC, TAC... (5 comentaris)
- GESSAMÍ ANDALÚS ( 2n acte del poema En Lulo i Jo). (3 comentaris)
- QUEDA-TE'L (17 comentaris)
- Ens som refugi (última part) (1 comentaris)
- A.E.M.E. (els quatre genets de la fi de l’apocalipsi) (1 comentaris)
- Sota el cirerer de La Plana (3 comentaris)
Nous més llegits
- CONCERT EN VIU (IM. MEMÒRIAM DE JOAN SEBASTIÀ BACH) (13044 lectures)
- Vint nanoocurrències sobre SÍ O NO? [temps real de lectura: 2 minuts] (500 lectures)
- Capacitat per Decidir (373 lectures)
- La bellesa d'un gest (320 lectures)
- AQUELLS ANYS D’ALPINO I MILAN... (239 lectures)
- El Cosmos Perenne presenta una part (una auca) del seu passat Stoer: presentem ''L'auca del frikonaire ''gamberru'' (amb notes) '' (203 lectures)
- 3cosos 3energies (180 lectures)
- Turuta (126 lectures)
- Obashim i Misaki (14). El retorn de la Misaki Manaka al seu temps. (117 lectures)
- El nombre e i la mare que el va parir. [temps real de lectura: 40 minuts] (98 lectures)
Nous més comentats
- Capacitat per Decidir (9 comentaris)
- La bellesa d'un gest (8 comentaris)
- 3cosos 3energies (6 comentaris)
- TIC, TAC, TIC, TAC... (5 comentaris)
- CONCERT EN VIU (IM. MEMÒRIAM DE JOAN SEBASTIÀ BACH) (5 comentaris)
- Aquella tarda (4 comentaris)
- Vint nanoocurrències sobre SÍ O NO? [temps real de lectura: 2 minuts] (4 comentaris)
- M' agrada recordar la natura (3 comentaris)
- GESSAMÍ ANDALÚS ( 2n acte del poema En Lulo i Jo). (3 comentaris)
- Aquella i moltes més. [Temps real de lectura: 2 minuts] (3 comentaris)
Nous més votats
- La bellesa d'un gest (Agrada a 4 relataires)
- Veient el paissatge cada dia (Agrada a 3 relataires)
- TIC, TAC, TIC, TAC... (Agrada a 3 relataires)
- AQUELLS ANYS D’ALPINO I MILAN... (Agrada a 3 relataires)
- 3cosos 3energies (Agrada a 2 relataires)
- CONCERT EN VIU (IM. MEMÒRIAM DE JOAN SEBASTIÀ BACH) (Agrada a 2 relataires)
- Ens som refugi (1a part) (Agrada a 1 relataires)
- GESSAMÍ ANDALÚS ( 2n acte del poema En Lulo i Jo). (Agrada a 1 relataires)
- Del que vam ser , som i serem (Agrada a 1 relataires)
- Deixant-se anar (Agrada a 1 relataires)