Capacitat per Decidir

Un relat de: Joan G. Pons
En el nostre viure i conviure,cal prendre decisions, a ser possible encertades.
Potenciem una correcta capacitat per DECIDIR.

Una bona decisió es una acceptació de quelcom, que abans hem analitzat i triat.

Decidir es com donar una resposta concreta i adequada . Vivim envoltats de preguntes, interrogants. Ajuda molt les respostes concretes, decisives.

Una correcta decisió, demana, gairebé de forma obligada, una informació complerta sobre el que hem de decidir .
Un bon coneixement, afavoreix una bona selecció amb una adequada decisió.

El viure i conviure, plantegen, moltes situacions, en que cal prendre decisions. Recomanem doncs, que per una bona decisió, cal fer el camí d'una correcta informació.

Una bona i obligada informació, aporta una bona i correcta i enriquidora decisió,

Confiança, informació i seguretat en les nostres decisions.

.......................................................................

Comentaris

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-06-2024

    Es cert i ben curiós, Rosa.
    Salutacions.

  • Coincidència[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-06-2024

    Hola Joan. T'has fixat que Joan Colom, tu i jo hem coincidit en el mateix tema? Quina gràcia m'ha fet. Potser és que teníem molts dubtes. Ha,ha,ha.

  • Decidir, sempre[Ofensiu]
    llpages | 18-06-2024 | Valoració: 10

    Quan hom pren una decisió, més aviat o més tard es veu si ha estat encertada o no. Si ho ha estat, cap problema, cal felicitar-se'n i prou. Però si no ho ha estat, aleshores hi ha un factor que cal tenir molt en compte: només s'aprèn de les errades, que et forcen a reflexionar sobre el perquè de la decisió i et fan més savi quant a properes vegades. Per tant, decidiu sempre, que sempre en sortireu guanyant. Bona reflexió, Joan!

  • Aclariment [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 17-06-2024

    La categoria d'aquest Relat és assaig.
    Per un lapsus es va incloure, un altre.
    Cordialment.

  • En la categoria de l'assaig...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-06-2024

    Una fallada tècnica, Joan. He vist que en la categoria has posat "eròtica" i no has posat "assaig". Jo crec que t'has enganyat.

    Cordialment.

  • Decidir és decisiu. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-06-2024 | Valoració: 10

    El viure i conviure, apleguen a les decisions. Portes raó. Amb aquest assaig que implica raonament i seguretat.
    Ho has reflexionat molt bé, Joan.
    Bon assaig.

    Cordialment.
    Bona nit.

  • Bona reflexió [Ofensiu]

    La informació és decisiva, però a voltes ésser indecís es sobreposa per damunt de haver de decidir-se. A mi em costa Deu i ajuda decidir-me. Demano consell a tothom fins a escanyar-los i en acabat
    els asecesors s'emprenyen perquè acabo fent alló que em rota dels d'allonses...Joan, els teus consells sempre són de gran ajut i ajuden a reflexionar....

  • Les decisions...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-06-2024

    formen part del dia a dia, des de la més senzilla, que fem pràcticament per inèrcia, fins a les més dificultoses que necessiten la màxima informació, per poder prendre'n més consciència.

    Una abraçada Joan.

    Rosa.

  • Essencial [Ofensiu]
    Nua Dedins | 16-06-2024 | Valoració: 10

    Potenciem una bona capacitat per decidir... quin text més profund i tant essencial. Un text per rellegir-lo cada dia just quan desperta l'albada! Certament, cada decisió és una tria i un camí de vida.

    Escriure n'és una... i per a mi, vital i ben encertada.

    Gràcies per compartir 'Joan G. Pons' i ens seguim llegint!

    Bona continuació de diumenge.

Valoració mitja: 10