Cercador
Llista categories
Recomanats editora
- Quan el Sol es Pon
- El que tu vulguis nena
- La gravetat de la literatura
- Presència
- El llapis i el dibuixant
- Història de la Lipi Lupus i d'uns nens que van conèixer la Lipi Lupus
- El laberint de Selene (I)
- Insignificant descripció d'un passeig pel parc
- Un creuer pel Mediterrani. Dilluns: Barcelona
- La mitja taronja

Persona
73 Relats, 68 Comentaris17858 Lectures
Valoració de l'autor: 9.86
Biografia:
Una PersonaNo es alta ni baixa
Ni home ni dona
No es gran ni petita
D'on ve no se sap
A on va , qui l'atrapa.
No es ric ni tampoc es pobre
A que es dedica, tan fa
Ni el càrrec ni, quan guanya
Si es creient , o no
Ni a qui vota, no es extranya.
No us en féssiu servir
Tampoc res no mana
No es fama el dit
Tampoc us enganya.
Ni es deleix per ferir.
Una pedra existeix. No te rés a dins, vull dir, la pots trencar i ho veuràs tot. Si trenques una pedra, rés no canvia, rés no es destrueix, fins i tot fent-la miques, és la mateixa pedra. Però si trenques una persona, d'immediat, quelcom immensament valuós desapareix.
Diuen que ho va dir un tal Rajneesh Chandra Mohan Jain , qui es deixava anomenar entre d'altres cosses Osho.
Els drets, la base dels deures. MAI a l'inrevés...
Tinc dret, a la vida, a viure omplert i mogut per uns ideals que busquin una comprensió més profunda de la veritat, una llibertat més gran per a l'ésser humà, i una vida vida millor.
Tinc dret a viure sense haver d'amagar aquests ideals. Tinc dret a manifestar-los en públic i a no ser perseguit, ofès o rebutjat, per ells.
Tinc dret a canviar els meus ideals, quan jo amb llibertat ho decideixi; empès, tal vegada, per una visió més àmplia de la veritat. Ningú no em pot impedir de canviar-los en qualsevol moment de la vida.
Tinc dret a proposar, que no imposar, aquests ideals als meus fills, com també tenen dret tots els pares i mares del món d'ensenyar als fills els seus punts de vista i el propi estil.
Tinc dret a no ser considerat un boig , un fanàtic o un integrista, només a causa dels meus ideals, per part d'aquells que viuen buits de somnis i de lluites, i que no pensen ni reflexionen sobre la vida, el comportament i la natura.
Tinc dret que la meva visió de la realitat sigui respectada; i que la meva persona, pel fet de viure enamorat d'uns ideals, no sigui ofesa, prejutjada, perseguida, dominada o ignorada.
Tinc dret que els meus ideals puguin oposar-se radicalment als valors tradicionals i a les creences establertes, amb vistes a una llibertat més gran per a totes les opcions i a una recerca sincera, objectiva i oberta, de la veritat.
Tinc dret que els meus ideals siguin diferents, i fins i tot provocadors o insòlits, a la llum del pensament d'algú.
Tinc la obligació de respectar els ideals dels altres, encara que em resultin molests, incomprensibles o desagradables. Els meus ideals no són superiors ni inferiors, són els meus.
Tinc la obligació de ser fidel a la meva consciència, i de no renunciar als meus ideals per por al que pugui pensar la societat o les persones que estimo.
Tinc l'obligació de no posar mai el valor dels meus ideals per damunt del dret a la vida i a la llibertat de cap persona.
Tinc l'obligació de no imposar mai els meus ideals, ans exposar-los i proposar-los per la via dels diàleg i la pau.
Tinc l'obligació de fonamentar els meus ideals damunt l'exercici de la raó, del cor i del be; i de rebutjar, en ells, com a doctrina o com acció, la violència i les sensacions i sentiments negatius.
Tinc l'obligació de posar els meus ideals, i les seves conclusions, al servei de tota persona humana; i de viure i comportar-me de manera coherent amb aquests principis.
Avui encara conservo aquell paper rebregat; el mateix paper. De vegades el toco i l'ensumo; fa olor de llibre noble. aquesta olor em suggereix paraules i frases, i no puc evitar de posar-me a escriure.
Jeremias Soler "Els peus dins l'escuma" 2002. Relataire d'aquesta web.
Últims relats de Persona
preSONS.
Persona - 20-05-2012 - 6 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
Nocturn amb explosius.
Persona - 16-05-2012 - 23 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 1 minutmolt cremada. més
Poema míser.
Persona - 12-05-2012 - 15 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
Per què et mossegues la llengua?
Persona - 09-05-2012 - 101 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
Un moment.
Persona - 26-04-2012 - 51 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
dites dites ben o "maledites".
Persona - 06-04-2012 - 50 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
ARA mateix, aquí. cançó gràcil de primavera.
Persona - 01-04-2012 - 79 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: menys d'un minut. més
Sublimació de l'instint de rebel.lia: ART
Persona - 30-03-2012 - 65 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
Vers tu, vers jo.
Persona - 05-03-2012 - 75 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: menys d'un minut. més
És l'hora tocada...aviat seran i cinc!
Persona - 03-02-2012 - 126 Lectures - 3 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
El nom de la cosa, la persona. Estimació.
Persona - 01-02-2012 - 71 Lectures - 0 comentaris
Temps estimat: menys d'un minut. més
Anar i viure!
Persona - 24-01-2012 - 92 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 1 minutNo és poc. més
Revolta
Persona - 22-01-2012 - 122 Lectures - 2 comentaris
Temps estimat: 1 minutNo mes faig de poetessa quan hi ha audiència que em reconegui com a tal...també puc intentar fer prosa. Com diu aquell : Tota la vida parlant en prosa...i jo sense saber-ho! més
Un temps un espai: Paraula!
Persona - 28-12-2011 - 111 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
Personalment; esbandint fantasmes!
Persona - 05-11-2011 - 110 Lectures - 1 comentaris
Temps estimat: 1 minut. més
Últims comentaris de l'autor
-
Persona | 05-03-2012
Pregunta o ja resposta.
no és ja la cançó el seu ball?
Amor...amor...em cantes?
no és el vent i l'aigua
ja el meu cor?
i la pregunta l'eterna pregunta...
no es ja tota ella l'amor?
l'amor no és, pot ser
una fita. Ni un viatge
ni una sort.
l'amor es pregunta
i resposta.
l'amor ho és ja tot
N'hi ha qui pren cura,
mes,qui pren cura
del curador?
Vers tu, vers jo. -
Persona | 25-01-2012
Hi tornaré.
DE moment fascinat pel personatge de Claude R. Monfils. L'he cercat per internet i tot, dedueixo que és una creació. ( i si no vaig errat prou engrescadora. M'ha tingut una bona estona entretinguda).
El poema, de moment interessant, em manca ara temps i serenor per entrar-hi, per descomptat que hi tornaré.
Doncs això: Molt de gust de llegir-te. (continuarà) -
Persona | 11-08-2011
Confirmo en els teus mots que la poesia pertany més a la música que a la literatura
què és la por? pot ser un salt d'energia que ens fa cridar, però tanmateix...no mes un miratge, que no ens em de "creure" mai...i molt menys lluitar-hi. Quan fugim d'una ombra, l'ombra s'allargassa. Quan la mirem serenament. Desapareix. Com els crits...no l'eco però. Com l'eco del teu vers, és etern! -
Persona | 24-03-2011
Sempre es penja dels ulls
els ulls del cor.
De les artèries
amb un intens
batec.
De qui no te
llàgrimes,
per plorar
doncs
son
al
cul
del
sac
del
fons
dels
mots! -
Persona | 02-03-2011
Com les persones som lliures. La llibertat no ens fa necessàriament més feliços, simplement ens fa PERSONES.
Ens neguen com a poble. Per existir calen FETS que diu l'amic Epicuri.
El temps no es pot perdre. No existeix! la democràcia Crida al Nord d'Âfrica.
Pot ser per que existeixen i el que existeix no es fàcil d'ensarronar
Passaran els dies,
i tot en un plegat
arraconaran el problema,
i quan algú el tregui
un altre cop al carrer,
diran que ara ja no toca.
I qui dia passa...peix al cove!
SOM-HI???
Si seguem cadenes SI!
amic poeta!
La poesia diu molt mes enllà de les paraules
No es pot,ser l'existència, fins i tot les dels pobles
un etern Poema?
Cal retrobar molts juliols però, per que hi ha massa
paraula vana.
Mercè per la gran Persona que ets
que les teves paraules esdevinguin
carn! ( i no de canó)
Cal que doni una opinió????
-
Persona | 07-02-2011
Com crec entendre't company!
no del tot ni molt menys, tan sols, potser...com a mi mateixa!
I el veler, ja menys altiu,
i una mica apedaçat,
ja tornarà a navegar
pels camins de l'oceà
fins que un dia, a posta de sol,
i aquest cop, per sempre més,
s'esvaneixi a l'horitzó.
PO ser els velers han d'inflar les veles als vents! en sortir del port. Però tard o d'hora han d'enfrontar la tempesta....si es que de debó surten a la mar.
Els homes són com tres mariposes
davan una espelma encesa.
La primera va volar vers
la vora de la flama:
-He vist l'amor- digue.
La segona va volar
es va cremar una
pota.
-He sentit la ferida de l'amor-digue-
-La tercera, va anar directa a la flama
i es va consumir.
No més aquesta darrera
sap que és l'amor.
Poema sufí .
Un plaer, Joan. A rellegir!
-
Persona | 07-02-2011
Arriba en el moment en que arriba... ausència de pensament? sempiternitat? il.luminació??? o un petit bes del sol d'hui...
M'ha agradat molt trobar-te. Mai es tard per llegir, per escriure...es pot escriure res que no sigui literatura? ;-) a rellegir! -
Persona | 07-02-2011
Amb el que m'agrada fer amics, mirant el cel!
Olor de llibertat
Desig de perdre's
I sento dintre el pit frustració i
Anhel de ésser com ells,
I estic perdut amb mil cabòries.
jo no soc un escriptor ni un relataire, soc podríem dir, un aficionat a escriure coses que hem passen pel cap i que a voltes necessito expressar-les, no tinc cap pretensió de res,
Tot un relataire Company!!!!
i no parlo tant sols del falciot!
Mai es tard per fer noves troballes, mai es tard per estimar: Persones i paraules!
-
Persona | 07-02-2011
Sóc viu, penso al veure-la
Bècquer diria... y tu me lo preguntas?
Esclat d’il•lusions, imatges enllaunades,
qui fos tu, llum.
Qui tingués la teva màgia.
Un plaer, en el que a mi respecta descobrir-te'n. Més val tard...
La paraula "Col.lateral" sobretot quan es farceix amb "victimes", Persones com tu i com jo, sempre m'ha semblat un dels eufemismes mes cruels de l'era de la "cienciologia" les víctimes són això: Víctimes. No es res de bo ni de dolent és real! com la vida que es pot viure ;-) -
Persona | 29-10-2010
Que gaudeixis de aquesta teva casa de relataires i per molts relats, molts comentaris, molts lectors i molta, molta lletrafolia!!!!
-
Persona | 27-06-2010
Em sembla la teva prosa poètica. Es diria que no falta ni sobra un mot, per expressar la violència. Per activa i per passiva.
El somnis i son. fins que desapareixen; Com el blaus. Mentre el cos aguanti.
Reunir el valor necessari per actuar. Es pot també alimentar d'uns somnis, que no d'altres.
Fins a la desaparició dels somnis, dels blaus, de tota possibilitat de víctima, de tota possibilitat d'agressor. Podria ser aquesta, la finalitat de tot patiment?
M'ha agradat, m'ha fet pensar. -
Persona | 14-06-2010
Com aquest.
Quan sentim el vent
la por i al mateix temps
la serenor.
Quan sentim el present
quan ens adonem de que
som vius!
Quan veiem, toquem
olorem...
El vent cada cop bufa més fort, la meva imprudència em fa seguir on soc.
la vida és imprudència.
la prudència un petit ressort biològic, que massa morts prenen com si fos vida! -
Persona | 13-05-2010
Si senyor!!!! que la tempesta no amaini mai!...tret de quan faci sol, i encara.
Diu un vell poema Sufí, que tres papallones volaren vers una espelma.
La primera s'aturà i digué:
He vist l'amor.
La segona s'acostà fins que es cremà la pota.
- He sentit la flama de l'amor. Digué
La tercera, va volar al centre de la flama.
Conegué l'amor!!!!
s'ha d'estar viu i conscient com la poesia que tan be, vius i fas.
El demés són romanços....
Per moltes primaveres poeta! ( per totes)
amb hivern i tot...llamps i trons! -
Persona | 04-03-2010
No t'havia llegit, encara
però tot te remei a la vida.
Avui ploro,
no vesso res.
La vida més aviat m'ha ensenyat a "besar" les llàgrimes i a plànyer el dolor absolut que no més ha sentit qui no pot vessar-les
L'escalf d'un cor que potser vol ser alegre.
que tal, sense pot ser...
per que treballa un cor...conscient...si no per ser alegre?
segueix, sis plau, no paris. -
Persona | 09-02-2010
Poemes com aquest que sap que les penes, el dolor, sobre tot. És una manera de cridar l'atenció.
Ens fem tant poc cas...fins i tot a nosaltres mateixes.
Per això ens cou, el cor i l'ànima. És una manera de reclamar, de demanar: protagonisme, atenció, cosses...
Un somriure franc, La felicitat és l'estat natural dels arbres, dels animals, de la naturalesa. Però les persones sovint no perdonen l'alegria franca. el joc, el gaudiment, ...quan més "importants" més serioses. Fins a la ganyota del dolor que crida.
Tu m'has fet somriure i sembla que jo vulgui fer plorar ( dóna i per que no si fa ganes...)
No i no.
El somriure és el més atacat, per massa gent que es creu seriosa. Amb el somriure...la revolta!:-)
Últimes intervencions al Fòrum de l'autor
-
Mor un gran actor. | Persona | 28/12/2011 a les 10:32
Darrera intervenció de iong txon, 28/12/2011 a les 23:501 resposta/es
[Respondre] -
RE: es bescanvia... | Persona | 10/10/2011 a les 08:52
-
RE: les armes les carrega el diable:-(( | Persona | 30/09/2011 a les 14:31
-
Amazing...per Llibreters. | Persona | 14/09/2011 a les 13:33
-
Amazing ja tenim Amazone amb llibres també ( odio aquest "tambè") Catalans. | Persona | 14/09/2011 a les 13:03
Darrera intervenció de T. Cargol, 14/09/2011 a les 16:361 resposta/es
[Respondre] -
RE: Hola llengua...el rei nostre senyor ens torna a declarar la guerra! | Persona | 08/09/2011 a les 14:22
-
Merci pel recull indignat, Teresa...però NO. No ho entenc | Persona | 23/08/2011 a les 15:00
Darrera intervenció de rnbonet, 23/08/2011 a les 19:031 resposta/es
[Respondre] -
No hi han persones amb mes motius d'indignar-se que els indignats Catalans! | Persona | 23/08/2011 a les 14:57
-
¿? Si bé és cert que l'anomenat espai de comunicació català s'ha enriquit aquestes tres darreres dècades amb una tímida revifada de mitjans propis, la llengua que s'hi usa està cada vegada més allunyada d'esdevenir un estàndard plausible i versemblant. | Persona | 01/08/2011 a les 12:06
Darrera intervenció de Daniel N., 01/08/2011 a les 15:422 resposta/es
[Respondre] -
RE: Fendit | Persona | 31/07/2011 a les 14:30
-
PARTE de plaça. | Persona | 01/06/2011 a les 10:02
-
RE: A veure... | Persona | 26/05/2011 a les 17:51
-
RE: una mica recargoladeta ...sembla | Persona | 26/05/2011 a les 17:39
-
RE: Molt prosaic, Maurici! | Persona | 26/05/2011 a les 17:28
-
Bon dia indignat. Relataires a P. Catalunya??? | Persona | 26/05/2011 a les 09:46
Darrera intervenció de Maurici, 27/05/2011 a les 11:024 resposta/es
[Respondre] -
RE:Quan aconseguim una democràcia "normaleta" | Persona | 23/05/2011 a les 19:13
-
Bon dia poble!...Coses que he aprés sobre PERSONES: | Persona | 23/05/2011 a les 10:13
Darrera intervenció de Joan 07 (G.Pons), 23/05/2011 a les 11:031 resposta/es
[Respondre] -
6 resposta/es
[Respondre] -
""una copa que cau des de cinc metres d'alçada i li passa un autobús per sobre, complicat ho té" | Persona | 21/04/2011 a les 14:32
-
-
El que destralerament es guanya.... | Persona | 21/04/2011 a les 14:16
Darrera intervenció de Persona, 21/04/2011 a les 14:322 resposta/es
[Respondre] -
Si que tenim força en comú..., SI: 3DE 4 Molt no??????;-) | Persona | 20/04/2011 a les 14:17
-
Una bandera ens agermana, quants decibels hi caldrien per "dividir-nos" ?:-))) | Persona | 20/04/2011 a les 10:48
Darrera intervenció de gypsy, 20/04/2011 a les 13:153 resposta/es
[Respondre] -
Aaªaºaªaªaªaªaºiiiii!!!! | Persona | 19/04/2011 a les 08:28
Darrera intervenció de Epicuri, 19/04/2011 a les 08:381 resposta/es
[Respondre] -
RE: La contra de la que no es dirà mai amb raó, L'AVANGUARDA...perdó, creia que ho havia posta! | Persona | 30/03/2011 a les 13:16
Ajuda'ns amb un donatiu
Nous recomanats editora
Últims comentats
- Què hagués estat de la meva vida si...? (1 comentaris)
- Insistència noctàmbula (5 comentaris)
- Lepra (2 comentaris)
- Bellesa interior (3 comentaris)
- Me'n vull anar (1 comentaris)
- Fantasia (Despús-demà, el vint-i-dos) (4 comentaris)
- ONADES A L'ÀNIMA (1 comentaris)
- BRINDIS INVISIBLE (1 comentaris)
- Ara només ens mirem (3 comentaris)
- Els cinc elements (6 comentaris)
Nous més llegits
- M'ENCANTA EXCITAR (440 lectures)
- M'AGRADA EXCITAR SENSE CALCES (419 lectures)
- Dilema amorós (364 lectures)
- Reacció química (300 lectures)
- UN ALTRE MATÍ DE MERDA, EN AQUESTA PUTA CIUTAT (281 lectures)
- Pluja de sons, riu de petons... (222 lectures)
- No tinc tota la nit per ser teva (209 lectures)
- Els paquets i les figues (174 lectures)
- AMOR, ENAMORAMENT I PUR SEXE. (169 lectures)
- MELBOURNE (149 lectures)
Nous més comentats
- Dilema amorós (15 comentaris)
- M'AGRADA EXCITAR SENSE CALCES (10 comentaris)
- MELBOURNE (9 comentaris)
- La vella dama (9 comentaris)
- Reacció química (8 comentaris)
- NO ET TRENQUIS (7 comentaris)
- Vinc del record (7 comentaris)
- El volcà Etna (Haikús) (7 comentaris)
- Coit Anal (7 comentaris)
- Els cinc elements (6 comentaris)
Nous més votats
- NO ET TRENQUIS (Agrada a 2 relataires)
- MELBOURNE (Agrada a 2 relataires)
- Vinc del record (Agrada a 2 relataires)
- Totes les famílies són psicòtiques (Agrada a 2 relataires)
- Dilema amorós (Agrada a 2 relataires)
- La dama de la font (Agrada a 2 relataires)
- Autoreflexions (Agrada a 2 relataires)
- M'ENCANTA EXCITAR (Agrada a 2 relataires)
- Sucumbir a l'amor (Agrada a 1 relataires)
- Per què et mossegues la llengua? (Agrada a 1 relataires)