La millor oferta de l'any

Un relat de: Unaquimera

Atenció, ATENCIÓ, atenció:

NO LLENCI AQUEST ANUNCI!
CONTÉ LA MILLOR OFERTA DE L'ANY!!
Desembre és el millor moment per descobrir-la!!!

S'apropen les Festes familiars per antonomàsia i moltes persones comencen a sentir una pressió extra, afegida a les de cada dia: és vostè una d'elles?
NO PATEIXI MÉS!
El Nadal pot ser deliciós!!
Podem fer-li la vida més fàcil i feliç!!!

Respongui aquest breu qüestionari amb sinceritat:
- Li angoixa la idea d'haver de buscar i comprar obsequis?
- Té poc temps per triar i elaborar menús de celebració?
- Li resulta insofrible la idea de la seva parentela fent sobretaula durant hores al seu voltant?
- És vostè d'aquells que no té gaire família, o que preferiria no veure de prop la que té?
Si ha contestat afirmativament a una o més de les preguntes anteriors,
NO ES PREOCUPI!
És vostè molt normal!!
AQUÍ TÉ LA SOLUCIÓ IDEAL!!!

Passi un Nadal realment inoblidable com a client de

DESITJOS SATISFETS SENSE LÍMITS
Un món de serveis al seu abast, per fer-li la vida més fàcil!

Li oferim una gama de serveis completíssima, que de segur l'acontentaran plenament: Nosaltres hem pensat en tot i oferim les millors alternatives!
Per experiència, preu, qualitat i varietat de serveis, confiï en nosaltres!!
Gaudeixi de les festes que s'apropen i regali's un final d'any com es mereix!!

Fixi's bé en aquestes INCREIBLES OFERTES:

* REUNIÓ SOCIAL:
Dissenyi al seu gust el grup de persones que desitja tenir al voltant de la seva taula!
Pot indicar quins familiars i/o amics desitja, només marcant la casella corresponent al Full de Demanda d'Acompanyants.
Els nostres professionals satisfaran totes les seves exigències!
Som especialistes en pares comprensius i lliberals, avis captivadors a l'estil tradicional, criatures encisadores i autònomes sense hàbits intolerables, cunyats aficionats a l'esport que es sol·liciti, amistats de diferents edats, estils, nivells,... i un llarg etcètera on triar.
Envolti's de les persones que desitgi segons *l'ocasió*, sense límits, compromisos ni imposicions!
+ Per considerar el 2009 any de crisi, aquesta empresa es solidaritza amb el patiment humà dels solitaris i li ofereix una possibilitat que no pot deixar escapar:
Emporti-se'n tres acompanyants pel preu de dos!

* NADALES:
Per una mòdica quantitat addicional, i marcant en la casella on diu "Si, desitjo sentir una Nadala", els nostres professionals entonaran al seu voltant una bonica tonada tradicional, adient a la data*, acompanyada per instruments senzills i entranyables.
- Consulti el cançoner del Full Musical i marqui el títol escollit.
- Si té alguna altra predilecció, ompli l'espai en blanc on diu: Preferències Personals.
+ Tregui profit dels assajos necessaris i els instruments emprats:
Escolti tres cançons pel preu de dos!

* INTERCANVI DE REGALS:
Els nostres experts han confeccionat una variadíssima llista de productes i possibilitats, on de ben segur trobarà obsequis del seu gust: Marqui tants com en desitgi!
- Si sap d'altres obsequis que li fan patxoca, apunti'ls sense demora a l'espai en blanc del Full de Demanda de Regals, on diu: Llista Personalitzada.
- Si no es decideix, o li sembla que ha senyalat pocs regals, marqui la casella on diu: "Si, desitjo rebre sorpreses".
Rebi enguany el que vostè realment desitja rebre!
+ Sempre sensible als temps que vivim i la crisi que travessem, aquesta empresa li notifica que no caldrà que vostè realitzi cap desemborsament extra en aquest apartat, ja que els nostres professionals acudiran amb el seu propi obsequi convenientment embolicat en format festiu.


* ASSORTIMENT DE MENÚS FESTIUS:
En el nostre detalladíssim Full de Menús, només cal que marqui la casella que figura al costat d'una de les referències per a obtenir l'exquisit àpat, amb parament de celebració, que es detalla.
- Si desitja afegir algun element per tal de personalitzar-los, pot repassar el Full d'Assortiments Variats, on trobarà detalls opcionals per arrodonir i donar major esplendor a la seva festa: Marqui tants com calgui o afegeixi els que consideri oportuns en l'espai en blanc corresponent.
Mengi lliurement el que ha triat, i no el que els altres decideixen oferir-li!
I... si el que vol és estalviar, aquesta és l'ocasió:
Reservant DOS dels nostres serveis de catering, li oferim un 50% de descompte en el tercer!

* La nostra oferta inclou: Nit de Nadal, 25 de desembre, Sant Esteve, Cap d'Any, Any Nou, Nit de Reis i 6 de gener *
Reserva prèvia mínima de 24 hores.

Aprofiti-la!
No s'ho pensi més!!
Demani ja el nostre catàleg gratuït i ompli els fulls de comanda!!!


Truqui al 902.555.555 o entri a www.desitjossatisfets.sl

Per una festa més fàcil i feliç per a tots!



Comentaris

  • Quasi dos anys després [Ofensiu]
    joanalvol | 07-11-2011 | Valoració: 10

    torno a comentar-te aquest relat. Quasi dos anys després i la visió del relat ha canviat de perspectiva. Aleshores érem al principi de la crisi i no li donarem la importància que ara té. El temps passa i modifica situacions, formes de pensar, de sentir, d’actuar... Avui, per exemple, són moltes les famílies que enguany no podran celebrar les festes de Nadal per la seva precària situació econòmica. Això no treu que es puguin reunit al voltant d’una taula davant d’un plat de sopa.
    Avui, potser, aquest anunci hauríem de fer-lo en un pla solidari i de germanor.
    La mateixa crisi ha procurat que baixés el consum i la frenètica bogeria de celebrar els Nadal sota l’aspecte del pur consumisme.

    Una abraçada de pau
    Joanalvol

  • Josoc | 24-02-2011

    és una irònica i simpàtica crítica, comercial sobretot. Nadal té diferents cares segons qui les viu. Per mi "Nadal és jorn especial/que retruny dins del meu cor/ en ell va néixer l'Amor/ i el meu amor s'hi morí".

  • molt original...[Ofensiu]
    joandemataro | 16-12-2010 | Valoració: 10

    i ple de fina ironia al voltant de les festes de nadal, és veritat que a vegades se'ns fan pesades, sobre tot als adults, és per això que el meu poema li dedico a la il.lusió i a la innocència dels infants, només per ells ja val la pena...

    una abraçada nadalenca
    joan

  • Agraïment a Cabrioles:[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-04-2010

    Estimat/da lector/a:
    experiències anteriors a aquesta em diuen que, encara que esperi uns dies, no trobaré un espai teu d'autor/a on agrair-te el comentari, i a correspondre amb un de meu referent a un text teu, tal com tinc per costum fer normalment... així que t'he d'agrair aquí mateix el temps que has dedicat a llegir els meus mots i a deixar uns de propis, tan agradables de rebre.
    Els valoro molt positivament i estic satisfeta de què el relat t'hagi agradat: aquesta és la pretensió de qualsevol autor.

    T'ofereixo una abraçada reconeguda i primaveral,
    Unaquimera

  • Malgrat ja sigui Pasqua...[Ofensiu]
    nuriagau | 20-04-2010 | Valoració: 10

    Malgrat ja sigui Pasqua, m'ha agradat llegir aquest relat. Potser és massa tard i la lectura d'aquest text simpàtic i distès era el que necessitava.

    Malgrat el sentit de l'humor que en desprèn, també comporta una reflexió social molt profunda que d'altres relataires ja han comentat abans.

    Enhorabona, Unaquimera!

    Núria

    PS: La veritat és que aquest relat m'ha sorprès molt gratament.

  • Varietat[Ofensiu]
    Cendra de flor | 10-03-2010 | Valoració: 10

    Tens una gran varietat de registres.
    Felicitats.

    Cendra de flor

  • Boníssima oferta[Ofensiu]
    brins | 09-01-2010 | Valoració: 10

    la que ens ofereixes, Quimera, llàstima que ja tenia previstos altres plans i no l'he poguda acceptar. La guardo, però, i l'any que ve la tindré molt en compte.

    Parlant seriosament, Maite, et felicito per la gran imaginació que tens a l'hora d'escriure.
    Per a tu, cercar temes nous i desenvolupar-los amb mestria és tan fàcil com "bufar i fer ampolles"

    Dilluns et faré arribar un correu amb les dades que m'indiques. Gràcies.

    Et desitjo un 2010 molt feliç,

    Pilar

  • Una gran contradicció...[Ofensiu]
    kukisu | 08-01-2010

    voler fugir del Nadal repetint els mateixos tòpics de sempre, però aquesta vegada comercialitzats. Si el Nadal és un sentiment, és incontrolable i incomerciable, el portem a dins o no el portem i aleshores podem prescindir-ne si ens ve de gust.
    Enhorabona pels teus relats i molt bon any 2010!

  • La crítica, el sarcasme...[Ofensiu]
    Fidel | 08-01-2010

    em sembla més que saludable, una necessitat en aquests temps que corren (mai més ben dit).
    El teu relat el trobo enginyós i potent, molt petent. Una crítica a aquests creadors de felicitats fictícies, a la societat de consum actual. Una radiografia punyent a tot aquest tsunami d'apocalíptics benestars per fer-nos creure més lliures i cofois. La ironia és una de les armes que encara tenim aquells qui no ens neguem a ressignar-nos.
    No et rendeixis !, escriu com ho fas.

    Fidel

  • megane | 08-01-2010 | Valoració: 10

    caricatura de la publicitat i de les festes.
    Satírica, crítica, humorística, inteligent.
    Gràcies per posar-li humor al drama.
    m

  • Caramba Maite![Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 08-01-2010

    Treballes per a una agència de publicitat?

    He trobat força original la teva proposta de relat, on diria que ens transportes a un món futur, ple de possibilitats i desitjos acomplerts. M'ha fet pensar en una pel·lícula... quin era el títol? Bé, ara no ho sé, aquella que passa a Mart, del Swartzeneger, no per la temàtica, però en una de les parts de la peli, quan estan al subsòl del planeta roig, es veuen anuncis d'aquest estil, no tan nostrats com els teus d'ara, més americans, però salvant les barreres culturals, m'han deixat aquell regust de ciència ficció i possible realitat (Virtual?) en un món angoixat i angoixós.


    Una abraçada i bon any 2010.

    Ferran


  • Ara que ja sóm a les rebaixes...[Ofensiu]
    leonardo | 07-01-2010 | Valoració: 10

    m'ha agradat molt llegir el teu relat carregat d'ironia. Desigs per encàrrec i a la carta!, molt original el plantejament i segur que alguna empresa posarà els seus savis a treballar amb aquest projecte tant enginyós i actual. Per desgracia eslògans com aquest són força creïbles a la nostra societat i ja no semblen de pel·lícula de ciència ficció.
    L'esperança és seguir comptant amb la mestria dels teus relats que ofereixen una nova mirada, una renovada mirada per aquest any que just acabem d'encetar.

    Una abraçada amb flaires de frígola des de el meu balcó mediterrani

    leonardo

  • Nadal sense motius[Ofensiu]
    Bonhomia | 03-01-2010 | Valoració: 10

    No sé si ho he entès bé, ho he entès com una ironia.
    Jo odio el Nadal senzillament per la falsedat de les cares i els somriures que apareixen, que la resta de l'any adopten la caricatura de l'altra falsedat, la que es veu obligada a saludar-te i parlar-te com si realment fóssis algú important per a aquella persona que seguidament seguirà el seu camí sense preocupar-se per res dels motius de la teva vida, o dels teus problemes.


    Sergi

  • Bona oferta![Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 31-12-2009 | Valoració: 10

    Bona oferta!
    Possiblement no trigarem gaire a poder-ne fer ús.
    De totes maneres... jo, encara sóc massa tradicional, i no sé si m'adaptaria a aquestes modernitats.
    No ho descarto del tot.
    - Joan -

  • Ara mateix...[Ofensiu]
    aiguasalada | 31-12-2009 | Valoració: 10

    acabo de fer la comanda !
    No he pogut resistir la temptació de gaudir d'uns serveis tan especials.
    De ben segur que els meus convidats donaran un caire molt diferent a la meva celebració.
    És un plaer tenir al nostre abast una empresa amb aquesta oferta immillorable...
    Moltes gràcies per la difusió aquí a relats !!!
    Felicitats.
    Una abraçada de cap d'any.
    aiguasalada

  • Doncs, si[Ofensiu]
    Ginger | 30-12-2009 | Valoració: 8

    Com diu el títol, doncs, si. Si jo també soc una d'aquestes persones tant "normals", només que fins ara que algú ho ha deixat escrit en una pantalla (que no un paper), no n'he pres consciència.
    Gràcies per aquest regal d'ironia fina que, si més no, ens ha fet somriure.

  • Diana[Ofensiu]
    Igor Kutuzov | 29-12-2009

    Je, je. Aquí ha emergit el teu costat sarcàstic. El problema, el pitjor, és que tens molta raó.
    I no crec que aquest present-futur sigui molt llunyà. Per moments, el relat té un aire de Ciència Ficció.
    Molt divertit, i en el fons, aclaparador, dur.

    I bon Any, Unaquimera.

  • Aquesta vegada la meva resposta no s'ha fet esperar eh?[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 28-12-2009 | Valoració: 10

    El relat l'he trobat molt bo, molt "currat" divertit i amè. Desperta una imaginació admirable i, a sobre, l'has sabut dotar d'una gran quantitat d'ofertes inversemblants que superen amb escreix les d'un "master de marketing".
    I com sempre, que més et puc dir que no ho hagin fet ja la munió de fans que et comenten?.
    Efectivament m'agrada fer conya, encara que tothom em consideri una persona extremadament seria i sorruda, i és que el que soc és seriós el que no vol dir que no sigui bromista.
    Tu mateixa mestre Maite pots comprovar i analitzar el meu humor, si et plau llegir el primer relat que vaig enviar a RC OUS FIGUES I PEBROTS
    Mentre "rep una abraçada de cap d'any"

    Lluís

  • M'ha encantat el teu relat [Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 27-12-2009 | Valoració: 10

    El trob molt original, m'encanta el teu humor, el punt de sarcasme i d'ironia tan ben tret. Em sum als altres comentaris també. Tal volta, a l'Àngel del meu relat "L'escapada de l'Àngel", no li hagués fet falta prendre la decisió que va prendre en aquell Nadal en que ho vaig escriure, si hagués tingut "La millor oferta de l'any".
    Esper que tant tu Unaquimera/Maite com tots i totes les relataires hagueu passat unes festes en les que no vos hagui fet cap tipus de falta accedir a l'oferta del teu relat.
    Vos envio una forta aferrada pel coll des de la Vall dels Tarongers.

    Josep- Keops el beduí d'ultramar

  • Unaquimera, ets la repera![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-12-2009 | Valoració: 10

    Només a tu se't poden ocórrer aquestes idees tan genials per a fer un relat amè, original, atractiu, treballat i talentós.

    Jo fa dies que rumio i no em venen al cap més que poemes. Amb lo molt que m'agrada a mi escriure historietes amb un puntet d'ironia...
    Però no hi ha manera. Ostres, m'hagués encantat escriure La millor oferta de l'any.
    Unaquimera, eres la más grande!

    Petons. Aurora

  • Engrescador i amb bons fonaments..puc ?[Ofensiu]
    escaldot | 26-12-2009

    No puc dir que sigui soci d'aquesta empresa peró intueixo una gran prosperitat...nadalenca en el seu fi.
    He anat recordant alguns els topics que sobre aquestes dates deixem anar i que nosaltres mateixos anem defugint tot encaixant-nos les mans.
    Pau i prosperitat......fum/fum/fum
    Per Nadal cada ovella al seu corral...
    Per Sant Esteve cada un ha casa seva....
    i....
    truquen a la porta, ves que no suguin aquells pesats que ens porten el sobretaula relatat sense afegitons, o potser alguna absència desde fa una vintena d'anys.

    Tanmateix no deixa de ser divertit, una mica grotesc i engrescador com el teu relat.

    Apa que si l'empresa decideix muntar algún pessebre vivent per adornar itinerants menjadors jo podria fer de caganer o ves a saber si d'anec prop el rierol de plata...
    FUM::FUM:: FUM !!!

    Salud i unas abraçada.

    Jordi

  • Engrescador i amb bons fonaments..puc ?[Ofensiu]
    escaldot | 26-12-2009

    No puc dir que sigui soci d'aquesta empresa peró intueixo una gran prosperitat...nadalenca en el seu fi.
    He anat recordant alguns els topics que sobre aquestes dates deixem anar i que nosaltres mateixos anem defugint tot encaixant-nos les mans.
    Pau i prosperitat......fum/fum/fum
    Per Nadal cada ovella al seu corral...
    Per Sant Esteve cada un ha casa seva....
    i....
    truquen a la porta, ves que no suguin aquells pesats que ens porten el sobretaula relatat sense afegitons, o potser alguna absència desde fa una vintena d'anys.

    Tanmateix no deixa de ser divertit, una mica grotesc i engrescador com el teu relat.

    Apa que si l'empresa decideix muntar algún pessebre vivent per adornar itinerants menjadors jo podria fer de caganer o ves a saber si d'anec prop el rierol de plata...
    FUM::FUM:: FUM !!!

    Salud i unas abraçada.

    Jordi

  • Hahahahaha! [Ofensiu]
    copernic | 26-12-2009


    Molt original la idea i molt ben desenvolupada. En un format claríssim de folletó publicitari aprofites per reflexionar sobre el Nadal, aquesta gran il.lusió col.lectiva que no deixa de tenir les seves contradiccions i els seus sacrificis. He trobat hilarant la part a on s'esmenten els parents que ningú vol veure asseguts al seu costat. El llenguatge publicitari aplicat a una cosa aparentment tan seriosa com el Nadal dona un joc extraordinari i en el relat hi ha moments brillants perquè els diferents tamanys de lletra, els subratllats i els colors augmenten aquesta visió publicitària. Només he de fe-te una observació que no desdiu en res la solidesa i originalitat del relat. Cap al final es fa una mica repetitiu perquè ja s'ha perdut la sorpresa i la riallada inicial i el llenguatge esdevé una mica monòton, com tot llenguatge publicitari. Crec que li vindira bé una retallada per no perdre aquest punt magnífic d'originalitat i sorpresa que té el relat. És un suggeriment personal que no em puc estar de dir-te perquè crec que milloraria bastant el text.
    T'envio una abraçada de Sant Esteve plena d'efluvis de canelons i de sobres del dia anterior, haha!

  • catering[Ofensiu]
    franz appa | 25-12-2009

    He arribat probablement tard a aquesta magnífica oferta de Nadal per assolir desitjos insatisfets. en aquestes "entranyables" festes -des que vaig llegir un relat de la nostra comunament admirada allan lee, aquerst adjectiu sempre em suscita inquietants matisos d'ironia-, però potser podria demanar que se'm facilitessin els desitjos per a l'any vinent sencer, aquests famosos desitjos que ens fem a cap d'any, mentre ens ennuegguem amb el raïm de les dotze campanades.
    Però em temo que trucaria a porta equivocada, perquè un dels desitjos, potser el primer, fóra que contes com aquest teu fossin incoprensibles, que not tinguessin sentit: que ningú no mercadegés amb els desitjos de la gent, i que els desitjos, lluny d'oferir-se a preu de mercat, fosin objecte lliure d'intercanvi entre homes i dones lliures.
    Mentre això arriba -que a la força ha d'arribar-nos-, t'envio un sol desig, també gratuït i desinteressat: que continuïs subministrant-nos el teu càtering de versos i relats per restaurar-nos els sentits quan ens decaiguin.
    Una forta abraçada i bon any nu!
    franz

  • L'esperit nadalenc[Ofensiu]
    Rafael P. Lozano | 25-12-2009 | Valoració: 10

    Valoro molt el teu escrit i em fas recordar una novel·la d'en John Grisham: "Una Navidad diferente", sobre un matrimonio nord-americà que planejen un nadal diferent, sense regals no desitjats ni menjars extraordinàris...
    Aprofito per contestar-te la teva felicitació i desitjar-te salut i molts éxits professionals.

    Rafel

  • bON nADAL!!![Ofensiu]
    F. Arnau | 25-12-2009

    mAITe!

    m'AgrADa eL TEU RElAt...
    mOLT BEN aCoNsEGuIT EL To iRÒnIC qUE TANt M'AGrADA...

    mOLt bON NaDAl!!!

    fRaNcEsC

    oSTi, cREC QUe M'hE pAsSAt AMb AL cAVa!!!

  • I que s'en farà ...[Ofensiu]
    trumfa | 24-12-2009

    de les correcuites a anar a comprar les joguines que no trobem, ni dels viatges al súper carregats de cava i torrons (i pinya per fer-los baixar). I que m'en dius de la immens plaer que sentim després d'un d'aquests àpats amb familiars que gairebé no coneixem quan pensem que tenim per davant un altre any sense veurel's més.
    I no ens oblidem de l'1 de gener. És aquell dia en que totohm es recorda del nostre compte corrent: que si els del Racc, els dels clubs esportius, les suscripcions, les assegurances de vida...
    No,no, no ens solucioneu la vida, que si no aquestes dates no seràn res. Dies fresquets i prou.
    Per cert, la adreça deu estar mal escrita i el telèfon comuniquen tota la estona. No coneixes cap més medi d'entrar-hi en contacte?

  • Un dels amics que t'han tocat en la comanda[Ofensiu]
    Jordi de Gènia | 24-12-2009 | Valoració: 9

    Si tu en fas us, d'aquest servei tant ben pensat que ens presentes, jo em faig voluntari en el paper de amic escollit per ajudar a que sigui memorable l'estona de reunió nadalenca. Si no m'hi veus, serà degut a algun petit defecte del lliurament. Ja saps que, a vegades, fins i tot la millor empresa te petites fallades. Em sabrà greu, però, no participar-hi, ja que el meu desig es ajudar a que t'ho passis molt i molt bé, quasi tant com tu ens ho fas passar als que et llegim.
    Que aquest nou solstici d'hivern et sigui ben favorable.
    Jordi de Gènia

  • Aquesta si que no me la puc deixar perdre...[Ofensiu]
    Naiade | 24-12-2009 | Valoració: 10


    ... A veure, possiblement et posaran al llibre Guinness com a millor idea festiva. Sens dubte et repeteixo que el que no se t'acut a tu!!!
    Faries contentes a moltes persones amb una oferta com aquesta, segur que tothom s'ha trobat reflectit en alguna de les preguntes del qüestionari.
    Jo de moment entraré a la web i et faré una bona comanda i no pateixis, encara que hi hagi crisis, et faré propaganda i crec que guanyaràs més que mai.
    Una forta abraçada i gracies per posar-nos-ho tan fàcil.

  • Jo vull una de les teves ofertes!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 24-12-2009 | Valoració: 10

    Ha ha ha...!! Increïble.

    Reflexes molt bé els neguits i els tràfecs pròpis de les festes nadalenques. M'agrada molt el teu relat. I, a més, amb lletres de colors, que donen més transfons a la història.

    Jo et compro una festa de cap d'any on vinguin tots els meus amics i amigues, on hi hagi varis videojocs i cede's de música de regal, i que em prometis que els veïns no vindran a emprenyar.

    A reveure, Unaquimera!!

  • Cargolsalalluna | 24-12-2009

    Maite, te n'has anat a la Xina i no ens havies dit res? Escolta, si et fa falta genteta per organitzar una empresa d'aquestes a mi ja em va bé, oca? Bon regal, maca. Passa unes bones festes ulls de mar, boca de terra, cabells de roca. Ens llegim

    Salisalut!!

  • Molt bona presentació i idea genial[Ofensiu]
    llamp! | 24-12-2009 | Valoració: 10


    A mode de panflet informatiu o publicitari, has aconseguit fer-nos creure que el Nadal i aquestes festes puguin ser venudes, a tot ordre i regla, amb grans campanyes de publicitat com la que ens has tramès.

    Amb aquell punt d'ironia i amb segones, però també amb enginy i bona fe, la teva oferta és difícil de rebutjar. Caldria veure quins són els preus per semblants serveis oferts per aquesta empresa tant.... freaky?!?! 3 al preu de 2, estem cansats de veure-ho en totes les ofertes del mercat, però veure-ho en un relat, a l'estil publicitari, se'ns fa extrany. Jo diria que se'ns fa divertit i tot.

    Gràcies per fer-me arribar el teu relat. Que tinguis unes bones vacances, que els Déus et siguin favorables, que rebis moltes sorpreses i regals, que et contractin com a publicista algún dia i puguis desenvolupar "campanyes agresives fetes per professionals", com diria aquell cantant. I que el 2010 et dugui prosperitat, amistat, bons aliments i molts lectors.

    La presentació és de les coses que m'ha agradat més, Aquests canvis de lletra, tot esquematitzat, aquestes coloraines, etc. T'ho has currat molt.

    I dit això, m'esfumo.

    llamps!

  • Si senyora![Ofensiu]
    Queca | 24-12-2009 | Valoració: 10

    Un cop més, bonica meva, l'has encertat. Quines festes més meravelloses que ens esperen amb aquestes ofertes! Penso aprofitar-les totes!

    Gràcies pel teu correu, doncs m'ha permés gaudir d'una prespectiva diferent de les festes gràcies a aquesta empresa!

    Voldria desitjar-te igualment a tu, unes festes màgiques i plenes de moments inoblidables, d'aquells que amb els anys, es recorden amb mig somriure de melancolia.

    Una forta abraçada, reina.

  • Moooºoºoºoºoºolt boooºoºoºoºnes festeeeees Quiiiiiiiiiimmmmm!![Ofensiu]
    Màndalf | 24-12-2009


    La meva família és fantàstica, jo no la canvio per res del món. Bé, potser en canviaria 2 o 3... possiblement 4 o 5... màxim 20, eh!

    Jo puc menjar de tot si em prenc les pastilles corresponents... hi ha menú pels colesterolaires? Per tensió alteta? Àcid úric destarotat?

    Nadala? Mira que porto als de la coral, eh!

    Sí, sí, jo vull que em regalin una colònia i una corbata de ratlles! Ja ho he apuntat al formulari.

    Que et vagi molt bé l'any que ve. Millor que aquest. Que sigui un any de traspàs. Això mateix, que traspassis un nuvolet de felicitat.

    Petons

  • M'agrada molt l'escrit. [Ofensiu]
    Joan Rovira | 24-12-2009 | Valoració: 10

    Senyors:
    He vist la seva oferta especial per aquestes festes. Voldria contractar l'oferta que ofereixen.
    Els hi faig arribar la meva comanda:
    2 Nadales curtetes que no facin maldecap.
    1 Explorador amb bona conversa.
    1 Astònom amb telescopi per veure les estrellas.
    3 reis i els seus camells ( Els més petits que tinguin)
    A l'apartat de regals:
    Una capseta de vidre amb una rosa.
    Una cadira nova.
    Un picarol amb una cinta groga. El que tinc ja està molt vellet .
    Tambe m'aniria bé un telèfon mòbil amb una bona antena. ( Estic molt sol i allunyat de la gent i això m'ajudaria a fer amics)
    Posats a fer...Una conexió a internet de banda ampla i un portàtil. (Cal aprofitar les noves tecnologies)
    Una capseta amb somriures de tot el món.
    La questió del menú.. No tinc masses manies
    Amb qualsevol coseta ja m'està bé.
    Això si, cal que hi posin un bon grapat d'herba fresca.
    I....res més, em sembla que ja he fet prou despesa.
    A l'espera de rebre la meva comanda. Els hi dessitjo unes Bones Festes i que tinguin sort en aquesta nova empresa.
    Atentament. El Petit Princep.
    Asteroide B-612

    PD: Això de comprar amics.......

  • M'agrada molt l'escrit. [Ofensiu]
    Joan Rovira | 24-12-2009 | Valoració: 10

    Senyors:
    He vist la seva oferta especial per aquestes festes. Voldria contractar l'oferta que ofereixen.
    Els hi faig arribar la meva comanda:
    2 Nadales curtetes que no facin maldecap.
    1 Explorador amb bona conversa.
    1 Astònom amb telescopi per veure les estrellas.
    3 reis i els seus camells ( Els més petits que tinguin)
    A l'apartat de regals:
    Una capseta de vidre amb una rosa.
    Una cadira nova.
    Un picarol amb una cinta groga. El que tinc ja està molt vellet .
    Tambe m'aniria bé un telèfon mòbil amb una bona antena. ( Estic molt sol i allunyat de la gent i això m'ajudaria a fer amics)
    Posats a fer...Una conexió a internet de banda ampla i un portàtil. (Cal aprofitar les noves tecnologies)
    Una capseta amb somriures de tot el món.
    La questió del menú.. No tinc masses manies
    Amb qualsevol coseta ja m'està bé.
    Això si, cal que hi posin un bon grapat d'herba fresca.
    I....res més, em sembla que ja he fet prou despesa.
    A l'espera de rebre la meva comanda. Els hi dessitjo unes Bones Festes i que tinguin sort en aquesta nova empresa.
    Atentament. El Petit Princep.
    Asteroide B-612

    PD: Això de comprar amics.......

  • Molt d'actualitat[Ofensiu]
    mimí | 24-12-2009 | Valoració: 9

    Esta molt bé. I molt real en els temps que corren a mi això de les ofertes diria que guanyen més les empreses que no els clients.
    Donen ganes de contractar algún servei. Ara recordo que haig de comprar al súper!!!

    Petons i bon Nadal i feliç any 2010

  • La millor oferta[Ofensiu]
    Aquarela | 22-12-2009 | Valoració: 10

    del dia, del mes, de la temporada, de l'any, de quan s'apropen les festes familiars per antonomàsia i moltes persones comencen a sentir una pressió extra, és un motiu per riure!
    Has aconseguit fer una bona crítica de tot plegat sense fer mal ni acusar a ningú de res, cadascú que asumeixi la seva part, sembles dir.
    I jo et dic:
    Que tinguis un Nadal deliciós i senzill, i un Any Nou tranquil per estimar i ser estimada!

  • Ai, si![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 22-12-2009 | Valoració: 10

    Molts desitgerien unes festes nadalenques fetes a mida, compartint la taula amb gent triada i no impossada, menjant altres coses que no el que serveixen.
    Malgrat el sentir general, les festes sobreviuen i perduren, cada cop més de cara al consum, descarat! A la tendència descarada, tu li has fet una sàtira considerable, nenaaa!

    Bones i Felices Festes a tu també!

  • Humor i torrons[Ofensiu]
    Simon | 22-12-2009 | Valoració: 10

    Res millor per encarar les festes que bon humor, del que tu en fas gala.
    Uns torrons seran bons per endolcir els moments agres o amargs, que de tot haurà, en instant de soledat o de companyia no escollida.

    I a esperar temps més reposats! A reveure en un nou any, SB

  • Si hagués llegit[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-12-2009

    aquest relat a primers de desembre, m'hauria apuntat a tot. Quina comoditat! No haver de preocupar-se de res! La proximitat de les festes m'aclapara i, com tu dius molt bé, és una pressió extra. Però, a poc a poc, vaig imbuint-me de l'esperit nadalenc i accepto, si no amb alegria, al menys amb pau.
    M'alegra tornar a llegir nous relats teus, Unaquimera.
    Sort que l'abraçada que t'envio és virtual perquè tinc un refredat descomunal.

  • De festa[Ofensiu]
    Xocolatina | 21-12-2009 | Valoració: 10

    De festa, el relat teu, i tot l'ambient, perque s'aprpen festes i més festes, que vol dir problemes per a molts i més problemes i mals de cap.
    Tu els has resolt amb humor i amb ironia, altres ho faran com podran, alguns arribaran a l'autentic sentit de la festa i es posaran de festa grossa i en sortiran enriquits.

    Per a les Festes, llepadetes de pau i amor!

  • Bé, i què puc dir d'aquest relat tan[Ofensiu]
    Romy Ros | 21-12-2009 | Valoració: 10

    fantàstic, ple d'ironia, humor, sàtira envers el consumisme desaforat d'aquestes dates...tot un reguitzell de recomanacions per unes dates on ens compliquem la vida i oblidem el que realment és essencial : les relacions humanes sinceres!. Bé tan sols em resta desitjar-te molt bon Nadal i un feliç i creatiu 2010 i donar-te una vegada més l'enhorabona per aquest relat que fent cas de les teves recomanacions vaig ara mateix a fer la meva comanda.
    T'envio una forta abraçada amb els millors desitjos!

  • M'he oblidat la valoració ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 19-12-2009 | Valoració: 10

    Crec que et mereixes "Matrícula d'Honor"

    petonets,

  • Oh, Maite ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 19-12-2009


    Quina oferta més encisadora !
    Facilitar-nos el Nadal, realment fantàstic, per lo menys per als que ja estem una mica cansats i ens fa costa amunt començar a organitzar la festa. Ara mateix en prenc nota i entro a la web per satisfer tots els meus desigs nadalencs.
    Amb una fina ironia i molt d'humor, ens dius clarament com ens compliquem la vida en aquestes festes, seria tant fàcil si valoréssim per damunt de tot les relacions humanes.
    Però sembla que si no ho fem difícil no té tant de mèrit.
    Deixant a part les reflexions, Nadal és Nadal i amb la teva ajuda que ha donat una mica d'alegria als que anem atrafegats, el prepararem amb la mateixa il·lusió de cada any.
    Aquest relat em recorda el meu relat "Posa un Kent a la teva vida"
    Ojalà les solucions fossin tan fàcils !
    Felicitats per la fantàstica presentació, ets una gran "venedora" d'il.lusions !

    BON I ESPLÈNDID NADAL !

    Una abraçada plena de llum,
    Núria

  • Ironies nadalenques d'Unaquimera[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 19-12-2009 | Valoració: 10

    No t'estàs de res: poesia, narracions de tota mena... i ara una anunci! És clar que no és qualsevol anunci, sinó un anunci on s'hi amaga -no gaire amagat- un somriure burleta.
    Com sempre, súper creativa!
    I ara escriuré jo una mena d'anunci per als relataires (sense ironia):
    Ja ho sabeu que Unaquimera ha publicat dos llibres aquesta tardor? Un amb altres autors i un tot d'ella. Ja el/els teniu? Sé que molts de vosaltres gaudiu dels escrits d'Unaquimera i ben segur que molts sabeu això dels llibres publicats, però els heu comprat i, naturalment, llegit? Heu de pensar que és molt i molt difícil per a un autor vendre els llibres, de fet, pot ser un malson. És difícil que les llibreries l'exposin si no es tracta d'un best-seller i, és clar, si la gent no el veu no el compra. Com que de segur voleu que l'Unaquimera continui publicant llibres, el millor que podeu fer, per tal sigui una realitat, és comprar els que ja té publicats. Em podeu ben creure.
    Unaquimera, espero que no et molesti la meva intromissió, però ho havia de dir.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Molt bo !!![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-12-2009 | Valoració: 10

    Boníssim Unaquimera.
    Una sucosa barreja coctelera de fina ironia, humor i sentit practic.
    Felicitats !!!

  • Bona sàtira[Ofensiu]
    Valentí Valent | 18-12-2009 | Valoració: 10

    Bona, molt bona sàtira la teva!
    Diria jo -qui m'ho pot impedir?- que és reflex d'unes tendències que escalen posicions en la nostra manera de viure, delatant el predomini del que cal socialment per damunt del que es desitja sincerament.
    Endavant, cap a les Festes i més enllà!

  • Enginyós...[Ofensiu]
    joanalvol | 18-12-2009 | Valoració: 10

    Molt enginyós. Unes festes nadalenques fetes a mida. Malgrat el teu esforç potser encara hi haurà algú que dubti de la teva bona intenció. Potser encara seràs criticada per aquest Nadal a mida, però amb trets de consumisme. Un consum ben dirigit, ben orientat, però consum a la fi.
    Mai s'està content! Estic d'acord, però que hi ha molta gent que li cal ser guiada, dirigida. Què hi farem!
    Fóra bo que, per aquelles coses del destí, ens trobéssim compartint la mateixa taula.

    Una abraçada enllumenada
    Joanalvol

  • La primera clienta![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 18-12-2009 | Valoració: 10

    Acabo de llegir detalladament les ofertes per acabar l'any feliçment i començar-lo amb més empenta que mai. No dubto a trucar ara mateix perquè el pes que tenia al damunt se m'ha resolt de forma màgica. Amb eficiència i bon humor, sí senyors, així és com cal afrontar aquestes festes!
    Unaquimera, ets el què no hi ha. La teva fina ironia i aquest bon humor m'encanten, haha!
    Desitjo que amb tantes ofertes tu també en quedis beneficiada i passis un Nadal i un Cap d'any quimèrics.
    T'envio deu abraçades al preu d'una. No et queixaràs, Maite!!!

    Mercè

Valoració mitja: 9.81

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

584249 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket