Volia trobar un títol curt i colpidor per aquest relat meu, una paraula sola que cridés l'atenció i que alhora parlés del relat, però, finalment, no ho he aconseguit.

Un relat de: Adonis

En Miquel Àngel Capdevila i Soler era un home de constitució forta, que gaudia amb el bon menjar i el bon beure, ros del primer a l'últim cabell del seu cos, sobri però simpàtic... el que passa és que a aquest bon home el va atropellar un microbús l'estiu passat, així que no serà el protagonista del nostre relat, malauradament.

Així que deixem de banda en Miquel Àngel Capdevila i Soler i centrem-nos... a veure... sí, en l'Antònia Bernat Llòpis, una noia ben plantada, amb ganes de viure que... oh... a veure... perdó, un moment, si us plau

(...)

bé, veig que aquesta noia també va morir. Es va llençar d'un cinquè pis perquè no va ser capaç d'aconseguir una entrada per cap concert de la gira d'estiu d'en David Bisbal...

Molt bé.

Dediquem-nos doncs a seguir les passes d'en Joan Caparrós i Olivera, un inspector d'hisenda que.... ai cony. El va matar un defraudador amb molt mal cafè...

I ara què? No tinc més personatges?

(...)

Deixeu-me consultar les meves notes...

Aquesta paia... morta.

Aquest nen... perdut? On? Ah, és clar, no se sap!

Hòstia, tu.

Poso un anunci al diari?

O no.

Saps què?

Apunteu:

Si ets un personatge de ficció i tens ganes de viure aventures esbojarrades, eròtiques, pornogràfiques, fantàstiques, dramàtiques, poètiques, envia un missatge amb la paraula PERSONATGE al 7689. Si tens un mòbil polifònic, envia POLIPERSONATGE al 7690.

Apa, a veure si reuneixo uns quants i faig un relatencatalà com Déu mana!

FI

(de moment, és clar)

Comentaris

  • un gran sentit de l'humor[Ofensiu]
    Lior | 17-11-2010

    M'encanta la manera de començar el relat. Molt bo. Has aconseguit fer-me riure molt amb poques paraules. Fins aviat!

  • increïble!! [Ofensiu]
    vespre | 16-01-2008 | Valoració: 10

    Senzillament... boníssim!!! M'has fet riure molt!!!

  • bonissim.[Ofensiu]
    jovullserrei | 11-01-2008 | Valoració: 9

    molt bo, m'ha agradat molt :)


  • divertit[Ofensiu]
    rokins | 10-01-2008

    Hola Adonis. Es la primera vegada que et llegeixo. El relat Mola, m'agrada la línia, és simpàtic.... el primer parraf m'ha agradat especialment per l'efecte sorpresa que m'ha causat. El tacament també el trobo molt ben trobat...
    Ah! també m'ha fet gràcia la teva biografia!

  • Un...[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-11-2007 | Valoració: 9

    ...relat d'expressió molt oberta. Jo, no sé per què, em tanco molt en mi mateix, i encara que busqui extrems, aquests són provocadors i no pas simpàtics.

  • Ets un puto farsant!!... [Ofensiu]
    L'insomne xerraire | 19-10-2007

    ... estic gastant tota la meva economia enviant missatges al refotut 7698 i ... ningú... absolutament ningú m'ha contestat per a prometre'm ni tant sols un miserable casting!!!!

    Estic començant a arribar a la conclusió de que només vols beneficiar-te de les comissions per missatge que et dóna Vodafont, però que en realitat... passes com de la merda de que els personatges de ficció estiguem interessats en aparèixer en un relat teu.

    T'odio cabró!!!

    Per cert... Bon relat :)

  • GRANNNN títol i bones històries[Ofensiu]
    gericat | 13-08-2007

    Trobo molt original el títol, amb ell aconsegueixes l'efecte contrari. Capgires en tot moment els paràmetres preestablerts. Inventes històries directes del no-res i aconsegueixes fer riure. I valoro molt el teu text. Ja ho diuen els que en saben: és més fàcil escriure coses tristes que diveritdes.
    Senzill però perecisament per això més complex.

  • Molt bo![Ofensiu]
    AresMart | 07-08-2007

    M'has fet riure, ja des del principi quan he llegit el títol, felicitats!

  • Senzillament paranoic[Ofensiu]
    mariavica | 22-07-2007 | Valoració: 9

    Molt interessant i més profund del que pot semblar a simple vista. Més enllà d'una paranoia m'ha aconseguit fer reflexionar. Felicitats.

  • Soc jo, o no?[Ofensiu]
    Somiadora Emboirada | 06-06-2007 | Valoració: 10

    M'ha agradat moltíssim el teu relat. Mai n'havai vist un cm aquest. Mira que anar perdernt els teus personatges... te delit!
    Ja m'agradaria escriure a mi com tu, però que passa, que crec que l'altre dai vai tenir un accident mortal amb el coxe... si, si, ara ho he consultat... al final he acabat com un dels teus personatges.
    FELICITATS. M'HAS FET RIURE.

  • marta_gut | 02-06-2007 | Valoració: 10

    És el primer relat teu que llegesc, i.. què dir-te? Senzillament genial! Seguiré llegint coses teves! :)
    Una abraçada!

  • genial[Ofensiu]
    Bolet | 20-04-2007 | Valoració: 10

    senzillament genial!

  • Jajajaj[Ofensiu]
    Nessa Bentanachs | 05-04-2007 | Valoració: 10

    És boníssim! Sí senyor! Genial des del títol fins al final! Jajajaja! Hòtia tu, quin fart de riure que m'etic fotent!

  • aaa | 30-03-2007

    Jo tenia un relat fantastic, ben trenat, amb situacions originals, mig viscudes mig escoltades a orella estirada pels bars d'aquest mon, pero quan ja ho tenia tot llest per començar, em trobo una breu pero esfereidora notetaon deia que els meus personatges s'ho havien repensat, i havien decidit enviar missatges a no se quin numero de telefon, i guaita tu per on, que els havien seleccionat pel casting final i que adios muy buenas. Revisant el movil (el telefon, vaja) he trobat els numerets que poses en aquest relat, aixi que mes et val dir-los als meus personatges que son patetics, bargants, esmirriats i somines i que tornin amb el cul entre les orelles cap aqui amb tots els accents que m'han robat , o en cas contrari, t'enviare els personatges de la novela d'un vei meu basada en les seves tribulacions esperant un tallat tot ple de guix (ell, no el tallat) i que et bombardeixin tot alló que facis.

    He dicho.

    Ah, si. I que m'ho he passat molt be lleguint el teus relats.

  • jajajjajjaaj[Ofensiu]
    nauette | 25-03-2007

    :) molt enginyós! M'has robat un somriure. Et felicito

  • simplement original[Ofensiu]
    bogeria | 26-02-2007 | Valoració: 8

    senzill pero original, m'agradat mool, no es un dels tipics relats et seguire llegint

  • Simplement genial[Ofensiu]
    arasi | 23-02-2007 | Valoració: 10

    M'ha agradat tot, el títol, el contingut i la manera d'escriure, de gran vull ser com tu.

    Petonets

  • Original![Ofensiu]
    Katalana | 03-02-2007 | Valoració: 7

    jajajajaj.
    Un relat, simple, sencill, divertit i orignal, però alhora MAGNIFIC!



    UnPetonáS!o 2? xD!



    jiji-mua]

  • molt enginyós...[Ofensiu]
    MarBlava | 26-01-2007 | Valoració: 10

    original, ben trobat....és un dels no-relats més divertits que he llegit.
    Si tota la teva producció é tan prometedora com la teva fotografia, no m'ho vull perdre....
    Vaig a fer una passajadeta pels teus relats.
    Gràcies per regalar-me aquesta estoneta de bon humor ...
    No puc estar-me d'enviar-te un petònas! Adonis!

  • Panxa de zebra[Ofensiu]
    El Llangardaix | 27-12-2006

    Ei, molt graciós! Fas passar uns bons segons, moltes gràcies. Ja des que llegeixes el títol se't crea un somriure a la boca, està bé.
    Ha fet gràcia.
    De part d'un llangardaix solitari...

  • Panxa de zebra[Ofensiu]
    El Llangardaix | 27-12-2006

    Ei, molt graciós! Fas passar uns bons segons, moltes gràcies. Ja des que llegeixes el títol se't crea un somriure a la boca, està bé.
    Ha fet gràcia.
    De part d'un llangardaix solitari...

  • hahaha....[Ofensiu]
    Lilith | 27-12-2006 | Valoració: 10

    Ho has aconseguit, m'he perdut l’últim gol del Ronaldinho perquè no podia deixar de continuar llegint...

  • posaré títol del comentari, perquè és la tercera volta que m'escriviu en roig que és obligatori, punyeta![Ofensiu]
    l'home d'arena | 30-11-2006

    Gràcies. És com una alenada fresca.

  • Bufanuvols | 27-11-2006

    es... es... està bé...
    He rist com una vaca boja amb una planta de maria per cervell!
    Sento obligar-te a que lliges alguna cosa meua ja que ningú em comenta ni res... Si no ho fas... t'enviaré un sms amb la paraula malparit...

    Passa-ho bé

    Bufanuvols

  • "OLE MAETROO"[Ofensiu]
    atzabeja | 21-11-2006 | Valoració: 9

    Ei, quina passada de relat! bé de no-relat hauria de dir! Ai, quin cacau, anem a deixar-ho estar així. No tinc res a dir, és molt original.

  • Uoo m'encanta![Ofensiu]
    Mercedes Álvarez | 20-11-2006 | Valoració: 9

    M'agrada molt aquest relat, és una bona manera de criticar cert aspectes de la societat actual. Molt bó! Segueix enlluernant-nos amb aquesta realitat.

  • Ei, boníssim!![Ofensiu]
    Laiesken | 31-10-2006

    Es divertidíssim!! l'humor és la millor medecina del món.

  • És genial!!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 30-10-2006 | Valoració: 10

    Ta molt bé, m'agrada moltíssim!!

    I al final vas fer el relat? xDDD

    Salut!!!

  • Ets boníssim, tio![Ofensiu]
    diesi | 28-09-2006 | Valoració: 10

    Òstres, quin riure el text, és boníssim m'encanta el teu humor.

  • Molt divertit[Ofensiu]
    marco3434 | 22-09-2006 | Valoració: 10

    No m'esperava un enginy tan enginyós com el que ens has fet arribar. Enhorabona.

  • Jejee, molt bo.[Ofensiu]

    Et seguiré llegint, m'agrada el teu sentit de l'humor, escrius tal i com ho diries de viva veu.

    No t'aturis

    Juseph

  • És collonut![Ofensiu]
    Arbequina | 01-06-2006 | Valoració: 9

    I quin sentit de l'humor, des del títol fins el final.
    Un relat molt entretingut i divertit.

    Salutacions.

    Arbequina.

  • instants | 01-12-2005

    Un bon exercici, jo seria incapaç. Felicitats!
    hahaha, molt bò aquest joc.

  • plas,plas,plas[Ofensiu]
    ambre | 01-12-2005

    Divertit ....
    si senyor ....

    Esta més currat el títol que el relat però.

    P.D. Per si et fes il·lusió: Estava a "l'editora destaca"



  • Està bé, home![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 03-07-2005 | Valoració: 7

    Es original el teu sentit de l'humor. No tot és filosofia en aquest món...

  • Original i pervers[Ofensiu]
    pivotatomic | 03-07-2005

    Encara que comparteixo el teu gust per l'absurd i molts cops m'identifico amb el teu sentit de l'humor, els teus relats minimalistes i amb títols d'aquells que criden l'atenció com un far en mig d'una nit fosca no sempre aconsegueixen estar a l'alçada de les espectatives creades (a vegades, i t'ho dic de bon rotllo, em sento, com a lector, una miqueta estafat...).

    No és aquest el cas. Aquest conte el trobo originalissim, molt divertit i amb un sentit de l'humor absolutament pervers.

    Apunta't, doncs, un nou èxit, a la llarga llista dels que ens descrius a la teva també divertida biografia!

  • POCA CONYA[Ofensiu]
    JA ESTEM PARATS STOP | 13-05-2005 | Valoració: 10

    Enhorabona :)))

    El teu sentit de l ´humor és genial.
    Fer riure o somriure i més sobre un paper ésmolt molt difícil i tu ho has ACONSEGUIT.

  • m'he petat de riure[Ofensiu]
    Noa | 13-05-2005

    ais!! és que sempre m'ha agradat l'humor!!!Molt ben parit el relat!!!Et seguiré llegint!

  • Volia trobar un titol escaient per al teu relat,però no le trobat pas així que...[Ofensiu]
    mistika | 04-05-2005 | Valoració: 9

    et començo a comentar "a saco".
    És molt divertit, genial, entretingut...Bé veien el titol sabia que aquest relat seria especial.
    Com no vols suscitar a tantes lectures i comentaris?
    Enhorabona! i continua així!
    MísTiKa

  • Camarada, si vols un personatge real... [Ofensiu]
    Gica Casamare | 04-05-2005 | Valoració: 10

    Encara que sigui sota pseudònim si vols em presto a entrar en el teu món literari... però no vull morir, eh!
    Un 10 pel màrqueting del títol i un 10 pel relat, bé pels relats interromputs per força major.
    Pendent per defunció!

  • Pim, pam ,pum, bocadillo de atún[Ofensiu]
    Sole Ole | 04-05-2005

    Si amb un títol ets capaç de crear aquesta expectació, començaré a creure'm la teva biografia...

  • La veritat, només dir-te que és més llarg el títol que no pas el relat i que la idea està bé però podries haver fet un relat més extens perquè la història dóna per molt més: hi haurà continuació?[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 04-05-2005

    El de la foto de la teva biografia ets tu? ;-)

    EmmaThessaM

  • No és estrany...[Ofensiu]

    No m'extranya que amb aquest títol tinguis 478 lectures!
    Penses continuar aquesta història, suposo...

  • si vols...[Ofensiu]
    Baiasca | 24-04-2005

    algun dels "meus" morts...

    una per accident de cotxe
    un pare de familia per un tumor
    i una per suicidi!
    (hauria d'escriure alguna mort natural, ara que ho penso...)
    m'ha agradat molt, es la tira i mitja d'original!!!

    petoons

  • Volia trobar un comentari civeriti ia dient per aquest relat teu, unes paraules breus i que alhora demostressin al meva gran intel·ligència, però, finalemnt m'ha sortit això[Ofensiu]
    butxaca | 24-04-2005 | Valoració: 9

    Boníssim,

    Quasevol que llegeixi el títol segur que clicarà a sobre, s'ha de llegir!! ja deixés anar tot un estil sorprenent.

    I el relat no decep, és originalitat en estat pur, gràcies per fer-me somriure.

    Per cert, no tinc cap personatge a l'atur, estic en plena febre creativa, però si algu creu que l'exploto massa ja te'l passarè.

    Gràcie sper escriure.

  • Volia trobar un comentari civeriti ia dient per aquest relat teu, unes paraules breus i que alhora demostressin al meva gran intel·ligència, però, finalemnt m'ha sortit això[Ofensiu]
    butxaca | 24-04-2005 | Valoració: 9

    Boníssim,

    Quasevol que llegeixi el títol segur que clicarà a sobre, s'ha de llegir!! ja deixés anar tot un estil sorprenent.

    I el relat no decep, és originalitat en estat pur, gràcies per fer-me somriure.

    Per cert, no tinc cap personatge a l'atur, estic en plena febre creativa, però si algu creu que l'exploto massa ja te'l passarè.

    Gràcie sper escriure.

  • humor negre en estat pur[Ofensiu]
    castalia | 21-02-2005

    La veritat és que ja amb el títol t' he de felicitar, molt bo; i el relat està bé, m' ha agradat força per l' humor negre a l' hora d' explicar les anècdotes i perquè al cap i a la fi dius veritats que per desgràcia segueixen en l' actualitat de la nostra realitat! enhorabona

  • Molt divertit[Ofensiu]
    pivotatomic | 05-12-2004 | Valoració: 8

    Només veure el títol ja m'he pensat que m'ho passaria bé llegint-lo.
    Què puc dir que no sigui que no m'he equivocat??
    Llegiré més coses teves (mira, sí que podia dir alguna cosa millor!) ;-)

  • Uy, quina gràcia!!![Ofensiu]
    Josep Clínez | 13-11-2004 | Valoració: 10

    És molt graciós, Adonis, però al mateix temps, al menys a mi, m'ha fet reflexionar sobre les desgràcies i lo competent que està el món. Ojalà jo fos tan innovador, només sé fer relats més passats que la màquina d'escriure de tota la vida.

    Bueno, apa, a10 i segueix innovant així!

  • ......[Ofensiu]
    Linkinpark | 11-11-2004 | Valoració: 9

    Ha estat molt divertit. Quan le vist pensava que seria un dramón, però ha sigut un relat la mar d'interessant. Continua així!!!!

  • està mol be[Ofensiu]
    Tona | 11-11-2004 | Valoració: 8

    He trobat el relat com un petit resum de molta de la realitat que ens envolta.
    Potser no tens protagonistes per una història perquè en el fons, tots estem ocupats representant un paper en l'obra de la vida....en el teatre de la societat actual.

    Un petò! I sort en la búsqueda! ;)

    Tona

  • A mi també m'ha agradat.[Ofensiu]


    Està guai.

    Per cert, el personatge del meu relat "La rebelió de Robert Pedralguer" està a l'atur. Si vols, pots contactar amb ell.

    El que passa és que no em va deixar és el seu número de mòbil, ni el seu e-correu. Ho sent. Se'n va anar tant de sobte... No sé quina mosca li degué picar eixe dia.

    (Total, jo no el tractava tant malament. No tant com per a què s'acomiadés ell mateix de la meua fàbrica d'històries).

    (I era un bon treballador. Això sí).

    És una llàstima.

    (No sé per on pararà ara...)

    Si et trobes amb ell, ja m'ho contaràs.

  • Pirandello?[Ofensiu]
    sico fons | 22-08-2004

    Home, això està bé! Un relat entretingut i original. M'has fet recordar l'obra "Sis personatges en cerca d'autor" de Luigi Pirandello.

  • Distingit senyor,[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 17-08-2004 | Valoració: 9

    En resposta a l'anunci que vostè ha difós a www.relatsencatala.com, em complau presentar-li adjunt el meu CV desitjant poder ésser la persona que realment està buscant.
    Tanmateix, sóc ben conscient que no reuneixo l'absoluta totalitat dels requisits exigits, ja que he comprovat que per a protagonitzar el seu escuet "Volia trobar un títol curt i colpidor per aquest relat meu, una paraula sola que cridés l'atenció i que alhora parlés del relat, però, finalment, no ho he aconseguit" calia haver mort amb anterioritat. Altrament, és a dir, en el supòsit d'ésser vius, cap dels tres personatges no hagués tingut el plaer d'ésser ni tan sols citats en l'esmentat "Volia..."
    Suposo que l'experiència i, més en particular, el temps em permetran arribar a reunir algun dia tots els requisits, defunció inclosa. Deixaré constància als meus hereus perquè, en el seu moment, li remetin en cas d'ésser procedent l'esmentat CV, degudament renovat i amb totes les dades oportunes (... Ocupació: el que el mercat laboral m'ha deixat fer / Aspira a: personatge de relat / Estat actual: difunt...).
    Rebi una molt cordial salutació i l'agraïment per a la seva atenció (per si de cas) a l'avançada, atentament,

    Vicenç

  • Una passada[Ofensiu]
    Shu Hua | 17-08-2004 | Valoració: 9

    No m'estranya, després de veure el teu retrat i llegir la biografia, ja m'esperava un relat original, divertit i enriquidor. També el títol m'ha donat una idea.
    Per cert, poc després de llegir el conte, m'ha trucat l'Ernestina Camp i Claràs, que diu no sé què que busca autor. Però no m'ha deixat clar si era perquè l'escriguessis o per assetjar-te. Jo de tu em deixaria, és molt guapa... Oh! Ho sento, ara mateix ha creuat el carrer en vermell i... no, no l'ha atropellat ningú, quin susto, eh? Però un conductor ha estat a punt i, quan s'ha baixat del cotxe per veure si li havia fet mal, l'ha trobat tan guapo que se n'ha anat amb ell. I és que s'assemblava a tu.

    pau i inspiració sempre
    Glòria

  • Resposta a l'anunci[Ofensiu]
    Ilargi betea | 20-07-2004 | Valoració: 9

    Buff!sóc un peronatge de ficció a l'atur i ja feia mesos que buscava un escriptor en crisi de protagonistes que vulgués adoptar-me... et serveixo? puc fer el que vulguis, des de deixar anar una rialla ben sonora fins a plorar com un nadó, seré bo(níssim) o dolent com un dimoni... Et vaig bé? o penses dir-me com tots els altres, que ja em trucaràs?

    Mmmmmm...després d'aquesta petita paranoia et volia felicitar per aquest relat tan innovador. Esta bé que es publiquin textos tan originals!
    Segueix escrivint aixi de bé!
    Ah! estigues tranquil que de moment estic aconseguint reprimir-me i no assatjar-te sexualment! ;)

    Apa, molta màgia!

  • Genial[Ofensiu]
    Queca | 16-07-2004

    Boig, com tots els genis.
    L'he trobat molt original, imaginatiu, i molt sorprenent!!
    Puc ser un personatge teu??
    Una abraçada!!

  • ORIGINAL[Ofensiu]
    NinniN | 16-07-2004

    Molt original.
    M'ha semblat curiós, i saps què és el que més m'ha agradat, a part de l'idea, és clar....? El títol!
    Un títol sorprenent per a un relat encara més sorprenent!

    NinniN

  • uooo molt currat!![Ofensiu]
    AnNna | 16-07-2004

    quan he vist el títol ia he pensat que seria una paranoya guapa i finalment, despres de llegirlo crec q esta molt divertit i simpàtic, ben trobat, curt i bonic. endavant! sempre endavant!

  • wanted[Ofensiu]

    Podies haver titulat el relat **Busco protagonista viu**, o **Tots els protagonistes morts", o **El món és un mocador**, o
    **El darrer heroi** o **El protagonista no ha arribat**, o **Volia trobar un títol llarg i colpidor per aquest relat meu, una parrafada sola que cridés l'atenció i que alhora parlés del relat, i finalment, ho he aconseguit**

    Endavant Adonis, segueix publicant a RC: és agradable llegir-te (sino, sempre ens quedarà la Farola).

Valoració mitja: 9.26

l´Autor

Foto de perfil de Adonis

Adonis

29 Relats

190 Comentaris

83889 Lectures

Valoració de l'autor: 9.01

Biografia:
Vaig nàixer (alguns diuen que vaig aparèixer per generació espontània al costat d'un nan de jardí) un divendres per la tarda.

La meva vida ha estat plena d'èxits amb les dones -per raons evidents- i èxits professionals, per això vaig decidir un dia deixar-ho tot i vendre La Farola als semàfors (de tant en tant també venc mocadors de paper).

Ara vull emprendre -segur que també exitosament- una carrera com a escriptor. Feu-me espai, i us ho passareu bé.

Per cert, de cara a les dones: no penso publicar el meu correu electrònic, ni el meu telèfon, ni cap dada que us faciliti el meu assetjament.