Sóc capaç d'escriure un relat amb un títol normal, de dimensions proporcionades i sense que hi intervinguin parèntesi (ai, cony! Veig que no, que no en sóc capaç!)

Un relat de: Adonis

Tremolaven de por tots els veïns quan sentien el potent motor del meu cotxe clivellar l'aire estancat i ombrívol del carrer. Un punt i seguit per descansar d'aquesta frase tan llarga (i ara, punt i apart).

Tots em coneixien i sabien del meu gran talent, així com del meu èxit entre el sexe contrari, només comparables a la meva gran modèstia, així que quan jo arribava a la casa (una de les seixanta que tinc escampades per tot el món) era per organitzar alguna de les meves, ja també famoses, orgies (no és que jo sigui un pervertit (no en el sentit estricte de la paraula (bé, si és que es pot parlar en sentit estricte en un relat dels meus (que no és que no puguin ser estrictes, però a vegades no te'ls has de prendre al peu de la lletra), ja em coneixeu ), sinó en sentit figuratiu, és clar ), però sí que m'agrada passar-m'ho bé. Ja m'espero, ja, llegiu atentament el text que amb tants parèntesi sé que despista una mica, però s'entén…

(pausa)

Ja?

Continuem, doncs.

Oh… perdoneu un moment, em sona el mòbil….

Sí?… (És el meu agent de borsa)….. Sí, doncs compra….

No? Així, doncs, ven…

Coi, Carlo, en què quedem? Mira, és igual, que se la quedin els alemanys… Doncs mira, invertim en energia solar, que d'aquí a quatre dies tindrem sol per avorrir a les ovelles…

Apa, ciao, ciao!

Perdoneu, per on anava? Ah, sí!

El fet és que, en efecte, aquella havia de ser una de les més alegres, descarades, desinhibides i il·legals festes dels últims temps, però, vet aquí que en el moment d'arribar a casa un grup d'okupes s'havia fet fort al seu interior, així que no vaig tenir més remei que acompanyar-los en les seves activitats i cedir-los la casa per a què poguessin assajar els seus números de circ.

Per Makabra, l'actuació de l'Ajuntament, collons, que em tallaren el rollo de mala manera.

Un consell: Passeu de Gas Natural i Endesa i invertiu en Plaques Solars Adonis: tindràs energia sense que te n'adonis… (ai, mira, m'ha sortit un bon eslògan, tu!)

Apa, al final del relat un FI no queda gens malament.

FI.

Comentaris

  • PARÈNTESI[Ofensiu]
    nadàlia | 29-09-2016 | Valoració: 10

    Escrius en un etern parèntesi incontingut, per deixar anar després un joc de paraules per TRONXAR-SE...m'agradaria veure't de cara i no només de perfil!

  • que curiós[Ofensiu]
    Pa amb Tomàquet | 20-02-2008

    sí sí. jugar amb el llenguatge, ja que ens deixa, aprofitem-ho! i de pas fem propaganda de les plaques solars... jeje!

  • Aquest home té un estil propi espectacular!![Ofensiu]
    Egundoko | 19-01-2008 | Valoració: 10

    Encara no he llegit un relat teu que em desagradi (que no els he llegit tots, però seguiré buscant aviam si el trobo)

  • què divertit![Ofensiu]
    m | 23-08-2007 | Valoració: 10

    No fa gaire que estic a relatsencatalà, i cada dia faig una troballa nova. Felicitats per l'enginy!

  • DE VERITAT QUE...[Ofensiu]
    auf dem Weg | 23-08-2007 | Valoració: 10

    ... HE RIGUT MOLT! =)

    Adonis, realment m'ha agradat!!!

    jejeje, amb tot això dels parèntesis i aquest humor tan bo...

    a mi també em passa, em costa escriure sense utilitzar cap parèntesis... :p

    Un relat mooolt enginyós, entretingut i divertit!!!

    Et continuaré llegint!!!

    =)

  • Molt bo [Ofensiu]
    Honorablemolins | 23-08-2007 | Valoració: 9

    Hola Adonis, m'encanten els teus relats quotidians amb humor.

    M'agradaria poder incloure aquest relat en un fanzine que editem cada "cert-període-de-temps-variable" i que publiquem a Tordera amb coses que la gent ens envia, però obviament necessito la teva autorització per fer-ho.

    Si hi estàs d'acord, diguers-me quelcom a elxiscle@gmail.com .

    A la resta d'autors que llegiu això, també m'agradaria animar-vos a que m'envieu, si voleu, relats breus (d'una pàgina) i d'humor o amb un cert aire enigmàtic a l'adreça abans esmentada.

    Salut !

  • Mare meva XD[Ofensiu]
    magma | 04-04-2007

    jajajajja quin tip de riure. No puc dir-te res més... ets fantàstic.

    Petons de mâgmâ.

    PD: d'on treus aquestes idees tan fantàstiques? XDXD

  • Més complet...[Ofensiu]
    rnbonet | 31-03-2007

    ...que qualsevol llibrot de 'filosofia' -versus doctrina- tomista; més ambivalent que la llei del tràfic; més interessant que qualsevol programa del "coeur" de la TV -ara, no et cabreges!- i molt...però que molt ben pensat... i parit!
    Salut i rebolica, xicon!

  • ginebre | 31-03-2007

    he passejat per tot el teu repertori, Adonis, i és que ets divertit divertit! i a més la cosa té intríngulis!
    Em fas riure molt , cosa que s'agraeix.
    Salut!

  • de debó[Ofensiu]
    Urepel | 30-03-2007 | Valoració: 9

    de debó que poc convencional. Així com àgil, pervèrs i macabra? Fora del comú. M'encanta aquest rotllo.

  • Aquest relat frega el frikisme[Ofensiu]
    terra_nua | 29-03-2007 | Valoració: 8

    I m´agrada bastant

  • OSTRES[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 29-03-2007 | Valoració: 8

    ADONIS, M'HE FET UN TIP DE RIURE, SENSE ENTERAR-ME DE RES, TENIA GANES DE QUE CONTINUESIS AMB LA TEVA VIDA DIARIA I QUE NO DESCONECTESSIS PER SABER QUE MES FARAS LA RESTA DEL DIA, HA,HA,HA, MOLT BO.

Valoració mitja: 9.4

l´Autor

Foto de perfil de Adonis

Adonis

29 Relats

190 Comentaris

84309 Lectures

Valoració de l'autor: 9.01

Biografia:
Vaig nàixer (alguns diuen que vaig aparèixer per generació espontània al costat d'un nan de jardí) un divendres per la tarda.

La meva vida ha estat plena d'èxits amb les dones -per raons evidents- i èxits professionals, per això vaig decidir un dia deixar-ho tot i vendre La Farola als semàfors (de tant en tant també venc mocadors de paper).

Ara vull emprendre -segur que també exitosament- una carrera com a escriptor. Feu-me espai, i us ho passareu bé.

Per cert, de cara a les dones: no penso publicar el meu correu electrònic, ni el meu telèfon, ni cap dada que us faciliti el meu assetjament.