La Llei de l'Estira i Arronsa (tu, coses que passen)

Un relat de: Adonis

La Llei de l'Estira i Arronsa (LEA), va nàixer a la ciutat de V… cap a finals de l'any 2003. Amb aquesta normativa es pretenia resoldre determinats problemes que els ciutadans usaven tenir, sobretot pel què fa a plets i enfrontaments causats pels buits legals existents a les Normatives Generals de Discussions i Altres Gresques a les Partides de Dòmino (NGDAGPD).

Al principi, aquesta llei fou ben rebuda per tothom, però ben aviat començaren a observar-se determinats buits legals que provocaven la no solució de certs tancaments irregulars de partida, recompte de peces i la fatal trampa de la blanca doble.

Són ben coneguts els versos que arrel d'aquest problema composà el poeta V…ní, uns versos que deien:

La LEA, Llei inútil,
Que no evita la trampa de la blanca doble,
I deixa palesa la dificultat
Alhora de discernir
Si un tancament de partida és o no irregular…


Anem a veure: la ciutat de V… mai s'ha distingit pels seus literats, i els versos, amés d'evidents, són nefastos, però van aconseguir aparèixer a les quartilles que s'imprimiren per recollir firmes en contra de la LEA.

El fet és que les déu firmes que s'aconseguiren amb aquests versos, foren suficients per abolir-la, i fixa't tu que, després d'aquest fet, el poeta va escriure uns nous versos que resaven:

Ara que no hi ha LEA,
Tenim els mateixos problemes que teníem,
Però almenys la NGDAGPD
Evita la trampa de la blanca doble.

Amb aquest escrit no pretenem guanyar cap premi literari, ni esperem la comprensió ni la aprovació del gran públic, només constatar que a la ciutat de V… la poesia deixa molt que desitjar…


… I QUE LES DONES TAMBÉ ES FAN PALLES.

Una salutació ben cordial.



DEDICAT AMB TOT EL MEU AFECTE A LA TIAMAT.

Adonis.

Comentaris

  • M'encanten els teus escrits[Ofensiu]
    Rita | 01-06-2006 | Valoració: 7

    M'encanta el teu estil noi...tan debó el meu s'assembles una miqueta més al teu...crec que veuria les coses d'una altra maneraaaa i seria més feliç!!!

    FELICITATS!!!

  • confessió[Ofensiu]
    Tiamat | 21-10-2004

    tot aquell poema va ser un acte pervers de manipulació perquè necessitava ser al mig del món (una bola de roca fosa, hmm, que agradable!).


    sóc tota una estratega.. ja ja ja ja (riure de dolenta). I després perdo jugant al risk.. no s'enten!


    ;) apala, una abraçada amb afecte també!!


    Tiamat

  • Llest[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 18-10-2004


    Benaflec, mira, anava a mantenir aquest pseudònim més temps en secret, però és que comences a passar-te de llest.

    Intenta respectar la gent, no costa tant.

    Espero que segueixis llegint, i opinant, però fes una mica d'acte de contricció i pensa que no tothom escriu per a tu.

    Cordialment,

    Sergi Yagüe.

  • Llautó[Ofensiu]
    benaflec | 18-10-2004

    Dona, vigila quan fas aquestes coses, que no se't noti tant...

l´Autor

Foto de perfil de Adonis

Adonis

29 Relats

190 Comentaris

84043 Lectures

Valoració de l'autor: 9.01

Biografia:
Vaig nàixer (alguns diuen que vaig aparèixer per generació espontània al costat d'un nan de jardí) un divendres per la tarda.

La meva vida ha estat plena d'èxits amb les dones -per raons evidents- i èxits professionals, per això vaig decidir un dia deixar-ho tot i vendre La Farola als semàfors (de tant en tant també venc mocadors de paper).

Ara vull emprendre -segur que també exitosament- una carrera com a escriptor. Feu-me espai, i us ho passareu bé.

Per cert, de cara a les dones: no penso publicar el meu correu electrònic, ni el meu telèfon, ni cap dada que us faciliti el meu assetjament.