Cercador
Llista categories
Detall intervenció
RE: LA TAULA PARADA. Invitació a participar
Intervenció de: Gemma Matas Gustems | 03-09-2012Crec que LA COMPRENSIÓ és una aptitud tal com dius. Potser m’equivoco però crec més intensa, real i certa la comprensió i l’aptitud, que l’actitud.
És molt important saber escoltar, observar, considerar i dialogar però, en aquí ja fem servir la paraula “actitud”, que per sí sola, ja ho vol dir tot. Una actitud, la veig concebuda a partir d’una interpretació del tema que sigui, no com la comprensió, aquí sí que val el que sent el cor o el cap en el moment que veus o escoltes, no tothom té el do de l’aptitud en totes les seves accions, ni tampoc de l’espontaneïtat que requereix una cosa i l’altre.
Tal com menciones al final, és molt important que primer ens analitzem i veiem de que som capaços envers a nosaltres mateixos i després sabem exposar els nostres criteris amb la claredat que ens marca la nostra pròpia manera de ser.
Fins la propera Joan.
Respostes
-
Gran paraula!
Mena Guiga | 03/09/2012 a les 07:37I que em cal (només parlaré per mi) fer molt d'exercici, de comprensió. Entre d'altres mots. Això passa perquè estem en societat i hi ha més gent. En una cova a la muntanya no s'hauria de fer aquest esforç...no? O potser sí: entendre que un ós és veí teu i que no el pots destorbar quan hiberna per xerrar-hi, per exemple. Veus com sempre hi ha d'haver comprensió (tot i l'exemple ximplet)? Comprendre el seu cicle i la seva necessitat de repòs. Però l'ós -i el disculpo, per ser una bèstia- no comprèn que entre veïns és maco el conversar. Què hi
Ja em monto un relat tota soleta amb allò de l'ós. L'animal no està disposat a escoltar (potser si li porto una gerreta de mel), observo que en fa cas, considero dir-li que la prenguem junts (i mira que massa mel irrita,a certes persones, l'anus -A MI M'HO HAN DIT!!!, però a vegades per l'amistat cal sacrificar-se) o potser hi ha l'opció de convesar i la mel que se la foti tota l'ós, que per això és ós.
En el diàleg potser el plantígrad arriba a entendre alguna cosa. A veure si no és maco, això!
Res, Joan, que Sant Gregori m'afecta! I que sí, que COMPRENSIÓ per tot i per tothom (amb analisi, que hi ha coses incomprensibles...com les meves respostes...és que no prenc mel!)
Mena
-
Comentari a Mena
Joan G. Pons | 03/09/2012 a les 08:26Jo t'entenc i les teves aportacions les comprenc i les assaboreixo. Un bon plat de Taula.
Opino que tot l'Univers ens demana comprensió i fruit d'aquesta comprensió ens arriba, segons els moments i les portes obertes que tinguem, un enriquiment, una formació, molt guapes.
La comprensió amb els humans, a vegades, demana un nivell estable emocional que..... però cal fer-ho.També és una línia formativa. -
I de comprensió passem a ESTABILITAT...
Mena Guiga | 03/09/2012 a les 11:33uf!!!!!
'Demana un nivell estable emocional'
uf!!!!!!
Crec que em quedo com a miserable pecadora.
O em col·loques això de l'estabilitat (ja vam parlar d'equilibri, no? I jo aniriaf fluixa en la corda fluixa, confesso) en una altra taula, Joan, una taula en el porxo d'una casa de camp i que se senti el refilar d'ocells i els cants del rierol...aleshores -i depenent del què hi hagi d'àpat de pagès i casolà-...potser pugui respondre...
Mena (sempre buscant taules a nous espais i atabalant el pobre Joan) -
Comentari a Mena
Joan G. Pons | 03/09/2012 a les 16:12Preparo amb calma i cura la Taula de l'Estabilitat. Gràcies.
-
RE: LA TAULA PARADA. Invitació a participar
Gemma Matas Gustems | 03/09/2012 a les 23:46Crec que LA COMPRENSIÓ és una aptitud tal com dius. Potser m’equivoco però crec més intensa, real i certa la comprensió i l’aptitud, que l’actitud.
És molt important saber escoltar, observar, considerar i dialogar però, en aquí ja fem servir la paraula “actitud”, que per sí sola, ja ho vol dir tot. Una actitud, la veig concebuda a partir d’una interpretació del tema que sigui, no com la comprensió, aquí sí que val el que sent el cor o el cap en el moment que veus o escoltes, no tothom té el do de l’aptitud en totes les seves accions, ni tampoc de l’espontaneïtat que requereix una cosa i l’altre.
Tal com menciones al final, és molt important que primer ens analitzem i veiem de que som capaços envers a nosaltres mateixos i després sabem exposar els nostres criteris amb la claredat que ens marca la nostra pròpia manera de ser.
Fins la propera Joan.
-
Comento a Gemma
Joan G. Pons | 04/09/2012 a les 05:59Important la comprensió amb nosaltres mateixos. Punt bàsic.
Respon a aquesta intervenció
Nous recomanats editora
Últims comentats
- Passeig (8 comentaris)
- Sentiment d’humanitat (3 comentaris)
- QUI DIU...? (6 comentaris)
- L'enigma i l'àngel del vespre (Cinquena part) (3 comentaris)
- St Jordi de l' any 2024 (1 comentaris)
- La minusvàlua (4 comentaris)
- Com deixar de viure del record i de la esperança que tornaràs? (1 comentaris)
- Temps Viscut (9 comentaris)
- Sé més de tu (9 comentaris)
- Tu i Jo (3 comentaris)
Nous més llegits
- FRICANDÓ (23045 lectures)
- Ànimes I coses (22271 lectures)
- Un lletraferit malastruc. [temps real de lectura: 3 minuts] (1838 lectures)
- Seny i Rauxa (711 lectures)
- MAI ET TINDRÉ PROU (673 lectures)
- Respon a la calma (558 lectures)
- Carles 33. Primera cita: Dos matrimonis. (554 lectures)
- Helga - Un remake (547 lectures)
- CULPABLE! (520 lectures)
- ASCENSORS PER A GENT GRAN (376 lectures)
Nous més comentats
- Helga - Un remake (15 comentaris)
- EFECTES SECUNDARIS (9 comentaris)
- DOS CAPUTXINOS SI US PLAU ! (9 comentaris)
- NOTÍCIES D'ÚLTIMA HORA (8 comentaris)
- Ànimes I coses (8 comentaris)
- Una cicatriu ben profunda (8 comentaris)
- Passeig (8 comentaris)
- auto-crim (7 comentaris)
- Monstres (7 comentaris)
- FRICANDÓ (7 comentaris)
Nous més votats
- La dels sobrenoms (Agrada a 4 relataires)
- Eureka (Agrada a 4 relataires)
- Respon a la calma (Agrada a 4 relataires)
- Som miratges (Agrada a 3 relataires)
- Gavardina i pijama de cotó (Agrada a 3 relataires)
- FRICANDÓ (Agrada a 3 relataires)
- Àngels (Agrada a 3 relataires)
- Carles 33. Primera cita: Dos matrimonis. (Agrada a 2 relataires)
- Ells (Agrada a 2 relataires)
- Jocs de nenes (Agrada a 2 relataires)