Tots per cent

Un relat de: Unaquimera

El primer pas.

Escriví "Capítol primer"; ho esborrà; utilitzà majúscules. Davant el resultat, assentí.
La seva carrera d'escriptor començava tard, però sense complexes.



- Està malament: Copia-ho bé cent vegades!

Les protagonistes d'aquella autora mai s'enamoraven perdudament.
De petita l'inculcaren que per aprendre una lliçó, convé escriure-ho bé moltes vegades.



- Senyores i senyors, intervindré per al·lusió...

Cap personatge mor, a les seves novel·les.
Té tanta por a la mort! Sap que algunes personalitats responen per al·lusió...



L'esforç creatiu paga la pena.

L'irritava el picament de la porta. L'aguantà amb una pila de llibres. Descobrí, finalment, una utilitat a les obres publicades.


Unaquimera

Comentaris

  • Crec que podré[Ofensiu]
    Josoc | 28-02-2011

    Sec davant de l'ordinador. El poso en marxa, penso, plemo les teclas adequades i em surt. El què? UN NAN!
    ÉS broma, ja sé que no és així de fàcil, els teus són fruïts madurs.

  • darrere de cada escrit[Ofensiu]
    joandemataro | 26-01-2011 | Valoració: 10

    hi ha un gran treball de reflexió i creativitat, m'ha agradat especialement el que parla dels llibres
    abraçadessss
    joan

  • 100 paraules...[Ofensiu]
    brins | 25-01-2010 | Valoració: 10

    que valen per mil! Aquest és l'art dels "nanos";
    saber sintetitzar, amb poques paraules, pensaments que configuren històries.

    M'ha fet gràcia, especialment, el primer. Moltes vegades, després d'escriure un títol amb majúscules, he pensat que podria semblar poc modest, però no el rectifico perquè estèticament, m 'agrada més.

    Una abraçada gens curta,

    Pilar

  • Vint paraules més[Ofensiu]
    nuriagau | 01-04-2009 | Valoració: 10

    Has aconseguit quatre magnífics nanorelats monogràfics relacionats amb la vida d'un escriptor.

    A mi també m'estan "enganxant" els Nanoreptes!

    Enhorabona!

    Núria

  • Estalvi?[Ofensiu]
    Cendra de flor | 31-03-2009 | Valoració: 10

    Potser els teus nans estalvien paraules, potser estalvien temps de lectura, però de segur el que no estavien és profunditat i temps de reflexió.
    Genials, em costaria expressar tant sentiments en tan poques paraules!
    Cendra de flor

  • Reflexions .[Ofensiu]
    Núria Niubó | 24-03-2009 | Valoració: 10

    Quatre relats intensos i explícits que tenen vida per si sols i que poden tenir continuïtat , essent un de sol , on l'escriptor n'és el protagonista.

    Amb el primer Nano m'hi sento realment identificada , va ser molt difícil per a mi fer el primer pas d'enviar un poema a RC , i també vaig començar tard , tot i que els complexes encara no estan tots superats .

    En els "Està malament" i "Senyores i senyors" , ens parles de com poden influenciar l'educació , els tabús o els traumes, en els relats .

    En el darrer , "L'esforç creatiu…" ens deixes palès que per escriure , per crear , cal trobar el teu temps de solitud i intimitat , cap soroll, cap interferència, passant fins i tot per damunt d'allò que més valores.

    Reflexions que és bo fer-nos de tant en tant .

    Tots quatre Nanoreptes m'agraden molt , no puc triar , tots diuen algo en que em sento identificada des que m'he atrevit a manifestar els meus sentiments i a compartir-los amb vosaltres.

    Llegir els teus relats Maite sempre és un plaer per als sentits .

    Deixa'm que et dediqui un nanorepte per a tu :

    "En les seves paraules hi havia tanta saviesa , tants sentiments , que en llegir-les la deixebla va voler ser mestra "

  • Felicitats![Ofensiu]
    aiguasalada | 12-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!

    5 aniversari RC


    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Ahir RC no funcionava.

  • com poden contindre tant els nanos?[Ofensiu]
    Nurithy | 11-01-2009

    Senyores i senyors, intervindré per al·lusió...

    Cap personatge mor, a les seves novel·les.
    Té tanta por a la mort! Sap que algunes personalitats responen per al·lusió...

    Aquest és el millor per a mi i amb diferència!

    Bon any 2009!

  • Els nanos m'agraden per això[Ofensiu]
    deòmises | 20-12-2008

    En un espai mínim hi ha el màxim d'una història que, amb les traces bàsiques, s'entén. I tu has centrat el tema de l'escriptura en aquests nanos. Cadascun té alguna cosa particular que el fa genial.

    El primer pas, el meu preferit, però.

    Gràcies, Maite, d.

  • Un 'nano(elquesiga)' ve a ser...[Ofensiu]
    rnbonet | 15-11-2008

    ...com un aforisme, més que com qualsevol història. Perquè condensa pensaments, sentiments, idees, sense desenvolupar-les excessivament. I a més, dóna llibertat d'interpretació.
    Enhorabona per aquestes perles! Salut i rebolica!

  • Nanorelat[Ofensiu]
    joanalvol | 12-11-2008 | Valoració: 10

    Em sembla molt bé això del "nanorelat". Una poetessa em deia que reduïa al mínim el poema fins al punt de no perdre l'essència. Aquests nanorelats van per aquest camí. Altres escriptors reconeguts, feien un relat d'un foli, sense mancança de cap part de l'esquema ortodox.

    Una vegada més reblas el clau
    Una forta abraçada

    Joanalvol

  • Ei, onatge![Ofensiu]
    Unaquimera | 08-11-2008

    El comentari de l'abraçada no era cap provocació, t'ho asseguro; només intentava dir que t'oferia una cosa de molt valor ( per a mi, al menys ), que no està en venda: una abraçada gratuita i sincera... com aquesta altra que t'ofereixo ara,
    Unaquimera

  • Gràcies...[Ofensiu]
    onatge | 07-11-2008

    Unaquimera per l'abraçada que val tants diners, però per mi careix de valor. Tot el que té valor i és profund és precisament tot el que no ho poden pagar els diners. Quan als sentiments hi posem l'etiqueta del preu ho perden tot...

    No sé si el teu comentari de l'abraçada és una provocació implicita o no.

    Et desitjo que l'onatge el dugui l'abraçada de la sal per conservar el que calgui conservar...

    onatge

  • Tots són breus i bons[Ofensiu]
    Aquarela | 07-11-2008 | Valoració: 10

    Jo sé que tu saps que no es realment així però que alguna cosa de tot el que dius si que hi ha.
    L'escriptor és persona abans que res més.

    No havia llegit nanaorelats encara, obriré l'enllaç que dius als reptes de nanos.
    M'ha fet gràcia lo de "saber no ocupa lloc i si és sobre nanos, menys! " haha! Visca el sentit de l'humor!

  • Aclariment per a onage.-[Ofensiu]
    Unaquimera | 06-11-2008

    Benvolgut onatge: Gràcies per la sinceritat del teu comentari als meus nanorelats, ja que m'has donat una alegria: tot just la intenció del títol era provocar l'associació que tu has fet!

    Intentaré explicar-me breument: al costat de relats molt més llargs, realment més treballats, aquests tan breus semblen poca cosa, tenir poc mèrit literari... talment com si la única gràcia que el lector els pogués trobar fos la brevetat, l'estalvi de temps que hom empra en llegir-los, ... de la mateixa manera que el comprador entra en aquelles botigues només cercant baratures... però acaba trobant bens útils per a les seves necessitats!
    ( Jo, al menys, n'he trobat, de vegades )

    Ofereixo una abraçada de les que valen un munt de diners, a qui vulgui posar-se-la,
    Unaquimera

  • Una lliçó...[Ofensiu]
    onatge | 06-11-2008 | Valoració: 10

    de vida en cada línia. Una metàfora en cada relat. Per llegir més d'una vegada si vull rebre el seu efecte.L'úni que no m'entussiasma és el títol, em recorda unes botigues que hi havia abans de l'entrada de l'€uro...

    Salutacions.
    onatge

  • No sempre,[Ofensiu]
    M.Salles | 06-11-2008 | Valoració: 10

    però en general, jo també tendeixo a la nanoliteratura.

    Celebro aquests nanorelats (tot i que ens hem de fixar en l'ortografia -a mi també se me n'escapen, és clar).

    Gràcies per l'abraçada i el comentari encoratjador, jo també et veig seguint.

    Ens llegim!

  • Gracies per l'abraçada[Ofensiu]
    Fifo | 05-11-2008 | Valoració: 10

    He rebut amb molt de goig la teva abraçada. Gracies per el teu comentari, descrius millor que el meu poema, aquest estat d'ànim tan controvertit, melangiós i plaent a la vegada.
    He llegit coses teves, que no m'atreveixo a valorar, doncs soc un humil principiant i el que tu escrius es mereix ser comentat per algú del mateix nivell i sensibilitat que el escriptor . Gracies, l'abraçada la guardo en un calaix on deso les coses preuades. Josep.

  • Segur?[Ofensiu]
    Jimbielard | 04-11-2008 | Valoració: 10

    Estàs segura que ets nanoreptaire amb pràctiques? Modesta que ets una modesta... hahahaha. Fins i tot els nanorelats que exposes tenen aquesta màgia que destil.la el teu estil que atrapa amb un magnetisme de vici.

    Si no existisis, RC t´hauria d´inventar, guapissima...


    Felicitats!!

    Joan

  • Mira que és difícil...[Ofensiu]
    bocidecel | 01-11-2008 | Valoració: 10

    ...escriure bons nanorelats. I tu n'escrius quatre d'excel·lents, dient tant en només vint paraules!...a més, aconsegueixes lligar-los amb armonia per fwr-ne un relat. Un regal embolicat que en descobreix quatre més.
    Exquisit, Unaquimera, què més puc dir...

    Una abraçada.

  • Tots retratats...[Ofensiu]
    Igor Kutuzov | 01-11-2008 | Valoració: 10

    En aquest mirall m'hi veig... Molt clar.

  • Jeje![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Microrrelats encadenats! O nanoreptes, és clar que d'això no en puc parlar gaire perquè aniria molt perdut, ja que desconec força el món del nanorepte.

    Amb un puntet d'ironia fina, la musa de cada microrrelat és el punt de partida amb un títol perfectament enllaçat al text que segueix a continuació. Molt divertides totes les seqüències, si bé l'últim és el que més m'ha fet somriure!

    N'espero més, Maite!!! Gràcies per tot els teus comentaris, disculpa que fins ara no hagi trobat un moment (i a sobre petitet) per treure el cap al teu raconet d'RC i seguim en contacte!!

    Una abraçada ben forta,

    V

  • Molt ben trobades...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 27-10-2008 | Valoració: 10

    aquestes quatre referències a diferents perfils d'autors, basant-te en aquests relats breus. Com sempre, una sorpresa agradable en venir al teu espai i trobar-me novament amb una idea original i una creació que has sabut extraure amb elegància i saber fer. Tens el do de la paraula, Unaquimera, sigui quin sigui el perfil literari amb que les embolcallis.
    Felicitats i gràcies per aquest nou regal que comparteixes amb tots nosaltres.
    Una abraçada

  • Enllaç amb el Nanorepte.-[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-10-2008

    A veure si ara funciona... Nanoreptes

  • Aclariment per a Silent i Aurora marco arbonés, o qui se senti interessat pels "nanorelats".-[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-10-2008

    Pel que jo sé, nanorelat és un terme adoptat en aquesta pàgina per referir-se als relats que no superen les vint paraules, títol a banda.
    Aquesta terminologia es va adoptar a partir de la varietat de respostes que va obtenir la pregunta: Es pot arribar a explicar una història amb només vint paraules?, proposada al Fòrum de RC.
    Davant l'èxit de la qüestió va néixer el Nanorepte, molts dels fruits del qual recull un autor col·lectiu del mateix nom: http://www.relatsencatala.com/rec/Controller?rp_action=view_relats_autor&rp_autor_id=602448>Nanorepte, que aconsello visitar per ampliar la idea ( només s'ha de clicar sobre les lletres en color per anar-hi ).

    Abans d'aquesta iniciativa, però, ja s'havia plantejat la microliteratura en el nostre context, fins al punt que una editorial, la Quadriga, va publicar el llibre 10x10 Microrelats a partir d'històries breus escrites i publicades a RC.
    El límit era de 330 paraules, però algunes tenen només 18!

    Fa molt de temps que diferents autors reconeguts ( Augusto Monterroso, Franz Kafka, Juan Ramon Jiménez, Luciano Egido, Luisa Valenzuela, Jose Luis Borges, ... ) havien escrit microcontes o experimentat amb la "literatura hiperbreu". El mateix Heminway va guanyar un concurs amb set mots!

    Evidentment, la lectura d'aquestes històries mínimes requereix una actitud activa de part del lector, ja que qui les escriu es troba molt limitat per suggerir ( més que relatar ) els antecedentsel nus i el desenllaç de l'escena en la qual es centra el seu relat brevíssim.

    A tots els/les lectors/es, una nanoabraçada enooorme,
    Unaquimera

  • Poques paraules[Ofensiu]
    Valentí Valent | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Pobres escriptors, lluitant amb els seus complexes, deutors dels seus fracasos, sotmesos per les seves pors -no són tan diferents de qualsevol, diria jo- i escrivint a pesar de tot.
    Són molt bons aquests tastets del que es pot dir amb pogues paraules, endavant!

  • Paràgrafs=Nanorelats?[Ofensiu]
    Silent | 27-10-2008

    No coneixia aquesta modalitat.
    Em resulta difícil trobar tots els elements -o parts- que requereix una narració.
    Com a inici d'un relat, els trobo interessants.

  • UNA XULADA[Ofensiu]
    trumfa | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Hola: compodràs comprovar el que m'ha agradat més ha estat el primer. Serà simptomàtic d'alguna cosa? Ummm, per si de cas m'ho faré mirar...
    Com que jo vaig molt escàs d'imaginació n'enganxo un parell de robats d'en desdibuix

    Urgent: necessito una mica de suspense per a relat d'intriga. No importa estat. Ref.: M'espero

    Canviaria relats d'anuncis per cistell de rovellons

    Ens llegim (bé, et llegeixo, digue'm gandul...)

  • una idea genial[Ofensiu]
    marco3434 | 26-10-2008 | Valoració: 10

    Quina idea més millor.

    I com sempre gràcies.

    un nanorelat que mai he oblidat es "I cuando despertó el dinosaurio seguía allí"

    M'agradaria llegir relats curts d'aquest estil que facin pensar molt amb poques paraules, que despertin la evocació. Son la meva debilitat.

    en fi, que molt bé.


  • Què fa la NUMBER ONE?[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-10-2008 | Valoració: 10

    Expliqueu-me en què consisteix això del nanorelat, que jo també hi vull participar. Serà divertit. Molts petons guapíssima!

  • La valoració..[Ofensiu]
    franz appa | 26-10-2008 | Valoració: 10

    Tinc tan poc costum que m'he oblidat de la valoració promesa... Allà va.
    Petons de nou -de deu, vaja-.
    franz

  • el pes de l'art[Ofensiu]
    franz appa | 26-10-2008

    M'han agradat molt els "nanos", un gènere que és menor en grandària però no pas en enginy: un destil·lat d'enginy, potser?
    Jugues admirablement amb les implicacions de la creació literària, des de la seva inutilitat a la seva pretensiositat pomposa que sovint la denigra. L'art ha de ser inútil, el seu pes lleu, la seva petjada lleugera. El pes de les majúscules, de la lletra impresa, dels honors esperats -i difícilment guanyats- el corrompen sovint.
    I sí, el pes dels llibres és plom a les ales, de vegades. No és que prediqui contra ells -ni tu tampoc, de ben segur-, ni aposti per cremar-los, però rebaixar-ne els fums i fer-los servir de balda no està gens malament.
    Ah, i valoro el relat, per justícia compensatòria amb un parell d'estranys comentaris.
    Petons,
    franz

  • ANEROL | 26-10-2008

    és divertit, una mica d'ironia. El que més m'agrada és el principi i el final.
    Moltes gràcies per interessar-te per mi

  • hola![Ofensiu]

    Doncs sí, retrates les pors que tenim alguns dels que escrivim, alguns? tots? vés a saber, suposo que hi ha qui no és capaç de reconèixer la por que de vegades et comporta escriure, l'esforç dur i constant, les revisions... i el saber que potser finalment res no val la pena, i que de vegades cal tornar a començar de nou com si res no hagués passat.
    Llàstima que sempre la limitació de la paraula és una mena de hàndicap que cal superar per acabar de dir allò que un desitja.
    Una abraçada

  • Identificada[Ofensiu]
    Sílvia Cantos | 26-10-2008 | Valoració: 10

    Felicitats !! M'has fet somriure al sentir-me identificada en gairebé tot el que has escrit, senzillament fantàstic.

  • Bescanvi[Ofensiu]
    jordicatalacatala | 25-10-2008

    Bescanvi.
    És important fer-lo.

    Vull que m'expliquis
    el teu darrer optimisme
    i jo t'ofereixo
    la meva darrera confiança.

    Encara que sigui un bescanvi mínim
    hem de comparar-nos:
    estàs sola,
    estic sol;
    per algun motiu estem sols.
    Per alguna raó som pròxim,
    per alguna raó som proïsmes.

    La saledat també
    pot ser
    una flama.

  • Concentrat...[Ofensiu]
    MarBlava | 24-10-2008 | Valoració: 10

    però amb mil possibilitats.

    Les pors i les alegries dels autors, tant novells com experts, queden reflectides a la seva obra.
    Els tics, les manies i moltes vegades de manera recorrent..

    Com sempre, em deixes amb la boca oberta de la capacitat que tens de fer-nos arribar nítidament el que vols dir o insinuar...és una capacitat innata que jo personalment admiro moltíssim.

    Una abraçada Maite,
    MarBlava

  • Gràcies![Ofensiu]
    Xandra | 23-10-2008

    Hola Unaquimera, moltès gràcies per comentar-me. Trobo que tens raó i apunto els teus consells. A poc a poc vaig llegint i espero poder anar comentant més sovint. Només dir-te que m'agrada com escrius i sobretot, que es nota que domines...Gràcies per la teva opinió, que no anava desencaminada, però et diré que el meu relat es basa en una experiència real tot i que espero poder escriure coses més alegres! Un petó i sort :)

  • Anagnost | 23-10-2008 | Valoració: 10

    Inblidable companya, des d'aquesta mena de retir en què em trobo, des d'una distància que no vull convertir en ruptura, et segueixo, com un devot, sempre sorprès per la teva imaginació, la teva capacitat de contar, de narrar, de dir...

    T'agraeixo que em facis arribar les teves coses, perquè sempre em són un bàlsam espiritual.

    Una abraçada d'admiració,

    Jaume Fuster

  • escriure....[Ofensiu]
    terra | 22-10-2008

    un procés lent i complicat. Abans de donar per acabat un escrit, quantes vegades el repassem i el refem? Potser, de vegades, massa.
    Per cert, gràcies pel teu comentari. Evidentment estare encantada que si llegeixes més textos meus hi deixis la teva opinió.
    Les crítiques constructives, per bé o per mal, ajuden.

  • Maite![Ofensiu]
    F. Arnau | 22-10-2008 | Valoració: 10

    Veig que li has tret profit a les teues participacions al "Nanorepte". A mi també em passa el mateix que a tu, i sempre que puc intente participar-hi. Trobe que és un bon exercici literari, com una mena de Taller d'escriptura.
    Els que has publicat ara, tenen el nexe comú de la Literatura, el món dels llibres... Un món que també és dels meus preferits a l'hora de llegir relats i novel·les. M'agraden molt les del Paul Auster per que sempre es desenvolupen al món dels escriptors, editors, etc... Tot gira al voltant, com aquets cinc microrelats teus, del LLIBRE.

    ENHORABONA!!!


    Una forta abraçada!

    FRANCESC

  • Volia dir[Ofensiu]
    megane | 21-10-2008 | Valoració: 10

    sense complexes, com l'autor del primer.
    No se ja ni escriure un comentari.
    Escriu, escriu tu que saps.

  • Humor o ironia?[Ofensiu]
    megane | 21-10-2008 | Valoració: 10

    Tens un sentit de l'humor sense complezrs? o és ironia?
    No sé la resposta. M'agrada el resultat.
    m

  • Escriptors que escriuen[Ofensiu]
    Xocolatina | 21-10-2008 | Valoració: 10

    Un escriptor que escriu sense complexes, una que escriu sense oblidar les seves equivocacions, un altre que ho fa amb por a la mort, un que no ha triumfat............. quina colla!
    Són divertits pro fan pensar en com som i perque escrivim............. no se si em tornaré a atrevir!
    Una llepadeta sense pors!

  • Diferent[Ofensiu]
    pitusa63_61 | 20-10-2008 | Valoració: 9

    pero molt maco. M'agradat aquest nou estil. Un peto maca

  • Fantàstica tria, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 20-10-2008 | Valoració: 10

    quatre per un, o tot a cent, que més dona!. Quatre historietes estupendes.
    Una abraçada

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • SI QUE S'ENTENEN![Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 20-10-2008 | Valoració: 9

    A més ho expliques molt bé en la introducció i fer servir tant poques paraules per explicar cada fet té molt mérit, jo te'l dono.

  • QUATRE[Ofensiu]
    IRINA | 20-10-2008 | Valoració: 8

    Trossets de relat que valen per cent. Una bona idea, ens ensenyes i ens fas llegir. Fins un altre.

  • Molt bons[Ofensiu]
    Naiade | 20-10-2008 | Valoració: 10


    T'imagino fent una tria d'un munt de nanorelats i aquets quatre be valen per cent. Excel·lents, una vegada més mostres la teva agudesa i destresa lingüística.

    Una abraçada ben forta

  • superoferta![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 20-10-2008 | Valoració: 10

    és una superoferta: quatre històries, encara que dius que són mínimes, pero són històries amb protagonista i tot, i tenen el seu punt.
    Com que jo no sóc tonta, m'aprofito!!
    Sort, escriptorA!!!!

  • Tots per tu[Ofensiu]
    Queca | 20-10-2008 | Valoració: 10

    Admiració, tendresa, orgull... ninona, em despertes tants sentiments...

    Un relat molt original, que no desentona gens amb el teu talent.

    Sempre teva,
    Queca.

  • original[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 20-10-2008 | Valoració: 10

    Curiós i creatiu. M'encantat.

  • Una bona metàfora.[Ofensiu]
    Alberich | 19-10-2008 | Valoració: 10


    Tots per cent: Cent paraules per escriure quatre històries que són un resum concís de la creació literària.
    El reptes i les dificultats, els propis prejudicis, els premis i les retribucions... i finalment la utilitat de l'obra publicada.... potser utilitzada per falcar una porta batent que toca els nassos...
    Senzillament genial i d'una colpidora, tot i que poètica, realitat.
    T'agraeixo el teu comentari a una de les meves ombres, la Maica.
    Salut i avant !.
    Ramon

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

582177 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket