Mona

Un relat de: llpages
Havien ensinistrat la mona, abillada ben mona per a l'ocasió, en guanyar al joc de la mona tot distraient els jugadors fent la mona. Llàstima que al sobretaula d'aquell dilluns, davant la visió d'una mona de Pasqua tan ben guarnida, la mona decidís estripar les cartes, cruspir-se un bon tall de pastís i escurar els culs de les copes de cava dels astorats presents a taula, acabant dormint la mona amb els llavis bruts de nata i recolzant el cap sobre el seu adaptat barret de copa. Malgrat l'enrenou, hi hagué quasi unanimitat en què era una monada de criatura.

Comentaris

  • Parella del mico[Ofensiu]
    Ginebreda | 07-12-2023

    Tinc un poema que parla d'un mico. Aquesta mona teva és entremaliada i joganera. Molt divertit i enginyós.

  • Jugar [Ofensiu]
    joandemataro | 02-11-2023

    Jugar amb les paraules no és fàcil i en aquest escrit ho has fet de forma original i divertida. Gràcies per compartir els teus escrits i per llegir i comentar els meus poemes de forma tan amable.
    Una forta abraçada des de Mataró
    Joan

  • Quina[Ofensiu]
    Josep Ventura | 25-09-2023 | Valoració: 10


    mona més mona fen el mono, molt ben trobat!!

  • Gracies[Ofensiu]
    ales de foc | 09-07-2023 | Valoració: 10

    Qué Mona la mona!!!! Ben fet!!!

  • Molt mona..la història de la mona![Ofensiu]
    Magda Garcia | 09-06-2023 | Valoració: 10

    M'has fet riure amb la mona que no para de fer monades...! I gràcies pel teu comentari al meu relat. Cordialment, Magda

  • Aprenentatge [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-05-2023 | Valoració: 10

    Bon Relat. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions,

  • joc de paraules[Ofensiu]
    magalo | 13-05-2023


    He gaudit d'aquest text tan enginyos, on jugues habilment amb les paraules.

    Gràcies també pel teu comentari al meu poema.

    Marta

  • Polisèmia divertida[Ofensiu]
    fesolmenut | 12-05-2023 | Valoració: 10

    Bon dia llpages,

    un molt bon relat, divertit i jugant amb els diferents significats de la paraula mona i la rebel·lió d'aquests significats encarnada en un mico de veritat. Sorprenent, ben portat i divertit!

    PD: Gràcies pel comentari al relat Maledicció subtil i altres coses.

  • Jugar[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 04-05-2023

    Gràcies pels teus desitjos, Ilpages!
    Veig que a tu també t'agrada jugar amb el llenguatge i les paraules.

  • El món de les mones[Ofensiu]
    Joan Colom | 04-05-2023

    Un conte ben divertit i una demostració de com de bé domines el llenguatge. No crec que es pugui exprèmer ni una gota més de la paraula "mona".

  • Quina monada![Ofensiu]
    Pallars | 28-04-2023

    Un text curt però molt ben aprofitat i divertit. Has jugat amb les paraules i n'has tret el suc que has volgut. He vist aquesta mona inquieta i trapella fent de les seves...
    Amb l'humor per bandera m'has fet somriure uns segons. La qual cosa és d'agrair.
    Salutacions.

  • Original![Ofensiu]
    Slim Sherman | 25-04-2023

    El recurs de la repetició el fa original i divertit, i el final convida a tornar enrere en la lectura. Moltes gràcies també pel teu comentari al meu últim relat publicat ;)

  • Una "mica" de mona.[Ofensiu]

    Al començament creia que parlaves de la famella del mico, i vet aquí que no...Però és que ho has ensucrat de tal manera que el text es presta a aquest joc de paraules que et fa ballar el cap i obrir l'apetit a voler un pròxim tast de la teva tostemps sorprenent i brillant forma de desenvolupar les històries.

  • Prou bé | 17-04-2023

    Ja no és el dia de la mona, però la teva mona restarà al meu calaixet dels records de les coses originals, divertides i ben escrites!
    Amb total cordialitat i

  • TRADICIÓ [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-04-2023 | Valoració: 10

    Interessant i connexió de records. Celebració amb Mona.
    Molt sensible aquest Relat. Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials,

  • Un parell més[Ofensiu]
    Joan Colom | 12-04-2023

    Passant a noms propis, tens la Mona Lisa i l'actriu Mona Freeman.Tot i que tenen difícil encaix a la història de la mona...

  • La mona...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 10-04-2023 | Valoració: 10

    ...ha acabat fent de les seves ..i està molt be! !Aunque la mona se vista de seda mona se queda! O això ens feien picar a mecanografia! M'ha agradat el relat de la mona en el seu dia i et felicito pel teu sentit de l'humor. Està molt bé! Enhorabona Lluís! Cordialment, Magda.

  • bon joc de paraules[Ofensiu]
    Atlantis | 09-04-2023

    És una monada de relat.

    Bona Pasqua!!!

  • Un joc de paraules....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-04-2023 | Valoració: 10

    tan encertat com el dia en que l'has escrit. Visca la mona i visca el somriure que ens has regalat.

    Molt bé llpages

    Rosa.

  • Monos tots[Ofensiu]
    Montseblanc | 09-04-2023

    Doncs sí, què mona ella i què mono tu, sempre arrencant-nos un somriure.

  • QUE NO FALTI...[Ofensiu]

    Que no ens falti l'humor, les tradicions i... la mona!

    Bona i lúdica aportació, Lluís!

    I posats a parlar de la mona, bona Pasqua a tothom.

    Fidel Gangonells

  • Jugar i crear[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 09-04-2023 | Valoració: 10

    Genial, Lluís! Un gran lloc i una gran creació; en resum, una monada. Felicitats pel teu enginy i pel teu sentit etern de l’humor. Una forta abraçada i bon profit per la mona!

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de llpages

llpages

227 Relats

996 Comentaris

295415 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona l'any 1964. Sóc químic i treballo a la indústria farmacèutica catalana. A banda d'escriure, sóc un gran aficionat als escacs, la música clàssica, el jazz i el col·leccionisme de llibres antics de química. Els relats humorístics són els meus preferits, potser perquè són els més difícils d'escriure.