MERAVELLOSOS PIGMENTS

Un relat de: brins

La tardor m’endinsa dins d’un paisatge idíl•lic; aturo la mirada en el maragda que ja comença a esgrogueir i en la llum rogenca de cada pedra, i aquests bells pigments em pinten de goig la mirada. Alenteixo el pas per poder gaudir-los lentament, i se m’ablamen els sentits quan els contemplo. Després, observo un fum grisós, que surt de la xemeneia d’una masia, i un pagès de galtes rosades que taral·leja una cançó mentre cull codonys groguencs.M’apropo a un riu que m’ofereix un glop d’aigua cristallina, i poc després m’ajec en un pla perfumat de romaní; la blancor d’una neu novella ja comença a pintar el cim d’una muntanya.
Plovisqueja, el cel ara ha esdevingut gris de plom i una fina capa d’aigua amara el bosc; em protegeixo sota la capçada d’ una alzina i, com que ja és l’hora de berenar, trec un saborós entrepà de la motxilla.
I mentre bereno, em pregunto encuriosida quin altre paisatge tan bell com aquest podré trobar en el més enllà...

Comentaris

  • Falta menys[Ofensiu]

    Aquest relat aviat el podrem llegir en paper, sortirà dins del recull del XII Concurs ARC de microrelats. Podreu reservar-ne un exemplar a partir de l'octubre, ja us en donarem les indicacions.


    Associació de Relataires en Català

  • Et trobem a faltar[Ofensiu]
    Xolnir de Groc | 27-06-2022

    Sempre tindrem les teves paraules i els teus ajuts seran sempre recordats.
    Gràcies, per tant!

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 15-02-2022 | Valoració: 10

    Tal com ho has descrit, crec que ja hi eres en el més enllà. Jo ja m'hi trobava.
    Amb cordialitat.
    MariaM

  • Conèixer[Ofensiu]
    Mansuba | 24-11-2021 | Valoració: 10


    Jo no t’he conegut, Pilar, però amb relats com aquest conec la teva mirada. Plena d’una vitalitat especial, cal alentir el pas per gaudir-la. Arribo al final i t’imagino encuriosida, també en el més enllà.

  • Estimada brins[Ofensiu]
    Frèdia | 24-11-2021

    Només soc capaç d’expressar-te, allà on siguis, la meva gratitud per tots els trossets de vida que has compartit en aquesta pàgina, per la teva ploma subtil i delicada, per una manera d'escriure que és una alenada d’aire fresc. Gràcies per fer-nos, quan calia, de mestra de la llengua catalana que tant t’estimaves. Gràcies per la teva humanitat. Gràcies per regalar-nos el teu temps, per ser-hi. Et trobarem a faltar. Molt. Descansa en pau, Pilar!

  • Recordo...[Ofensiu]
    Anaïs | 24-11-2021

    ... perfectament el primer cop que et vaig llegir aquí a RC. Em vas fer un càlid comentari al meu primer relat, donant-me la benvinguda i acollit-me en aquesta pàgina. Al fòrum, sempre has estat allí, pel que convingués, aconsellant, corregint, ajudant...
    Tal i com diuen els companys, el teu últim relat penjat traspua melangia i potser un comiat. De fet ja en la teva participació en un repte que van organitzar d'una foguera (no recordo si era pels volts de st. Joan d'aquest any) ja semblava que feies recompte, cloenda, final, d'una forma en què jo voldria acollir el meu: serena.
    Gràcies per totes les paraules compartides, Pilar.
    Un somriure,
    Anaïs

  • Neus Marín Cupull | 24-11-2021

    On estiguis, espero que puguis gaudir tant de les lectures com de l'escriptura i puguis mostrar amb la teva llengua, aquesta llengua que tant t'estimes, tot el que duus dins.
    Gràcies per compartir els teus escrits i gràcies pels teus consells de com podem millorar la nostra llengua.
    Moltes Gràcies,
    Neus Marín

  • Et guardarem el record[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 24-11-2021

    Que el camí que emprens et sigui lleu i gaudeixis d'aquest paisatge idílic i reconfortant que tan amorosament descrivies. Copsats per la teva partida, et guardarem el record en les paraules. Bon viatge, brins.

  • Llibre | 24-11-2021

    Has deixat empremta amb els teus escrits i amb els teus dibuixos i pintures, però el que sobretot en queda és la teva capacitat d'empatia, la teva proximitat, la teva generositat.

    Gràcies per tant, Pilar.

    Llibre
    **

  • A reveure...[Ofensiu]
    Akeron343 | 24-11-2021 | Valoració: 10

    Brins, Pilar,
    no et vaig conèixer en persona, malauradament, però vaig sentir sempre la teva amable, pacient, ferma, dolça presència, cada vegada que entrava en aquest fòrum.

    Com sempre en aquest punt se'm barregen sentiments, feliç i orgullós d'haver coincidit amb tu encara que de manera efímera i lleugera, i amb l'amargor que avui, el món, és un lloc una miqueta més gris.

    Corre a trobar el teu Floreal i envieu-nos un somriure càlid des d'on sigueu, des del coneixement del gran enigma, per a nosaltres que quedem aquí vagant a la ignorància i la ceguesa, mentre intentem cercar l'esmunyedissa felicitat i lluitem per no defallir.

    Brins, Pilar, una gran, grandíssima, inabastable abraçada.
    A reveure...

  • Les teves paraules romandran[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 23-11-2021 | Valoració: 10

    Els comiats són difícils, però un llegat de paraules com les teves ajuda a perviure més enllà dels límits materials del cos. Que la terra et sigui lleu, Pilar!

  • El meu comiat[Ofensiu]

    Contenta fe’ haver-te.conegut amb els relats. Fine sempre i agraida pels teus escrits. Espero en retrobem algun dia , en el mes enllà . Fins sempre.

  • Adeu per sempre[Ofensiu]
    Fidel Català | 23-11-2021

    Ens queden les teves paraules, sempre encertades, ben endreçades, sense una lletra fora de lloc.

    I en aquest relat sembla que ja ens deies adeu, que ja tenies clara la teva partença, o així ho puc llegir jo.

    Trobaré molt a faltar aquests teus microrelats, senzills i sincers. No eres amant de la fantasia, però la teva fantasia era desbordant.


    T’has endut el meu secret, que ben segur havies encertat, però que mai havies esbombat.
    Te’n dono les gràcies més sinceres.

    Que la terra et sigui lleu.


    FVM

  • Ja estàs allà en el paisatge idíl.lic. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-11-2021 | Valoració: 10

    En el més enllà hi ha un altre paisatge tan joliu, tan formós, tan elegant, que t'acompanyarà sempre... i per sempre.
    Des d'allà em reflecteixen els teus "meravellosos pigments".
    Sempre et portaré en el meu cor, Brins.
    Fins a l’eternitat.

  • Desig de comiat[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 23-11-2021

    Que el teu més enllà estigui ple de bells paisatges com aquest, Brins!

  • Gràcies[Ofensiu]
    Homo insciens | 23-11-2021

    Sense conèixer-nos personalment a mi em sembla que ens coneixíem. Desbordaves sensibilitat, caràcter i amor per la nostra llengua.  Gràcies pel que ens has ensenyat. Et trobarem a faltar, brins.

  • Iona | 23-11-2021

    Segur que allà, la tardor seguirà essent preciosa.

  • Afectuosa abraçada Pilar[Ofensiu]
    Marnusa | 23-11-2021

    Gràcies Pilar per aquest preciós relat i tots els altres. Com dius, és tan meravellós saber veure la bellesa que hi ha en les petites coses... Ha estat un regal poder conèixer-te. Una afectuosa abraçada.
    Mar

  • Pigments de vida [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-11-2021 | Valoració: 10

    Estimada Pilar, els teus pigments de vida, de natura, d’oxigen, ens han omplert els pulmons. Un relat que preveia el teu final imaginant un més enllà ple de serenitat. M’has fet reveure el meu estimat Ribes de Freser. Et tindré sempre present. Una forta abraçada, allà on siguis.
    Aleix

  • emotiu[Ofensiu]
    Atlantis | 23-11-2021

    T'has acomiadat, no ho sé si ho sabies, amb un paisatge molt bonic, amb tots els colors i sentiments de la tardor i dels teus poemes. Segur que et trobaràs un paisatge tan o més bonic per a tu.

    Una abraçada a on siguis ara i una altre per tots els que t'estimen.

  • Pau d'esperit[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 23-11-2021

    Per a mi tots els escrits teus, Pilar, brins, transmeten una pau d'esperit, una bellesa i un amor cap a la natura i la vida indescriptibles. El teu segell poètic, colorista, amorós, romandrà sempre dins nostre.
    Una abraçada ben forta allà on siguis, estimada. I una altra pel teu estimat Floreal. Per fi, junts!

  • Comiat[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 23-11-2021

    Ara, llegint aquest relat, entenc que tu ja sabies alguna cosa, t’acomiades en les darreres paraules, esmentant el més enllà del teu relat.

    Un relat on ens descrius el teu paradís ideal, dels colors, aromes, sabors que ens envolten i aquells que més t’agraden.

    Avui hi som, aquí, escrivint.
    Demà som un somni, l’empenta pels novells, el record dels amics.

    Bon viatge Pilar, et recordem, i dona records a qui abans que tu, van fer el mateix camí.


    Ferran

  • Bona vesprada Brins:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-10-2021

    Hola, Brins, gràcies per la teva visita i el teu comentari que és "un original conte", en el meu relat "La botella anyil". M'alegro que t'hagi agradat.
    Saluts i una abraçada.

  • Narrativa Visual[Ofensiu]
    Naiade | 22-10-2021 | Valoració: 10

    Una estampa visual de la bellesa de la tardor. M'ha semblat contemplar un quadre a travers dels teus pigments. Genial i relaxant

  • colors tardorencs[Ofensiu]
    Joan Colom | 18-10-2021

    Molt acurada, la descripció tardorenca. I molt oportuna la reflexió maragalliana en el paràgraf final.

  • ben descrit [Ofensiu]
    Atlantis | 15-10-2021

    i molt poètic tal com ens acostumes a deixar veure en els teus relats.

    Gràcies sempre per comentar.

  • La màgia de la tardor[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 14-10-2021

    Descriure un paisatge pot ser captivador, però descriure un paisatge en la tardor. Es converteix un relat màgic. Els seus colors, les seves olors, etc. Ens fa a afortunats de poder gaudir d'aquest espectacle.
    Gràcies per compartir
    Fins aviat,
    Neus Marín

  • Bona vesprada Brins:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-10-2021


    Hola, Brins: Gràcies per la teva visita i la teva opinió sobre el meu poema "El fruit net".
    M'alegro que t'hagi agradat.
    Abraçades.

  • Comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 10-10-2021

    Suposo que ho haig de fer aquí. No veig al teu perfil que hi consti un email. I tampoc puc entrar a la teva pàgina si no és en un relat teu.
    Brins, valoro molt el comentari que m'has fet a "un dia de tots colors".
    El vaig escriure tal com m'anava "venint". Suposo que el fet de conèixer parelles que han decidit casar-se, al cap de molts anys de convivència, em va anar inspirant. Sempre va haver-hi celebració i va ser bonic.
    Amb molta cordialitat!

  • En els colors de l'eternitat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-10-2021 | Valoració: 10


    Mai que millor dir, uns pensaments preciosos, quan estàs berenant sota un alzina, com si foren els colors de l’eternitat, en aquells moments presents. Si estàs visquin-los són tan bells com fora el cel.
    M'ha agradat llegir-lo, a pesar que ho havia llegit el repte.
    Una abraçada.

  • El més enllà[Ofensiu]
    Prou bé | 09-10-2021

    Preciós relat amb un llenguatge tan acurat i senzill alhora que sempre que et llegeixo m'emociona!
    Amb total cordialitat!

Valoració mitja: 10