RESSORGIMENT

Un relat de: brins

Avui he pogut tornar a veure el seu somriure…Des que la màfia li empudegà l’alè, el cor li romania trist, ja no podia veure cap albada ni cap esclat de poncella, perquè les herbes seques li ho impedien. El cel, però, l’ha ajudada, ara res no li obstrueix el gaudi de la blavor dels Cingles del Bertí ni del cotó daurat d'una mimosa que des del jardí la crida.

Feia dos anys que se li havia fos l’alegria com neu sota el sol, o com arbre calcinat, però el seu desig de viure l’ha ajudada a restablir-se després que uns mossos d'esquadra li obrissin la porta. Ha necessitat l’ajuda de molts professionals, un pintor li ha repintat la pell amb colors suaus, un jardiner li ha ofert el perfum d’una mareselva i d’un gessamí, i un paleta li ha sanat les ferides de les parets. És molt probable que ara els seus malefactors hagin tornat a embrutar l’aire d’una altra casa amb fetor de marihuana, i que altra vegada hagin oblidat que els jardins mereixen ser estimats perquè formen part de la nostra vida, ho ignoro, però sí que sé que la meva casa de Bigues i Riells ja torna a somriure...

Comentaris

  • Visca, l'has publicat![Ofensiu]
    Fidel Català | 12-04-2021

    Gràcies per penjar-lo al teu perfil, els reptes han de servir per a treballar coses que després puguis penjar al teu perfil.

    El meu comentari en el fòrum deia així:

    Un altre relat ple de poesia, amb una correcció estilística de traca i mocador, on ens explica una història de restauració cent per cent genuïna, potser la que més s’acosta a la idea que tinc jo, o que tenia, en proposar el tema.

    No he vist res millorable. És un relat cent per cent “brins”. Li veig una volta de clau al seu estil, que aquí se’ns mostra més mesurat i mundà, en la seva accepció positiva, diria que ha fugit de floritures afectives efectistes i has estat més directe en el tracte de la història sòrdida que es pot intuir. Utilitzes paraules molt tendres, per explicar uns fets del passat que ens han dut a aquestes imatges tan poètiques. Per reblar el comentari, em fa tot l’efecte que has escrit des de fora de la teva àrea de confort, sense perdre el teu estil personal. O m’ho sembla.

    Cap paraula no permesa.

    Un relat a punt per sortir del forn. M’ha agradat força.


    Gràcies per participar en el repte clàssic!

  • Estil brins![Ofensiu]
    Homo insciens | 09-04-2021

    Un relat que t’apropa al sentiment d’amor del protagonista vers la casa. Sempre contat amb dolcesa i amb les paraules adients. Estil brins!

  • Records d'un sormriure [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-04-2021 | Valoració: 10

    És tan tendra i suau, que manifesta tota una història plena de sentiments. Un "ressorgiment" com diu el títol, que et manifesta sincera en el teu cor.
    M'ha agradat. És una prosa poètica molt bonica, Brins.
    Saluts i una abraçada.

  • Recordo la primera part...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 01-04-2021 | Valoració: 10

    Recordo la primera part tan i tan descoratjadora, ara, afortunadament, un altre aire et deixa escriure unes paraules molt més adients a la teva manera d'enfocar els relats... relats plens dels teus records.
    —Joan—

  • Repte Clàssic " Restauració" - Comentari de l'organitzador del repte: Fidel Català[Ofensiu]
    brins | 31-03-2021






    Un altre relat ple de poesia, amb una correcció estilística de traca i mocador, on ens explica una història de restauració cent per cent genuïna, potser la més s’acosta a la idea que tinc jo, o que tenia, en proposar el tema.

    No he vist res millorable. És un relat cent per cent “brins”. Li veig una volta de clau al seu estil, que aquí se’ns mostra més mesurat i mundà, en la seva accepció positiva, diria que ha fugit de floritures afectives efectistes i has estat més directe en el tracte de la història sòrdida que es pot intuir. Utilitzes paraules molt tendres, per explicar uns fets del passat que ens han dut a aquestes imatges tan poètiques. Per reblar el comentari, em fa tot l’efecte que has escrit des de fora de la teva àrea de confort, sense perdre el teu estil personal. O m’ho sembla.

    Cap paraula no permesa.

    Un relat a punt per sortir del forn. M’ha agradat força.