PREVERBIS ( amb instruccions d'ús )

Un relat de: Unaquimera

Composició d' aquest relat: suggeriment inicial, Definició, observació, Exemple, rutes de lectura, PREVERBIS, Informació addicional, signatura de l'autora.
S'aconsella llegir tots els components abans de fer comentaris o fugir, però... Consell regalat és poc preuat.

Suggeriment:
Lector/a A: Saps perfectament què són els preverbis.
Prescindeix de Definició i Exemple: gaudeix-ne, senzillament, de P.
Lector/a B: No saps de què va això.
Llegeix D; pensa algun exemple pel teu compte; llegeix E; decideix si has entès la mecànica.
-NO! B.1.: Encara no saps de què va això? torna a llegir D; pensa exemples; llegeix novament E... ho has entès?
-SI! B.2.: Llegeix P.

Definició: Un preverbi és una variant del centó, figura retòrica que suposa un artifici de combinació pel mètode de fusió. Consisteix en triar fragments de dites o refranys populars i, respectant-los escrupolosament, crear una nova fórmula, gramaticalment correcta, amb un sentit diferent al que tenia cadascun dels originals per separat.

Observació: A primer cop d'ull, sembla una ocupació per a gent amb poca feina. Qui tingui aquesta opinió, que provi a fer-ne una desena.

Exemple:
Gat escaldat, de l'aigua calenta fuig +Qui té duros, fuma puros =Gat escaldat, fuma puros.
( Amb l'experiència, s'aprèn +Qui té diners, es pot pagar capricis >Quan algú ha rebut, es pren les coses amb més tranquil·litat )

Rutes:
A/B.2>P+I+C: Mentre llegeixes P, vas reconeixent algunes de les fonts originals, però no totes, i et sents encuriosit/da: pots trobar-les a Informació addicional. Llegida I, pots deixar un comentari, incloent-hi una aportació teva si vols.
A/B.2>P(+I?)+C: Mentre llegeixes P, et sembla reconèixer algunes de les fonts originals, però no estàs segur/a, ni t'importa massa: si vols trobar-les, són a I, però pots passar d'I, quedar-te amb el que has llegit fins ara, i anar directament a fer algun comentari.
A/B.2>P-I+C: Mentre llegeixes P, reconeixes totes les fonts originals. Prescindeix d'I, dóna per acabada la lectura i deixa un comentari si et ve de gust, aportant una nova creació si se t'acut.
B.1>P+I+C: NO has entès la mecànica; llegeixes P, llegeixes I; continues sense entendre de què va això; indica-ho en un comentari, deixant una adreça de correu on enviar-te l'explicació detallada ( si no ho fas, pots rebre-la a sota d'un relat teu que no tingui res a veure amb els preverbis: tu tries! )

PREBERVIS:

1-De Joans, Joseps i ases, l'infern n'és ple.

2-L'ull de l'amo se les pensa totes.

3-De porc i de senyor, aprèn l'aprenent.

4-Gent jove, calaixos eixuts.

5-D'imprudents i de valents, hi ha més bèsties que persones.

6-Tots els porcs tenen la paga..

7-De desagraïts, no et facis el niu.

8-Al primer crit, hostes vindran.

9-D'on no hi ha, vola.

10-Gallina vella somia truites.

Informació addicional:
1=De Joans, Joseps i ases, n'hi ha a totes les cases +De desagraïts, l'infern n'és ple.

2=L'ull de l'amo engreixa el bestiar +Qui menja sopes, se les pensa totes.

3=De porc i de senyor, s'ha de venir de mena +Fent i desfent, aprèn l'aprenent.

4=Gent jove, pa tou +Carrers mullats, calaixos eixuts.

5=D'imprudents i de valents, els cementeris són plens +En aquest món de mones, hi ha més bèsties que persones.

6=Tots els porcs tenen el seu Sant Martí +Qui la fa, la paga.

7=De desagraïts, l'infern n'és ple +A la vora del riu no et facis el niu.

8=Hostes vindran que de casa ens trauran +A la taula i al llit, al primer crit.

9=D'on no hi ha, no pot rajar +Qui no corre, vola.

10=Gallina vella fa bon caldo +Qui té fam, somia truites.


Unaquimera



Comentaris

  • Agraiment a Josoc:[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-02-2011

    Què bons!
    Els teus intents han donat bons fruits, i has aconseguit. uns preverbis molt reixits, Montserrat!

    Agraeixo el teu interés i la teva aportació, i t'envio una abraçada boníssima,
    Uq

  • Tal com et vaig prometre [Ofensiu]
    Josoc | 28-02-2011

    t'envio un parell d'intents de preverbis:
    -Per Nadal, sant apere canta.
    -Músic pagat,al seu corral.

  • Josoc | 28-02-2011

    En principi m'agraden tots els jocs de paraules, però he de confessar que de les instruccions no he entès quasi res. En canvi els exemples m'han resultat clarificadors. Em comprometo a enviar-te'n alguns així que disposi d'una estona lliure.

  • Ostres, què original![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 24-02-2011 | Valoració: 10

    M'hi apunto! No recordo haver sentit parlar mai dels preverbis (ni tan sols sé si existien o te'ls has inventat tu, que n'ets ben capaç). Però em sembla un exercici força engrescador i original, un exercici d'enginy i de minuciositat lingüística. Està força ben trobat.
    He de confessar que m'he saltat les instruccions, mea culpa, perquè m'han semblat massa difícils. Jo sóc més d'exemples i així ho entenc a la primera. La teoria em fa suar. De totes maneres, reconec el mèrit de les instruccions que tenen tanta gràcia com els preverbis en si (bueno... sí, he llegit la primera). Unaqui, què és el que no has fet en qüestions literàries? Què et falta per fer?
    Ja m'ho diràs si és que ho descobreixes.
    A veure si saps qui val molt, nena?

  • original[Ofensiu]
    joandemataro | 28-01-2011 | Valoració: 10

    made in Uq

    com sempre sorprens i no deceps als teus admiradors, com jo
    una abraçada gran
    joande

  • gràcies![Ofensiu]
    Columba Palumbus | 26-10-2010

    Moltes gràcies per les teves paraules, és més que un plaer que et llegeixin. I encara més que et comentin! són vitamines per continuar escrivint i compartint.

    M'han agradat molt els preverbis, ben bé que en aquest estpai hi ha moltes coses per aprendre. De moment no m'atreveixo a fer-ne cap, però m'apuntaré la lliçó.

    continuaré investigant incansablement

    Fins aviat!

  • montserrat tafalla rigol | 20-05-2010 | Valoració: 10

    no porto barret. Si en portès m'el treuria.

    ( i quina enveja em fàs reDéu !!! )

  • PERDÓ[Ofensiu]

    Perdó ara al llegir de el comentari veig que he escrit "AMB varen fer...." en lloc de "EM varen fer...." coses del coeficient
    J. Lluís

  • Quan era jove, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 04-01-2010 | Valoració: 10

    i em refereixo al primer quinquenni del mil nou-cents cinquanta, amb varen fer una prova d'aquelles per veure si era gaire ruc, va donar que era unes 180 vegades més ruc del compte, per tant no sé si he entès rés del que ens expliques però ho he intentat i m'ha quedat així:
    Qui tingui botiga que l'atengui i si no que la hi vengui
    Qui te mossos i no els veu es fa pobre i no s'ho creu.
    Prevervi: Qui te botiga es fa pobre i no s'ho creu
    Et copio i t'envio una abraçada de primers d'any.

    J.Lluis

  • Un 'preverbi' i un altre[Ofensiu]
    rnbonet | 21-09-2009

    "A qui li pique
    bony i forat"

    - Els dos proverbis, els coneixes.

    'A qui poc gasta
    pobre l'usurer'

    Format amb 'A qui poc gasta,poc li basta' + 'Fam de diners, torna pobre l'usurer'

    Un poc/mica eixalebrats...prrò...

    Salut i rebolica!

  • Dites, refranys....[Ofensiu]
    leonardo | 24-06-2009 | Valoració: 10

    ... amb aquest exercici que tant intel.ligentment ens proposes has fet que rebusqui a la meva biblioteca un llibre estimat que fa un recull de les dites i refranys eivissencs d'en Enrique Fajarnes Cardona i en he destecat alguns que te faig arribar per futures creacions:

    Tenir dos amors és cosa de senyors.

    Bram d'ase no puja al cel, i si hi puja no fa rel.

    Badall no ment: o té son o té talent, o enyora qui està absent, o avorreix qui està present.

    Qui va de casar miri abans lo que fa.

    Casa feta amb furt, durarà temps curt.

    Qui et dóna alguna cosa, entre es seus et posa.

    Val més creure que anar-la a buscar.

    Dona niga, donar-li corda fins que siga.

    Val més errar primerenc que encertar tardà.

    Escudella de muller, una va i l'altre ve; escudella de filla, no fa via; escudella de nora, mai arriba d'hora.

    En s'estiu tota cuca viu.

    A tu t'ho dic, ma filla; entén-ho tu, ma nora.

    Val més un gust que cent taronges.

    Infant de filla, berenar i cadira; infant de nora, berenar i porta enfora.

    Més té un ric quan empobreix que un pobre quan enriqueix.

    Tramuntana no té abric i home pobre no té amic.

    Qui té mal vesí té mal vespre i mal matí.

    Qui molt xerra molt erra.

    Estic uns dies de vacances i ara puc dedicar més temps a llegir-te i comentar-te i com sempre és un plaer.

    Una abraçada vitenca

    leonardo

  • Preverbis amb dificultats[Ofensiu]
    megane | 02-06-2009 | Valoració: 10

    Tenen una dificultat específica els preverbis, trobar-ne de nous no és, és fer-ne amb sentit nou.
    Els vaig llegir amb poc temps per meditar. Ara que tinc el moment no trobo missatges diferents, la tradició me condiciona.
    Tu te'n lliberes i crees, és la teva potestat.
    m

  • Prova[Ofensiu]
    Joanlluis | 27-05-2009 | Valoració: 10

    Ho provaré jo també, per què no sigui dit que no ho he intentat:
    Animal que no conegues, no li miris el dentat.
    (Si no coneixes, no intentes abusar de la confiança)
    =
    Al cavall regalat, no li miris el dentat.
    +
    Animal que no conegues, no li entris pel darrere.
    Ja tens la meva contribució, m'ha resultat una proposta molt divertida i amb moltes possibilitats!
    Ànims!

  • Un parell de preverbis[Ofensiu]
    Aquarela | 27-05-2009 | Valoració: 10

    La primera vegada que els vaig llegir em van semblar fàcil de fer, vaig provar de fer-ne i vaig veure que no ho era... Nant provant, no em vaig sortir... Avui se m'ha fet la llum!
    Què et semblen?

    = Al Nadal, bona cara!

    = Al mal temps, cada ovella al seu corral.

    Crec que els he fet com toca a partir de:
    - Pel Nadal, cada ovella al seu corral
    +
    -Al mal temps, bona cara!

    Ara pot passar que li agafi el gust... seràs tu la causa, per ensenyar-los!
    Una pinzellada carinyosa d'una esforçada col.laboradora que se sent satisfeta amb la feina feta!

  • Tens raó en això que dius...[Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 27-05-2009

    ... estem ací per llegir, aprendre uns dels altres i fer amistat.

    Doncs he vist a la bio q hi ha lletres de cançons que hem sonen, n'he reconegut algunes, d'altres no... i crec q tenim gustos semblants. Per exemple... Obrint pas, Chambao, Els pets, Rosana... i la de "Gracias a la vida..." me sona però no recorde ara qui la cantava, sé que s'han fet moltes versions... aixx quin cabet el meu...

    Ale, jo et desitge molts petons catalans jejee :P

    Amira

  • Tens una brillant inteligencia![Ofensiu]
    Jordi de Gènia | 26-05-2009

    Gràcies a que et vares perdre en els viaranys de les lectures casuals i vas deixar-me un comentari al meu escrit, t'he llegit. M'he quedat perplexa i admirat de la brillant intel·ligència dels teus relats.
    Cada dia em sap mes greu de no disposar de mes temps per llegir i llegir relats dels que, com un doll magnífic, brollen a casa nostra.
    Ara ja estàs entre els meus preferits.
    Jordi de Gènia

  • Gràcies pel comentari![Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 25-05-2009


    Intentaré això dels preverbis, és nou per a mi... gràcies i continua escrivint ^^

    PD: tenim gustos musicals semblants jaja :P

    Besets desde València

    Amira

  • Estimada Maite,[Ofensiu]
    Núria Niubó | 24-05-2009 | Valoració: 10

    Et volia sorprendre amb els deures ben fets, però ahir vaig acabar amb el cap espès de tant intentar-ho i els resultats no són gaire bons, ja ho tornaré a fer, m'agraden els reptes.
    Està clar que no n'hi ha prou amb entendre el procediment, cal donar-li un sentit al PREVERBI, cal que sigui original i divertit, llegint els teus sembla fàcil perquè tots ells estan molt ben aconseguits, és una gran MESTRA en tots els estils literaris, però el teu mèrit no està en el domini de la tècnica, si no en saber expressat emocions i sensibilitat sense perdre la forma,
    Cada cop poses el llistó més alt Maite, espero poder seguir-te !

    Aquí una petita mostra dels meus intents, dedicats a tu Maite,

    "Qui sembra, té bon abric "
    "Qui té bon@ amic@, recull"

    Una càlida abraçada,
    Núria

  • Original...[Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 23-05-2009 | Valoració: 10

    el que més premie jo és ser original. Preverbis eh? Doncs prendré nota...

    Besets,

    Amira

  • Genial[Ofensiu]
    Ginger | 23-05-2009

    Noia, ets genial. No sé a què et dediques normalment, però estic segura que més d'hora que tard se'n sentirà a parlar de tu... Així ho espero i així m'agradaria.
    Petons.

  • Que n'arribes a ser de creativa! [Ofensiu]
    JoanaCarner | 23-05-2009 | Valoració: 10

    Que n'arribes a ser de creativa! Bé, com a deixeble humil de la teva imaginació tan efervescent, aquí van alguns Preverbis. He seguit bé els teus savis consells? Segurament em podria lluir més, però..., de moment, ho deixo així.

    Preverbis:

    1.- Vell amb amor, ni una hora bona.

    2.- Tard o d'hora, es perd un pa.

    3.- Filles per casar, platillo amb mosques.

    4.- Valen més arengues amb amor, que menjar de cavaller.

    5.- El diner que tu no et sabràs guardar, el diable s'ho emporta.

    Font:

    1.- Vell amb amor, hivern en flor. + Entre sogra i nora, ni una hora bona.

    2.- Tard o d'hora, sopar a casa. + Cada fornada es perd un pa.

    3.- Filles per casar, mal bestiar de guardar. + Viuda amb canalla, platillo amb mosques.

    4.- Valen més arengues amb amor, que pollastre amb dolor. + Vaca i corder, menjar de cavaller.

    5.- El diner que tu no et sabràs guardar, menys te'l guardarà un altre. + El mal guanyat, el diable s'ho emporta.


  • Igor Kutuzov | 23-05-2009

    Meta, meta, cine dins el cine. Excel.lent i divertit exercici, que voleia amunt i avall. Això sí, he de reconèixer que acabat relligat amb mi mateix i he perdut dos neurones. Però ho val.
    Unaquimera, vieg que vas pujant coses. Espero alguna poesia aviat!!!

  • Riu de les parales[Ofensiu]
    cabrera | 23-05-2009 | Valoració: 10

    Bona pensada els preverbis d'humor, menys mal que has afegit instruccions, però al darrer punt on dius que la gallina vella fa bon caldo, jo afegiria "un +sense plomes". Jajaja, gràciesUq, una abraçada de canto.

  • Ets única...[Ofensiu]
    errebe | 22-05-2009 | Valoració: 10

    amb moltes coses. Jo he trobat a faltar les instruccions amb altres idiomes.

    Quan no puc entendre unes instruccions o part d'elles, sempre prenc recurs de mirar en altres llengües (suomi, quetxua, tagal, letò... etc.) i la majoria de les vegades acabo seguint el idioma més universal de tots: el dels dibuixets.
    Es broma, però podria ser una bona opció per fer entendre un "joc" que m'has fet reviure, doncs quan era petit ja fèiem combinacions amb dites i frases extretes de qualsevol pàgina de qualsevol llibre amb altres frases d'altres pàgines o d'altres llibres. Un joc que a voltes ens feia riure molt. Ignorava que tenien el nom de Preverbis.

    El millor de tot: Els exemples que has posat, que son com els dibuixets dels catàlegs d'instruccions.

    Mol be Maite.

    R.B.

  • Caram Unaquimera...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 21-05-2009 | Valoració: 10

    em pensava que ja et costaria de sorprendre'm però veig que no, que cada cop que entro al teu racó em trobo, com en aquest cas, amb un exercici d¡imaginació que superar l'anterior. He gaudit molt d'aquest compost de proverbis que acaben sent preverbis. De debó que ho he provat, tant bon punt et llegia, però tens raó, és més difícil del que aparentment semblaria. Com deia abans, un desplegament d'imaginació i una magnífica habilitat per jugar amb les paraules.
    Una abraçada

  • Quan llegeixo...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 20-05-2009 | Valoració: 10

    Quan llegeixo el manual d'instruccions de qualsevol aparell, sempre, sempre, m'agafa complexe. Sóc un negat per entendre res a la primera... ni a la segona!
    Que... a què ve tot això? Doncs senzillament que he acabat gaudint llegint directament els preverbis... i ja trobaré qui m'ho expliqui.
    Abaixant la veu et diré que he intentat de fer-ne i no ho he aconseguit. No ho diguis a ningú.
    Una abraçada preverbial proverbial!
    - Joan -

  • El sentit[Ofensiu]
    Aquarela | 20-05-2009 | Valoració: 10

    de l'humor és un sentit que no et falta, queda evident després de les instruccions d'ús dels preverbis, que no coneixia.
    Tots són bons. I reals. No he pogut triar un sol.
    La proposta és provocadora, et tornaré a escriuré si se m'acuden.
    Una pinzellada somrient.

  • Molt divertit![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 16-05-2009 | Valoració: 10

    Tinc poca memòria pels refranys i proverbis, i per això me'n vaig comprar un llibre ja fa temps. Ara mateix no el tinc a mà, però així que pugui obriré pagines aleatòriament i miraré quines combinacions o preverbis emsurten! Poden sortir combinats d'allò més originals!

    Una curiositat: hi ha un refrany o proverbi que està representat en dos preverbis (la primera part del refran en un i la segona en l'altre). Em refereixo a De desagraïts, l'infern n'és ple. Casualitat o té alguna explicació?

    Per cert, he somrigut molt amb les instruccions. Saps què m'han recordat? No sé si existeixen, ja, però hi havia uns llibres de relats per a infants en què hi havia diversos finals. Per exemple, llegies la pàgina 5 i al final et deia: passa a la pàgina 12 o a la 23, i així successivament. Eren molt divertits, perquè hi havia unes quantes possibilitats!

    Gràcies per tots els teus comentaris, Maite!!!

    Una abraçada ben forta!

    V

  • La sintesi, un valor pel que escriu.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-05-2009 | Valoració: 10

    Valoro els preverbis, a més de tot el que dius i molt bé dius, com un treball de sintesi per transmetre un missatge, en poques paraules, sobre un fet repetitu o constant.
    Del teu recull i t'animo a fer una nova entrega, m'agraden i sento pessigolles per dos: el 3 i el 10.
    Enhorabona !

  • Molt entretingut![Ofensiu]

    T'anava a comentar un altre relat i m'he trobat amb aquests preverbis. Com sempre, ets genial. Et paso dos preverbis:

    1. Qui aigua detura, no passa la mar.
    2. Qui compte, o és molt pobre o és molt ric.

    Informació addicional:
    1. Qui aigua detura, oli mesura. + Qui no s'arrisca, no passa la mar.
    2. Qui compte, s'erra. + Qui per tot dia fa bonic, o és molt pobre o és molt ric.

    Shaudin


  • ?????????[Ofensiu]
    lluis perealbert | 14-05-2009

    Aquets poema amb supera.De totes maneres ets l'ostia de creativa.

  • bufa noia, quina feinada[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 14-05-2009

    qui te duros, el gat pentina.

    qui s'aborreix, fuma puros.

    Felicitats per l'exercici, en podriem proposar un repte al fòrum, no et sembla?

    Una abraçada.

    Ferran

  • Com un joc de paraules[Ofensiu]
    Naiade | 13-05-2009 | Valoració: 10

    Veig que aquesta vegada t'has superat. Quan he començat a llegir, pensava que no entendria res, per cert no sabia que era un prevervi; primer he al·lucinat una mica si, desprès hi he anat descobrint l'entrellat i la gracia. Quina feinada!! Tot el que no se't acudeixi a tu...
    Et felicito per l'invent tan sorprenent amb que ens obsequies.

    Una forta abraçada

  • Creativitat[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 13-05-2009 | Valoració: 10

    pels quatre costats: N, S, E, O. Definició simplíssima: nord, sud, est i oest.
    Un treball literari el teu, Maite, presentat amb un humor molt fi i desenvolupat amb una mestria increïble.
    Deu preverbis= deuquimeres.
    Tot intentant cloure la meva boca que m'ha quedat àmpliament oberta t'envio una abraçada proverbial.
    Mercè

    PS. Amb tanta salut literària creus que et cal un àngel protector? Jo només te'l recomanaria si algun dia deixes de ser "L'escollida", la qual cosa espero que no arribi mai. Petonets!

  • Molt original![Ofensiu]
    brins | 13-05-2009 | Valoració: 10

    He passat una bona estona llegint els teus preverbis. Gairebé són més bons que els que ens especifiques a la informació addicional...

    Aquesta idea tan bona podria convertir-se en una excel.lent activitat didàctica per a treballar a les aules. Els alumnes aprendrien màximes populars alhora que podrien practicar l´expressió oral i escrita, i tot això, d´una manera divertida.

    Parlant d´una altra cosa, t´has adonat que ja vaig fent pràctiques...? Aviat faré la prova definitiva, ja veurem com anirà...


    Rep una cordial abraçada,

    Pilar

  • Sorpresa![Ofensiu]
    Cendra de flor | 13-05-2009 | Valoració: 10

    Tant ingeniosa com sempre! Genial!
    He estat uns dies una mica enfeinada, però anava escrivint encara que no publiqués.

    Cendra de flor

  • M'han agradat els preverbis[Ofensiu]
    nuriagau | 12-05-2009 | Valoració: 10

    Novament m'has sorprès gratament. Aquests preverbis amb què ens has obsequiat sobrepassen qualsevol expectativa dels lectors/es d'RC.

    Suposo que el meu model ha estat: A/B.2>P+I+C

    M'han agradat els següents preverbis:
    ·L'ull de l'amo se les pensa totes. És cert, no?
    ·D'on no hi ha, vola. Aquest l'hauria d'aplicar tant a la meva vida personal com laboral, potser viviuria més tranquil·la.

    Felicitats per aquests preverbis!

    Núria

    PS: Intentaré fer-ne.

  • Molt d'ingeni[Ofensiu]
    Valentí Valent | 12-05-2009 | Valoració: 10

    Molt ingeniosos els prevervis -no coneixia la seva existència, no els oblidaré amb facilitat ara- que inciten a fer més o a demanar-te més.

    Endavant... amb tot!

  • Juguesca literària i novament, tendència minimalista.[Ofensiu]
    angie | 12-05-2009

    Fantàstic relat sobre com juguem amb les paraules. La construcció d'una frase és més que una munió de fonemes i morfemes units, són la conseqüència d'una "fòrmula" físicoquímica, entre la imaginació i el lèxic, entre el coneixement i la vanalitat. No sé noia, que m'ha agradat molt, que s'agraeix quelcom diferent, fresc i amb un toc d'humor.
    Petons i gràcies per les teves visites!!!

    angie

  • Medicament efectiu[Ofensiu]
    Xocolatina | 12-05-2009 | Valoració: 10

    L'he començat a llegir i saps? M'ha recordat els papers que porten els medicaments, juas!
    La veritat és que el medicament aquet m'ha fet passar-m'ho bé, gràcies!
    El dels joves amb els calaixos eixuts, què REAL!

    Estic intentant encara donar-li forma al que vaig començar quan vaig els teus nanos, pro..... no sé què sortirà de tot plegat.....
    Una llepadeta somiadora per a tu!

  • A/B.2>P(+I?)+C[Ofensiu]
    Arnau | 11-05-2009

    Aquesta ha estat la meva opció, el principi m'ha costat una mica entendre la dinàmica però poc a poc he anat seguint els passos.

    Molt curiós.

  • Bon dia guapa!!![Ofensiu]
    ESTEL | 11-05-2009 | Valoració: 10

    Doncs sí, es poden fer un munt de combinacions, de fet jo les faig de tant en tant per manca de memòria, que malament no?
    Tu com sempre àgil e enginyosa demostres saber-ne molt de jugar amb les frases i et surten amb sentit, es clar.
    Temps o no temps, jo penso que s´ha de tenir les eines per a poder-ho fer, i després amb més o menys temps s´aplica.
    Jocs de paraules

    Un petó donat és molt preuat, així que aquí va........

  • Txell Pellicer | 11-05-2009 | Valoració: 10

    M'has sorpres, hehe!
    No coneixia els preverbs, em penso que no és tan facil fer-los i em sorprenen les possibilitats que hi ha.
    No sé si jo puc fer, si em surt algun te l'enviaré i tu animat a publicar més.
    Sort amb els verbs i els preverbs!

  • Verbi gràcia[Ofensiu]
    franz appa | 10-05-2009

    M'encanten aquests preverbis. Un joc on un aparent xoc de parts provoca una relectura de les dites populars -que usualment tractem acríticament, dit sigui de pas-. Ens proposes un simple divertimento? Bé, cal estar atent! Fusiona que fusionaràs, alguna veritat obtindràs!
    Per exemple, verbi gratia, "De porc i de senyor, aprèn l'aprenent." resulta una fusió pura de temperament i experiència, els dos vessants del caràcter, del tremp que sobre la qualitat intrínseca del material original va modelant l'impacte del temps.
    També m'encanta això de volar a partir de la lleugeresa del qui no té res, la lleugeresa de l'esperit mateixa. O la poètica gallineta que potser fa catúfols o... potser l'encerta somiant en les seves truites.

    Una abraçada,
    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

584054 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket