Edimbourgh

Un relat de: Aleix de Ferrater
Passejant per Edimbourgh se t’escalfen
els peus dins les botes de pluja.
Atura’t i descalça’t, trepitja
l’herba que baixa fins la mar,
però no em clavis un altre cop el no.
La glòria dels teus ulls comença
a esquerdar-se. I aquest matí,
he trobat el somriure i les arracades
damunt la tauleta de nit;
eres de nou a l’aigua, observant-te
els peus com s’anaven ofegant.
Has tornat amb les botes a les mans
i jo, ebri d’amor, he anat recollint
totes i cadascuna de les gotes
salades que t’anaven regalimant.

Comentaris

  • Edimbourg[Ofensiu]
    Angelina Vilella Ros | 01-05-2013 | Valoració: 10

    Aquesta poesía pots entreveure-la al teu lloc preferit, i aleshores té l'encant particular.
    Una abraçada. Angelina Vilella Ros

  • Escòcia!!![Ofensiu]
    hiolambda | 12-03-2013

    He llegit per casualitat aquest poema i m'ha encantat perquè tot just ara estic mirant d'anar a Escòcia. Si finalment hi vaig, recordaré el que he llegit i miraré de mullar-me els peus i... ah! portar botes d'aigua, que ara en fan de molt glamouroses ;)

  • hola Aleix!!![Ofensiu]
    teresa serramia | 11-12-2012

    tio, ets tan simpàtic....
    El dia del dianar ho vaig passar "pipa" amb tu..
    No entro gaire res a Relats perquè em sento força, molt...(he, he..) caduacada....
    Ho dic rient.. però és bastant així..
    us estimo..Petons a la teva dona meravellosa...com tu.....

  • Una ciutat diferent[Ofensiu]
    Rafaelmolero | 16-11-2012 | Valoració: 9

    Té molta elegància el poema. Té alguna cosa especial que em diu que hi ha una
    forma diferent de veure el passeig diferent. Ho plasmes amb molta certesa.
    Saluts d'un colega Rafael Molero Cruz.

  • Com exemplifiques[Ofensiu]
    Lavínia | 23-10-2012

    l'ambient plujós d'aquesta ciutat escocesa, Aleix! Et felicito per la síntesi i la imatge que en descrius.

  • Què més es pot dir?[Ofensiu]
    Materile | 18-10-2012 | Valoració: 10

    Has descrit a la perfecció un munt de sentiments tots ells molt ben entrellaçats,
    que ens fa veure fins i tot els colors i el tacte de l'amor.

    És un poema preciós!!!!!! Amb paraules suaus i respectuoses que saben trobar el seu camí.

    Felicitats per haver-te unit amb la dona que estimes.

    Una abraçada,

    Materile

  • Encantador[Ofensiu]
    zoramar | 05-10-2012 | Valoració: 10

    Frescor i al mateix temps calidesa és el que em transmet aquest relat. Moltes felicitats ets un artista. I gràcies per valorar tant positivament el meu relat, també per la benvinguda, em reconforta molt i m'anima ara que tot just començo.
    Estas invitat a venir a Malgrat sempre que vulguis.

  • Amor, gota a gota, i a raig[Ofensiu]
    Unaquimera | 26-09-2012 | Valoració: 10

    Comença la tardor i per tant acaba, quin remei!!! el període de vacances, la Festa Major i la meva conseqüent desconnexió de la xarxa...
    i en tornar, tot passejant per RC, se m’escalfen els sentits quan m’aturo i contemplo el teu vers nítid que regalima amor, gota a gota, i a raig.

    Em deixo amarar, Aleix, i em fa bé!

    T’envio una abraçada per celebrar el retrobament i tot el que convé celebrar, que no ha estat poca cosa, oi?
    Unaquimera

  • ostres![Ofensiu]
    Oluronbi | 23-09-2012

    m'ha agradat molt!!! molt descriptiu, m'has dibuixat un somriure.M'he sentit com si fos jo qui torna amb les botes xopes jeje....quines coses!

  • Collò[Ofensiu]
    Pau Mora | 23-09-2012 | Valoració: 10

    Això semblen unes postres de poesia desestructurada, esferificada, vaporitzada i condensada. M'havia propossat llegir alguns relats aquí a RC però em fa l'efecte que no trobaré res més al mateix nivell; seria com menjar-se un entrepà després d'aquesta delicatesen.

  • ets un poeta...[Ofensiu]
    Espiral | 21-09-2012 | Valoració: 10

    ...increible!!!mai em deixes triar el meu vers preferit perquè m'agraden tots.
    De debò, tens una capacitat brutal de barrejar objectes-persones-sentiments-mon interior d'una manera simple però molt evocadora, suggerent, genial.
    Escriu-ne més sovint!


    PD; vas ser-hi per les festes del nostre barri? ;)

  • Salutació i felicitació[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 14-09-2012


    Primerament, una molt gran felicitació i desig de que duri molts anys, no cal que corris a baixar del núvol...

    Pel que comentes, el vostre casament devia ser fantàstic, tant pel lloc, com pel vostre reconet privat per banyar-vos, com per sentir el riu allà mateix, amb la força que baixa l'aigua, com per tot plegat, les nimfes van ser les vostres millors companyes aquells dies!

    Moltes gràcies pel teu comentari Aleix, aquí tot canvia de color, l'argument es transforma en molt gris i molt trist. Com és possible que després d'haver viscut aquells dies tan meravellosos i plens de natura, hagis de retornar a la trista realitat de com anem destrossant casa nostra? som inhumans, ens en anem a descobrir altres planetes, perquè tenim por d'espatllar tant el nostre, que ens veurem obligats a marxar d'aquí i anar a viure a mons desconeguts? preveiem el futur? vés a saber, malament quan una cosa es trenca!

    Una abraçada i que la teva unió sigui de les que no necessiten sorgits, sigues feliç.

    Gemma

  • Preciós[Ofensiu]
    elenam | 13-09-2012 | Valoració: 10


    Un poema preciós i super tendre.
    Ah!!! espero que hagis tingut un bon casament i que siguis molt i molt feliç!!!
    Una forta abraçada

  • Bell![Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 12-09-2012 | Valoració: 10

    Quin cor deus tindre, Aleix. I admire el teu do de captar detalls que s'escapen a la resta dels mortals i transformar-les en peces dotades d'una bellesa excepcional. Tot el que captes ho pots poetitzar amb una destresa admiraable.

    P.S.: Que he sentit que et casaves. Si és així, PER MOLTS ANYS. Felicitats i experiències vívides que es reflectisquen en poesies que ens continue despertant un somriure.

    Llorenç

  • Missatges al fòrum[Ofensiu]
    Carles Ferran | 05-09-2012

    Aleix, passa't pel fòrum, que teniu missatges. El teu casament és l'esdeveniment social més "glamurós" d'RC.
    Una abraçada.

  • Enhorabona, amic Aleix ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 03-09-2012

    Us desitjo , a tu i l'Olga , tota la felicitat del món !!!
    Una molt forta abraçada.

    Nonna

  • GRÀCIES ALEIX !![Ofensiu]
    joandemataro | 03-09-2012 | Valoració: 10

    PEL TEU COMENTARI, ESTIC CONTENT ESPECIALMENT PER LA NOTÍCIA DEL TEU CASAMENT, ET MEREIXES EL MILLOR I ESTIC SEGUR QUE SEREU MOLT FELIÇOS TU I L'OLGA

    UNA GRANDÍSSIMA ABRAÇADA,
    joan

  • Preciós![Ofensiu]
    Núria Niubó | 31-08-2012 | Valoració: 10


    Hola Aleix, he llegit moltes vegades aquesta meravella de poema, però em calia trobar una estona d’íntima soledat per assaborir-lo i fer-te arribar les sensacions que em transmet.

    Tot llegint-lo a veu baixa, només per regalar-me el sentits he copsat amor a vessar. M’he quedat absorta en el dolor dels versos centrals i m’he emocionat en el retrobament i l’esclat final.

    És d’una delicadesa exquisida!

    Una gran i càlida abraçada
    Núria

  • Curull de sentiments[Ofensiu]
    Naiade | 30-08-2012 | Valoració: 10

    Un bell poema que desprèn tendresa. Unes sensacions que m’han fet desitjar anar a Edimburg. Enhorabona amic per la manera com descrius les teves vivències.
    Una forta abraçada

  • Bellíssim![Ofensiu]
    brins | 26-08-2012 | Valoració: 10

    Llegint aquest poema, he notat a la pell la humitat d'Edimburg, he sentit les sensacions que tu has experimentat, temor i joia, i he gaudit de la tendresa que arreceres dins del cor. Felicitats!

    Pilar

  • Bonhomia | 26-08-2012 | Valoració: 10

    Gotes d'amor mullat... sentiment feixuc de pluja adormida... vores d'un riu on la gravetat s'impregna de la teva cura.


    Sergi

  • I jo, ebri d'amor...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 20-08-2012 | Valoració: 10


    Un poema que emociona Aleix.
    Amb poques paraules molt ben escollides, trasllades a un paisatge físic meravellós, on la imaginació de cadascú hi recull el fons efímer de l’amor i li dona forma.
    M’agrada’t molt.
    Ets un escriptor de primera!
    Una abraçada.

    Gemma

  • Atura't i descalça't...[Ofensiu]
    J. M. Vidal-Illanes | 16-08-2012

    ...I aquest matí,
    he trobat el somriure i les arracades
    damunt la tauleta de nit;...

    ...senzillament brillant, Aleix.

    Una abraçada

  • La dolçor del mar[Ofensiu]
    rautortor | 15-08-2012


    O, com treure un bell poema d’un fet insignificant. Has sabut, Aleix, trobar el doble sentit metafòric a les incidències d’un viatge qualsevol a una ciutat significativament humida que ens has descrit amb dues imatges molt precises –no en necessites més–, les botes d’aigua i la gespa que baixa fins la mar. I, de cop sobte, ens poses en situació amb l'aparició d'un contundent NO.

    Acte seguit, ens fas arribar les teves reflexions, l’esquerda del tracte, l’abandonament del somriure i el retorn a l’aigua on tot pot acabar ofegant-se. Però, ella torna. I, aleshores, esclata el poema amb la imatge preciosa, màgica, sensual, esclatant, bellíssima –no sóc capaç de trobar un qualificatiu únic– d’un enamorat ebri de passió, recollint les gotes salades que regalimen del cos estimat. Quina dolçor!

    No deixis mai d’oferir-nos l’exquisidesa i l’elegància de la teva poesia. Si us plau!
    No et pots imaginar com m’ajudes a aprendre’n.

    Raül

  • Els peus s'anaven ofegant[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 11-08-2012 | Valoració: 10

    Genial! Igual com l'acabament del poema, tot dolcesa i adoració. Recollir les gotes que regalimen del cos estimat! Ets un gran poeta Aleix. A mi només em cal una expressió, una metàfora, un vers per a trobar un poema genial i tu ens ofereixes tot un seguit de meravelles que tu has experimentat i que ens les regales per a fer-nos feliços. Gràcies.

  • Ebri d'amor...[Ofensiu]
    leonardo | 09-08-2012 | Valoració: 10

    he llegit aquests mots que m'han transportat a terres verdes i humides i m'han fet gaudir de le bellesa, de la sensibilitat que destilen cada una de les paraules que com les gotes salades van regalimant i t'inunden de tendresa.

    Un plaer llegir-te i gràcies pels teus comentaris.

    Una abraçada d'un coetani teu que te convida a llegir a RC el meu relat "Crisi quina Crisi" dedicat a la nostra generació...

    Una abraçada eivissenca

    leonardo

  • molt delicat aleix...[Ofensiu]
    joandemataro | 06-08-2012 | Valoració: 10

    aquest poema que és com un sospir d'amor, tendre...
    i la imatge final és bellíssima

    gràcies pel teu contacte, de nou una gran abraçada
    joan

  • Moments efímers[Ofensiu]
    Carles Ferran | 06-08-2012

    Admiro la teva capacitat de capturar i condensar petits moments efímers en micropoemes curulls d’imatges i frases precioses, i una sensibilitat exquisida que ens transbalsa.
    Una abraçada

  • La sensibilitat en el poema[Ofensiu]
    Marc Freixas | 05-08-2012 | Valoració: 10

    Fas imatges tendres.

    La teva poesia carrega emoció a parts iguals de bellesa i preciosisme.

    Jo Aleix, si et sóc sincer, sempre dic que no sóc ningú per fer crítica de poesia, i que tan sols et puc dir que sento les fiblades dels versos a la pell, just quan aquests esdevenen una màgia que se'm torna íntima per dins i aleshores esclata alguna cosa que atrau al propi gust per la lectura... en fi, doncs que hi ha quelcom que se't fa teu sabent que el poeta ha escrit quelcom ple de creativitat. Totes les paraules d'aquest poema se m'han fet meves mentre l'anava llegint a poc a poc i amb alguna pausa volguda.
    Una delícia pels sentits, de debò Aleix, enhorabona!!

    I per cert : ets molt amable amb els teus comentaris als meus poemes.
    ---mil gràcies per tot company de trajecte literari!!!!---

  • Bones![Ofensiu]
    Cargolsalalluna | 04-08-2012

    Aleix! No et coneixia. He llegit el teu primer relat, completament diferent a aquest altre que ens mostres aquí. En aquest hi he vist l'oblit fugisser, la memòria que sempre ens retorna en forma d'emocions, passats de dolçor i salobre. Recollir les gotes és una imatge gegant, molt i molt bona. Felicitats. Ens llegim! Abraçades!

    Salisalut!

  • Aleix![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 04-08-2012

    Deixa'm felicitar-te per aquest reguitzell d'imatges senzilles, precioses i corprenedores alhora que m'has fet sentit com si em trobés a primera línia de foc.
    M'ha envaït la tristor perquè tu, amb els teus mots, impecables, l'has sabut transmetre a la perfecció, amb la sensibilitat que et caracteritza.
    Una abraçada ben animosa des de L'Escala, on intentem apaivagar la calor a cops d'onades.
    Mercè

  • Preciós[Ofensiu]
    Josep Ventura | 04-08-2012 | Valoració: 10


    cada vers fibla les emocions, al menys es com el llegeixo jo
    M’encanta,
    Una abraçada
    Josep

  • Què trist [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 04-08-2012

    quan el desamor arriba tan sols a un dels implicats.
    Preciós poema , amic Aleix !
    Una abraçada.

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189914 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).