Cigrons galàctics

Un relat de: SrGarcia

En Racons Graupera tenia pressentiments. Com tots els que tenien poders especials, era un perill i el van desterrar a un planeta llunyà a la cintura d’Orió.

Es va dedicar al conreu dels cigrons. Aquest llegum era l’aliment més apreciat a la galàxia.
Feina en tenia poca. Disposava de seixanta-dos tractors autònoms que treballaven sense parar.

Les naus de suport el venien a veure sovint; els cigrons eren un bé molt valuós.
Amb les naus venien els gueisses, especialitzats a entretenir a qualsevol que ho necessitava.
En Racons xalava amb ells, no era només sexe; també jugaven al billar i li explicaven xafarderies intergalàctiques

Els dies que no hi havia nau en Racons llegia novelles d’aventures, feia gimnàstica, controlava els tractors i hipnotitzava gallines.

Els capitostos galàctics van pensar que ja era hora que en Racons tingués descendència. Calien cultivadors de cigrons.
Van enviar al seu planeta una dona. Va tenir mals pressentiments; va tenir por... els pressentiments no eren clars, eren com una aurora boreal i ell els tenia com un paisatge al migdia.
Es deia Galbors, era geòloga i l’havien enviat amb l’excusa de fer estudis d’exogeologia.

En Racons li va preguntar quin era el seu poder, a planetes com el seu només hi enviaven als que tenien capacitats més enllà del normal.
Li va dir que provocava emocions a qui la coneixia.

En Racons va dubtar. Això de les emocions li resultava estrany. Sentia una certa satisfacció quan guanyava al billar i un cert plaer quan un gueissa li feia una mamada, però poca cosa més. Els pressentiments seguien sent tèrbols.

La Galbors va imposar noves rutines. Sortien a explorar el planeta; estudiaven la tectònica, la geomorfologia, plegaments, falles, fosses tectòniques, sinclinals...
En Racons es veia estrany; els processos erosius i sedimentaris mai li havien importat. Ara eren el centre de la seva vida, però seguia sense saber res de les emocions; només sabia que els seus pressentiments eren foscos.

Va arribar la nau de suport a carregar cigrons i deixar subministraments. La Galbors i en Racons van anar amb els gueisses. En Racons no els va trobar tan divertits ni tan guapos com era habitual. Va pensar que la Galbors s’estaria amb aquells nois, especialistes a donar totes les satisfaccions que poguessis desitjar.

Se’n va anar de la nau. Va voler llegir, però ni Dumas ni Verne li venien de gust.
Va anar als camps de cigroneres. Això deu ser una emoció, va pensar; si és així, maleïdes siguin les emocions; tant de bo em morís ara mateix, no puc fer res contra els gueisses.

Va veure que la Galbors s’apropava, l’exogeòloga li va dir:
-Els gueisses són uns bons professionals, però prefereixo estar-me amb tu.
En Racons només va tenir esma de preguntar:
-Es pot ser feliç al mig d’un camp de cigroneres?
- Quin pressentiment tens, Racons?

Van veure plenes les tres llunes i un dia i un altre dia van convertir els camps de cigrons en una llum sideral.

Comentaris

  • Evasió[Ofensiu]
    Pallars | 28-04-2023

    El teu escrit ha estat capaç de transportar-me a una mena de galàxia creada a partir d'una imaginació desbordant. El poder de la història rau en la capacitat de dur el lector al teu terreny, no sempre entenedor però sí evasiu, hipnòtic.
    I trobo que aconseguir aquesta sensació és tot un mèrit.
    Salutacions.

  • Agraïment..[Ofensiu]
    Magda Garcia | 14-03-2022

    ..pel vostre comentari dels gats topògrafs de Santa Coloma de Queralt. Cordialment

  • Bona nit, SrGarcia: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-09-2021

    Hola SrGarcia.- Gràcies per la teva visitai el teu amable comentari en "LES SEMIFUSES". Gràcies per donar-me la teva opinió, que és molt encertada.
    Salutacions...

  • Ho escric aquí[Ofensiu]
    Atlantis | 03-09-2021

    Com que veig que últimament no escrius cap relat, i els trobo a faltar, i com que està mal vist contestar en el meu relat, t'escric per aquí.

    Gràcies per comentar-me. M'agrada saber la teva opinió sobre el què escric. Espero que estiguis bé i que tornis a penjar algunes de les teves històries sempre originals i normalment divertides.

  • Bona vesprada SrGarcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-08-2021

    Hola, SrGarcia, gràcies per la teva visita i el teu amable comentari al meu relat "Viatge a Venècia", on em dius que a la teva dona no li agrada. Vaja que sí, sols en falten haver posat "les màscares" del carnaval. Gràcies per la teva amabilitat.

  • Un simpàtic relat per passar l'estona. M'agrada.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 29-07-2021 | Valoració: 9

    Hola Sr Garcia.

    El teu relat està molt bé. L'he llegit i he passat una estona entretinguda. Amb respecte,: més que ciència-ficció sembla ficció pura, el que no treu que sigui, que ho és, original com per passar-hi una bona estona. El que no és cap tonteria en els temps moderns.

    No has de fer massa cas de les meves opinions, Només sóc un lector mes.

    T'animo a continuar aquesta història, si no ho has fet ja, i a veure si els dos protagonistes tenen descendència.

    Ens veurem, amic meu, a reveure.

  • Bona vesprada SrGarcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-07-2021

    Gràcies per la teva visita i el teu amable comentari al meu relat "Aprendre a fer l'olla".
    Realment això que em dius de "confusió de boles i pilotes", sí hi ha una diferència molt gran. La pilota de la carn d'olla, és pilota; i no "bola". Dic jo.
    Saluts

  • comentar[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 10-07-2021 | Valoració: 10

    Merces pet teu amable comentari.
    Farol ho va dir na Ponsatí,. Crec que resumeix força bé tot plegat.
    Respecte a Daia, Dalla, és per anar bandejant ja falç, i escometra amb Dalla.
    Salut. Malgrat ser de bcn Jo tin Despatx tarragona.Reus li trobat sempre molt interessant

    Salut

  • Des dels camps de cigroneres[Ofensiu]
    MariaM | 10-06-2021 | Valoració: 10

    Vocabulari creatiu, com sempre, així com les situacions.... M'ha agradat i s'entén tot!!! A reveure.
    MariaM

  • Bona vesprada SrGarcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-06-2021

    Hola SrGarcia, gràcies per la teva visita i el teu amable comentari, al meu poema "Ulls negres". Em dius que és "Elegant". Molt agraït.
    Saluts.

  • Bon dia SrGarcia [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-05-2021

    Hola, espere que et vaja bé. Gràcies pel teu amable comentari al meu escrit "Penediment", on em dius que és un bon relat.
    Que tinguis un bon diumenge.

  • Cigrons i tres llunes[Ofensiu]
    Montseblanc | 22-05-2021

    Com sempre, un relat molt original, ple d'imaginació, humor i coneixement de la vida. I mira, m'ha agradat que acabés bé, com un conte rosa

  • Ai! Les emocions![Ofensiu]
    Prou bé | 18-05-2021 | Valoració: 10

    En Racons no ho sabia però li has canviat el sentit de la vida amb les emocions no sentides fins aquell dia! Visca la creativitat que es nodreix de la imaginació!

  • A veure qui és el maco...[Ofensiu]
    llpages | 18-05-2021 | Valoració: 10

    que et fa un relat amb els següents ingredients: cigrons, galàxia, hipnotitzador de gallines, billar, exogeologia i gueisses. Apa, i que us surti original, ben trenat i curull de sentiments. Per treure's el barret, SrGarcia!

  • Sentir[Ofensiu]
    Homo insciens | 16-05-2021

    Millor sentir que pressentir! Una història sobre el descobriment de l'amor original i rocambolesca. Com sempre, un relat entretingut i divertit, que tracta de forma hàbil temes molt lligats a l'essència de l'ésser humà. M'agrada!

  • I al vuitè, creà els cigrons[Ofensiu]
    kefas | 15-05-2021

    Un bon dia el Creador
    va tenir un pressentiment.
    Com és que essent tot rodó
    el que hi ha en el firmament
    no he tingut l'atenció
    de posar-hi un aliment
    que rodoli, sigui bo
    nutritiu i consistent?
    Per això creà el cigró
    I així més tard en Graupera
    amb la clara visió
    dels homes de la seva era
    en va fer afició
    i un ofici de primera
    que li donà emoció
    i una mica d'alegria
    quan conegué la Galbors
    per la joiosa via
    dels plegaments, tremolors
    de geomorfologia.
    Us envio mil llaors,
    benvolgut senyor Garcia.

  • si, aquest m'ha fet somriure[Ofensiu]
    Atlantis | 15-05-2021

    Enginyós tot el relat començant pels noms, tot l'ambient i el desenllaç. No sentir emocions et deu evitar patir, però també no poder gaudir. Vaja, no sé què triaria....

  • Aliment per a tota la galàxia [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-05-2021 | Valoració: 10

    Guauuuu! Vaja! Quin relat més interessant has fet, SrGarcia.
    Des del principi fins al final m'ha estat enjòlit. Quanta imaginació per a fer-lo "amb cigrons galàctics"

    Van veure plenes les tres llunes i un dia i un altre dia van convertir els camps de cigrons en una llum sideral.

    Aquesta frase m'ha tret molt l'atenció!

    Enhorabona, SrGarcia


  • Endavant amb la exogeologia[Ofensiu]
    aleshores | 12-05-2021

    Entretingut relat galàctic, company SrGarcia, cosí germà dels que sols fer, amb força sorpreses.

  • Imaginació galàctica[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-05-2021 | Valoració: 10

    Renoi, és fantàstic constatar com la imaginació pot esdevenir galàctica i boletaire! Sembla un relat escrit per en Sisa o en Joan Miquel Oliver. Felicitats i moltes gràcies pel teu recent comentari. Una forta abraçada.

    Aleix

  • cogroners galàtic. Això si ke és nou[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 10-05-2021 | Valoració: 10

    El final feliç sempre et deixa més aliviat. No sé pas si varen tenir cigronets, però té tota la pinta d'una gran família nombrosa....cigronera

Valoració mitja: 9.88