Detall intervenció

Jeremias... em permets signar a sota del teu discurs?

Intervenció de: Arbequina | 06-11-2006


Crec que no havia llegit mai ningú al que m'apropés tan en pensaments polítics (referents a cCatalunya). No tinc, per tant, res a dir, doncs no faria més que complaure'm afalagadorament.

Una abraçada.

Arbequina.


Respostes

  • Anna, estic d'acord amb tu en una cosa
    gypsy | 06/11/2006 a les 21:16

    en Montilla i molts catalans viuen en clau espanyola.
    Hem de mirar països més avançats que a més no ens odiin pel fet de ser catalans.

    Jo les pel.lis les miro en versió original i amb subtitols en català, sempre. Les meves filles veuen els dibuixos animats en anglès pk el espanyol ja el saben sense haver fet cap esforç, simplement anant pel carrer.

    Intento mirar a Europa i no a Espanya que m'oprimeix i intenta mantenir un bilingüisme que tothom sap que en cap lloc del món ha durat més de tres cents anys.
    La llengua més feble sucumbeix. Si els catalans no som actius, perdrem allò que som, la nostra identitat.

    gypsy
    • Si et fixes en això...
      instants | 06/11/2006 a les 21:34

      ben lluny estas de ser catalana. Tu no ets ni catalana ni res, encara faras com els vascos que s'ha de demostrar que per ser català fan falta tres generacions al país. Tu el que ets és una intolerant que es fixa en els defectes dels altres, nena mira't al mirall i diga'ns el què!!!
      • a qui li dius n+?
        gypsy | 06/11/2006 a les 21:38

        • instants trobo el teu missatge ofensiu i no sé a qui va dirigit n+
          gypsy | 06/11/2006 a les 21:39

          • RE: instants trobo el teu missatge ofensiu i no sé a qui va dirigit n+
            instants | 06/11/2006 a les 21:40

            tranks no va per tu, va pels caps quadrats!
        • A la intolerància personificada
          instants | 06/11/2006 a les 21:39

          la Cultura no és estàtica sino dinàmica i s'enriqueix de la fricció amb d'altres cultures,el català del sXVII no és el mateix que ara, què estem grillats o què?
          • mmmm
            AnNna | 06/11/2006 a les 21:41

            llavors... dir "el català ho he après al carrer" o "això és muy interessant"... és català modern??
            • JAJAJAja
              instants | 06/11/2006 a les 21:41

              que curts que som...
              • perdonaaa?
                AnNna | 06/11/2006 a les 21:46

                que curt seràs tu... a mi no em diguis curta ¬¬


                pfpfpff...



                està clar que les idees polítiques d'una persona són seves i no canvien i no sé què fem discutint aquí...


                enu, sí, deixem opinions...



                Montilla no és català ni vol ser-ho i com a tal, no pot representar Catalunya...




                i ja callo que tinc feina...
                • RE: perdonaaa?
                  entortilligat | 06/11/2006 a les 22:30

                  Doncs si els poetes callen, qui arreglarà aquest collons de mon...?
  • AnNna... AnNna...
    Jere Soler G | 06/11/2006 a les 21:57

    Segur que el que dius no ho has pensat prou bé... no pot ser que una persona com tu digui això...
    No som ningú ni tu ni jo per a jutjar si un altre estima o no Catalunya. En Montilla ha crescut en aquest país, en el seu àmbit i en el seu ambient; ha crescut dins d'aquest país, i és una persona que ha treballat per la gent del seu poble, algú que ha arrelat en aquest paisatge... ¿qui som tu, jo o qui sigui per a pontificar que aquest senyor no estima el seu país?
    Segurament té una altra percepció de país diferent a la teva, una altra manera d'entendre Catalunya, o fins i tot d'entendre la vida mateixa... però està en el seu dret... i jo no m'atreviria a dir que no estima Catalunya, perquè tothom és propietari dels seus amors, cadascú coneix les seves afeccions, i és cadascú l'únic autoritzat a dir què estima i què no estima. No tenim la clau del cor de ningú per entrar-hi i determinar el grau dels seus amors.

    En aquest país on vivim és autènticament utòpic pretendre que només hi pugui existir una llengua. Obviament que la llengua oficial i originaria és el català, però tan si ens agrada com si no, en aquest país d'ara endavant s'hi parlaran més de dues-centes llengües, i cada vegada més. I a mi personalment no em fa por. Em sembla meravellós que el vicepresident de Catalunya, éssent Montilla president, sigui un independentista que comprèn perfectament la necessitat de conèixer llengües, i de no tenir por de conèixer aquestes llengües, i d'entendre que la indepèndencia i la consolidació de Catalunya no eixirà a esquenes d'aquells que venint de fora en formen part, encara que tinguin com a llengua materna l'andalús. Catalunya, avui, sense la població castellanoparlant que ha ajudat a aixecar-la, no seria el que és. I jo, com a independentista, sommio una Catalunya independent i plurilingüe, que no es tanqui en l'enclaustrament cultural de fa trescents anys quan no hi havia mitjans de comunicació, i quan no sabíem res, o gairebé res de la diversitat cultural del món.
    Tots els estudis que s'han fet sobre la pervivència de les llengües en societat bilingües al llarg dels segles no serveixen, perquè ara tenim una televisió catalana que no hi havia fa cent anys, que parla en català cada dia, les vint-i-quatre hores, i això fa que la llengua persisteixi, que deturi la seva evolució, i que en certa manera es blindi. És sabut de tots els lingüistes que amb els mitjans de comunicació les llengües no canvien igual, han alterat el seu ritme de canvi. La mateixa BBC anglesa esdevé un referent lingüístic per el anglès. Ens haurem de preocupar en el moment en que la presencia del català als mitjans devalli. Però mentre la comunicació en català es mantingui i creixi, la llengua perviurà. Per això és important que defensem i lluitem per la presència del català als quioscs, a les emisores, i a tots els mitjans, però sense caure en l'exclusió, o en la segregació contra els qui parlen castellà. per damunt dels drets de les nacions hi ha el dret de les persones. El futur ha de ser un futur de llibertat, i de solucions constructives, i en cap cas exclouents.
    És la meva opinió.
    • Jeremias... em permets signar a sota del teu discurs?
      Arbequina | 06/11/2006 a les 23:04

      Crec que no havia llegit mai ningú al que m'apropés tan en pensaments polítics (referents a cCatalunya). No tinc, per tant, res a dir, doncs no faria més que complaure'm afalagadorament.

      Una abraçada.

      Arbequina.
    • Jeremies...
      Àfrika Winslet | 06/11/2006 a les 23:07

      m'ha encantat el que has dit, hi estic d'acord. Sobretot les primeres idees, és el que intentava dir-li a l'AnNna. Evidentment, no penso pas intentar convencer-la, ni a ella ni a ningú, però pensava, com tu, que potser no ho havia pensat bé. Arribat aquest punt, crec que podem dir que és la seva opinió, ella l'ha escollit i encara que no em sembli bé la respecto.

      Ah... jo dec tenir un menys dos pintat al front.
      Només un apunt: de vegades les "oportunitats" de les persones en la seva vida han estat diferents, la societat en la que es viu determina moltes coses. Jo mateixa he trigat vint anys en poder comunicar-me "perfectament" en català i encara faig faltes i m'equivoco parlant. Gairebé els mateixos en adonar-me de què és Catalunya per a mi... Deixant de banda la "demagògia" sobre si puc o no puc ser presidenta del govern de Catalunya, em sento tan catalana com un independentista nat nascut a les terres de l'Ebre i descendent directe de Jaume I.
      Àfrika dixit.


      • A L'ATENCIÓ DE LA SENYORETA ANNNA..la Peres al habla
        Perestroika | 06/11/2006 a les 23:27

        Sempre intento no posar-me en coses de política, ja que considero que tinc unes idees extremistes i difícils "d'entendre".

        I també intento no contestar a aquest tipus de provocacions "si vens d'andalusia no ets català" i bestieses semblants.

        Però crec que el discurs d'avui em toca molt d'aprop!

        Sóc del poble de Catalunya considerat al rànquing del més xarnegos del món, Cornellà. Justament amb 25 anys d'alcaldia d'un senyor xarnego, José Montilla.

        I per acabar de rematar, sóc filla d'andalusos.

        Xarnega? Poc catalana? No sé Anna..digue'm tu que sóc.

        Si vols et faig un parell d'apunts... crec que parlo el català tan correctament no com cal, si no com el sento. Estimo la meva terra no més que tu (no s'estima més o menys que ningú) però si per sobre de qualsevol altre cosa a la meva vida, a les meves prioritats.

        Sóc una de les encarregades de tirar endavant el conegut "voluntariat per la llengua i parelles lingüístiques" que es fa a nivell de tot el país. Curiosament sorgit saps on? A cornellà!

        I dirigeixo un grup de col·loqui a un institut de joves no molt més petits que tu per tal que dominin la llengua.

        La música que escolto, la coneixes bé, a tu també t'agrada. La bandera de la meva habitació, és una gran estelada.

        (Comentaris de mi mateixa que sembla que vagin de sobrada però..)

        Ara et pregunto.. sóc menys catalana que tu?

        (Sembla que estigui fent un discurs defensant en Monti, deu no ho volgues XD. Simplement et dic que és tan català com tu, i també ho és algú nascut a Mozambique, o a "Polònia".)

        No volia respondre però... m'ha tocat la fibra.

        Discurs de política tu i jo? Quan vulguis!

        Salut i revolució! Visca la barra lliure!
        • peres preciosa...
          foster | 06/11/2006 a les 23:39

          M'has deixat bocabadat, i no em refereixo ben bé al contingut, sinó a l'exposició, al to...

          I ja sabeu que jo discuteixo mai i no entro en polèmiques absurdes, o sigui que AnNna jo t'estimo un puñao i que piropegi la peres no hi té res a veure...

          (però és que hi tinc una debilitat, i aquests paràgrafs son una petita perla...
          muacks camarada, muacks AnNnA!!)

          fost

          illa...illa...illa...haahhhaaaaaaaaaa

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.