Onades

Un relat de: Unaquimera

Les onades van, venen.

La primera noia que surt de la foscor s'apropa al fogueró amb passes lentes. Porta una espelma taronja. Sense traspassar el cercle traçat al terra, s'atura, s'inclina, pren foc i deixa l'ofrena com una fruita ígnia per a la deessa de les flames.

Venen, van.

La segona s'apropa a la foguera amb una candela blanca a la mà. Blanc de nata, de llet, de cotó fluix, de sucre i de sal. Gira i gira. Tot voltant, arriba a les flames i abrusa l'ànima que emet de seguida un resplendor daurat.

Les onades van, tornen.

La tercera corre, ja és arribada: l'escalfor li encén les galtes, li omple els ulls de guspires. Es deixa caure; agenollada, recita dipositant el ciri vermell com la sang: "Nit de l'amor, dura més del que ara dures "

Venen, tornen.

La següent s'apressa a prenyar de foc la bugia verda com una falguera, com granota damunt la molsa. Encara ressonen les darreres paraules de la seva companya; ella es retira.

Tornen, van.

I ara una dona llisca lentament, la mirada fixa amb les flames, com atreta per l'escalf que s'estén en la nit fresca sota la celístia. L'espelma té un groc de prímula, de ruda, de ginesta. Com les altres, encén i continua enartant presents al cercle iniciat.

Tornen a venir.

Triga en aparèixer una noia molt jove, a penes una nena de llarga melena lleonada i pell blanca, de neu, que mostra la seva candela blava. Amb la primera flama pressa, somriu, i extasiada tanca una mica més el cercle on falta només una presentalla.

Retornen.

L'última és una dona estranya: rostre arrugat, cos jove, pas elàstic, mans com garres apressen l'espelma morada. Ella tanca l'esfera de diminutes flames: són protegides de tots els mals! Amor, Salut, Prosperitat, Saviesa i Ventura han estat invocades. Por i Dolor, foragitats.

L'onada contempla el cercle de bruixes.

Dretes, nues, inicien la dansa sensual, màgica, ritual, i salmodien: " Cantem i vetllem, que ja dormirem quan morirem "

El mar certifica que el conjur s'ha renovat.
I s'enamora de la gràcia de les giravoltes.


Una quimera

Comentaris

  • Hi és tot; només hi manca la lluna fetillera[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 12-04-2011 | Valoració: 10

    El ritual de les dones i les espelmes segueix el ritme de les onades que esclaten en les teves celles, Unaquimera. El joc dels colors de les candeles (cadascuna amb el seu propi simbolisme) agermana tots els elements per a conjurar els desigs en el cercle màgic.
    La dansa de les bruixes, cadascuna el paradigma d'un tipus de dona, acompanyada per l'ancestral salmòdia que sorgeix de llurs llavis, incita als somnis nocturns, sota la fetillera llum de la lluna prenyada.

    Genial com sempre, nena!

  • Un altre bon relat.[Ofensiu]
    Josoc | 23-02-2011

    Aquest m'ha fet pensar en Les bruixes de Salem una comèdia que aquesta temporada esta fent a Sabadell. Toquis el registre que toquis sempre "sona" bé.

  • Un conjur[Ofensiu]
    Núria Niubó | 02-02-2011 | Valoració: 10

    Un ritual sanador. El foc , els conjurs, les espelmes de colors...
    En el fons a moltes dones en agradaria ser com aquestes bruixes i entregar-nos a aquesta dansa entre el foc i el mar, en una nit de lluna plena, agermanant-nos amb la energia del foc i la placidesa del mar.
    Un relat especial, que fa remoure quelcom per dins, un relat diferent, únic.
    Felicitats Maite!

    Un conjur ...
    Què la teva capsa d’idees sempre sigui mig plena, perquè tinguis la necessitat de omplir-la i la virtut de regalar-nos-les.

    Petons
    Núria

  • La màgia de la mar...[Ofensiu]
    joandemataro | 01-07-2010 | Valoració: 10

    i les bruixes, les ofrenes... és un relat realment màgic
    com sempre, una abraçada immensa com la mar..
    joan

  • Original.[Ofensiu]
    Marc Burriel Allo | 26-06-2010 | Valoració: 9

    M'ha agradat el que he llegit.

    El que més destaco és l'originalitat i la imaginació (clar que els relats i poemes que he llegit fins ara tenen aquestes qualitats també..).

    Queda clar que tens mà per escriure.

    Sempre va bé llegir a autors/es de nivell.

    Sussu.

  • mbr1714 | 23-12-2009

    bonica combinació....
    només tinc 17 anys i em queda molt camí per recòrrer, però difícilment arribaré a escriure tant bé com tu :)

    una abraçada!!
    mbr1714

  • Onades de Sant Joan[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 25-05-2009 | Valoració: 10

    I, és clar, una foguera. I, és clar, també, un altre relat magnífic d'Unaquimera.
    "Onades" ens remunta a un temps pretèrit i indefinit, a una foguera prop del mar i a unes dones encisadores. Les descripcions són tan visuals que a la lectora li sembla que tot ho veu ben bé allí, al seu davant: els colors -ai, la descripció dels colors, quina meravella-, les guspires als ulls, les dones que avancen cap a la foguera. I tenim també el rítme: la cadència de les onades al rerefons i de les dones que van, ara l'una ara l'altra, fins a la foguera; i tot s'integra dins l'exquisida harmonia que creen els mots.
    És essencial que un relat sàpiga seduir el lector, tanmateix, "Onades" no només sedueix, sinó que fins i tot embruixa.
    Enhorabona, Unaquimera!
    Shaudin

  • Van i venen[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-01-2009 | Valoració: 10

    Moltes vegades a prop de la platja de Sant Pol de mar he sentit, he vist, he tocat, les ones de la mar salada.

    Al capvespre, a la nit amb la lluna, de bon matí amb el sol.... tot un ball d'energia, de vida, de color.

    Meravellós i un cant a la Natura amb la Natura.

  • Cercle màgic[Ofensiu]
    Naiade | 14-01-2009 | Valoració: 10

    Recordo haver llegit aquest relat i no sé com no te l'havia comentat, ja que és dels que m'agraden.
    Fa l'efecte que puc veure l'invocació que descrius. Puc sentir la fresa de les onades com musica de fons. Veig les noies amb les candeles desfilant davant el foc que guspireja; fent cadascuna la seva ofrena, cada color un desig. I al final la dona més gran i sàvia tanca el cercle i ensinistra les seves deixebles per invocar el bé.
    Fantàstic!!
    Una abraçada ben forta

  • Aniversari[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • El ritual [Ofensiu]
    joanalvol | 16-07-2008 | Valoració: 10

    Conjugues els elements amb els colors i no precisament d'una manera aleatòria. Onades d'una mar silenciosa observen el foc encerclat arran de terra. L'aire hi és present, tot embolcallat per l'èter que l'espai omple.
    Els colors, el roig de la passió, el blanc de la puresa, el daurat guaridor, el violat que transmuta, el verd de l'esperança i el blau de l'aigua.
    Tot en un perfecte ritual d'ofrenes com tants en fem durant la vida sense adonar-nos que, en el fons, és màgia pura engalzada en els mites.

    Com sempre m'identifico amb el teu poema

    Una abraçada
    Joanalvol










  • Colors[Ofensiu]
    franz appa | 24-03-2008

    El mar captura tots els colors, i amb el seu ritme impertèrrit ens recorda que, malgrat totes les nostres agressions, continua inexorable el cicle del temps, el ritme irregular de les onades, igual que el gir del planeta, els colors que es develen a cada albada. La fusió dels colors bàsics (3 o 7, ja ens aclareixes al teu comentari que tant val una xifra com l'altra) esdevé metàfora de la llum clara.
    M'arriba la invitació al teu relat no al solstici de l'estiu, però sí en un altre moment màgic, a penes entrats en l'equinocci de la primavera. Potser el temps climatològic està variant, influït per les nostres agressions, però certament el temps astronòmic continua inalterable, com la llum en perpètua fugida des del primer esclat cosmogònic.
    Un text poètic, una poesia en prosa. Es diu Onades, com es podria dir Colors, el color tan ben retratat i tan impregnat en cada un dels bells mots que has capturat per captivar-nos un cop més.
    Una abraçada,
    franz

  • La parella perfecta[Ofensiu]
    Xocolatina | 29-02-2008 | Valoració: 10

    El relat és molt bo, atractiu i misteriós. El comentari de baix amb la informació sobre els colors és interessant a tope.
    Quina parella més bona que fan!
    Una llepadeta de cada color!

  • màgic...[Ofensiu]
    Clar de lluna | 21-02-2008 | Valoració: 10

    ...és poc. El joc dels colors i la remor del mar, que quasi es pot sentir, evoquen l'escena. Les esplemes i les descripcions molt encertades!

    Un plaer llegir-te, una abraçada!

  • Misterioses [Ofensiu]
    megane | 07-02-2008 | Valoració: 10

    Més prosa bona. Dones i onades.
    Relat amb misteri. Amb sorpresa.
    Sempre aprenc de tu.
    m

  • Molt bonic[Ofensiu]
    unmarpernopensar | 20-12-2007 | Valoració: 10

    És preciós.
    Gràcies per acostar-me a aquest escrit.
    Sovint trobes similuts amb les paraules, i això et fa pensar, filosofar de la vida.

    La mar...Quantes coses s'hi han perdut! Quantes queden per trobar-hi!

    Una abraça d'aigua salada.

    Gràcies pels comentaris! Animen molt!

  • EL poder del mar[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 17-12-2007 | Valoració: 10

    El mar, les onades i les bruixes fent un ritual al voltant d'una foguera la nit de Sant Joan i invocant tots els elements de la natura. L'he llegit suau, envoltada de la màgia que trasmet el teu relat i m'ha traslladat per uns moments a l'escena que descrius, sentint la remor de les onades i el flaire de l'aigua salada.
    Un relat magnífic Unaquimera, d'aquells on les sensacions es fan fortes i sents que qui l'ha escrit -en aquest cas, tu-, és una apassionada d'aquest mar que, com dius a la teva biografia, sempre l'has tingut a prop.
    Com sempre, un plaer llegir-te.
    Una abraçada

  • Nit especial[Ofensiu]
    Valentí Valent | 21-06-2007 | Valoració: 10

    El mar testimoni, el mar mirall. Si el mar parlés!Unes onades delicioses -ja m'agradaria ser-hi- en mig d'una nit ben especial.

    Endavant nits i dies!

  • No m'han deixat res![Ofensiu]
    mrcke | 21-11-2006 | Valoració: 9

    Només insistir en que m'ha agradat molt el ritme, a part de tota la resta, clar!
    Merci

  • M´agrada molt ...[Ofensiu]
    anaoj | 15-11-2006

    Hola Unaquimera, m´agradat molt Onades, però en general m´agrada tot el que escrius, diria que tot trasnpua molts sentiments i el món dels sentiments a mi em te captivada.

    M´ha agradat el comentari que has fet del meu Conte petit l´has captat bé, sí es dur i una mica fantàstic.

  • Hola Quimera,[Ofensiu]
    brumari | 29-10-2006

    A banda del significat mític de les candeles de colors, que tan bé descrius, el que m'ha encantat d'aquest relat ha estat l'esclat de contrastos de l'ambient: la llum i l'ombra, l'escalf del foc i la frescor de la nit, el rostre arrugat i el cos jove de l'última dona…

    Magnífic el ritme. Ens fa dansar amb les dones.

    Tots els que, d'infants, hem sentit a les galtes l'escalfor de la foguera la nit de Sant Joan, podem identificar-nos amb aquest món de bruixeria, desconegut, però intuït.

    Molt maca també la imatge del mar com observador silent i enamorat de l'espectacle. Les fogueres de la meva infantesa cremaven a la platja, a frec d'onades.

    Gràcies pel teu comentari.

    Una abraçada

  • Magnífic contrast...[Ofensiu]
    Llum d'Estels | 20-10-2006 | Valoració: 10

    Magnífic contrast de colors i de sensacions amparats per la foscor de la nit. M'encanta aquest contrast tan brutal. La nit de Sant Joan ja és de per si màgica però amb la bruixeria del teu relat es sublima.
    De moment el relat que més m'ha agradat dels que t'he pogut llegir.

    I gracies per la teva petita empenta dels teus comentaris.

  • encisador![Ofensiu]
    manel | 14-09-2006 | Valoració: 10

    hola Quimera,
    no et coneixia, fa relativament poc que corro per RC i encara estic descobrint gent nova.

    ..... s'apressa a prenyar de foc la bugia verda com una falguera, com granota damunt la molsa.....

    Quanta màgia, quanta llum, quanta emoció i bellesa que desprèn el teu relat. Una meravella, i formalment magnífic.
    Gràcies pel plaer de llegir-lo, sincerament.

    Uns petons!
    Gràcies per llegir-me i pels comentaris.

  • completament màgic[Ofensiu]
    gypsy | 14-09-2006 | Valoració: 10


    i encisador, les imatges s'obren i es mostren amb una gran claredat.
    Ritual de dones sobre el paper, giravoltant als nostres pensaments.

    Magnífic Uq!

    petonassos i gràcies per escriure coses com aquesta.

    gypsy

  • Em sembla[Ofensiu]
    Unaquimera | 13-09-2006

    que tu també deus tenir quelcom molt especial, Carn. En nom de la gratitut et contesto i t'envio una abraçada,
    Unaquimera

  • I ara...[Ofensiu]
    Carnestoltes06 | 13-09-2006 | Valoració: 10

    ... el vintiu per un relat amb una sensualitat molt especial!
    En nom del desig, t'ho agraeixo!!
    Carn

  • Gràcies dues vegades,[Ofensiu]
    Unaquimera | 25-08-2006

    una per la proposta i una altra pel comentari, Siena. T'he de dir també que vaig recollir algunes altres dades interessants sobre aquest tema, així que ara t'adjunto un detall que em va semblar curiós:
    Ja saps que és tradició en aquella nit/dia menjar coca de Sant Joan, però... antigament, en molts indrets les coques eren obligadament circulars i amb un forat al mig, evocant algun ritu solar que s'ha anat perdent amb el temps.
    Espero haver satisfet una miqueta la teva curiositat... Una abraçada esventada,
    Unaquimera

  • Sorpresa![Ofensiu]
    Siena | 23-08-2006 | Valoració: 10

    A més del relat, ara veig que has escrit una explicació a sota (ho he llegit en el comentari del Gerard) i és molt bona! He vist que aqui se poden publicar assaigs, tu ho podries fer amb aquesta informació, quedaria molt interessant... saps més coses sobre aquesta tradició? Ara m'he quedat intrigada...
    Un petó,
    Siena

  • M'has embruixat![Ofensiu]
    Emelkin | 04-08-2006 | Valoració: 10

    amb aquest relat, jajaja, ho podriem dir així... Unaki! que fa molt que no parlem! t'has fos! o t'han abduït les bruixes a l'estil "invasió"! bé, la qüestió és que encara me'n recordo de tu i per això t'envio aquesta cadeneta xq puguis ser embruixada per un parell de relats mes! molt bo el relat unaki! curiós i sort de l'explicació de sota!, alguna cosa sabia del tema dels colors... molt bé sens dubte ens has dut a tots a aquella platja embruixada...

    un patonas al nas!!


    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena


  • Destacat![Ofensiu]
    Siena | 02-08-2006 | Valoració: 10

    Quan he vist avui aquest titul en "L'editora destaca..." he pensat de seguit que era molt bonic i molt apropiat per l'estiu, m'ha semblat com una bona ventura.
    Ara que l'he llegit tinc ganes de tornar per fixarme com van i venen i tornen.
    El trobo molt destacable!
    Que bonic!
    Siena

  • Un món màgic.[Ofensiu]
    mjesus | 31-07-2006

    M'has transportat a aquest espai d'una forma lenta, com a observadora, veient el cercle de les bruixes i escoltant la mar com a rerefons. El foc, la dansa, el ritual t'acarona dolçament. És un relat molt especial.
    Les repeticions de les onades, van, venen, tornen, fan el relat, al meu entendre, musical.

    És fantastic. Gràcies pel teu comentari, estic encantada que passis a llegir-me.

    Bé, ja prepares el proper relat?
    Fins aviat. Petons.
    mjesus

  • El plaer ha estat tot meu[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-07-2006

    en llegir-te, Glauca! Les teves paraules belles són prenyades de sentiments suament expressats i sensacions delicades de veritat!

    Un goig que em desperta el desig de llegir-te com autora en aquestes pàgines i per per tant com a companya... i com amiga!

    Una abraçada estiuenca,
    Una quimera

  • Potser necessito un advocat...[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-07-2006

    En aquests moments, Joanlluis, tinc un plet amb la Màgia, un litigi que inclou una demanda per danys i perjudicis... potser tu en podries fer d'advocat defensor!
    Però amb l'encant encara tinc un bona relació, així que t'agreixo molt i molt el teu comentari encisador.

    Fins una altra ocasió, si tu vols!
    Una quimera

  • Aquest es un bon exemple[Ofensiu]
    Joanlluis | 26-07-2006 | Valoració: 10

    de Magia amb maiuscules! d'encant creat fent servir les paraules! d'armonia entre prosa i poesia!

  • místic[Ofensiu]
    Xitus | 07-07-2006 | Valoració: 10

    és la primera paraula que em vé a la boca durant i després de llegir-te aquest escrit...
    He ullat els comentaris al principi així que havia llegit les teves explicacions, coses que desconeixia totalment.

    A mi també m'agrada molt com escrius, sento haver trigat en deixar-te unes paraules, ja feia temps que ho tenia en cor i en ment.

    He rellegit "amb les cames separades" just ara i l'he tornat a disfrutar com quan el primer cop!!

    Et desitjo unes molt bones vacances allí on siguis. A mi encara em queden 8 dies per a marxar.

    Una abraçada,

    Aleix.

  • preciós![Ofensiu]
    glauca | 03-07-2006 | Valoració: 10


    En llegir un relat poden succeir moltes coses; poden desfermar-se moltes sensacions. Si és prou bo i t'atrapa pot dur-te molt lluny, molt endins, molt enlaire. Per mi, tal i com jo ho visc, és tan extremadament increïble com tenir la possibilitat de viure més d'una vida.
    Avui el teu relat m'ha bressolat amb una sensualitat delicada i exquisida. De vegades, els que hi entenen, parlen de ritme intern, de coherència, de ... el teu, el teu té música i moviment! Et captiva un clarejar molt especial que t'agombola fins el final. El mar i el foc, anar i tornar entre el remoreig dels cants prenyats de colors i desitjos i l'esfera trenada cerimonialment sota el cel de la nit més curta, amb petjades nues i moviments bells.

    Ha estat tot un plaer!

  • Aquarela | 30-06-2006 | Valoració: 10

    Ojala ho hagues llegit abans de la nit de Sant Joan... segur que hagues pogut viure-la d'una altra manera, mes magica, mes vital, mes...

    un preciós cercle de colors en torn al foc!!

    una pinzellada ben rodona de magia!!

    Aquarela

    Gràcies pel teu comentari; no se si tornaré a escriure; ara descansare, despres ja veure...

  • Tal i com[Ofensiu]
    Aurembiaix | 28-06-2006 | Valoració: 10

    m'ho he imaginat tantes vegades...

    Fa dies vaig escriure sobre les reunions de dones vora al foc i les antigues trobades de bruixes i avui llegeixo el teu relat i no puc dir-te res més que és tal i com m'ho he imaginat sempre.
    Totes i cadascuna d'elles...com són i què senten.
    Increïble...


    Gràcies per escriure i llegir la Tarda antiga, és un trocet de tarda d'un lloc que espero que sigui casa meva en un futur...

    Una abraçada ben forta de fetillera a fetillera ;)

    No sé si hi ha un altre autor amb el meu nom, jo ara tinc dos relats escrits.

  • Com m'agrada el teu estil![Ofensiu]
    Arbequina | 28-06-2006

    És tan senzill el que descrius en aquest relat... i malgrat tot, li saps donar un inconfussible regust a... no sé, un regust màgia, a escalfor, a proper, a real. Jo m'hi veia, posant espelmes, malgrat ser, al teu relat, un mon de dones. Però m'hi veia. És la virtut de la teva escriptura, que tans cops t'he comentat i afalagat.
    És curiós, però la meva famosa falta d'atenció que,a cops, m'atança, va impedir que participèssim junts al repte. Tenia l'escrit fet i quan l'anava a penjar vaig adonar-me que era fins les dotze del migdia, no de la nit, com creia. En fi, com sempre. El retocaré i el publicaré quan tingui més temps (és que sempre escric a mà). Però m'hagués agradat participar amb Unaquimera a un repte. Veure com ens trobem davant iguals requisits i surten coses tan diferents (és lo bell dels reptes). Un altre dia serà.
    M'ha agradat moltíssim aquest relat del que (altre cop i sense llegir els altres) dic que no m'estranya que hagi guanyat.

    En fi, una forta abraçada.

    Arbequina.

    PD: M'hagués agradat fer un comentari millor, però sortint d'un examen... no estic al cent per cent. Abans, però, "d'enviar", m'he enrecordat que et volia dir que, amb aquest relat, m'has fet sentir com si passés la nit de Sant Joan. La veritat és que tinc certs familiars una mica esotèrics i el que descrius no s'allunya massa a les pràctiques que nosaltres realitzem

    Una abraçada.

  • Magia encisadora [Ofensiu]
    nousica | 27-06-2006 | Valoració: 10

    Màgia encisadora la dela nit de Sant Joan. Tradició, degitjos, esoterisme, festa, alegira, jugar, inocència..., segons qui ho viu. Encantador el teu relat. Les paraules són com les picellades d'una obra d'art. Mentre ho llegeixo no puc menys que sentir-me com si hi fos gaudint de la magia del moment que descrius. Una abraçada.

  • Que subtil[Ofensiu]
    Buk | 26-06-2006 | Valoració: 10

    Que maco i que subtil el teu relat, unaquimera. I crec que precissament en aquesta subtilesa hi radica la seva bellesa.
    M'ha agradat molt també com cada paràgraf està separat per aquest anar i tornar de les onades. Tot plegat fa una mena d'efecte hipnótic que et manté a la pantalla de l'ordinador fins al final del relat.
    Enhorabona!

  • Sensual![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 26-06-2006 | Valoració: 10

    Mes que erotic!

    i deliciós... com un somni que et deixa satisfet!

    Sort,
    Pell

  • Sensual![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 26-06-2006 | Valoració: 10

    Mes que erotic!

    i deliciós... com un somni que et deixa satisfet!

    Sort,
    Pell

  • Simbologia dels colors[Ofensiu]
    Unaquimera | 26-06-2006

    Entre les diverses tradicions, supersticions, mites i llegendes en torn als rituals màgics que es poden portar a terme la nit dels solstici d'estiu, hi ha el de col·locar espelmes al voltant de la foguera, cadascuna d'un color segons el desig que representa.
    Així, majoritàriament, s'accepta que la blanca és per atraure la salut o el benestar, la taronja per a la bona sort, la blava per la a saviesa i l'activitat mental positiva, la verda per al treball o els fruits afortunats de la feina, el morat per allunyar el mal d'ull o les enveges, la groga per als diners o la prosperitat, la vermella per a l'amor.
    L'ordre en què deuen ser enceses depèn de les prioritats de qui fa les ofrenes.
    Alguns autors parlen de tres espelmes, però en la majoria dels casos arriben fins a set.
    Confio haver aclarit els dubtes!
    Una abraçada als lectors,
    Una quimera

Valoració mitja: 9.91

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

584581 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket