La nit

Un relat de: Montseblanc
Mira les hores que són, quarts de dotze de la nit i ara em truca el meu fill que el vagi a buscar amb el cotxe a casa del seu pare. Ja fa deu anys que ens vam separar i vivim a prop l'un de l'altre, així que el nen (bé, ja té dinou anys) va i ve quan li sembla. Però ara li ha fet mandra tornar a peu i això que ell també té el carnet i compartim el meu cotxe, però ha dit que hi aniria caminant per estirar les cames. Ja s'hi hagués pogut quedar a dormir, coi.
Baixo al pàrquing del soterrani. A finals d'octubre i a aquestes hores no hi ha ningú i fa fresqueta, m'esborrono quan pujo al cotxe entre la penombra, s'han anat fonent els fluorescents i ningú els ha canviat des que estem en conflicte amb l'administrador.
Pujo la rampa i penso que el nen tenia raó, fa una nit que no venen ganes de caminar per les voreres del poble. Boira baixa, tot moll de la humitat, els lledoners que ja deixen caure alguna fulla, la lluna plena que només és una ombra difusa.
Miro pel retrovisor, m'ha semblat veure algun moviment al carrer, una cosa fugaç, res. Un calfred em recorre l'esquena. Potser un gat o una rata, no seria la primera vegada que en veig una pel barri.
Ara m'ha semblat sentir un soroll, com un frec molt suau a la carrosseria del cotxe, potser només alguna branca dels arbres que s'ha mogut. Accelero una miqueta, són dos carrers més i arribo.
Quan m'aturo a un stop torno a percebre un moviment però si miro atentament veig que darrera meu el carrer està buit, solitari.
Un moment, ara sí, ho veig, EL VEIG, al mirall! Un cap, un cos, una boca oberta.
ÉS A DINS DEL COTXE, AL SEIENT DEL DARRERA!
Se m'acosta, gruny, obre la boca, unes dents irregulars, llargues, brutes, m'amenacen mentre jo intento desfer-me del cinturó de seguretat però estic massa espantada, em tremolen les mans, continuo lligada i uns dits freds em freguen el clatell. Crido amb totes les meves forces. M'ofego.
"QUE SÓC JO, MAMA, FELIÇ HALLOWEEN!!!!"
Són les darreres paraules que escolto abans que l'infart m'arrossegui.

Comentaris

  • Hola bona vesprada Montseblanc[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-01-2021


    Hui m'he recordat de tu, perquè t'invite al meu últim relat, que crec que no me l'has llegit. Crec que se t'ha passat.
    Gràcies i espere que et vaja bé.
    Salutacions i cuida't.

    PERLA DE VELLUT

  • quin ensurt!!![Ofensiu]
    Atlantis | 23-12-2020

    De una sensació quotidiana a la incertesa i la por. Bon relat.

    Gràcies per passar pel meu.

    Bon Nadal

  • M'imagino l'ensurt![Ofensiu]
    MariaM | 19-12-2020 | Valoració: 10

    Les bromes porten aigües...
    M'agradat.
    Salut i cuida't. Una abraçada
    Mariam

  • Molt bo![Ofensiu]
    Josoc | 19-12-2020

    M´ha agradat molt.

  • SENZILLAMENT[Ofensiu]
    Ravegal | 15-12-2020

    Com el títol, senzillament bo.
    Com un globus que s'infla i al final esclata.

  • Bon ensurt[Ofensiu]
    MariaG | 15-12-2020

    Quins pares no han fet això pel seus fills adolescents? Molt bona pensada. M'agrada com vas insertant detalls al relat que fan que el lector estigui cada cop més enganxat pensant què li passarà a la pobre mare. I el final molt bo. Per donar-li una hòstia al nen i trencar-li la cara. Però la broma li ha sortit cara: s'ha quedat sense una mare massa servicial. Particularment no suporto les bromes pesades. Felicitats pel relat!

  • kefas[Ofensiu]
    Montseblanc | 10-12-2020

    La protagonista del relat ni ha deixat les portes del cotxe obertes, ni tampoc un duplicat de les claus a l'abast de ningú. Ja dic al principi del relat que ella comparteix cotxe amb el fill, o sigui que tots dos tenen claus.

  • brins[Ofensiu]
    Montseblanc | 10-12-2020

    Gràcies per la correcció, ho arreglaré al meu arxiu i intentaré memoritzar-ho.

  • No ho hauries de fer això..[Ofensiu]
    kefas | 10-12-2020

    ... de deixar les portes del cotxe obertes en un garatge fosc on hi transiten desconeguts, o permetre que el duplicat de les claus del cotxe no estigui en un lloc segur de casa teva, potser la propera vegada no serà el teu fill. I no crec que puguis resistir un segon infart...

  • darrere/darrera[Ofensiu]
    brins | 09-12-2020

    Montse,

    Crec que hauries d'haver escrit "al seient del darrere" Quan va publicar-se el primer diccionari de l'IEC, aquesta forma es va rebutjar. Darrere seria "detrás" en castellà, i "darrera equival a última

  • Gràcies Montseblanc. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-12-2020


    Gràcies Montseblanc, per la teva visita i el teu comentari: Realment és així, un home que està boig per a matar a les tres amigues. Molt esquerp, com dic el relat.
    Saluts i abraçada...

  • Excelent[Ofensiu]
    Josoc | 08-12-2020

    És interessant, capaç de mantenir l´interès i sorprenent al final.

  • In crescendo[Ofensiu]
    llpages | 06-12-2020 | Valoració: 10

    De la situació més pueril possible a l'ensurt més inesperat hi ha un camí, una gradació que cal recórrer. Si t'allargues massa amb els preàmbuls, el lector pot perdre l'interès; si l'ensurt apareix massa aviat, el relat perd força perquè no s'entén. La gràcia rau en trovar el ritme adient, anar augmentant la intriga sense pressa però sense pausa... Mireu, sabeu què, deixem-nos estar de teories i llegiu aquest relat. Quan tingueu dubtes sobre situacions "in crescendo", llegiu -lo com a exemple, no en trobareu cap amb millor cadència dels fets. Jo ja me l'he emmarcat, i tu?

  • Brutal[Ofensiu]
    Canela fina | 06-12-2020 | Valoració: 10

    Quin relat!!! Brutal. Sorprenent el final, qui el va parir al nen!!! Amb perdó ;)
    Té un ritme que te'l fa empassar d'una glopada.
    Gràcies per tan bona lectura, abraçada :)

  • Ai, aquestes bromes...[Ofensiu]
    brins | 06-12-2020 | Valoració: 10

    Un final sorprenent per a un relat molt ben escrit.Felicitats!9

  • Intriga[Ofensiu]
    SrGarcia | 06-12-2020

    Una intriga molt ben portada: un començament casolà, uns moments de por i quan tot semblava que s'aclaria ve el final més trist.

  • Intrigant amb l'halloween.- [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-12-2020 | Valoració: 10


    Vaja, des del principi he anat així així, intrigant, què passarà amb la següent frase, fins que va apareixer la teua mare, la qual et va fet un bon ensurt, amb.... Feliç Halloween!
    Enhorabona, Monseblanc. M'ha agrada llegir-ho.
    Gràcies per compartir-lo, perquè jo també me'n fet l'ensur....!!

    Saluts i cuida't...

  • En la meva humil opinió...[Ofensiu]

    En la meva humil opinió, crec que és un relat força ben portat...
    Aquest relat m’ha recordat que anys enrere un company de feina es va amagar dins l’armari que hi havia en un despatx i quan va entrar la senyoreta que l’ocupava... va sortit donant un fort cop i cridant... afortunadament les conseqüències no van ser les mateixes del relat però l’ensurt va ser força gros.
    —Joan—

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 10