El forat de la petxina

Un relat de: Aleix de Ferrater

Des de la platja t’estimo més,
però més distància s’obre entre nosaltres.
Ensorro la mà cercant la teva mà
i enlairo una blanca petxina ratllada.

Pel forat petit que l’aireja
escolto més prim el garbí
i l’home de la canya de pesca
dibuixa fantasmes de nicotina.

Tu ara deus ser al terrat
estenent llençols tacats de nit,
però la canya encara no es vincla
quan el pescador emet un sospir.

Amb la finestra cloent el capvespre,
els núvols comencen a badallar
en blau apagant-se de blau,
tombant a blau suc de taronja.

La petxina continua dansant
entre mans de dits impacients
¿Tu saps on para l’altra meitat
de la blanca petxina ratllada?

Comentaris

  • Veueta[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 22-11-2016 | Valoració: 10




    El dia que vaig caure presdins la xarxa d'aquest poema teu, hi va haver una veuetaa dins meu que em va xiuxiuejà: Nil, ets davant d'un bon poema d'amor i malgrat que en aquell moment no vaig entendre del tot el significat i si en canvi vaig recrear-me amb la bellesa de llurs mots bellament entrellaçats de manera tangible. No ha estat fins avui que,després de llegir-lo una i altra volta, que, he aconseguit, per fi!, assaborint-lo amb tots els seus suggeriments possibles i de retruc copsar el grau d'intensitat de la teva, polida i curosa, sensibilitat abocada en aquest magnífic poema.

  • Mestre[Ofensiu]
    Victre | 23-09-2016 | Valoració: 10

    Felicitats un cop més Aleix, mestre!
    Llençols tacats de nit....
    Els teus poemes són boníssims, però tinc la sensació que hi ha una frase magistral amagada a cada poema, i jugo a trobar-la.

    Llençols tacats de nit.
    Instant fugisser de la sal.

    Ja en tinc dos

  • Genial[Ofensiu]
    Vicent Terol | 23-04-2016 | Valoració: 10

    M'agrada molt el teu estil, frases com "dibuixa fantasmes de nicotina". Trobe que transmets de manera brillant les sensacions de la persona al voltant de la qual gira el poema. Hi veig senzillesa en la forma -fruit d'un gran treball, segurament.

  • Hola Aleix[Ofensiu]
    Annalls | 05-04-2016 | Valoració: 10

    Moltes gràcies per recordar-te de mi, ara publico a pagines d'internet entre elles una de R.C on no hi sol escriure gaire gent, millor, això vol dir que continueu aquí, aquesta es la millor web, el millor lloc on és pot estar. Però necessitava aires nous, en fi ja saps la juventut que no es pot estar quieta.
    De tant en tant us trobo, el mestre Bonet com li dic jo el tinc al facebook i d'altres de vosaltres també. Alhora que us trobo a les pagines on publico.
    I es en algun d'aquests llocs on per mitja del Ferran Armengol, em vaig assabentar del concurs i he decicit participar-hi parlo del de nanocontes.

    T'he llegit el del Hivern que no ha fet però aquest m'agrada més,la petxina ratllada, ai la petxina...
    Encantada de retrobarte Aleix, aquest istiu si et ve de gust fes-me saber quan ets a St Feliu i fem un toc.
    No se si llegueixes la revista que surt cada tres messos ... hmsss la memoria ara no em surt el nom, be sols hi ha una d'aquesta casa, en el últim número van publicar algun poema meu i un petit article sobre el nou llibre que he fet." Vestida de Carn" de poemes i relats erotics, basats en sis messos d'experiències en xarxes per ceercar parella i les seves fustracions convertides en llibre. No et puc explicar res més.

    Una abraçada amic

    Anna

  • Un poema deliciós![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 16-01-2016

    Un poema d'amor farcit d'imatges precioses, de petits detalls, d'observacions minúscules que esdevenen grans quan les moldeges en l'obrador de la teva ment.
    Poesia fina, delicada, plena de tacte, en el sentit més ampli de la paraula. Tocar petxines ha estar sempre un gran plaer per a mi des que era ben petita. I des dels seus petits forats tot un món més enllà, ben bé com un punt de partida cap a l'horitzó de la vida.
    Una abraçada, Aleix!

  • NO HO SÉ PAS...[Ofensiu]

    No sé pas on podem trobar l'altra meitat de la petxina: potser se l'endut una gavina o un corb marí...vés a saber! El que resta és la cadència de la poesia i la genialitat des poeta. Enhorabona! I moltes gràcies pel teu enginyós comentari al meu "EL FAQUIR". Una abraçda també per a tu!

  • Subtileses[Ofensiu]
    Materile | 18-11-2015 | Valoració: 10


    Ui, no t'havia puntuat!!!!!!

    Materile

  • Subtileses[Ofensiu]
    Materile | 18-11-2015

    Estimat Aleix!

    M'ha fet molt feliç llegir les teves paraules.
    He entrat en aquest preciós poema, delicat i ple de metàfores, matisos amb sentiments que no deixen indiferent. Molts comentaris sobre la petxina, jo en faré cap per no repetir-me. L'he llegit dues vagades i no me n'he cansat, m'he quedat amb aquesta visió tan poètica del pas del temps:

    "Amb la finestra cloent el capvespre,
    els núvols comencen a badallar
    en blau apagant-se de blau,
    tombant a blau suc de taronja"

    Ets genial!!!! Felicitats per ser a Ribes. Suposo que us hi trobeu molt millor. Ribes dóna per molt, segur que no et falta la musa.

    Una abraçada amic de l'ànima,

    Materile






  • Deliciós...[Ofensiu]
    brins | 13-11-2015 | Valoració: 10

    Un poema delicat i subtil, benvolgut Aleix; cada una de les precioses metàfores que ens regales desprèn olor de mar i cada mot, caliu d'amor veritable.

    És un plaer llegir-te.

    Amb afecte,

    Pilar

  • Dibuixa fantasmes de nicotina.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 13-11-2015 | Valoració: 10

    Aquesta és una de les belles metàfores que ens mostres en aquest poema deliciós. Com els dels "llençols tacats de nit". Senzillament genials. Jo m'enamoro dels poemes per un vers, una imatge, una paraula i m'he enamorat del "Forat de la petxina" perquè em va sana enveja assaborir els fruits d'un poeta amb talent. Continua mostrant-mos com en saps d'escriure.

  • Quina meravella ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 13-11-2015 | Valoració: 10


    Tot llegint, lentament, he jugat amb els versos del teu poema , com la petxina entre els dits, i he viscuts instants de plaents somnis, d’enyors de carícies viscudes...

    Preciós, Aleix, senzillament preciós!

    Una càlida abraçada plena de colors tardorencs.
    Núria

  • M'agraden ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 09-11-2015 | Valoració: 10

    ... molt aquests jocs de paraules i situacions que queden en una mena d'endevinalles per a descobrir.


    Sergi : )

  • Hola Aleix.[Ofensiu]
    Bonhomia | 09-11-2015

    És molt fàcil trobar la primera part de ELS RACONS DE L'AMOR 2. És ELS RACONS DE L'AMOR 1. Merci pel comentari! T'estic molt agraït!


    Sergi : )

  • Quines poesies! [Ofensiu]
    Eloi Miró | 04-11-2015 | Valoració: 10

    Quines poesies més tendres i sentides Aleix!!! I quin gust tornar a llegir-te!! Ara feia una bona temporada que estava una mica desconnectat dels relats, però confio seguir el que m’he proposat (escriure, almenys, un cop al mes).

    M’ha alegrat molt llegir el teu comentari i m’ha fet molta gràcia el que dius de Borgonyà. És una petita colònia, però amaga molta història, molta!

    Me n’alegro que ja visquis a Ribes! Tot i que sempre he sigut més fan de Camprodon, Ribes és un poble molt bonic i pintoresc. Actualment estic vivint a Tarragona pels estudis, però quan pugi, si vols, t’ho faig saber i m’escapo cap a la vall!

    Una abraçada molt i molt gran!

    Ens llegim

    Francesc E.

  • Preciós.[Ofensiu]
    Encarna Romero | 04-11-2015 | Valoració: 10

    M'agrada molt. Una abraçada.

  • Es dificil[Ofensiu]
    Josep Ventura | 28-10-2015 | Valoració: 10


    explicar les sensacions que es senten al llegir poesia com aquesta, aromes de mar,
    vent, un cel rogent. Alex una verdadera delícia.
    Una abraçada.

  • precios[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 28-10-2015 | Valoració: 10

    Sempre quedo gratament sorpresa
    Quin poema mes bonic
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

190969 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).