AL COMPÀS DEL SOL

Un relat de: Rosa Gubau


AL COMPÀS DEL SOL


Cos esvelt i elegant, de rostre afable i vigorós,
Recer de petits fruits cruixents,
bronzejats per la càlida llum del sol.
Corona de gràcil cabellera, daurada i frondosa.
Verds i grocs esbalaïdors, que vesteixen planes i turons.
Paisatges folrats d’exquisits tapissos,
bellament esculpits per alegres gira-sols.
Esclat de color d’una flor d’estiu,
que dansa plàcidament al compàs del sol.




Rosa Gubau.





Comentaris

  • Sensible [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-09-2023 | Valoració: 10

    Relat ple de sensibilitat. Començant pel títol. Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Cordialment, Salutacions.

  • Precís[Ofensiu]
    Ina Gemstone | 12-08-2023 | Valoració: 9

    Senzill però conjugalment enrabassat.
    M'ha agradat molt.

    Agraeixo els teus comentaris.
    Gràcies.'
    Gràcies a fer- me crèixer.

    M'agrada molt aquesta comunitat.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-08-2023

    Hola, Rosa: Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema Il·lumines la meua vida, en el qual em dius que és preciós.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • De nou, agraïda[Ofensiu]
    Nua Dedins | 04-08-2023

    En primer lloc Rosa, donar-te les gràcies novament per la teva lectura atenta dels relats que vaig publicant. Agraïda per l'estona que hi dediques i pel retorn que en fas. I sobretot, per aquestes paraules tant maques que em regales d'aquest 'do'. M'agrada escriure, expressar el que veig i observo donant-li aquest toc de ficció però que les vivències són les que et donen l'experiència, els moments... Tinc ganes de seguir escrivint i si en gaudiu, em fa feliç. GRÀCIES novament.

  • Agraïda[Ofensiu]
    Nua Dedins | 02-08-2023

    Rosa,

    novament, agraïda per la teva lectura atenta del darrer relat, 'Converses de cafè' i pels teus comentaris sempre encoratjadors. Abraçada i bon estiu!

  • El sol just[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-07-2023 | Valoració: 10

    Renoi, quin poema més reeixit i més florit! El gira-sol ha trobat el punt de contacte just amb el sol. Aquests dies, potser n’està fent un gra massa! I també destacaria la musicalitat del poema. Felicitats, Rosa! Una forta abraçada.
    Aleix

  • Vida i color[Ofensiu]
    Montseblanc | 20-07-2023

    El teu poema traspua estiu i alegria de viure. Fas que veiem els camps de gira-sols com si fóssim allà.

  • Connexió [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-07-2023 | Valoració: 10

    Un bon company el Sol, com molt bé escrius.
    Aporta calor, pero també energía de viure i conviure. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari, sensible, al meu Relat, sobre els Encerts.
    Salutacions molt cordials.

  • M'has fet pensar..[Ofensiu]
    Magda Garcia | 09-07-2023 | Valoració: 10

    ...en gira-sols que somriuen a la vida! Quin regal aquest poema! Enhorabona Rosa!

  • Paisatge viu i càlid.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 09-07-2023

    Colors, calidesa, llum... Si fos un quadre, seria de temperatura de color elevada, vital, natural... Gairebé se sent a la pell l'energia. Gran força descriptiva!

  • Jugar amb les emocions[Ofensiu]
    Joan Colom | 06-07-2023

    Tot i ser prosista prosaic en exclusiva, m'agrada la tensió dramàtica del teu poema: la intriga dels sis primers versos, el misteri que es desvela en el setè i la celebració joiosa dels dos últims.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-07-2023

    Bon dia, Rosa: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema La flor perpètua. M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bon Sol[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-07-2023 | Valoració: 10

    Una bona descripció dels bons efectes del Sol. Enhorabona per aquesta descripció.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials.

  • Un poema que m' ha agradat molt[Ofensiu]
    Noia Targarina | 03-07-2023 | Valoració: 10

    Bona vesprada,

    Un poema molt bonic i m' agradat molt.

    M' encantarà llegir el teu pròxim relat

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Al ritme del sol. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-06-2023 | Valoració: 10

    Un poema elegant i preciós, que m'ha tret l'atenció com el descrius, amb compàs dels gira-sols. Amb una bona rítmica que es nota en llegir-lo.
    Enhorabona, Rosa.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Dansa[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-06-2023 | Valoració: 10

    Dansar plàcidament, mirant al Sol. Molt suggeridor. Acaronat per la Natura. Novament Relat excel·lent, Rosa.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre Suggeriments.
    Salutacions cordials.

  • Empordà[Ofensiu]
    Atlantis | 29-06-2023

    Fa poc he estat a l'Empordà i he gaudit dels camps de gira-sols que s'estenen a un cantó l'altre del camí. Aquest poema fa un cant sobre ells. Molt bonic.

  • Bonica descripció [Ofensiu]

    Molt bonica descripció d'un camp de gira-sols, m'agrada especialment el final perquè tanca molt bé el poema, cosa que trobo molt important.
    Felicitats pel poema!

  • Inspiració[Ofensiu]
    Marina i punt | 28-06-2023

    Bonica inspiració plasmada en un bell poema. Enhorabona!

    Salutacions

  • La Natura[Ofensiu]
    Cesca | 27-06-2023 | Valoració: 9

    La natura és única a l'hora de remoure sentiments!
    Que bonics són els camps de gira-sols!
    Un poema preciós.
    Bon estiu!

  • Evocador[Ofensiu]
    llpages | 27-06-2023 | Valoració: 10

    de tants paisatges curulls de camps de gira-sols. El poema et desperta sentiments que he identificat exactament amb la contemplació d'aquestes vistes. Ben escrit, Rosa!

  • SrGarcia | 27-06-2023

    Llegit a la Viquipèdia:
    "La creença que és una planta que segueix el sol durant el seu recorregut diürn és un error, ja que només les gemmes tancades ho fan. En créixer les tiges es fan rígides i les flors adultes són fixes."

    Sempre m'ha fet gràcia que es digui això sobre els gira-sols. Una cosa falsa que molta gent es creu i es va repetint no sé per què.

    La poesia està molt ben escrita, certament, poques coses hi ha tan boniques com un camp de gira-sols a l'estiu.

  • Com si...[Ofensiu]
    Aljezurful | 27-06-2023

    Com si estigués mirant un quadre de Van Gogh.

    Molt ben descrit Rosa Gubau

  • Al compàs...[Ofensiu]
    Prou bé | 27-06-2023

    ... dels versos has confegit un poema molt evocador. Bonica la descripció que vas fent i preciós el retrat del gira-sol.
    Bon estiu de tots colors.
    Amb total cordialitat

  • Bellesa [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-06-2023 | Valoració: 10

    Curtet però intens. Fas sentir la dolça companyia del Sol i el que il·lumina.
    Molt maco.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre la Sort.
    Molt cordialment.

  • BELLESA NATURAL [Ofensiu]

    Rosa,

    Podem trobar bellesa a molts llocs, però tal volta enlloc com a la natura: els verds, els grocs, els daurats, aquests colors que tu evoqués en el teu poema. I el "rei": el gira-sol.

    Estampa magnífica d'un estiu que ja camina.

    Gràcies!

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Gira-sol[Ofensiu]

    Els gira-sols o tomba-sols sempre m'han fascinat. El fet de que es girin cara el sol els concedeix una peculiaritat única. El teu poema breu i llargament expressiu retrata llurs qualitats. I no cal dir que ho fas de manera sublim i esquisida. I sempre amb la sensibilitat i mestratge que et caracteritza.

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

74 Relats

1119 Comentaris

42071 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.