Això que m'has fet és gros, molt gros!

Un relat de: Montseblanc
El tren, que ha sortit a les vuit del matí de Vic cap a Barcelona, es va omplint de passatgers a mesura que avança en el seu recorregut. Aquest primer dilluns de juliol costa d’encetar i la gent puja mig adormida encara.

Travessen camps daurats i ressecs, poblacions estabornides per l’estiu implacable.

Al darrer vagó, una vintena de persones, la majoria viatjant soles, arrosseguen mandrosament el tou dels dits per les pantalles dels mòbils. A l’estació de La Garriga puja una parella tota seriosa, semblen un matrimoni, prop dels setanta anys, endiumenjats com es feia abans per anar a la capital. S’asseuen l’un al davant de l’altre i el vagó es torna a moure fins a la propera aturada.

—Això que m’has fet és gros, molt gros! —crida l’home de sobte, mirant a la dona.

Ella abaixa el cap, s’enrojola, sembla que estigui a punt de plorar.

Les paraules de l’home han esquerdat el mig silenci que hi havia i despertat la curiositat d’alguns passatgers, que obliden el mòbil per uns instants i es miren a la parella, fent conjectures. Potser la dona li ha mentit? Que potser li ha estat infidel?

—Això que m’has fet és gros, molt gros! —torna a cridar l’home.

Aquesta vegada les paraules li han sortit folrades d’una tristesa enganxosa que commou a la majoria dels testimonis que ara inclús han guardat el mòbil a la bossa.

La dona continua sense badar boca. Va ben pentinada, vestida amb elegància, porta l’anell de casada, igual que ell. "Així que són un matrimoni", pensa la noia que fins fa poc anava repassant els apunts de l’examen de recuperació.

Conscients de que estan cridant l’atenció dels altres passatgers, la parella seu immòbil, en complet silenci ara, tots dos mirant al terra.

Les estacions es van succeint i la gent oblida a la parella. Fins que ell s’aixeca, amb les llàgrimes rodolant per la cara, palplantat davant la dona i li diu en un mormol esborronador que es fa sentir més que si cridés:

—Això que m’has fet és gros, molt gros!

I ara sí que la dona aixeca la mirada, d’un blau esmorteït i se’l mira com si el volgués abraçar amb l’esguard.

El passatger del costat de l’home, un comptable que va a la feina, té la pell de gallina de veure la intensitat de sentiments que hi ha entre la parella.

L'home somica, es torna a asseure, la dona aixeca les mans cap a ell, però se’n penedeix i torna a ajuntar-les sobre la falda. Ara tot el vagó està pendent d’ells. Tothom voldria saber què li ha fet aquesta dona, d’aspecte inofensiu, a aquest home que és evident que té el cor trencat.

Quan arriben a l’estació d’Arc de Triomf, s’aixequen tots dos i baixen, la dona al davant, ell seguint-li les passes. Vint-i-dos parells d’ulls els hi miren les espatlles, quedant-se amb les ganes de saber què li ha fet la dona a l’home.

Quan la parella arriba a dalt i surten a fora, es donen la ma, es miren i somriuen. Des que es van jubilar i es van apuntar al grup de teatre amateur els hi encanta assajar escenes de les seves obres entre la gent del carrer.

Comentaris

  • Teatre[Ofensiu]
    SrGarcia | 29-10-2023

    Un relat que estàs desitjant acabar per a veure que és això tan gros que la bona dona li ha fet a l'home.
    Un desenllaç sorprenent, una cosa que no es podia esperar, Molt bonic, Montseblanc.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-10-2023

    Bon dia, Montseblanc: Gràcies per la teua opinió al meu relat "Ala d'Àngel". M'alegre que t'haja agradat.
    (No tens costum de donar-me les gràcies, simplement en llegeixes el meu poema)
    Gràcies.
    Perla de Vellut

  • Teatre sobre rails.[Ofensiu]

    Són les tres de la matinada i m'he despertat amb la virulència de les onades del mar, i tinc el mòbil carregant damunt la girada del llit, m'havia quedat dormit ... i em poso a mirar Relats en català i et trobo amb nou relat. Com sempre hi clico damunt el teu nom sabent d'avançada que hi fruiré de totes totes....Començo a llegir-te, els trens sempre han estat els meus companys de viatge, m' apassionen! Però aquest que comença el seu relat a Vic em té amatent al que s'ha d'esdevenir en un moment o altra,: una bofetada per part d'un home al qual la dona li ha fet el salt o un desfalc de caire econòmic....? No ho sé pas, però el real cada cop em té més encuriosit.... I vet aquí que al final llegeixo que tot aquest drama que ha fet deixar els mòbils de tothom de banda per una estona és degut a una actuació teatral que la parella està assajant....Com un xàfec de creativitat absoluta, m'ha deixat així com a la resta de passatges que hem entrat en aquest magnífic i originalísima relat bocabadats, i també persuadits de que la cosa no ha acabat en un drama irreparable....Enhorabona Montserrat, em trec el barret ...Nil.

  • Poso un deu[Ofensiu]
    Prou bé | 17-10-2023 | Valoració: 10

    No acostumo a valorar. Ara no ho fem gaire, tot esperant la nova web.
    És que no sé com expressar que vull dir si no és amb un 10 i com deia en perla de vellut, perquè no hi ha un cent.

    Genial!

  • Sentiments d'una parella. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-10-2023 | Valoració: 10

    Sí, una parella de teatres, no cap dubte, que són artistes; que fan una bona escena en aquell tren.
    Els vint-i-dos de parells d'ulls, es queden bocabadats. Quin final serà? Ja m'ho diràs.
    Bon relat, Montseblanc.
    Ets una artista.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • M'HI AFEGEIXO[Ofensiu]
    Ravegal | 16-10-2023

    Com que gairebé han exhaurit els qualificatius, fes-te el compte que jo t'ho dic, també, i en paus.

  • Jo, que soc lector, em delecto[Ofensiu]
    kefas | 16-10-2023

    Avui haurien pogut representar l'obra sencera.

  • Si fos editor, t'editava.[Ofensiu]
    Aljezurful | 16-10-2023

    Sublim, com sempre.

  • Bonissim[Ofensiu]
    Josep Ventura | 16-10-2023 | Valoració: 10

    Fantàstic!!, no haguera pensat mai que al final això era teatre del bo.

  • Punyetera![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-10-2023 | Valoració: 10

    Ostres, com ens has enganyat, punyetera! (dic "punyetera" amb tot el carinyo del món) No m'hagués pensat mai que acabaria axií, amb dos actors petant-se de riure. Ara, hauran de fer el numeret en autocar, de Centelles a Mollet, oi? Des de Ribes de Freser, ja pateixo per quan hagi de baixar a Barcelona. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Bona![Ofensiu]
    llpages | 15-10-2023 | Valoració: 10

    Un relat social que amaga el desenllaç fins ben bé el final. El mèrit és saber mantenir la curiositat del lector, molt hàbil! Enhorabona, Montseblanc!

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-10-2023 | Valoració: 10

    durant tot el relat, m'he sentit una passatgera més, que volia saber com acabaria aquesta intrigant història, i realment m'ha sorprès molt gratament. A part del missatge que anima a les persones grans a viure la vida amb entusiasme.

    Molt bon relat Montseblanc.

    Rosa.

Valoració mitja: 10