Ressentiment

Un relat de: Montseblanc
El ressentiment és molt lleig. És del pitjor que pot passar quan una parella es desfà. I jo, per desgràcia, fa molts anys que l'estic patint. Soc el T (perdoneu que no digui el nom sencer, però no se sap mai qui llegeix aquestes coses). Ella es va emprenyar amb mi. Ja sé que soc un sapastre, que no es pot confiar en el que prometo, però em sembla que no n'hi ha per tant.
La S (ja només faltaria que ella veiés el seu nom escrit aquí) no em perdona certs comportaments, que la bona relació que teníem es torcés... Fa molts anys que em té al punt de mira, i és una mala puta, va sí, ja m'estic escalfant. És que ella té dues cares. Si coneixes la bona, diràs que és meravellosa. Però, ai desgraciat, si et mostra la seva pitjor cara, ja hauràs begut oli. Doncs mira, va, ara ho explicaré tot, ja ho tinc jo això quan m'embalo: La Sort me la té jurada i tothom em rebutja per culpa d'ella. "Ui, el Tretze, el Tretze no el vull" m'han dit avui mateix quan jo estava imprès a un bitllet de loteria. I això... això fa mal, sabeu?

Comentaris

  • Enhorabona.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-06-2023

    per aquest bon relat i ser finalista en el concurs.

    Salutacions Montse.

    Rosa.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En aquesta ocasió no cal que ens enviïs l'autorització, ja la tenim d'un relat finalista anterior

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

  • Fa mal, fa mal...[Ofensiu]
    Cesca | 11-05-2023 | Valoració: 9

    Molt original, divertit i ben escrit!
    Un plaer.
    Enhorabona i sort!

  • Una parella inseparable[Ofensiu]
    Solsona Bot | 09-05-2023

    Un bon encert escollir el número com a narrador en primera persona i la sort com a personatge antagonista. Felicitacions i sort!

  • Desavinences mal enteses[Ofensiu]
    Ravegal | 05-05-2023

    Molt inspirat i enginyós, com sempre.
    Que Tinguis S.

  • Esponges.[Ofensiu]

    No era gens religiosa aquesta escola, cap dels altres professors ho era, simplement he volgut deixar constància de la classe de moralitat que ens va impartir el mossèn. Professor de religió que a llavors deien l'assignatura d'ètica i moral. Això sí va bastar una classe, no recordo si hi va haver més d'aquesta mena, per què influís en el nostres comportament i devenir sexual, en aquella època en què tots érem esponges que fàcilment ho absorbien tot, fos bo o dolent. Gràcies per comentar...Nil.

  • Esponges.[Ofensiu]

    No era gens religiosa aquesta escola, cap dels altres professors ho era, simplement he volgut deixar constància de la classe de moralitat que ens va impartir el mossèn. Professor de religió que a llavors deien l'assignatura d'ètica i moral. Això sí va bastar una classe, no recordo si hi va haver més d'aquesta mena, per què influís en el nostres comportament i devenir sexual, en aquella època en què tots érem esponges que fàcilment ho absorbien tot, fos bo o dolent. Gràcies per comentar...Nil.

  • Ressentiment[Ofensiu]
    Prou bé | 03-05-2023

    Un relat que enganxa per la progressió dels fets que s'embalen com el protagonista.
    És molt original i molt ben descrit!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • El bitllet[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-05-2023

    Un relat molt amè i original, ben escrit com sempre, i amb un final molt encertat.

    Salutacions i sort Montse.

    Rosa.




  • Partir peres...[Ofensiu]

    El ressentiment porta devers la malaltia. Val més partir peres i cadascú fer de nou una nova vida. Ho expliques, com tostemps dins el teu univers, amb un termes planers i alhora directes. Aquest relat només pot venir d'una redactora que ha patit o ha viscut experiències que la fan ésser different.

  • Partir peres...[Ofensiu]

    El ressentiment porta devers la malaltia. Val més partir peres i cadascú fer de nou una nova vida. Ho expliques, com tostemps dins el teu univers, amb un termes planers i alhora directes. Aquest relat només pot venir d'una redactora que ha patit o ha viscut experiències que la fan ésser different.

  • Les dues cares. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-05-2023 | Valoració: 10

    Amb raó sempre té mala sort i no pot veure el tretze. Un poema molt ben traçat, Motseblanc. Ha d'anar espai amb el bitllet.
    M'ha agradat molt.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Nombre malastruc.[Ofensiu]
    SrGarcia | 02-05-2023

    Com sempre, de peus a la galleda, pensant que parlaves de la vida d'una parella.

    El ressentiment és molt dolent, és veritat; m'agrada veure com el tretze es va escalfant endut per la rancúnia. Aquesta progressió fa que s'entengui molt bé el sentit literal del relat i dona una bona idea dels sentiments del nombre malastruc.

  • s'entén tot[Ofensiu]
    Atlantis | 02-05-2023

    Sense dir el nom...és una parella que no estan ben avinguts.
    Breu i clar.

  • T de tretze, S de Sort[Ofensiu]
    llpages | 02-05-2023 | Valoració: 10

    Què bo! Una personificació de dues entitats abstracte, i el lligam que les uneix, a vegades bo, massa sovint fugisser. Una idea original posada en paper amb les paraules justes, m'ha agradat molt!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.67